Ha, ha, ik zie het al voor me Karin.karin73 schreef:Onze honden calculeerden de gladde vloer in bij hun spel. Stopten op tijd met rennen, gleden nog een stukje door en kwamen dan precies uit waar ze moesten zijn.
Maar...... onze nieuwe vloer is iets ruwer....
We hebben ze al rare buitelingen zien maken als ze dachten dat ze gingen glijden en dan opeens stil stonden.
De avonturen van Abel
Re: De avonturen van Abeltje
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ook wij hebben een houten/planken vloer. Niet zo glad als parket, maar toch; die enkele keer nadat ik een polish-bui heb, komt het toch aardig in de buurt. De honden hebben hier nooit last van gehad. In het zitgedeelte ligt een (van oorsprong) prachtige berber. He-le-maal verruïneerd met dank aan de hondjes, de jongens en de rest... Hondenkots, -pies, modder, rode wijn, koffie, en schoonmaakmiddelen; alles heeft z'n sporen nagelaten. Tegenwoordig zuig ik het alleen nog maar en ben ik hard aan het sparen voor een nieuw kleed. (Ik heb de strijd tegen de vlekken opgegeven) Ik moet er niet aan denken hoe het er hier uit zou zien als we vaste vloerbedekking hadden...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
-
Jan&Willem
We hebben hier ook geen sjieke parketvloer hoor. Maar wel prachtige oude houten vloeren die even oud zijn als het huis, 100 jaar. En net zoals aan het huis ben ik ook erg aan die vloeren gehecht, dus absoluut geen vloerbedekking.
Laatst gewijzigd door Jan&Willem op 04 sep 2014, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan & Willem
Onze Smous Abel - 22-05-2014 = Mees x Bauke
Onze Bengaalse katers Midas en Felix - 19-02-2012 = Fay-Rose x Bengalivo
Pagina Beestenboel:
(foto's en video's van Abel en Midas & Felix)
Klik op: http://smu.gs/1wrv4bu
Pagina Beestenboel:
Nee
zeker niet doen , maar het was meer als waarschuwing bedoelt , spiegelde onze eigen situatie om te laten zien dat de DA toen de tijd wel gelijk had , ik wou het niet geloven , wij waren toen toch aan een nieuwe vloer toe en hebben ook mede daarom maar voor tapijt gekozen. Nu zijn we verhuisd met een hele mooi (gladde) vloer,en een tuin van 22 meter lang , dus nu kunnen we het spelen met de pup in de tuin doen.
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
-
Jan&Willem
Vandaag was een grote dag voor Abel want nadat hij weer een intensieve puppycursus had gehad kwam zijn moeder vanmiddag op bezoek!
Daniëlla en Paul waren uit Eindhoven gekomen met moeder Mees, die haar zoontje bijna twee maanden geleden voor het laatst had gezien toen hij door ons uit haar nest werd gehaald. We waren erg benieuwd of ze elkaar zouden herkennen en hoe het zou gaan!
Mees liet meteen al zien dat er met haar niet te sollen is en Abel werd vanaf het begin goed op zijn plaats gezet. Met zo'n dominant hondje als Abel was dat geen overbodige luxe. We denken dat hij van een middagje op stap met mamma meer geleerd heeft dan van de hele puppycursus. Mees moest echt flink van leer trekken tegen hem voordat hij zich overgaf, maar daarna was het een heerlijke wandeling. Abel was zijn gewone, drukke zelf en heeft de hele tijd heerlijk met ma lopen ravotten. Af en toe een stevige correctie van Mees en het liep weer op rolletjes.
Erg leuk om weer te zien wat het voorland van Abeltje is. We kregen van Daniëlla te horen dat Mees als pup precies als Abel was. Ook zo'n enthousiaste druktemaker. En wat waren ze verrast om te zien hoe groot Abel nu al geworden is!
Daniëlla vertelde ook dat Charlotte haar bij Mees als pup had gezegd dat ze de flinke plukken zwart nesthaar die Abel ook nog heeft er gewoon uit moest plukken. Daniëlla heeft dat destijds niet gedaan omdat ze het wel schattig vond, maar ik vond het wel intrigerend. Ik ben wel benieuwd hoe ons Smousje er in zijn volwassen vacht uit gaat zien zonder al die zwarte plukken, dus ik ben vanavond maar eens met hem gaan zitten en heb terwijl hij lekker aan het knagen was op een bot zijn hele rug onder handen genomen.
Ik haalde er na veel gepluk niet veel meer dan een hand vol lange zwarte en witte haren vanaf, maar wat een verschil! Er kwam een mooie strokleurige Smous onder die pluizige zwarte plukken vandaan. Wat ziet hij er nu ineens volwassen uit! Ik zal snel weer wat nieuwe foto's maken voor de belangstellenden.
Daniëlla en Paul waren uit Eindhoven gekomen met moeder Mees, die haar zoontje bijna twee maanden geleden voor het laatst had gezien toen hij door ons uit haar nest werd gehaald. We waren erg benieuwd of ze elkaar zouden herkennen en hoe het zou gaan!
Mees liet meteen al zien dat er met haar niet te sollen is en Abel werd vanaf het begin goed op zijn plaats gezet. Met zo'n dominant hondje als Abel was dat geen overbodige luxe. We denken dat hij van een middagje op stap met mamma meer geleerd heeft dan van de hele puppycursus. Mees moest echt flink van leer trekken tegen hem voordat hij zich overgaf, maar daarna was het een heerlijke wandeling. Abel was zijn gewone, drukke zelf en heeft de hele tijd heerlijk met ma lopen ravotten. Af en toe een stevige correctie van Mees en het liep weer op rolletjes.
