Belevenissen van Bero

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Jan&Willem

Re: Belevenissen van Bero

Bericht door Jan&Willem »

Waterstier schreef:Kleine update-

Bero knapte gisteravond in een keer op , begon onwijs bijtaanvallen in te zetten , was niet leuk.
Mijn conclusie was dan ook dat dit door de honger veroorzaakt werdt.
Omdat de 24 uur verstreken waren en de beschuitjes en water er in waren gebleven heb ik hem rijst met gekookte kip gegeven ( heel klein beetje ) dit werd met bak en al bijna opgegeten . Direct daarna gingen de bijtaanvallen weer verder , moedeloosheid werd ik ervan .al kwispelend de ene aanval na de andere .
Dit duurde ongeveer een half uur, het was inmiddels bedtijd maar Bero had vanaf het moment dat hij aan de diarree ging niet meer gepoept, ik deed nog een poging vannacht , maar :nee: niet gepoept .
Vanmorgen dacht ik , nou die zal wel poepen , want inmiddels de ene ruft na de andere ruft oeps en stinken , maar nee, het is nu acht uur en nog steeds niet gepoept .heb hem weer wat rijst gegeven en weer begon het bijten , welliswaar niet zo heftig en duurde ook maar even .
In een keer ging het lampje uit en nu ligt hij weer heel zielig ziek te zijn . Zijn antiebraakpilletje is inmiddels uitgewerkt en ben nu benieuwd of zijn eten erin blijft .
Maar dat bijten gisteravond en vanmorgen was echt niet leuk en ik snap niet dat hij dit zeer hard kwispelend doet .kan iemand mij dit uitleggen ?
Lijkt me inderdaad hartstikke vervelend, dat gebijt van Bero.
Ik kan me niet herinneren dat Abel dat als pup ook heeft gedaan, wat ik wel weet dat die puppytandjes 'n soort naalden zijn, zo scherp!
Wij vonden de puppytijd meestal heel erg leuk, maar er waren eerlijk gezegd ook momenten dat ik die schattige pup wel achter het behang kon plakken!
Ik ben er vast van overtuigd dat als Bero eenmaal gewisseld heeft, dit gedrag ophoudt.
Nog even volhouden dus, komt goed!
Jan & Willem
Onze Smous Abel - 22-05-2014 = Mees x Bauke
Onze Bengaalse katers Midas en Felix - 19-02-2012 = Fay-Rose x Bengalivo

Pagina Beestenboel:
(foto's en video's van Abel en Midas & Felix)
Klik op: http://smu.gs/1wrv4bu

Trix

Bericht door Trix »

Onze Bero begint langzaam de oude te worden , sinds vandaag weer wat brokken gegeten , z'n ontlasting zag er vanmiddag eindelijk weer een stuk beter uit.
Hij is weer vrolijk , staat weer te kwispelen en ja bijt ook weer een beetje , maar is nog wel veel aan het slapen. Maar dat lijkt mij logisch. Omdat we vanaf donderdag al thuis zitten met Bero , zijn we gisteren even naar Station Voorhout geweest. Hij had nog geen treinen gezien , maar ook dat doet hem niks . Hij vond het snuffelen veel belangrijker, we hebben het opgebouwd , eerst grote afstand toen wat dichterbij , toen aan de trap gestaan en als laatste trap op en bijna aanraken . Nou hij reageert nauwelijks , Er kwam ook nog een sneltrein langs toen we op het Perron stonden , ik schrok , nee :nee: Bero niet. Keek echt zo van , he wat was dat dan ,en ging weer verder met snuffelen.
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Gelukkig echt over de berg. :thumbsup:
Fijn dat Bero zelfs niet bang is van treinen.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Maureen

Bericht door Maureen »

Mooi dat hij er weer bovenop krabbelt. Als alles weer naar behoren werkt, is hij snel genoeg weer helemaal zichzelf. Fluister hem nog maar eens zachtjes in, dat het zonder gebijt ook best lukt......
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Trix

