De avonturen van Mila
-
Jan&Willem
Re: De avonturen van Mila
Ik kan me nog een van onze eerste smouzenwandelingen herinneren. Dat was in Kijkduin, het was redelijk mooi weer en het strand was vergeven van de surfers. Die waren lekker in de zee bezig terwijl hun tassen, rugzakken en zo op het strand lagen. De ene na de andere reu tilde z'n pootje op om die bagage even tot de hunne te maken...
Jan & Willem
Onze Smous Abel - 22-05-2014 = Mees x Bauke
Onze Bengaalse katers Midas en Felix - 19-02-2012 = Fay-Rose x Bengalivo
Pagina Beestenboel:
(foto's en video's van Abel en Midas & Felix)
Klik op: http://smu.gs/1wrv4bu
Onze Smous Abel - 22-05-2014 = Mees x Bauke
Onze Bengaalse katers Midas en Felix - 19-02-2012 = Fay-Rose x Bengalivo
Pagina Beestenboel:
(foto's en video's van Abel en Midas & Felix)
Klik op: http://smu.gs/1wrv4bu
-
janneke lambers
Goedemorgen,
Nou het "regenlopen" is ondertussen geen probleem meer hoor. We hebben deze week flink kunnen oefenen. Eenmaal nat loopt onze dame onverstoorbaar verder.
De afgelopen tijd veel geoefend met "lopen zonder trekken". Het heeft veel geduld en consequent handelen van ons gevraagd, maar ondertussen loopt Mila keurig met slappe lijn naast ons. Tenminste als er niet iets heel spannends verderop is te zien. Ze wil graag overal op af en is dolenthousiast als ze anderen ontmoet. Dit lijkt heel leuk, maar niet iedereen zit natuurlijk te wachten op een springende hond tegen zich aan. Hier nu dus flink aan het oefenen; hond eerst negeren en daarna als ze rustig is laag ontmoeten.
Onvoorstelbaar hoe snel Mila leert. Keurig zitten bij de deur en stoeprand, over vreemde ondergronden lopen, lig (nog zonder commando).
Qua zindelijkheid doet ze het ook heel goed. 's Nachts is ze van begin af aan al zindelijk. Overdag heeft ze tijdens de eerste regenachtige dagen wel veel ongelukjes binnen gehad.(De tuindeur was toen dicht) Nu geeft ze al goed aan al ze moet. Mila gaat dan bij de deur zitten en jankt heel even.
We merken wel dat te veel prikkels, drukt haar spanning geeft. Ze wordt dan happerig naar de enkels. Dit zie ik bijvoorbeeld als ze te enthousiast wordt bij het loslopen. Ze wordt dan helemaal wild en gaat happen naar broek en voeten.
Dan is het lolletje bij mij er gauw af. Ik til haar dan een stukje en lijn haar weer aan. Ze is dan weer rustig en loopt keurig mee naar huis.
Met de katten gaat het steeds beter. Ze laten zich niet meer wegjagen en Mila reageert rustiger. Blaft en jaagt niet.
De katten (Bozo en Loeloe) weten precies wanneer Mila in de bench ligt. Zij komen dan binnen en liggen heerlijk bij ons op de bank. Vanmorgen lag Bozo nog steeds op de bank te slapen. Ik geef de katten eerst te eten en ga dan met Mila wandelen.
Ondertussen zijn Marjanne en ik druk bezig met het knopen van een knuffelkleed naar voorbeeld van Nienke. Mila vindt het nu al leuk maar moet nog even geduld hebben.
Nou het "regenlopen" is ondertussen geen probleem meer hoor. We hebben deze week flink kunnen oefenen. Eenmaal nat loopt onze dame onverstoorbaar verder.
De afgelopen tijd veel geoefend met "lopen zonder trekken". Het heeft veel geduld en consequent handelen van ons gevraagd, maar ondertussen loopt Mila keurig met slappe lijn naast ons. Tenminste als er niet iets heel spannends verderop is te zien. Ze wil graag overal op af en is dolenthousiast als ze anderen ontmoet. Dit lijkt heel leuk, maar niet iedereen zit natuurlijk te wachten op een springende hond tegen zich aan. Hier nu dus flink aan het oefenen; hond eerst negeren en daarna als ze rustig is laag ontmoeten.
