Boester.

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Alma

Re: Boester.

Bericht door Alma »

:cheer:
Net als alle andere smousjes....

Alma

Alma

Bericht door Alma »

Vervolg van topci:oppas
Ik moet zeggen dat ik (en Dick) ons er ook erg van bewust zijn met welke regels we Boester opvoeden. En ik vind het superleuk om elke dag wat dingen met hem te doen.
Zo kan hij nu een poot geven, natuurlijk zinloos maar welk leuk, rollen, blijven en ook blijven liggen bij een gevulde etensbak totdat ik zeg dat ie mag eten.
Zo goed als geen reactie op blaffen van andere honden. Speeltjes terugbrengen en het commando los goed kennen. Ideaal want hij sleept echt ALLE takken mee.....
Voorzichtig brokje uit mn hand nemen en het brokje met rust laten als het niet mag.....
Gaat voor 80 procent altijd zitten of liggen als ik blijf staan praten of ik in de kamer of keuken ben, of bij mij in de buurt of in zn mandje. Bedelt niet. (nog niet :hihi: )
Als ik mn hand links op een bepaalde manier houd met wandelen loopt hij netjes mee aan mijn linkerhand.....Hij is wel een beetje 'dom' ik probeer het ook met rechts maar als ik dat doe gaat hij toch steeds netjes links lopen :hihi: :hihi: :hihi:
In de nu 2,5 week vakantie 3 ongelukjes soms zit er wel 5 uur tussen uitlaattijd en dan zeurt hij nog niet. Vanmorgen werd ie pas om 8.00 uur wakker en wij ook....
Is altijd lief voor de kinderen en nooit humeurig, heeft hier in het appartement nog nooit wat gesloopt terwijl zn tandjes los zitten, weg zijn of doorkomen. Kan zeker een hele poos alleen zijn in de bench terwijl er hier 2 honden in het huis zijn die nogal blafferig zijn....Boester slaapt gewoon.
Vanaf gisteren merkte ik wel dat hij niet altijd meer meteen gaat doen wat ik vraag en dat heeft volgens mij te maken met het feit dat ie langzamerhand ouder wordt en eigen plannen gaat maken :tong: Dus dan maar weer even wat basisregels ophalen met hem. Maar ook wij zijn er nog niet........je zal zien dat ie em op een wandeling opeens smeert......

groetjes, Alma

Renate

Bericht door Renate »

Ik weet nog hoe Phoebe met een maand of 7 ineens gehersenspoeld leek.... Ik hoop dat het jullie bespaard blijft, want ik vond het weinig motiverend, maar het is weer goed gekomen. Vooralsnog doet Boester het geweldig.
:kus:

Misschien doet Suus het thuis ook wel beter dan hier. Dat weet ik niet. Ik doe mijn best. Boester is een bofkont die lekker mee mag op vakantie.

Alma

Bericht door Alma »

We hadden geen leukere vakantie kunnen hebben!! We hebben nu allemaal de tijd gehad hem door en door te leren kennen.
Peter had nog niet zoveel tijd met hem gehad door school enzo, maar ook hij heeft Boester in the pocket....

En ja ik reken op alles dit eerste jaar, maar alles wat er nu ingepompt wordt komt wel weer een keer terug.... en als ik Phoebe zie :jeah2: wil ik daar maar vanuit gaan.
Het is wel een vreselijke snuffelkont.....'s avonds kan je bijna niet in het donker de berg op want dan is hij alleen met salamanders, kikkers, hazen, schapen en herten bezig en doet echt niets!!!! Gevolg gisteren voor het laatst grote boodschap 17.00 uur en hij vertikte het.......tot vanochtend in de hal.....na het uitlaten om 8.00 waar hij weer niets deed......
Ik had er beter op moeten letten.....we zaten te ontbijten..... :cry: Maar goed hij zat in ieder geval niet verstopt....

Alma

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Hij doet het super hoor !!!!
En wat je zegt....wat hij nu leert, komt later zeker wel weer bovendrijven...na de pubertijd.... ;)
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Een heerlijk hondje, hoor! Ik ben benieuwd naar alle avonturen, die nog zullen volgen!
Afbeelding

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Boestertje doet het prima. Ja is wel fijn om zoveel tijd met elkaar door te brengen.

