Belevenissen van Stijnke
Re: Belevenissen van Stijnke
Stijnke had een vlekje op haar rechter oog. Waarschijnlijk tegen een boom of tak aangerend. Gelukkig zag het er niet ernstig uit na de kleuring en kwamen we er met een zalfje vanaf voorlopig. 4x daags zalfje en opletten dat het niet gaat ontsteken.
En Stijnke laat ieder onderzoek rustig toe. Levert weleens een kreuntje commentaar, maar daar blijft het dan ook echt bij.
Gelukkig was ze ook weer ietsje aangekomen. 9,7 kilo is een mooi minimum voor haar. Een heel klein beetje meer mag, maar liever niet minder. Kortom: dat zit nu goed gelukkig.
Dorus heeft vandaag een paar keer flink op zijn kop gehad van haar. Hij was veel te ruig en te lomp en dat werd hem ook even duidelijk gezegd. En even later lopen ze weer schouder aan schouder te struinen......
En Stijnke laat ieder onderzoek rustig toe. Levert weleens een kreuntje commentaar, maar daar blijft het dan ook echt bij.
Gelukkig was ze ook weer ietsje aangekomen. 9,7 kilo is een mooi minimum voor haar. Een heel klein beetje meer mag, maar liever niet minder. Kortom: dat zit nu goed gelukkig.
Dorus heeft vandaag een paar keer flink op zijn kop gehad van haar. Hij was veel te ruig en te lomp en dat werd hem ook even duidelijk gezegd. En even later lopen ze weer schouder aan schouder te struinen......
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Gelukkig geen gekke dingen met het oog, hopelijk gauw weer klaar met het zalfje.Mooi gewicht hoor! Groetjes Alida 
Gelukkig dat het met een zalfje over gaat, Maureen.
En....moeders wil is nog steeds wet!
En....moeders wil is nog steeds wet!
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
-
sammydesmous
Gelukkig niks ernstigs aan het oog.
Ondanks de blessure aan Stijnke's oog gaat de opvoeding van Dorus gewoon door.
leuk hê om ze zo samen bezig te zien.
José, Sammy & Lieveke

Ondanks de blessure aan Stijnke's oog gaat de opvoeding van Dorus gewoon door.
José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Ja, het is dagelijks genieten. 
Maureen
-
Irenechateleux
Leuk die bezoekjes van Stijnke. Wanneer kunnen wij jullie verwachten? Wij zijn zo benieuwd om te zien hoe Gijsje en Stijnke op elkaar reageren.
Irene
Gijsje/Neeltje (Stijnke/Bikkel x Lou/Jaap) 31-8-'14
Wij zijn ook razend nieuwsgierig en stormen brein over mogelijke data. We moeten wel Baukje onder kunnen brengen, want die vindt zo'n uitstapje niet zo geweldig. Maar Stijnke en Dorus komen natuurlijk mee!
Maureen
-
Irenechateleux
Met 7 bezoeken valt er inderdaad veel te breinstormen over de data. We horen wel van jullie.
Irene
-
Barbara
Ja leuk jullie, Dorus en Stijnke te zien! Misschien voor Tara beter na haar loopsheid! Dan kan ze lekker los dollen met mams en Broer! Misschien mogelijk bezoek van ons die met Irene te koppelen? Wij wonen denk ik 30 minuten van elkaar vandaan. We hiren het wel!
Ik hoop dat het vlekje snel weg gaat! Beterschap en knuffel voor Stijnke!
Ik hoop dat het vlekje snel weg gaat! Beterschap en knuffel voor Stijnke!
Stijnke was vandaag bij haar oudste zoon op bezoek: Sallie.
Tot spelen kwam het niet, want in de tuin had ze meteen al de kippen ontdekt, en binnen was ze niet zo vrij omdat Mientje dat duidelijk niet wist te waarderen. Die zat wel in de bench en werd vrij snel rustig, maar hield wel alles in de gaten.
We waren er wel op voorbereid hoor.
Sallie is wel net zo'n schootzitmonster als Stijnke, maar met ieder een eigen schoot is dat geen enkel punt. Alleen is het wat lastig fotograferen als het spul alsmaar op schoot zit of over je heen loopt......
Toch een paar plaatjes geschoten.....
Tot spelen kwam het niet, want in de tuin had ze meteen al de kippen ontdekt, en binnen was ze niet zo vrij omdat Mientje dat duidelijk niet wist te waarderen. Die zat wel in de bench en werd vrij snel rustig, maar hield wel alles in de gaten.
We waren er wel op voorbereid hoor.
Sallie is wel net zo'n schootzitmonster als Stijnke, maar met ieder een eigen schoot is dat geen enkel punt. Alleen is het wat lastig fotograferen als het spul alsmaar op schoot zit of over je heen loopt......
Toch een paar plaatjes geschoten.....
Maureen
Een leukerd hoor, die Sallie. 
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Mooie zoon heeft Stijnke. 
Charlotte
Zag dat er foto's waren, zal ze straks 'binnenhalen', nu nog even Masterchef kijken .
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Wat vervelend met het oog van Stijnke , wel geinig dat ze gewoon door gaat met grenzen stellen met Dorus. En leuk die bezoeken . Wij hebben Bero nog niet eens in huis en kan nu al niet wachten dat jet , Chiel , beer en Indy de stamboom komen brengen naar Noordwijkerhout . Ook kijken we nu al uit naar de wandeling in Appelscha waar ook Jet met haar vervolg naar toe komt .
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Ja, leuk hè. Nu al uitjes maar naar uit te kijken.