Onvoorstelbaar hoe snel Mila leert. Keurig zitten bij de deur en stoeprand, over vreemde ondergronden lopen, lig (nog zonder commando).
Qua zindelijkheid doet ze het ook heel goed. 's Nachts is ze van begin af aan al zindelijk. Overdag heeft ze tijdens de eerste regenachtige dagen wel veel ongelukjes binnen gehad.(De tuindeur was toen dicht) Nu geeft ze al goed aan al ze moet. Mila gaat dan bij de deur zitten en jankt heel even.
We merken wel dat te veel prikkels, drukt haar spanning geeft. Ze wordt dan happerig naar de enkels. Dit zie ik bijvoorbeeld als ze te enthousiast wordt bij het loslopen. Ze wordt dan helemaal wild en gaat happen naar broek en voeten.
Dan is het lolletje bij mij er gauw af. Ik til haar dan een stukje en lijn haar weer aan. Ze is dan weer rustig en loopt keurig mee naar huis.
Met de katten gaat het steeds beter. Ze laten zich niet meer wegjagen en Mila reageert rustiger. Blaft en jaagt niet.
De katten (Bozo en Loeloe) weten precies wanneer Mila in de bench ligt. Zij komen dan binnen en liggen heerlijk bij ons op de bank. Vanmorgen lag Bozo nog steeds op de bank te slapen. Ik geef de katten eerst te eten en ga dan met Mila wandelen.
Ondertussen zijn Marjanne en ik druk bezig met het knopen van een knuffelkleed naar voorbeeld van Nienke. Mila vindt het nu al leuk maar moet nog even geduld hebben.
Janneke, Jan, Marjanne en Irene.
Malu op de Ruiver / Mila 08-05-2015 (Stien x Guus)
Dat klinkt goed! Het consequent zijn gaat jullie blijkbaar goed af. Dat helpt haar om het allemaal nog sneller te snappen.
Met de katten gaat het ook steeds beter. Dat gaat ook al snel hoor!
En dan wordt ze binnenkort ook nog verwend met een snuffelkleed. Daar gaat ze nog veel plezier mee hebben
Met de katten gaat het ook steeds beter. Dat gaat ook al snel hoor!
En dan wordt ze binnenkort ook nog verwend met een snuffelkleed. Daar gaat ze nog veel plezier mee hebben
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Wat gaat het goed met Mila.
Leuk om te lezen.
Leuk om te lezen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
janneke lambers
Weer even een update van Mila.
Ze is ondertussen ruim 13 weken en groeit enorm!
De afgelopen week heeft ze weer een aantal nieuwe ervaringen opgedaan.
Na haar 3e inenting zijn we vorige week met haar wezen 'pootje baden' in de IJssel. Wij deden het haar voor door in bikini de IJssel in te wandelen maar mevrouw ging liever in de schaduw liggen. Ook met lekkere voertjes ging ze niet verder dan haar enkeltjes.
Afgelopen zondag was de herkansing bij mijn broer op de camping aan het Veluwemeer. Hij was wat drastische dan ons en nam Mila een eindje mee het water in. Hij liet zien wat er gebeurd als je haar vlak boven het water houdt:
Ze gaat wapperen met haar beentjes!!!!! Aangeboren reflex...fantastisch.
Hij liet haar rustig in het water zakken met haar kop richting wal en ze zwom als een speer naar de kant.
Daarna rondhollen en liggen draaien in het hooi en zand.
Dit hebben we een paar keer herhaald, ook springend vanaf de surfplank. Ze deed het super. Zelf het water in gaan wilde ze beslist niet. Wie weet komt dat nog.
Het is in ieder geval prettig om te weten dat ze naar de kant komt als ze in het water valt.
Na de laatste zwempartij heerlijk afgespoeld onder de buitendouche
Daarna rillend van de kou bij Marjanne op schoot in het zonnetje opdrogen.
Groetjes Janneke
Ze is ondertussen ruim 13 weken en groeit enorm!
De afgelopen week heeft ze weer een aantal nieuwe ervaringen opgedaan.
Na haar 3e inenting zijn we vorige week met haar wezen 'pootje baden' in de IJssel. Wij deden het haar voor door in bikini de IJssel in te wandelen maar mevrouw ging liever in de schaduw liggen. Ook met lekkere voertjes ging ze niet verder dan haar enkeltjes.