Bericht door Trix »

Omdat we Bero een week bij andere honden weg moesten houden , moeten we vanavond helaas de puppycurssus overslaan.
Dus als het vanavond een beetje afgekoeld is ga ik weer verder met het leren van zijn kist met speeltjes op te ruimen.
Daar waar hij eerst alles met zijn neus netjes in de kist duwde, ben ik nu begonnen met het leren van dat hij het op moet pakken en in de kist moet gooien , nu hij wat groter is kan hij er goed bij.
Gisteren lukte het bij twee speeltjes , dus dat moet beter. :grijns:
Jolanda en Trix

Alida

Bericht door Alida »

Ah Bero al weer een stuk opgeknapt :) en ook niet bang voor de trein, knappe Bero :klappen: enne Bero niet meer bijten hoor :smile: maar komt helemaal goed hoor! Nu maar oefenen met de speeltjes in de kist te gooien, en dat lukt al aardig :thumbsup: groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Maureen

Bericht door Maureen »

Daar heb je een leuke taak aan als alternatief voor de cursus.....Gelukkig kan hij volgende week weer lekker meedoen. En kan dan vast zijn kist al opruimen :grijns:
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Fijn dat Bero weer opknapt. Bijna de oude. :jeah2:
Dat bijten gaat echt wel over hoor, als hij eenmaal gewisseld heeft zijn de nieuwe tandjes in ieder geval minder scherp.
Handig een opruimsmous :thumbsup:

José,Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

loes

Bericht door loes »

Er zijn natuurlijk altijd honden die met hun bek je hand of zo pakken maar meestal gaat dat dan zachtjes, hoewel ik er 1 ken waar je het wel van voelde ........
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Stapper, Bloemetje en Dieuwertje was/zijn alle drie 'praters' met de bek.
Altijd even je hand oid pakken. Het wordt minder naar mate ze ouder worden, maar het blijft altijd een communicatie dingetje.
Nooit hard uiteraard, al schrikken kinderen er wel van.
Ik leg het dan uit...ze bedoelt het niet zo..maar heeft geen handen om je even gedag te zeggen. Dat helpt wel. :hihi:

Het zijn ook alle drie wel honden die graag met iets in de bek lopen. Dat kun je gebruiken om dat in te ruilen tegen het vastpakken van je handen/polsen.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Jiske87
Contacteer:

Bericht door Jiske87 »

Hier ging het van ledematen openrijten naar zachtjes je hand pakken en deze naar haar borst/buik dirigeren omdat ik dan moet aaien. Komt helemaal goed! :thumbsup:

jetwolrich

Bericht door jetwolrich »

Ik heb sinds vandaag Rengertje/Buck te logeren. Uit het eerste nest van Beer.
Hij is nu twee jaar en een beetje.
Hij pakt mij ook bij mijn arm als hij bij me komt.
Ik heb gevraagd of hij als pup ook dat bijterige had. Dat was zo.
De eigenaren hebben het straal genegeerd of, als het te gek werd, zetten ze hem op de gang en lieten hem een paar minuten afkoelen.
Dan zwijgend de deur open en compleet negeren.

Hij is nu heel makkelijk en lief, maar zijn bekje blijft een manier van communiceren.
Beer heeft dat altijd al gecompenseerd met knuffels. Ze loopt altijd met een touw of een knuffel te sjouwen. Mij heeft ze nooit gebeten, ook niet toen ze klein was.

