Phoebe en Dinah.
Re: Phoebes en Dinahs gezin
Het is en blijft vertederend , zo'n pupje! Het is een plaatje!
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Hoe gaat het met het kleine ding Renate ?
Nog avonturen beleefd, of alles rustig aan?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
-
sammydesmous
Groetjes José en likjes van Wieske-Sammy op de Ruiver
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
-
Renate
Hoezo heeft Bloemetje grote oren Renate...???
Hoe gaat het met het kleine ding Renate ?
Dinah doet het erg goed. Het is een zelfverzekerd pupje dat vol vertrouwen rondhobbelt. Omdat ze zoveel moeite had met haar halsband, heb ik haar nog nog los lopen. Ik wacht nog een paar dagen met de riem. Ze volgt mij heel goed buiten, luistert naar haar naam (of mijn stem). Als ik trouw naar buiten ga op de bekende tijden, doet ze netjes alles buiten, maar het is helaas niet altijd te verenigen met ons gezinsleven dus ik moet ook wel eens dweilen.
Ze piept nogal om aandacht en met name Dana vindt dat erg moeilijk om te negeren, dus dat zal wel even aanhouden. Ze blaft als ze aandacht wil en dat wil ik er ook graag uit hebben. Omdat ik niet zo goed wist hoe ik dat aan moest pakken heb ik de uitlaatservice/gedragsdeskundige om raad gevraagd. Ik vind ook dat Dinah te fel speelt met Phoebe, maar dat moest ik zo laten. De gedragstherapeute vindt Phoebe geen watje en dus moet ik er niets aan doen. Het ziet er zo vervelend uit als Dinah aan Phoebe's 'snor' loopt te sjorren. Vanmiddag heeft ze overgegeven nadat ze van konijnenkeutels gesnoept had in de tuin. Ze eet goed en probeert nog regelmatig wat bij Phoebe te drinken. Dinah is heel schoon. Je kan uit haar oren eten, want die worden de hele dag door grondig gewassen door d'r omaatje. Vanavond heeft Dinah met wat buurhonden gespeelt. Ze is dol op de teckel van de buren. Samen met Phoebe kan ze makkelijk een paar uur thuisblijven. Dat gaat voortreffelijk. Erg fijn, want naar bijvoorbeeld de zwemles kan ze niet mee.
Vrijdag heb ik een crematie. Dan gaat Dinah een dagje naar de buren.
Dat felle spelen komt me bekend voor Renaat en op een gegeven moment ben ik wel gaan in grijpen toen Bickel groter werd, hij beet ook in Wiskie zijn poten en hing aan zijn lippen en oren. Heel soms probeert Bickel het nog wel eens maar Wiskie ligt nu zo onderuit hij word er te oud voor dus grijp ik meteen in het stoeien als samen doen ze nog wel maar dan ligt Wiskie meestal wel, het is wel eens lastig tussen stoeien en echt dat het echt vervelend word Bickel stoeit ook graag met de katten maar die snappen hem niet 
De oren van Bopoike lijken wel op Bickel zijn oren ik vind hem helemaal wel wat weg hebben van Bickel Bopoike maar toen Bickel klein was had die toch wel grote oortjes.
Maar het is toch een pittige tante als ik het zo lees Renate wel weer grappig zo kleintje over de vloer en het zoeken hoe en wat.
De oren van Bopoike lijken wel op Bickel zijn oren ik vind hem helemaal wel wat weg hebben van Bickel Bopoike maar toen Bickel klein was had die toch wel grote oortjes.
Maar het is toch een pittige tante als ik het zo lees Renate wel weer grappig zo kleintje over de vloer en het zoeken hoe en wat.
Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Tjonge, wat een herkenning!
Bloemetje gromt en blaft ook behoorlijk meer dan Stapper.
Ze speelt ook heel fel met Stapper, maar ook onze man van de puppy-cursus vindt dat Stapper dat zelf wel kan regelen.
Ik vind dat blaffen ook niet zo geslaagd. Ik ben benieuwd wat voor advies jij krijgt daartegen.
Ze piept ook om aandacht en ik kan me voorstellen dat Dana daar moeite mee heeft.
We laten Bloem los lopen waar mogelijk. En anders doen we er een heel lange zelfgemaakte 'jacht'- lijn aan van 4,5 mtr.