Afgelopen zondag was de herkansing bij mijn broer op de camping aan het Veluwemeer. Hij was wat drastische dan ons en nam Mila een eindje mee het water in. Hij liet zien wat er gebeurd als je haar vlak boven het water houdt:
Ze gaat wapperen met haar beentjes!!!!! Aangeboren reflex...fantastisch.
Hij liet haar rustig in het water zakken met haar kop richting wal en ze zwom als een speer naar de kant.
Daarna rondhollen en liggen draaien in het hooi en zand.
Dit hebben we een paar keer herhaald, ook springend vanaf de surfplank. Ze deed het super. Zelf het water in gaan wilde ze beslist niet. Wie weet komt dat nog.
Het is in ieder geval prettig om te weten dat ze naar de kant komt als ze in het water valt.
Na de laatste zwempartij heerlijk afgespoeld onder de buitendouche
Daarna rillend van de kou bij Marjanne op schoot in het zonnetje opdrogen.
Groetjes Janneke
Gelukkig had ze een warme schoot om weer op te drogen na alle avonturen
Ze zal er vast ook nog wel van gedroomd hebben, met maaiende pootjes
Ze zal er vast ook nog wel van gedroomd hebben, met maaiende pootjes
Maureen
Ha, ha, ze is met recht in het diepe gegooid. 
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Leuk hoor, Mila is ook al van het 'paneren' .janneke lambers schreef:Daarna rondhollen en liggen draaien in het hooi en zand.
Guusje doet dat altijd als ze gezwommen heeft.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
-
janneke lambers
Dit weekend weer een nieuwe proef met Mila gehad. Gisteren op verjaardagsvisite bij Jans moeder en vandaag de verjaardag hier van Marjanne. Omdat er ook jonge kinderen waren die enthousiaste hondjes toch wat spannend vinden, Mila vooral aan de riem gehouden. Pas nadat ze rustig was iedereen even laten begroeten. Los lopen was nog te lastig. De kinderen geven snel gilletjes, springen, rennen en dat vindt Mila natuurlijk fantastisch en dan wil ze meedoen. Daar werden de kinderen dan weer bang van, zijn ook geen honden gewend. Gelukkig hadden we gisteren het snuffelkleeed mee, ideale bezigheid en daarna lekker op geslapen. Vandaag heeft ze heerlijk in de bench gelegen, sliep door alle drukte heen en ging daarna rustig alle drukte bekijken. Tussendoor af en toe een wandelingetje door de regen. Nu het bezoek weg is lekker even spelen, stoeien.
Uiteindelijk 2 hele goede dagen gehad, waar ik er eerlijk gezegd eerst wel een beetje tegenop zag.
Trots op onze Mila!
Uiteindelijk 2 hele goede dagen gehad, waar ik er eerlijk gezegd eerst wel een beetje tegenop zag.
Trots op onze Mila!
Maureen
- e kuilboer
Ja super dat je de bench mee had. Even terug op/in d'r eigen plekje
en toch lekker overal bij.
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Gefeliciteerd trouwens met de verjaardag van Marjanne!
Zou ik helemaal vergeten
Zou ik helemaal vergeten
Maureen
-
janneke lambers
De eerste echte werkdagen zitten erop. Mila gaat op maandag en vrijdag rond 8 uur in de bench. Om 11 uur halen mijn buren, Marianne en Kees,, haar eruit. Tussen de middag kom ik dan thuis om met haar te wandelen en te eten. Op maandag gaat ze daarna nog 2 uurtjes in de bench totdat Irene thuis komt.
Op vrijdag ben ik 's middags thuis.
Dit gaat tot nu toe boven verwachting. Mila gaat zonder protesteren in de bench en is snel stil. Marianne en Kees zijn helemaal gek van haar en zijn blij met elk moment dat Mila daar mag zijn. Marianne heeft altijd herders gehad en wil ook graag weer een hond. Na een hersenbloeding in november is dit momenteel niet haalbaar. Ze geniet daarom extra van onze Mila. Bij een toekomst met een eigen hond denken ze nu zelfs aan een Smous. Wie weet een puppy van Mila. We hopen echt dat deze droom waar wordt.
Op vrijdag ben ik 's middags thuis.