P.S. Rengertje heeft trouwens veel van Koen/Kasper!!
Foto`s komen nog in mijn album. Even uitvogelen dat ze weer niet dwars staan.
Jet Wolrich

Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018

loes

Bericht door loes »

En anders stuur je ze toch naar mij. Ik kan elke dwarse aan! :grijns:
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

jetwolrich

Ja Loes, jij bent zo handig met die dingen.
Ik ben niet zo geëmancipeerd. Ik roep gewoon Chiel!!!
En dan moet ik kijken hoe het moet en dan vergeet ik het meteen weer. :hihi:
Jet Wolrich

Sylvia & Bob

Bericht door Sylvia & Bob »

Fijn dat Bero weer opgeknapt is....... en dat bijten........ echt negeren elke reactie is er een of het nu een positieve of negatieve is. Het heeft bij Bob echt geholpen (ook met tegen mensen opspringen ik zal wat geroepen hebben : wij hebben geen hond.... je ziet hem niet!), en pas roepen of aanhalen als hij lief of rustig is, zelfs wegduwen is een reactie. En zijn naam noemen is weer een beloning. Ook met Henk onze ara werkt negeren het beste. Komt allemaal goed :thumbsup: .
Wij stonden sinds 3 juni 2014 op de wachtlijst. Ons meisje is op 3 juni 2015 geboren.
Wij noemen haar Sarah, wat in het Hebreeuws princes betekent

http://www.facebook.com/Bobby6912.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Vandaag bij onze cursus-juf theorieles gehad. Met name over de problemen in de zomer.
Zeewater drinken kan zelfs een dag later nog heftige darmproblemen en overgeef ellende geven. Zou het kunnen dat Bero zeewater binnen heeft gekregen?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Trix

Bericht door Trix »

Jeanette , het zou heel goed kunnen dat hij iets naar binnen heeft gekregen maar dat kan nooit veel zijn. Maar de DA zei ook al dat hij het net zo goed in het dorp of de dierenwinkel opgelopen kan hebben .
Jolanda en Trix

Karin & Nienke

Bericht door Karin & Nienke »

Het bijten herken ik wel bij Indy, ze heeft ongeveer 3 x per dag een bui dat ze overal in bijt, ook bij mij en niet meer wil luisteren. Zachtjes op haar snuitje tikken heeft geen effect en foei roepen ook niet. Ik heb dit bij Tara nooit mee gemaakt en schrik er soms wel een beetje van want het is dan een totaal ander hondje. Ze heeft veel speelgoed en er wordt veel met haar gespeeld. Ik vraag me af wat je er aan kan doen :bibbers: Hoop dat ze erover heen groeit, het is nooit leuk om zo sterk te moeten corrigeren. Het lijkt wel iets minder te zijn dan de eerste twee dagen dat ze bij ons kwam maar ik hoop dat ze het helemaal af leert :kwispel:
Rimco, Karin en Nienke
-----------------------------------------------------------
Moen op de Ruiver/ Indy = Stien x Guus-Lucky (08-05-2015)

jetwolrich

Bij ons logeert Rengertje /Buck nu, een pup uit het eerste nest van Beer.
Ik heb gevraagd naar zijn bijtgedrag, omdat het iets is dat nu bij veel pups naar voren komt en echt wel spanningen geeft. :bibbers:
Hij beet ook en had van die gekke momenten dat hij helemaal wild werd.
Zij hebben hem toen compleet genegeerd, geen kik geven, niet kijken, niet aanraken.
Werd het te gek, dan een time-out geven. Zelf de kamer uit gaan en hem na een een paar minuten zonder een woord weer toelaten bij je in de buurt.
Ik kan me voorstellen dat Indy moe is en dan een beetje doorslaat met haar gedrag.

Rust geven en niet teveel aandacht. Laat een pup zich maar eens een beetje vervelen..... kan geen kwaad.
Jet Wolrich

Trix

Bericht door Trix »

Joepie , het begint te werken , kreeg de tip bij bijten om Bero op te tillen ( rustig ) en dan wachten dat hij in je armen ontspant en dan heel rustig in de bench.
En hele dag twee uur in de bench en 1 uur eruit , dit werkt echt , en natuurlijk juich ik nog niet , maar zo net wou hij in mijn kuit bijten en begon toen snel te likken en liep bij me weg . Ik merk idd dat je veel rust in moet brengen , piepertjes zijn inmiddels ook uit de speeltjes. Het is al twee dagen een voorbeeldig hondje. :grijns:

SAAIIIIIII :fluit:
Jolanda en Trix

Gesloten