We kregen het advies om haar buiten niet met alle vreemde honden te laten spelen. Even kennismaken en hup..weer mee.
Het spelen met Stapper en ook met een vaste buurhond (denk ik) is geen enkel punt volgens hem.
Ze speelt ook heel fel met Stapper, maar ook onze man van de puppy-cursus vindt dat Stapper dat zelf wel kan regelen.
Ik vind dat blaffen ook niet zo geslaagd. Ik ben benieuwd wat voor advies jij krijgt daartegen.
Ze piept ook om aandacht en ik kan me voorstellen dat Dana daar moeite mee heeft.
We laten Bloem los lopen waar mogelijk. En anders doen we er een heel lange zelfgemaakte 'jacht'- lijn aan van 4,5 mtr.
We kregen het advies om haar buiten niet met alle vreemde honden te laten spelen. Even kennismaken en hup..weer mee.
Het spelen met Stapper en ook met een vaste buurhond (denk ik) is geen enkel punt volgens hem.
Lekker actief hondje, jullie Dinah. Denk dat Phoebe het zelf wel zal oplossen als ze haar te ver vindt gaan.
Andrea ik snap wel dat jij in greep omdat Wiskie al een oude hond is.
Dat blaffen zou ik ook proberen af te leren, anders blijft ze dit in de toekomst ook doen. Ondanks de voordelen die er zijn dat er al een hond in huis is, lijkt het me toch moeilijk om een tweede hond in huis op te voeden.
Andrea ik snap wel dat jij in greep omdat Wiskie al een oude hond is.
Dat blaffen zou ik ook proberen af te leren, anders blijft ze dit in de toekomst ook doen. Ondanks de voordelen die er zijn dat er al een hond in huis is, lijkt het me toch moeilijk om een tweede hond in huis op te voeden.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Wat een leven brengt Dinah in jullie huis; maar wat heerlijk dat ze al zo goed alleen kan thuisblijven. Lang leve Phoebe; die geeft het goede voorbeeld! 
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Fijn dat het zo goed gaat met Dinah.
Finny heeft een hele poos vanaf Guusje erbij kwam, met een kale snoet gelopen.
Guusje zorgde er wel voor dat het haar daar geen kans kreeg om aan te groeien.
Een hond alleen heeft geen andere om uit te dagen. Zo'n klein ding erbij natuurlijk wel. Je kan op een gegeven ogenblik aangeven dat je het genoeg vind zo.
Hup pup op zijn plaats (bench). Zo deed ik dat. Blaffen deed Guusje niet of weinig.
Nu doet ze het alleen als er bezoek komt, en dat heeft ze (helaas) overgenomen van haar grootje.
Finny heeft een hele poos vanaf Guusje erbij kwam, met een kale snoet gelopen.
Guusje zorgde er wel voor dat het haar daar geen kans kreeg om aan te groeien.
Een hond alleen heeft geen andere om uit te dagen. Zo'n klein ding erbij natuurlijk wel. Je kan op een gegeven ogenblik aangeven dat je het genoeg vind zo.
Hup pup op zijn plaats (bench). Zo deed ik dat. Blaffen deed Guusje niet of weinig.
Nu doet ze het alleen als er bezoek komt, en dat heeft ze (helaas) overgenomen van haar grootje.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
-
Renate
Om het blaffen tegen te gaan moet ik de rol als roedelleider gebruiken. In principe interesseert een roedelleider zich niet in de lageren in rang en dus moeten Phoebe en Dinah het zelf uitzoeken, maar omdat het blaffen en grommen mij stoort, is mij geadviseerd om in te grijpen door mijn hand om Dinah's snuit te vouwen en een kort commando te geven (nee, uh, klaar, enz). Dit mag ik 2 keer herhalen. Na de tweede herhaling moet ik mijn handen helemaal over haar kop vouwen met mijn vingers achter haar halsband, zodat ze zich niet los kan wurmen. Ik moet haar vasthouden tot ze zich overgeeft (dit merk je doordat ze een zucht geeft en zich niet meer verzet). Het laatste heb ik nog niet hoeven te gebruiken.Tjonge, wat een herkenning!
Ik vind dat blaffen ook niet zo geslaagd. Ik ben benieuwd wat voor advies jij krijgt daartegen
-
Gerrie
een pup spoeelt niet altijd met een ouderen hond om het spelen maar om in rangorde omhoog te komen.