Groetjes
José en een likje voor Boester van Wieske-Sammy de smous :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Alma

Bericht door Alma »

Weer een paar foto's van Boester in het album gezet.
Speciaal voor Renate natuurlijk :hihi:

gr, Alma

Renate

Bericht door Renate »

Dank je wel. Ik heb weer van de mooie foto's genoten.

Erna

Bericht door Erna »

Boester doet het geweldig. Niet te veel reclame maken hoor, dan wordt de wachtlijst weer langer. :hihi:
Leuk om het zo te kunnen volgen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Alma

Bericht door Alma »

sorry :hihi: :jeah2: ....maar Boester deed het vandaag weer prima, heeft de hele weg geslapen, kreeg geen eten van mij, wilde zelf bijna geen drinken en heeft de hele weg maar 1 plas gedaan........
Toen we thuiskwamen en we meteen naar zn 'eigen' veld liepen deed hij direct 2 plassen, kreeg eten van mij en dronk een halve bak leeg.......
Wat een fijn ventje eigenlijk. :boogie:
Hij was wel wat door het dolle heen vanavond en bleef maar rondjes rennen......
Hij zal wel heerlijk weer doorslapen vannacht....
Nu maandag de kat ophalen.....dat zal een nieuwe ronde rangorde worden :hup:

groetjes, Alma

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ach...de schat was blij weer thuis te zijn... :kus:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Alma

Bericht door Alma »

:boogie:

Alma

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Wat fijn, dat hij zo reageert! Lekker weer thuis! :kus:
Afbeelding

Alma

Bericht door Alma »

Boester mag dan erg braaf zijn.........het is nu best te merken dat hij bijna 5 maanden is.
In het begin heeft ie een keer een plastic beker van de tafel gekaapt en een laagje ranja eruit gelikt......
Dat staat op zn harde schijf ben ik bang want gisteren tijdens de verjaardag heeft ie dat met een beker cola en fanta gedaan...... :oops: Hij stond gewoon opeens op de lage tafel heerlijk te lebberen....... :crazy:
Vanmorgen had ie plotseling uit de keuken 2 waxinelichtjes te pakken en lag hij ze heerlijk te vermoeren en klein te maken......overal kaarsvet.......maar altijd van die trouwe bruine hondenogen die je aanstaren, hè?
Dus ik zal eerlijk ook de hondenstreken vermelden.......de komende tijd zullen er vast meer komen :tong:

groetjes, Alma

Martine

Bericht door Martine »

Maak de borst maar nat... :tong:
Ik heb nu al zin in het lezen over al zijn streken!

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Alma

Bericht door Alma »

Martine...dat wordt toch een muilkorfje ben ik bang :hihi: ....ik had em toch al gekocht voor Oostenrijk.......
Hoe gaat het bij jullie met de hondenstreken?

gr, Alma

Erna

Bericht door Erna »

Wij lezen graag alles hoor.
Hoop dat je het afgeleerd krijgt Alma, de moeder van Lisa pikt ook van alles van de tafel als ze de kans krijgt. :hihi: Via een stoel staat ze binnen een mum op de eettafel om te kijken of er nog iets lekkers ligt. :crazy:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Alma

Bericht door Alma »

ist familie soms?

Net heeft ie ook weer een gebaksvork van de tafel afgehaald en schoongelikt maar de beker met Fanta voor Rhodé stond nog rechtop.......toch een hele vooruitgang??
Nou ja....ik ben ook nog niet gewend om alles weg te zetten en dat doe ik nog niet omdat ik hem nu wil betrappen en ook eigenlijk niet van plan ben alles steeds weg te moeten zetten :hihi:
Hij heeft nog steeds zijn rabiespenning om zn halsbandje en die laat ik nu om zodat ik hem kan horen tingelen als ie in beweging komt. :crazy:
Nu ligt ie op apegapen....zo warm!!!!

groetjes, Alma

Mary

Bericht door Mary »

Logisch toch. Maar een stap verder dan op de stoel aan tafel mogen zitten.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Gesloten