Jammer van Zwolle...maar een gezonde Bero is natuurlijk het meest belangrijk!
Belevenissen van Bero
Re: Belevenissen van Bero
Ach,dat arme manneke. Wat een zorgen dames.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Arme Bero
beterschap klein mannetje 
Oona L♥tje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015 
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018

Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018
Ook nog even een grappig detail waarbij ik heel benieuwd ben of meer smousjes dit doen.
Gisteren heeft Bero 6 x gebraakt en elke keer( behalve bij de eerste keer ) begon hij eerst te graven en braakte in het gat , vervolgens met de snuit het gat over het braaksel heen weer dicht maken . Omdat hij veel slijm aan de snuit had zag die snuit er niet uit.
Gisteren heeft Bero 6 x gebraakt en elke keer( behalve bij de eerste keer ) begon hij eerst te graven en braakte in het gat , vervolgens met de snuit het gat over het braaksel heen weer dicht maken . Omdat hij veel slijm aan de snuit had zag die snuit er niet uit.
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Ach jee arme Bero, veel beterschap met hem hoop dat hij snel weer opknapt. Dat laatste herken ik niet, gat graven braaksel erin en weer dicht maken.Wel dat Kasper het weer opeet
Groetjes Alida 
Sterkte met de zieke, meiden!
Ellendig zo'n buikgriep. Ze worden er zo hangerig van.
Dat kuiltje graven en zand over het braaksel herken ik niet. Heb ik geen van onze Smouzen ooit zien doen.
Inderdaad wel opnieuw opeten, maar dat hangt van de reden van het braken af. Als het komt door schrokken, dan doen ze dat wel, maar als ze zich niet lekker voelen echt niet.
Nogmaals sterkte met het zieke ventje en dat hij maar gauw mag opknappen.
Ellendig zo'n buikgriep. Ze worden er zo hangerig van.
Dat kuiltje graven en zand over het braaksel herken ik niet. Heb ik geen van onze Smouzen ooit zien doen.
Inderdaad wel opnieuw opeten, maar dat hangt van de reden van het braken af. Als het komt door schrokken, dan doen ze dat wel, maar als ze zich niet lekker voelen echt niet.
Nogmaals sterkte met het zieke ventje en dat hij maar gauw mag opknappen.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
- jetwolrich
Ach die Bero, de stoere kerel is even veranderd in een vaatdoekje.
Toch wel slim wolvengedrag, dat hij een gat graaft. Hij verstopt het spul zodat hij niet verraadt dat hij ziek is.
Nu maar rustig aan en snel opknappen, lieve Bero!
Toch wel slim wolvengedrag, dat hij een gat graaft. Hij verstopt het spul zodat hij niet verraadt dat hij ziek is.
Nu maar rustig aan en snel opknappen, lieve Bero!
Jet Wolrich
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Tot nu toe is het anderhalve beschuitje en gek .eitje er nog in gebleven, heeft gelukkig ook al wat gedronken , maar slaapt al van gisteren, af en toe even opleving en dan kaarsje weer uit , ik hoor ook de hele dag al dat buikje te keer gaan .
Zo zielig.

Zo zielig.
Jolanda en Trix
Kreeg je de raad om beschuit te geven van jullie DA?
Pups laat je liever niet vasten, maar rijst met kip werkt hier het beste.
En blijft dat er zelfs niet in dan is rijstewater een goed beginnetje.
Pups laat je liever niet vasten, maar rijst met kip werkt hier het beste.
En blijft dat er zelfs niet in dan is rijstewater een goed beginnetje.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Beste loes , dit beschuitje was alleen voor de eerste 24 uur , als dit er in blijft dan rijst en kip voor 5 a 7 dagen .
Jolanda en Trix
Als het maar werkt.....
Onze DA's hadden het ook altijd over kip en rijst of rijstwater om te beginnen, maar liever meteen ook iets vasts bij een pup...
Onze DA's hadden het ook altijd over kip en rijst of rijstwater om te beginnen, maar liever meteen ook iets vasts bij een pup...
Maureen
Ach wat sneu, Bero ziek. Ik hoop dat hij snel weer opknapt, beterschap.
Gelukkig zijn het beschuitje en eitje erin gebleven.