Wij hebben altijd meerdere honden gehad, in huis wilde ik dat niet hebben, dan ben ik de baas en horen ze dat niet te doen. verder zullen ze het samen uit moeten zoeken maar dan wel buiten, als ik er niet naast sta en als het te fel wordt grijp ik in, gebeurd bijna nooit. De oudste hoeft natuurlijk niet de hoogste in rang te zijn maar daar kan je in huis ook veel aan doen door de pup te laten merrken dat de oudere hond altijd eerst komt. je ziet het ook wel als de oudste hond zwakker wordt. Verder mag een pup heel veel van een oudere hond, naarmate de pup ouder wordt gaat dat ook minder worden. Ik has een golden die dat heel mooi deed, die hoefde alleen maar zijn kop op de richten en de pup maakte zich klein en droop af, wij hadden toen 3 honden, je kon ook heel goed zien dat de oudste hond zich niet verlaaagde tot spel, alleen als het hem uit komt. het is zo mooi om die lichaamstaal van de honden te bekijken, je leert er zoveel van
Wij hebben altijd meerdere honden gehad, in huis wilde ik dat niet hebben, dan ben ik de baas en horen ze dat niet te doen. verder zullen ze het samen uit moeten zoeken maar dan wel buiten, als ik er niet naast sta en als het te fel wordt grijp ik in, gebeurd bijna nooit. De oudste hoeft natuurlijk niet de hoogste in rang te zijn maar daar kan je in huis ook veel aan doen door de pup te laten merrken dat de oudere hond altijd eerst komt. je ziet het ook wel als de oudste hond zwakker wordt. Verder mag een pup heel veel van een oudere hond, naarmate de pup ouder wordt gaat dat ook minder worden. Ik has een golden die dat heel mooi deed, die hoefde alleen maar zijn kop op de richten en de pup maakte zich klein en droop af, wij hadden toen 3 honden, je kon ook heel goed zien dat de oudste hond zich niet verlaaagde tot spel, alleen als het hem uit komt. het is zo mooi om die lichaamstaal van de honden te bekijken, je leert er zoveel van
Ik zie wel aan Wiskie en Bickel als Wiskie geen zin in dat weet die gauw wijs te maken vooral nu Wiskie dat weinig meer wilt soms wil Bickel wel doorgaan het is echt een eigenwijsje we zijn nu ook bezig om Bickel een aantal keren alleen uit te laten zonder Wiskie en dan heb je alle aandacht buiten voor Bickel en dat werkt goed, hij vind Wiskie ook vaak te langzaam word die ongeduldig gaat die eerst zuchten en dan proberen Wiskie op te jagen.
Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Dat doen wij ook met Bloemetje. Als we ze samen uitlaten, dan heeft ze alleen aandacht voor Staper.
Even andere honden ontmoeten en hiiieerr en ZIT oefenen gaat veel beter met haar alleen.
Even andere honden ontmoeten en hiiieerr en ZIT oefenen gaat veel beter met haar alleen.
-
Renate
Dinah heeft buiten niet veel oog voor Phoebe. Ze blijft keurig bij mij of Martijn. Ik heb Dinah nog niet alleen mee naar buiten genomen, maar omdat ze zo op ons gericht is, heb ik geen 'last' van Phoebe.
Dinah is erg ondernemend. Ze rommelt graag in de tuin. Phoebe wil eigenlijk altijd zijn, waar wij ook zijn. Die gaat uit zichzelf nooit alleen de tuin in.
Mijn moeder kwam vanmorgen oppassen en is, gezien haar angst, niet dol op onze brutale, speelse pup. Dana heeft oma 'beschermt' tegen Dinah. Ik zag toen ik thuiskwam wel dat Phoebe zich niet door Dana en oma in de ren had laten zetten. Phoebe heeft feilloos door dat mijn moeder niet zo'n held is en naar Dana luistert ze als het haar behaagt. Oma en Dana hadden het opgelost door Phoebe's mand naast de ren te zetten, zo had Dinah toch zicht op Phoebe. Dat hadden ze prima geregeld.
Dinah is een stuk brutaler dan Phoebe als pup. Romy vindt dat erg moeilijk. Ze heeft er zelf een oplossing voor. Als Dinah in 'haar' ruimte komt zegt ze: 'Ga weg hondje' en stampt met haar voet op de grond. Dinah lijkt haar te verstaan en houdt keurig afstand. Prachtig om te zien.
