Rose
Re: Rose
Leuk Ansje! Jullie hebben de stap ook gewaagd. Het gaat vast goed bevallen 
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Dat was ook voor Rose een fijn uitje.
Kreeg ze geen lekker hapje van de bakker, als beloning?
Ik laat de honden ook wel eens buiten bij de Jumbo, als ik voor één boodschapje moet.
Dat rats ik dan snel en maak dat ik bij de kassa kom, want ik vind dat toch altijd een beetje eng. Zij minder, die amuseren zich wel...
Kreeg ze geen lekker hapje van de bakker, als beloning?
Ik laat de honden ook wel eens buiten bij de Jumbo, als ik voor één boodschapje moet.
Dat rats ik dan snel en maak dat ik bij de kassa kom, want ik vind dat toch altijd een beetje eng. Zij minder, die amuseren zich wel...
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Heerlijk toch, dat er fietsen bestaan en Smousjes die er naast willen lopen.
Dat boodschappen doen vind ik ook eng met hond. Ik ga wel naar de boekhandel, want daar kan ik hem in het oog houden. Tuincentrum en dierenwinkels is natuurlijk geen punt. Daar gaat hij ook graag mee naar binnen
je weet maar nooit wat er te scoren valt. Maar een super in durf ik toch niet aan. Zelfs niet voor één boodschapje. Dan is hij toch te lang uit het zicht.
Hij vindt het niet erg hoor. Gaat rustig staan rondkijken, maar je weet nooit wie er voorbij komt. Zeist is toch al een beetje randstad.......
Dat boodschappen doen vind ik ook eng met hond. Ik ga wel naar de boekhandel, want daar kan ik hem in het oog houden. Tuincentrum en dierenwinkels is natuurlijk geen punt. Daar gaat hij ook graag mee naar binnen
Hij vindt het niet erg hoor. Gaat rustig staan rondkijken, maar je weet nooit wie er voorbij komt. Zeist is toch al een beetje randstad.......
Maureen
Ik zou Bero of Billie nooit buiten laten staan ook al zou ik ze in het zicht houden .
Als iemand kwaad wil ben je sowieso te laat .
En hier in de bollenstreek zijn verschillende honden bij winkels weg gestolen .
Ze worden gebruikt voor de door Roemenen georganiseerde honden gevechten .
Ook worden mensen aangesproken en vertellen in het Engels dat je zo een leuk hondje hebt , ze volgen je om te kijken waar je woont en je hondje wordt later gestolen .
Dit verspreid zich steeds verder , ik zou zeggen , niet doen !!
Als iemand kwaad wil ben je sowieso te laat .
En hier in de bollenstreek zijn verschillende honden bij winkels weg gestolen .
Ze worden gebruikt voor de door Roemenen georganiseerde honden gevechten .
Ook worden mensen aangesproken en vertellen in het Engels dat je zo een leuk hondje hebt , ze volgen je om te kijken waar je woont en je hondje wordt later gestolen .
Dit verspreid zich steeds verder , ik zou zeggen , niet doen !!
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Maureen
Heel stoer van Rose.
Netjes gewacht.
Onze hondjes blijven altijd in het zicht. Een van ons wacht buiten met de honden als ze niet in de auto kunnen blijven.
Ze zouden allebei een volwassen hondendief in de armen springen.
Bloem blaft tegen kinderen, dus sowieso onverantwoord.
Netjes gewacht.
Onze hondjes blijven altijd in het zicht. Een van ons wacht buiten met de honden als ze niet in de auto kunnen blijven.
Ze zouden allebei een volwassen hondendief in de armen springen.
Bloem blaft tegen kinderen, dus sowieso onverantwoord.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ach jeetje, wat ellendig.
Ik zou hierover met Fredie bellen. Als er iemand is die veel weet over epilepsie bij smouzen is zij het.
En de eigen dierearts raadplegen natuurlijk. Alle gevallen zijn toch weer anders, ook al heb je zelf ervaring.
Heeft Rose net een vlooien/tekenmiddel gehad toevallig?
Hopelijk blijft het bij deze ene aanval.
Ik zou hierover met Fredie bellen. Als er iemand is die veel weet over epilepsie bij smouzen is zij het.
En de eigen dierearts raadplegen natuurlijk. Alle gevallen zijn toch weer anders, ook al heb je zelf ervaring.
Heeft Rose net een vlooien/tekenmiddel gehad toevallig?
Hopelijk blijft het bij deze ene aanval.
Dat zou niet zo mooi zijn Ans
Maar een andere optie kan ook nog: soms krijgt een teefje na castratie last van incontinentie. Niet de hele tijd, maar b.v. in diepe slaap.
Stijnke heeft dat als ze veel gedronken heeft en dan diep slaapt. Dan schrikt ze ineens wakker omdat ze in de nattigheid ligt. Verder heeft ze nergens last van....
Baukje zou 's nachts ook incontinent zijn, maar heeft er een pilletje voor (halfje eigenlijk), waardoor ze tijdig wakker wordt.
Maar een andere optie kan ook nog: soms krijgt een teefje na castratie last van incontinentie. Niet de hele tijd, maar b.v. in diepe slaap.
Stijnke heeft dat als ze veel gedronken heeft en dan diep slaapt. Dan schrikt ze ineens wakker omdat ze in de nattigheid ligt. Verder heeft ze nergens last van....
Baukje zou 's nachts ook incontinent zijn, maar heeft er een pilletje voor (halfje eigenlijk), waardoor ze tijdig wakker wordt.
Maureen
Ja Maureen, dat kan natuurlijk ook. Onze dames, vooral Dieuw, kunnen heel diep slapen en dromen met 'stuiptrekkingen'.
