Boester.

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Alma

Re: Boester.

Bericht door Alma »

Ik heb het vanmorgen alweer een aantal malen geoefend, het fluitje werkt perfect.....maar er was verder ook niemand :cry:
Het verstoppen lukte niet goed want hij hield me steeds in de smiezen :hihi: Hij weet het dus heel goed.....

Alma

Erna

Bericht door Erna »

Het is ook de bedoeling dat hij jou in de gaten houdt. Als hij dat zo goed doet hoef je je ook niet te verstoppen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Alma

Bericht door Alma »

Ja, maar steeds op hetzelfde plekje verstoppen is ook veel te voorspelbaar, hij weet al precies welk bosje eraan komt :hihi: :hihi:

Vanmiddag kwam er een fietser aan toen hij even illegaal losliep, gelukkig een hondlievende buurman) hij speerde erop af, waar ik erg van baalde, maar riep en floot hem terug en jawel hij kwam en ging zitten. :cheer:
De buurman vond het fantastisch (zijn vriendin leert voor hondgedragdeskundige?).
Maar toen we net Boester de hemel in prezen kwam er een andere kennis van me aan met een Mechelse herderpup van 3 maanden, toen hoorde hij echt geen fluitje meer....
Ik zei alleen maar: wil je dat noooooit meer doen :hihi:
De pup was trouwens al groter dan Boes.
Boester was gisteren bij de DA en woog 6.1 kg. De DA vond dat hij al best 2x op een dag kon eten ipv 3X. Maar toen hij hoorde dat het een snelle eter is leek het hem toch beter om het nog even op 3X te laten.
Wat vinden jullie ervan??
Ik doe nu zn avondeten steeds in zo'n 'verrassingsbal....of hoe heet zo'n ding' .
Doet ie lekker lang over, kan hij lekker spelen en is daarna lekker moe :thumbsup:

groetjes, Alma

karin73

Bericht door karin73 »

Bij ons gaf de dierenarts met 9 weken al aan dat we beter naar drie voedingen op een dag konden gaan. Suske at juist langzaam en weinig, en met 3 voedingen is ze veel gemotiveerder met haar eten bezig, nu gaat het bakje inmiddels leeg.
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Erna

Bericht door Erna »

Ik zou Boester nog een poosje op drie maaltijden houden.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Zou ik ook doen.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Alma

Bericht door Alma »

ja hoor ik doe het ook, in ieder geval omdat hij anders veel te snel anders naar binnenwerkt en ik heb geen zin om de maaltijden in ienemienie hoeveelheden aan te bieden, het gaat prima zo, en de verrassingsbal is gewoon erg leuk.......dan is ie wel een 20 minuten bezig :lol:
Verder blijft het een heerlijke kerel! We genieten met zn allen met volle teugen en het is zo gezellig elke keer als we 's morgens naar beneden komen dan is hij echt buiten zinnen en worden mn oren er bijna af gesabbeld..... :hihi:
Gisteravond begon hij opeens te piepen toen we gingen slapen, ben er niet achter gekomen waarom.
Misschien een tik van de puberteit of dat de kat langs liep? Nou ja, ik deed net of ik nog wat uit de keuken ging halen en zonder te zeggen weer naar boven en toen was het klaar.

groetjes, Alma

loes

Bericht door loes »

Alma schreef:Weet je...ik ken honden die echt vreselijk goed luisteren ook als ze op het strand zijn, als de baas roept, fluit of doorloopt zijn ze er altijd meteen weer......
Misschien zijn dat uitzonderingen.......
Misschien kan ik het beste dan doorlopen en dan houdt Boester ons wel in de smiezen.

groetjes, Alma
Zijn dat ook pups ???? En het doorlopen/verstoppensysteem heb ik ook altijd met redelijk succes gehanteerd
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Alma schreef:Weet je...ik ken honden die echt vreselijk goed luisteren ook als ze op het strand zijn, als de baas roept, fluit of doorloopt zijn ze er altijd meteen weer......
Misschien zijn dat uitzonderingen.......
Ik heb ze ook gezien afgelopen week. Maar ze zijn wel ouder dan jullie Boester en onze Sammy. Dus ik houd me zelf voor dat het voor ons ook eens zo ver komt en dan zeggen anderen met een pup weer .....

Ooit zijn ze allemaal eens zo begonnen als wij met hun pups.