Nu over op rijst met kip, dat helpt meestal goed.
Dat hij veel slaapt zal wel komen doordat hij zich niet lekker voelt en wat slapjes is.
Lisa had een paar weken geleden de hondengriep, zij voelde zich erg beroerd. De DA zei dat ze buikpijn had. En dat het erg besmettelijk was.
Jammer dat jullie dagje Zwolle niet door kan gaan.
Gelukkig zijn het beschuitje en eitje erin gebleven.
Nu over op rijst met kip, dat helpt meestal goed.
Dat hij veel slaapt zal wel komen doordat hij zich niet lekker voelt en wat slapjes is.
Lisa had een paar weken geleden de hondengriep, zij voelde zich erg beroerd. De DA zei dat ze buikpijn had. En dat het erg besmettelijk was.
Jammer dat jullie dagje Zwolle niet door kan gaan.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Kleine update-
Bero knapte gisteravond in een keer op , begon onwijs bijtaanvallen in te zetten , was niet leuk.
Mijn conclusie was dan ook dat dit door de honger veroorzaakt werdt.
Omdat de 24 uur verstreken waren en de beschuitjes en water er in waren gebleven heb ik hem rijst met gekookte kip gegeven ( heel klein beetje ) dit werd met bak en al bijna opgegeten . Direct daarna gingen de bijtaanvallen weer verder , moedeloosheid werd ik ervan .al kwispelend de ene aanval na de andere .
Dit duurde ongeveer een half uur, het was inmiddels bedtijd maar Bero had vanaf het moment dat hij aan de diarree ging niet meer gepoept, ik deed nog een poging vannacht , maar
niet gepoept .
Vanmorgen dacht ik , nou die zal wel poepen , want inmiddels de ene ruft na de andere ruft oeps en stinken , maar nee, het is nu acht uur en nog steeds niet gepoept .heb hem weer wat rijst gegeven en weer begon het bijten , welliswaar niet zo heftig en duurde ook maar even .
In een keer ging het lampje uit en nu ligt hij weer heel zielig ziek te zijn . Zijn antiebraakpilletje is inmiddels uitgewerkt en ben nu benieuwd of zijn eten erin blijft .
Maar dat bijten gisteravond en vanmorgen was echt niet leuk en ik snap niet dat hij dit zeer hard kwispelend doet .kan iemand mij dit uitleggen ?
Bero knapte gisteravond in een keer op , begon onwijs bijtaanvallen in te zetten , was niet leuk.
Mijn conclusie was dan ook dat dit door de honger veroorzaakt werdt.
Omdat de 24 uur verstreken waren en de beschuitjes en water er in waren gebleven heb ik hem rijst met gekookte kip gegeven ( heel klein beetje ) dit werd met bak en al bijna opgegeten . Direct daarna gingen de bijtaanvallen weer verder , moedeloosheid werd ik ervan .al kwispelend de ene aanval na de andere .
Dit duurde ongeveer een half uur, het was inmiddels bedtijd maar Bero had vanaf het moment dat hij aan de diarree ging niet meer gepoept, ik deed nog een poging vannacht , maar
Vanmorgen dacht ik , nou die zal wel poepen , want inmiddels de ene ruft na de andere ruft oeps en stinken , maar nee, het is nu acht uur en nog steeds niet gepoept .heb hem weer wat rijst gegeven en weer begon het bijten , welliswaar niet zo heftig en duurde ook maar even .
In een keer ging het lampje uit en nu ligt hij weer heel zielig ziek te zijn . Zijn antiebraakpilletje is inmiddels uitgewerkt en ben nu benieuwd of zijn eten erin blijft .
Maar dat bijten gisteravond en vanmorgen was echt niet leuk en ik snap niet dat hij dit zeer hard kwispelend doet .kan iemand mij dit uitleggen ?
Jolanda en Trix
Hij ziet dit als een spelletje, gewoon heel hard en met een hoge stem auw roepen en dit blijven volhouden Trix
Kasper deed dit ook,maar naar elke auw! Slikte hij ons af om te troosten.Na het wisselen van het gebit was het over.Hopelijk komen er vandaag weer mooie poepjes en blijft het eten erin. Beterschap en Sterkte met jullie mooie ventje.Groetjes Alida 
Alida wij roepen al weken met hoog stemmetje au, en dan negeren ene keer werkt het wel maar andere keer wordt het alleen maar erger. Wij hebben echt alle tips opgevolgd en nog met heel veel geduld .
