Sam
Re: Sam
Fijn dat Sam zich al thuis voelt bij jullie. Ik vind het nog steeds verbazingwekkend dat de meeste pupjes snel hun draai weten te vinden. Geniet maaaar van de kleine boef!
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Vindt hij autorijden gewoon niet leuk of is hij wagenziek ?
Fija was in het begin wagenziek, wat wel lastig is met een camper. Ze is er inmiddels overheen gegroeid.
Fija was in het begin wagenziek, wat wel lastig is met een camper. Ze is er inmiddels overheen gegroeid.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Ene keer gaat het goed, maar is eergister met de auto naar de dierenarts geweest en vond de prikjes niet zo leuk... Ik denk dat hij dat nu met elkaar linkt, vandaar dat we dat nu weer even gaan oefenen met leuke dingen doen.
Hij is niet wagenziek, gelukkig.
Hij is niet wagenziek, gelukkig.
16/6/2012 Pietje Bell = Sam (Rosey X Stas)
Heeft hij de prikken gevoeld? Oei. Dat is bij onze smouzen, ook niet de 3 nesten pups, nooit gebeurd. Meestal hebben ze zoiets van, wat doe ik hier op de tafel?
Met chippen was er wel eens een pup die een piepje gaf maar dat is natuurlijk een grotere naald en zo'n pup nog kleiner.
Met chippen was er wel eens een pup die een piepje gaf maar dat is natuurlijk een grotere naald en zo'n pup nog kleiner.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Hier ook nooit een probleem geweest met prikken.
Ik hoop niet dat hij die link heeft gelegd. Misschien kun je gewoon eens naar de DA rijden en dan alleen maar naar binnen gaan. Ik zou vragen of de assistent(e) hem een lekker brokje geeft en dan weer weg gaan.
Ik heb misschien makkelijk praten, want ken onze DA zo goed en het is 10 min lopen van mijn huis.
Als je met de auto moet is het misschien wel een eindje weg(?)
Ik hoop niet dat hij die link heeft gelegd. Misschien kun je gewoon eens naar de DA rijden en dan alleen maar naar binnen gaan. Ik zou vragen of de assistent(e) hem een lekker brokje geeft en dan weer weg gaan.
Ik heb misschien makkelijk praten, want ken onze DA zo goed en het is 10 min lopen van mijn huis.
Als je met de auto moet is het misschien wel een eindje weg(?)

Jammer als Sam de auto met de DA linkt.
Lisa ging hier altijd vrolijk bij de DA naar binnen. Prikken maakte haar niet uit. Maar de narcoseprik van haar sterilisatie heeft er voor gezorgd dat Lisa daar nu niet meer naar binnen wil. Hoop dat het met Sam mee zal vallen.
Lisa ging hier altijd vrolijk bij de DA naar binnen. Prikken maakte haar niet uit. Maar de narcoseprik van haar sterilisatie heeft er voor gezorgd dat Lisa daar nu niet meer naar binnen wil. Hoop dat het met Sam mee zal vallen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Zou je denken dat Sam die link legt?
Hij zal toch vast even hebben moeten wachten voor hij aan de beurt was?
Ik denk dat een hond(je) eerder een link legt met een behandeltafel waar wat pijnlijks gebeurde, dan dat ritje met de auto.
Ondanks dat Guusje jodelde bij de 'slaapprik' die zij laatst kreeg voor de ingreep, ging zij bij de controle al kwispelend mee naar binnen.
Hij zal toch vast even hebben moeten wachten voor hij aan de beurt was?
Ik denk dat een hond(je) eerder een link legt met een behandeltafel waar wat pijnlijks gebeurde, dan dat ritje met de auto.
Ondanks dat Guusje jodelde bij de 'slaapprik' die zij laatst kreeg voor de ingreep, ging zij bij de controle al kwispelend mee naar binnen.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
ik weeg Lisa altijd bij de DA. Soms loop ik er naar toe, soms loopt Lisa naast de fiets, en soms met de auto. Maar eenmaal voor de deur ziet zij het niet zitten. Als ze niet aan de lijn zou zitten zou ze hem smeren denk ik.