Groetjes
José en een ;) van Wieske-Sammy de smous :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Alma

Bericht door Alma »

Je hebt gelijk hoor, dat zijn volwassen honden, beetje stom om mee te vergelijken :oops:
Gisteren kwam Boester wel :jeah2: . na een speelsessie met een andere hond na het roepen naar me toe en later nog eens (hij was ver weg) op het fluitje.!
Inderdaad Loes deze week hebben we veel geoefend met verstoppen en als hij naar me toe kwam floot ik af en toe en gaf hem wat.

groetjes, Alma

Alma

Bericht door Alma »

Vanavond lekker naar het Erkemederstrand.
Eerst waren we alleen en hebben we heerlijk met Boester gespeeld in het water en lekker gegeten en koffie gedronken.
Toen kwamen de mensen met honden die na het eten nog even gingen wandelen.
Boester had weer de tijd van zn leven. En luisterde echt niet meer :hihi:
De beste vriendjes zijn voor hem de grootste soort honden!! Dat vind ik eigenlijk zo apart!! Vanavond waren dat 2 Benner Senners van 7 jaar, zo schattig.
Deze honden gingen ver het water in en hij bleef daar waar hij nog kon staan op ze wachten en speelde dan verder.
Toen de baas verder liep en ze een heel end verder weer los liet renden deze reuzen snel het hele strand weer terug naar Boester.......de baas erachter aan.
Zo leuk......ook deze honden luisteren perfect maar in dit soort situaties ook niet.

Zou het komen dat Boester met grote rassen op puppycursus zit of dat de smous gewoon geen klein hondjes karakter heeft......je weet wel dat gekef en getut??

groetjes, Alma

Mary

Bericht door Mary »

De meeste van Pim z'n vriendinnen zijn twee keer zo groot als hij.
De kleintjes zijn meestal nogal kattig en piepen snel, misschien is dat het.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

karin73

Bericht door karin73 »

Ook Suske zoekt graag grotere honden op. Gisteren speelde ze toevallig met de maltezer van een vriendin van me, een reutje van 1 1/2 jaar, die is ze nu al de baas.
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Alma

Bericht door Alma »

Leuk dat jullie dat wel herkennen.

Gisteren een puppycursus in het bos gehad, was ook erg leerzaam.
Alleen op een gegeven moment moesten we de hond los laten lopen en Boester was helemaal door het dolle....vond ik niet gek....hij had al een uur alles gedaan wat ik vroeg. Na een paar rondjes rennen had ik hem weer onder controle en ging het echt heel erg goed :cheer: , hij liep zelfs links naast me al kijkend naar mijn linkerhand. Dit doe ik altijd als hij links moet lopen.
Maar zij ging een beetje teveel op het hyper door...
Ja in vergelijking met een Labrador en de St Bernard..... :cry:
Boester was de enige hond die niet blaft en piept tijdens de cursus..
:jeah:
Boester is nu 6,4 kg.

Groetjes, Alma

loes

Bericht door loes »

Nou dat was dan een inmiddels wel zeldzame lab, want die ik ken en op cursus heb meegemaakt, zijn zo gek als een ui en nauwelijks in bedwang te houden
H K Jelle 13-5-2004

Alma

Bericht door Alma »

Leuk Loes!!! Je bent een 'echte kenner'.
Deze hond heeft ook op het certificaat de titel bijzonder gehad want het was echt een zeldzaam lief en gehoorzaam trouw dier. Het is een schatje!!
Ik was al benieuwd of iemand van jullie er op zou reageren.
Zelf wist ik dat helemaal niet, hoor!

groetjes, Alma

loes

Bericht door loes »

Ja, zo jammer dat door ongebreideld fokken een in aanleg goedaardig ras zo verknoeid is.
H K Jelle 13-5-2004

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Echt wel leuk een les in het bos. Zouden ze veel vaker moeten doen.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Alma

Bericht door Alma »

Loes bedoel je dat het gedrag zo gek als een ui ontstaan is door het doorfokken?

Ja, ik vond het erg leuk en praktisch een les in het bos.
Boester rende ook als een idioot naar mij toe nadat ik erg ver achter een boom verstopt was.
Het grappige was dat de andere honden in één rechte lijn liepen en Boester zigzagde tussen de bomen door alsof hij daardoor eerder zou kunnen zien waar ik was. Dat zou wel kunnen, de trainster vertelde dat een hond niet goed beseft of je 20 of 200 meter achter een boom staat.

groetjes, Alma

loes

Bericht door loes »

Ja, dat bedoel ik idd. Koppelen van honden zonder met karakter e.d. rekening te houden. Ik heb een poos geleden een boek gelezen over een echtpaar (in Amerika) dat een lab aanschafte die volkomen onhandelbaar bleek, hoewel ze wel van alles geprobeerd hadden. Ze waren gek op hem, maar wat ze daarmee beleefden was onvoorstelbaar. De meeste mensen hadden hem gewoon laten inslapen. Achteraf was de moeder waarschijnlijk van hetzelfde laken een pak, want die kregen ze niet eens te zien, maar wel sjeesde er op het terrein een lab als een dolgeworden bliksemschicht rond.... En zo schijnen er inmiddels heel veel te zijn. In ons overvolle Nederland zal zo extreem wel niet voorkomen, want die zijn hier onmogelijk te handhaven.
H K Jelle 13-5-2004

Gesloten