Vervolg van topci:oppas
Ik moet zeggen dat ik (en Dick) ons er ook erg van bewust zijn met welke regels we Boester opvoeden. En ik vind het superleuk om elke dag wat dingen met hem te doen.
Zo kan hij nu een poot geven, natuurlijk zinloos maar welk leuk, rollen, blijven en ook blijven liggen bij een gevulde etensbak totdat ik zeg dat ie mag eten.
Zo goed als geen reactie op blaffen van andere honden. Speeltjes terugbrengen en het commando los goed kennen. Ideaal want hij sleept echt ALLE takken mee.....
Voorzichtig brokje uit mn hand nemen en het brokje met rust laten als het niet mag.....
Gaat voor 80 procent altijd zitten of liggen als ik blijf staan praten of ik in de kamer of keuken ben, of bij mij in de buurt of in zn mandje. Bedelt niet. (nog niet

)
Als ik mn hand links op een bepaalde manier houd met wandelen loopt hij netjes mee aan mijn linkerhand.....Hij is wel een beetje 'dom' ik probeer het ook met rechts maar als ik dat doe gaat hij toch steeds netjes links lopen
In de nu 2,5 week vakantie 3 ongelukjes soms zit er wel 5 uur tussen uitlaattijd en dan zeurt hij nog niet. Vanmorgen werd ie pas om 8.00 uur wakker en wij ook....
Is altijd lief voor de kinderen en nooit humeurig, heeft hier in het appartement nog nooit wat gesloopt terwijl zn tandjes los zitten, weg zijn of doorkomen. Kan zeker een hele poos alleen zijn in de bench terwijl er hier 2 honden in het huis zijn die nogal blafferig zijn....Boester slaapt gewoon.
Vanaf gisteren merkte ik wel dat hij niet altijd meer meteen gaat doen wat ik vraag en dat heeft volgens mij te maken met het feit dat ie langzamerhand ouder wordt en eigen plannen gaat maken

Dus dan maar weer even wat basisregels ophalen met hem. Maar ook wij zijn er nog niet........je zal zien dat ie em op een wandeling opeens smeert......
groetjes, Alma