Dit gaat tot nu toe boven verwachting. Mila gaat zonder protesteren in de bench en is snel stil. Marianne en Kees zijn helemaal gek van haar en zijn blij met elk moment dat Mila daar mag zijn. Marianne heeft altijd herders gehad en wil ook graag weer een hond. Na een hersenbloeding in november is dit momenteel niet haalbaar. Ze geniet daarom extra van onze Mila. Bij een toekomst met een eigen hond denken ze nu zelfs aan een Smous. Wie weet een puppy van Mila. We hopen echt dat deze droom waar wordt.
- e kuilboer
Fijn Janneke, wat n heerlijkheid hè als t zo goed gaat
en onwijs fijn dat je buren zo gek met haar zijn. En dat ze zelf geduld moeten hebben voor een eigen hond poeh sneu voor ze, maar onwijs fijn dat ze voor Mila kunnen zorgen en van haar kunnen genieten.
Heerlijk dat je buren ook zo gek met haar zijn en een stukje opvang willen doen.
Eén van Dorus z'n zussen heeft ook zo'n buurvrouw...
Wij hadden er trouwens vroeger ook eentje. Toen we nog in Nieuwegein woonden. Tweemaal per week liet ze onze twee uit 's ochtends en als het nodig was zorgden wij voor de hare.
Eén van Dorus z'n zussen heeft ook zo'n buurvrouw...
Wij hadden er trouwens vroeger ook eentje. Toen we nog in Nieuwegein woonden. Tweemaal per week liet ze onze twee uit 's ochtends en als het nodig was zorgden wij voor de hare.
Maureen
-
janneke lambers
Vandaag gingen we weer samen met Mila terug naar Reuver. Daar werden we hartelijk ontvangen door Peter en Charlotte.
We waren ontzettend nieuwsgierig hoe het met broer Mats, en zusjes Indy, Billy en hondje geel (weet naam even niet zo snel) zou zijn.
De Smouzen begroetten elkaar enthousiast en krioelden constant om en over elkaar. Fantastisch om dit jeugdige spul zo met elkaar bezig te zien. Moeder Stien was druk bezig om nog een stukje heropvoeding mee te geven. 1 Voor 1 waren haar pups aan de beurt voor een portie moederlijke aandacht.
Oma Guusje liep rond en je zag haar denken: "O nee, daar heb je dat drukke spul weer. Hoe lang gaat dit duren?
In het bos een heerlijke wandeling gemaakt. Voor de groepsfoto bij de Ritsdag mogen we nog wel een paar keer oefenen. Rustig naast elkaar zitten en in de camera kijken was er nog niet bij.
Het was een gezellige middag met elkaar en we waren het er allemaal over eens:
"Ik neem mijn eigen hond weer mee naar huis, dat blijft natuurlijk altijd de leukste!"
We waren ontzettend nieuwsgierig hoe het met broer Mats, en zusjes Indy, Billy en hondje geel (weet naam even niet zo snel) zou zijn.
De Smouzen begroetten elkaar enthousiast en krioelden constant om en over elkaar. Fantastisch om dit jeugdige spul zo met elkaar bezig te zien. Moeder Stien was druk bezig om nog een stukje heropvoeding mee te geven. 1 Voor 1 waren haar pups aan de beurt voor een portie moederlijke aandacht.
Oma Guusje liep rond en je zag haar denken: "O nee, daar heb je dat drukke spul weer. Hoe lang gaat dit duren?
In het bos een heerlijke wandeling gemaakt. Voor de groepsfoto bij de Ritsdag mogen we nog wel een paar keer oefenen. Rustig naast elkaar zitten en in de camera kijken was er nog niet bij.
Het was een gezellige middag met elkaar en we waren het er allemaal over eens:
"Ik neem mijn eigen hond weer mee naar huis, dat blijft natuurlijk altijd de leukste!"
Leuk, dat was genieten zo te horen. 
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dat klinkt gezellig
(Behalve misschien voor Guusje, maar die is de dag ook wel doorgekomen..)
(Behalve misschien voor Guusje, maar die is de dag ook wel doorgekomen..)
Maureen
Hartstikke leuk, heerlijk om te zien hoe ze dan met elkaar omgaan . Dat is echt genieten
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
- e kuilboer
Geweldig het hele stel weer samen
zo leuk! Wil ik ook wel met zussen van Teun