Fija was na de sterilisatie ook zo nu en incontinent en kreeg er medicijnen voor. Het waren eigenlijk periodes, nu is ze al een lange tijd droog, maar het gebeurde wel dat ze gewoon op haar rug lag en je de urine zag opwellen.
Omdat haar vader en grootmoeder op latere leeftijd nierinsufficiëntie bleken te hebben laat ik haar bloed regelmatig controleren.
Ik hoop dat het voor Rose allemaal van voorbijgaande aard is, zo'n jonge hond moet niet aan de medicijnen, die heeft nog een lange tijd te gaan.
Omdat haar vader en grootmoeder op latere leeftijd nierinsufficiëntie bleken te hebben laat ik haar bloed regelmatig controleren.
Ik hoop dat het voor Rose allemaal van voorbijgaande aard is, zo'n jonge hond moet niet aan de medicijnen, die heeft nog een lange tijd te gaan.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Maar hopen dat het om een storm in een glas water gaat. 
Charlotte
- jetwolrich
Hè, wat jammer nou. Jullie hadden juist weer de draad zo lekker opgepakt na de schijnzwangerschap.
Ik hoop echt dat het loos alarm is.
Sterkte ermee!
Ik hoop echt dat het loos alarm is.
Sterkte ermee!
Jet Wolrich
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Wat je beschrijft, vooral het veranderde gedrag, en wat al onderzocht is doet helaas vermoeden dat je gelijk hebt, maar dat wil niet meteen zeggen dat medicatie nodig is. Eerst inderdaad maar verder observeren en verslag leggen. Ik hoop en duim dat het meevalt!
Maureen
Er wordt altijd, al jaren lang, pas op de plaats gemaakt in geval van o.a. epilepsie. Het is niet voor niets dat het TFP vraagt, om alles te melden.Ansje schreef:
De dierenarts wist van onze fokplannen waar al vroeg een streep door gehaald is. Ze weet van ons ook van het terugfokprogramma binnen de vereniging. En hoopt dat alle eigenaars van (potentiele) fokdieren hun verantwoording zullen nemen. Epilepsie is een ernstige aandoening waarbij je maar beter pas op de plaats kunt maken, vindt zij. Nou, daar kunnen wij ons alleen maar bij aansluiten.
Wij hopen dat het voor Rose zal meevallen, en ook dat haar familie geen verschijnselen van epilepsie zal gaan vertonen.
Natuurlijk ben je als eigenaar verantwoordelijk, maar het moge duidelijk zijn dat het TFP in geen geval bij ernstige ziektebeelden groen licht zal geven om te fokken. En als iets ernstigs erfelijk of familiair is, uiteraard ook niet.
Daar weten wij ,met onze Tettje met een navelbreukje en Zwier met zijn knikstaart, alles van.
Iets waar de hondjes zelf gelukkig niet onder lijden, maar wat nare gevolgen kan hebben voor nageslacht. Einde verhaal wat fokken betreft. Zo serieus is het TFP al jaren.
Geen reden om je ongerust te maken dus, en de dierenarts ook niet. Zijn raad wordt al zo lang het TFP er is ter harte genomen.
Overigens wil ik nog wel even kwijt dat je dierenarts dan misschien gehóórd heeft van het TFP van de smoushond, maar er niet van 'weet'. Zeker als ze de verantwoordelijkheid legt bij eigenaars van 'potentiele fokdieren'.
Immers bij ons gaat het er nu juist om dat de TFP alles volgt van alle smouzen en zo die verantwoordelijkheid (grotendeels) draagt. Dan hopen we wel dat eigenaars natuurlijk eerlijk alles melden. Ook als ze gecastreerd zijn en ook als ze ouder zijn. ( Op een aantal momenten in het hondenleven krijg je hierover ook een brief) En doorgeven wanneer en waaraan ze overlijden.
Als je de verantwoordelijkheid bij eigenaars laat, kan daar nog wel eens de hand mee gelicht worden. Zo ken ik de verhalen wel van fokkers die , in dit geval nog epilepsie ook, niet doorgeven, omdat ze anders hun pups van €1200,- tot €1500,-- euro niet kwijt raken en hun dure reuen niet meer in mogen zetten.
Mijn stokpaardje...koester de lage pup prijs.
Sorry beetje off topic ondertussen.
Immers bij ons gaat het er nu juist om dat de TFP alles volgt van alle smouzen en zo die verantwoordelijkheid (grotendeels) draagt. Dan hopen we wel dat eigenaars natuurlijk eerlijk alles melden. Ook als ze gecastreerd zijn en ook als ze ouder zijn. ( Op een aantal momenten in het hondenleven krijg je hierover ook een brief) En doorgeven wanneer en waaraan ze overlijden.
Als je de verantwoordelijkheid bij eigenaars laat, kan daar nog wel eens de hand mee gelicht worden. Zo ken ik de verhalen wel van fokkers die , in dit geval nog epilepsie ook, niet doorgeven, omdat ze anders hun pups van €1200,- tot €1500,-- euro niet kwijt raken en hun dure reuen niet meer in mogen zetten.
Mijn stokpaardje...koester de lage pup prijs.
Sorry beetje off topic ondertussen.
Nou. Ze heeft al veel meegemaakt in haar jonge leventje en jullie met haar. Voor haar wel een goede bijkomstigheid dat jullie al veel ervaring hebben met honden en goed observeren.
Maureen
Het valt niet mee met de kleine Rose en haar gezondheidsproblemen. Ik duim met jullie mee dat het niet erger word. Jullie maken ook wel wat mee met jullie lieve Rose 
Oona L♥tje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015 
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018

Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018