Ze krijgt altijd koekjes van de DA. Ze vindt de DA ook erg leuk en aardig, maar voor de rest

Ze krijgt altijd koekjes van de DA. Ze vindt de DA ook erg leuk en aardig, maar voor de rest
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ik weet het niet, vanaf morgen ochtend wordt er geoefend met de auto. Maar ik bedoel niet dat ik me er zorgen over maak hoor, iedere hond is anders komt vanzelf goed. En anders maar niet, ik vind de dokter namelijk ook maar niks.
Leuk ritje naar een fijne wandelplek zal misschien helpen tegen de anti-auto houding van Sam?
Stapper heeft erg veel pijn gehad aan een soort fistel in zijn voet.
Maar komt toch redelijk kwispelend binnen bij de DA.
Minder vrolijk dan Bloem, dat wel.
Overigens heeft de DA Stapper behoorlijk pjn gedaan bij zijn eerste prik..hij gilde het uit.
Stapper heeft erg veel pijn gehad aan een soort fistel in zijn voet.
Maar komt toch redelijk kwispelend binnen bij de DA.
Minder vrolijk dan Bloem, dat wel.
Overigens heeft de DA Stapper behoorlijk pjn gedaan bij zijn eerste prik..hij gilde het uit.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Hieke was heel wagenziek als pup. Wij hebben een intensieve auto training gedaan. We begonnen met even in de auto zitten. Zij achterin , wij gewoon voorin. We mochten haar geen aandacht geven. De eerste keren even zitten en dan er weer uit. Toen dat goed ging werd de motor gestart. Meer niet. na deze hobbel mochten we rijden. naar de Dijk(nu a4)aan het eind van de straat. Als beloning even wandelen en dan weer terug. Dit kleine ritje werd elke dag een klein stukje verder. Ze vind auto rijden nog steeds niet leuk ,maar het kwijlen en kotsen is helemaal over gegaan.
De da wordt bij voorkeur lopend of op de fiets bezocht.Allebei vertonen ze hetzelfde gedrag als Lisa. Zal wel in de genen zitten...
De da wordt bij voorkeur lopend of op de fiets bezocht.Allebei vertonen ze hetzelfde gedrag als Lisa. Zal wel in de genen zitten...
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
En Suske is dan ook knap erfelijk belast...
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Een Sam update:
Sam is nooit wagenziek geweest, piept alleen een beetje. Maar Sam piept altijd, ook als hij speelt.
Sam speelt met de kat en de honden van mijn ouders! Ik zal proberen de foto's in mijn album te plaatsen (hij slaapt nu even (gedwongen) dus nu even tijd!!!)
Sam was bbbbbang voor de paarden, maar hij wordt al steeds meer vriendjes.
Sam gaat iedere dag mee de dieren voeren, en heeft een boze haan achter zich aan gehad!
Sam speelt graag met zijn flostouw, bal of met het gras UIT het gazon...
En Sam is gewoon echt super lief (soms slaapt hij bij mij op de bank en gaat hij zelf naar zijn bench als die mijn gewiebel zat is
).
En Sam moet even wennen aan mijn konijn. Hij denkt dat hij ermee kan spelen, maar mevrouw konijn wilde liever gewoon gras eten op het gazon... Dus dat blijven we goed begeleiden!
Sam is nooit wagenziek geweest, piept alleen een beetje. Maar Sam piept altijd, ook als hij speelt.
Sam speelt met de kat en de honden van mijn ouders! Ik zal proberen de foto's in mijn album te plaatsen (hij slaapt nu even (gedwongen) dus nu even tijd!!!)
Sam was bbbbbang voor de paarden, maar hij wordt al steeds meer vriendjes.
Sam gaat iedere dag mee de dieren voeren, en heeft een boze haan achter zich aan gehad!
Sam speelt graag met zijn flostouw, bal of met het gras UIT het gazon...
En Sam is gewoon echt super lief (soms slaapt hij bij mij op de bank en gaat hij zelf naar zijn bench als die mijn gewiebel zat is
En Sam moet even wennen aan mijn konijn. Hij denkt dat hij ermee kan spelen, maar mevrouw konijn wilde liever gewoon gras eten op het gazon... Dus dat blijven we goed begeleiden!