Jolanda en Trix
- jetwolrich
Ik ga vanmiddag naar het puppyspeeluur met Indy.
Ik zal het vragen aan de instructeur daar.
Zij kijkt met andere ogen naar honden, misschien heeft ze er een idee over.
Ikzelf denk dat Bero compleet uit zijn doen is.
Dit is de enige manier om zijn gevoel te uiten, hij heeft alleen zijn bekje.
Misschien wat vaker hele kleine beetjes eten geven. Dan went zijn maag weer aan eten.
Rijst stopt natuurlijk wel.Maar dat hij niet poept is niet zo gek. Hij was helemaal leeg.
Jullie krijgen wel wat te verduren met hem. Maar het komt goed.
Ik zal het vragen aan de instructeur daar.
Zij kijkt met andere ogen naar honden, misschien heeft ze er een idee over.
Ikzelf denk dat Bero compleet uit zijn doen is.
Dit is de enige manier om zijn gevoel te uiten, hij heeft alleen zijn bekje.
Misschien wat vaker hele kleine beetjes eten geven. Dan went zijn maag weer aan eten.
Rijst stopt natuurlijk wel.Maar dat hij niet poept is niet zo gek. Hij was helemaal leeg.
Jullie krijgen wel wat te verduren met hem. Maar het komt goed.
Jet Wolrich
Zoals ik al eerder schreef; sommige pups blijven even 'hellehondjes'. Met Moos was ik ook echt radeloos, niets hielp (plantenspuit soms wel). Geloof me, opeens groeien ze er overheen en stopt het bijten. Het geduld wordt flink op de proef gesteld 
Ik hoop het , jiske.
Het ging de afgelopen week ook wel iets beter ,maar gisteren was het daar , en dan ook zo erg extreem, maar dat kwispelen erbij vind ik heel apart
Het ging de afgelopen week ook wel iets beter ,maar gisteren was het daar , en dan ook zo erg extreem, maar dat kwispelen erbij vind ik heel apart
Jolanda en Trix
Ja dat kwispelen klinkt herkenbaar. Moos vond het ook erg grappig als ze ons beet. Ze zien het echt als een heel leuk spelletje. Uit wanhoop zette ik haar wel eens 5 minuten op de gang om haar even uit dat bijtmoment te halen, dat werkte op korte termijn goed, maar heb daarna nog maanden moeten hopen dat het echt wel over zou gaan. En dat deed het, godzijdank 
Nog een tip: als jullie speeltjes hebben met een piepje erin; weggooien! Naar mijn idee zag ze onze enkels ook als een speeltje waar een piep uit kwam
Nog een tip: als jullie speeltjes hebben met een piepje erin; weggooien! Naar mijn idee zag ze onze enkels ook als een speeltje waar een piep uit kwam
Onze Mijntje beet in polsen. Keihard in het begin, en zo sloopte ze ook aardig wat horlogebandjes en mouwen. We hebben haar telkens als ze begon een speeltje in de bek gegeven en dán heel erg geprezen. Maar zij deed het vooral bij bezoek. Ook wel bij ons maar dat ging sneller over. Op den duur hoorde ze bezoek aankomen en vloog dan alvast naar de speeltjesmand om iets te pakken om het bezoek mee te begroeten.....
Maar enkels inruilen voor speeltje hebben jullie vast ook al uittentreure geprobeerd.....
De tandenwissel komt er voor jullie ook aan en vaak is dat een moment waarop zulke spelletjes ineens over zijn of veranderen in iets acceptabels. Hou vol!
Maar enkels inruilen voor speeltje hebben jullie vast ook al uittentreure geprobeerd.....
De tandenwissel komt er voor jullie ook aan en vaak is dat een moment waarop zulke spelletjes ineens over zijn of veranderen in iets acceptabels. Hou vol!
Maureen
Dank Maureen en jiske , en ja we houden vol hoor, want zijn bijtgedrag is echt het enige min puntje . Verder is het zo leuke , lieve en slimme smous.
Jolanda en Trix