We kregen afgelopen week het verzoek om Lieve-Suus weer op te vangen in de vakantie. We gaan het dit jaar niet doen. Ik ga me volledig op de opvoeding van Dinah richten.
Dinah is erg ondernemend. Ze rommelt graag in de tuin. Phoebe wil eigenlijk altijd zijn, waar wij ook zijn. Die gaat uit zichzelf nooit alleen de tuin in.
Mijn moeder kwam vanmorgen oppassen en is, gezien haar angst, niet dol op onze brutale, speelse pup. Dana heeft oma 'beschermt' tegen Dinah. Ik zag toen ik thuiskwam wel dat Phoebe zich niet door Dana en oma in de ren had laten zetten. Phoebe heeft feilloos door dat mijn moeder niet zo'n held is en naar Dana luistert ze als het haar behaagt. Oma en Dana hadden het opgelost door Phoebe's mand naast de ren te zetten, zo had Dinah toch zicht op Phoebe. Dat hadden ze prima geregeld.
Dinah is een stuk brutaler dan Phoebe als pup. Romy vindt dat erg moeilijk. Ze heeft er zelf een oplossing voor. Als Dinah in 'haar' ruimte komt zegt ze: 'Ga weg hondje' en stampt met haar voet op de grond. Dinah lijkt haar te verstaan en houdt keurig afstand. Prachtig om te zien.
We kregen afgelopen week het verzoek om Lieve-Suus weer op te vangen in de vakantie. We gaan het dit jaar niet doen. Ik ga me volledig op de opvoeding van Dinah richten.
Leuk toch , de pup zo anders als haar oma als pup. Je hebt je handen er zo wel aan vol. Goed besluit om je de komende weken met je eigen gezin en aanwas bezig te houden. En Romy heeft heel slim haar eigen oplossing gevonden.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Goed opgelost van Romy.
Is Dinah ook happerig? Bij Bloem is dat nu al bijna over...het gaat zo snel allemaal.
Is Dinah ook happerig? Bij Bloem is dat nu al bijna over...het gaat zo snel allemaal.
Fijn dat Romy al een manier heeft gevonden om Dinah weg te jagen.
De mensen van Lieve-Suus zullen het wel heel jammer vinden dat ze hun hondje dit jaar niet bij jullie kunnen laten.
Maar een goede keus hoor.
De mensen van Lieve-Suus zullen het wel heel jammer vinden dat ze hun hondje dit jaar niet bij jullie kunnen laten.
Maar een goede keus hoor.
Charlotte
-
Renate
Heel erg happerig is Dinah niet. Wel een beetje maar veel minder als bij Phoebe. Ik liet het bijten in mijn hand bij Phoebe ook toe. Dinah mag dat niet. Dat zal wellicht schelen.
Fijn dat Bloemetje er nu alweer bijna vanaf is.
De zindelijkheid was ver te zoeken vandaag. Wat een pishondje. Buiten, binnen, elk wakker kwartier ligt er wel ergens een plasje. Geen pijl op te trekken vandaag.
Vanmorgen met Dinah naar de speeltuin geweest. Dana had daar haar schoolreis. Dus door hordes kinderen geaaid. Allemaal even leuk en lief. Ik kan goed merken dat Dinah veel kinderen gewend is vanaf haar geboorte.
Dana was zo trots op haar Dinah.
Romy doet het inderdaad heel knap. Ze communiceert een beetje honds, want Dinah blijft keurig op afstand. Phoebe had dat destijds ook heel snel door.
Fijn dat Bloemetje er nu alweer bijna vanaf is.
De zindelijkheid was ver te zoeken vandaag. Wat een pishondje. Buiten, binnen, elk wakker kwartier ligt er wel ergens een plasje. Geen pijl op te trekken vandaag.
Vanmorgen met Dinah naar de speeltuin geweest. Dana had daar haar schoolreis. Dus door hordes kinderen geaaid. Allemaal even leuk en lief. Ik kan goed merken dat Dinah veel kinderen gewend is vanaf haar geboorte.
Dana was zo trots op haar Dinah.
Romy doet het inderdaad heel knap. Ze communiceert een beetje honds, want Dinah blijft keurig op afstand. Phoebe had dat destijds ook heel snel door.