Wij kijken alvast uit naar de volgende bezoekjes. Eerst naar Lilly en Kobus, en dan naar Tara en Gijsje. Baukje mag dan weer naar haar vriendin Pia op bezoek. Die wandelt dan ook lekker met haar in het bos, zonder stuiterend jongvolk.
Het vlekje op Stijnkes oog zit er nog onveranderd. Ze heeft er geen last van en het is ook niet ontstoken.
Wij kijken alvast uit naar de volgende bezoekjes. Eerst naar Lilly en Kobus, en dan naar Tara en Gijsje. Baukje mag dan weer naar haar vriendin Pia op bezoek. Die wandelt dan ook lekker met haar in het bos, zonder stuiterend jongvolk.
Het vlekje op Stijnkes oog zit er nog onveranderd. Ze heeft er geen last van en het is ook niet ontstoken.
Maureen
Stijnke had vanavond een drukke avond.
Normaal hebben we behendigheid op dinsdag, maar nu moest ik eerst naar een koorrepetitie. Ik begeleid soms een paar nummers bij hen bij een optreden en dat staat er weer aan te komen. 4 nummers die we nog niet eerder samen gedaan hadden, dus een keertje repeteren is niet overbodig. Terwijl ik alle spullen pak ligt Stijnke wat glazig te kijken. Worst, lesflos, accordeon....rare combinatie. Daar komt ze niet voor van Lies haar schoot af.
Maar als ik roep gaat ze toch graag mee. Eerst naar het koor, waar ze iedereen stralend begroet. Haar staart komt pas tot rust tijdens het inzingen en zodra ik ga spelen, gaat ze rustig liggen. (Ze mag gerust nogeens mee komen, hoor).
Daarna heerlijk gelest. We hadden een competitie onderdeel: vast parcours.
Niet heel erg moeilijk, maar met mijn tempo halen we het nooit binnen de max. parcourstijd. En Stijnke heeft nog een voertje nodig om de wip over te komen. Dat is ook disk, maar dat geeft niet. Ons kan de competitie niet zoveel schelen.
Ons kleine groepje was snel klaar, dus we konden allemaal rustig nog een keer en ook nog wat andere dongen oefenen.
Moe maar voldaan konden we huiswaarts. We hebben weer een hoop geleerd en veel plezier gehad.
Normaal hebben we behendigheid op dinsdag, maar nu moest ik eerst naar een koorrepetitie. Ik begeleid soms een paar nummers bij hen bij een optreden en dat staat er weer aan te komen. 4 nummers die we nog niet eerder samen gedaan hadden, dus een keertje repeteren is niet overbodig. Terwijl ik alle spullen pak ligt Stijnke wat glazig te kijken. Worst, lesflos, accordeon....rare combinatie. Daar komt ze niet voor van Lies haar schoot af.
Maar als ik roep gaat ze toch graag mee. Eerst naar het koor, waar ze iedereen stralend begroet. Haar staart komt pas tot rust tijdens het inzingen en zodra ik ga spelen, gaat ze rustig liggen. (Ze mag gerust nogeens mee komen, hoor).
Daarna heerlijk gelest. We hadden een competitie onderdeel: vast parcours.
Niet heel erg moeilijk, maar met mijn tempo halen we het nooit binnen de max. parcourstijd. En Stijnke heeft nog een voertje nodig om de wip over te komen. Dat is ook disk, maar dat geeft niet. Ons kan de competitie niet zoveel schelen.
Ons kleine groepje was snel klaar, dus we konden allemaal rustig nog een keer en ook nog wat andere dongen oefenen.
Moe maar voldaan konden we huiswaarts. We hebben weer een hoop geleerd en veel plezier gehad.
Maureen
Leuk hoor, dat Stijnke mee mag naar een repetitie.
Ziet zij ook eens een andere bezigheid van jou.
Ziet zij ook eens een andere bezigheid van jou.
Charlotte
Ja, dat inzingen vond ze wel even vreemd. Ik dacht heel even dat ze mee zou gaan doen, maar ze ging er rustig naar zitten kijken. Dat deed ik ook, dus vond ze dat dat wel genoeg was. 
Maureen
Ha, ha, Stijnke en de kippen. Zie het al helemaal voor me.
En dan binnen door Mientje met argusogen in de gaten gehouden worden.
Leuk dat jullie bij Sallie en familie op bezoek waren.
Lange avond voor jullie, leuk dat Stijnke mee mocht en zich zo netjes heeft gedragen. En daarna ook nog naar behendigheid, feestje hoor.
Wat maakt het uit dat je nog een voertje voor Stijnke nodig hebt bij de wip.
Ik geef Lisa tijdens de training altijd een brokje als ze de bal gevangen heeft.
Bij een wedstrijd kan ze me dan zo vragend aankijken, waar is mijn lekkers.
Tsja, dat mag niet in de baan. Eenmaal weer bij de tent krijgt ze dan iets en dat weet ze drommels goed.
En dan binnen door Mientje met argusogen in de gaten gehouden worden.
Leuk dat jullie bij Sallie en familie op bezoek waren.
Lange avond voor jullie, leuk dat Stijnke mee mocht en zich zo netjes heeft gedragen. En daarna ook nog naar behendigheid, feestje hoor.
Wat maakt het uit dat je nog een voertje voor Stijnke nodig hebt bij de wip.
Ik geef Lisa tijdens de training altijd een brokje als ze de bal gevangen heeft.
Bij een wedstrijd kan ze me dan zo vragend aankijken, waar is mijn lekkers.
Tsja, dat mag niet in de baan. Eenmaal weer bij de tent krijgt ze dan iets en dat weet ze drommels goed.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.