Erg leuk om weer te zien wat het voorland van Abeltje is. We kregen van Daniëlla te horen dat Mees als pup precies als Abel was. Ook zo'n enthousiaste druktemaker. En wat waren ze verrast om te zien hoe groot Abel nu al geworden is!
Daniëlla vertelde ook dat Charlotte haar bij Mees als pup had gezegd dat ze de flinke plukken zwart nesthaar die Abel ook nog heeft er gewoon uit moest plukken. Daniëlla heeft dat destijds niet gedaan omdat ze het wel schattig vond, maar ik vond het wel intrigerend. Ik ben wel benieuwd hoe ons Smousje er in zijn volwassen vacht uit gaat zien zonder al die zwarte plukken, dus ik ben vanavond maar eens met hem gaan zitten en heb terwijl hij lekker aan het knagen was op een bot zijn hele rug onder handen genomen.
Ik haalde er na veel gepluk niet veel meer dan een hand vol lange zwarte en witte haren vanaf, maar wat een verschil! Er kwam een mooie strokleurige Smous onder die pluizige zwarte plukken vandaan. Wat ziet hij er nu ineens volwassen uit! Ik zal snel weer wat nieuwe foto's maken voor de belangstellenden.
Laatst gewijzigd door Jan&Willem op 07 sep 2014, 20:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Jan & Willem
Pagina Beestenboel:
Pagina Beestenboel:
Gaaf is dat , moeders laat zich wel zien.
Heb nog even je nieuwe foto's bekeken , nou het is nu echt ABEL.
Wat is hij al groot geworden en wat een heerlijke vacht.
Heb nog even je nieuwe foto's bekeken , nou het is nu echt ABEL.
Jolanda en Trix
Leuk dat ma Mees op bezoek was met haar bazen.
En Abel weet weer even wie de baas is.
Wat ziet hij er mooi uit hé na zijn plukbeurt, Abel is uit zijn kinderjas gegroeid.
En Abel weet weer even wie de baas is.
Wat ziet hij er mooi uit hé na zijn plukbeurt, Abel is uit zijn kinderjas gegroeid.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Wat leuk zo'n bezoek van zijn moeder.
We hebben met Stijnke ook al haar kroost bezocht van het vorige nest. Ze deed precies hetzelfde als Mees
Even duidelijk laten zien dat ze dan wel gegroeid waren, maar dat ze nog steeds de baas was. En daarna aan het ravotten
Hij blijft een pracht exemplaar die Abel van jullie.
We hebben met Stijnke ook al haar kroost bezocht van het vorige nest. Ze deed precies hetzelfde als Mees
Hij blijft een pracht exemplaar die Abel van jullie.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Dat corrigeren doet Fija nog steeds. Van Adah kan ik me dat helemaal niet herinneren, maar dat is altijd een doetje geweest.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Die herkenbaarheid blijft, ook al zien ze elkaar in tijden niet.
Wat is hij al weer groot, poeh.
Wij gingen de stambomen altijd persoonlijk afgeven bij de pupeigenaren.
Konden we zien waar en hoe zij woonden.
Gewoon even een dagje op en neer naar Leeuwarden of Gouda bijvoorbeeld...
Wat is hij al weer groot, poeh.
Wij gingen de stambomen altijd persoonlijk afgeven bij de pupeigenaren.
Konden we zien waar en hoe zij woonden.
Gewoon even een dagje op en neer naar Leeuwarden of Gouda bijvoorbeeld...
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Hier ook presies hetzelfde,Bloemetje liet ook even zien wie de baas was.Tijdens de wandeling in Appelscha ging Kasper direct op zijn rug voor zijn moeder
Abeltje ziet er prachtig uit nu en wat is hij alweer gegroeid.groetjes Alida 
Erna schreef: Wat ziet hij er mooi uit hé na zijn plukbeurt, Abel is uit zijn kinderjas gegroeid.
Ik voel me heel dom, maar kan de nieuwe foto's van Abeltje niet vinden...Waterstier schreef: Heb nog even je nieuwe foto's bekeken , nou het is nu echt ABEL.
Ik heb hier in het fotoalbum gekeken en op z'n eigen fotopagina van Jan en Willem. Zie ik iets over het hoofd...?
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
-
Jan&Willem
De nieuwe foto's moet ik nog maken! Ik zal vandaag tijdens de wandeling wat plaatjes schieten, dan kunnen jullie zien hoe volwassen Abel er nu uitziet.
Jan & Willem
Pagina Beestenboel:
Pagina Beestenboel:
Ja, Abeltje's eigen fotopagina http://tiny.cc/xsz8ix
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Zou ook leuk zijn om wat foto's door te sturen naar de site van de club, Jan en Willem. 
Charlotte
Heb eindelijk de tijd gehad om de foto's van de beide links te bekijken.
Wat een mooie foto's en hondjes. Abel is echt een prachtig hondje, vond die foto bij het strandje met het zand op zijn neus erg schattig.
Martine, kun je de links niet gewoon aanklikken, of met rechter muisknop en dan nieuw tabblad kiezen?
Wat een mooie foto's en hondjes. Abel is echt een prachtig hondje, vond die foto bij het strandje met het zand op zijn neus erg schattig.
Martine, kun je de links niet gewoon aanklikken, of met rechter muisknop en dan nieuw tabblad kiezen?
Groet,
Nienke
Olli Timmie van Abtswoude - 27-08-2015
Amber Moos x Frey Abel
https://instagram.com/timmie_smoushond/
https://instagram.com/nienkej3/
Nienke
Olli Timmie van Abtswoude - 27-08-2015
Amber Moos x Frey Abel
https://instagram.com/timmie_smoushond/
https://instagram.com/nienkej3/
Ik kan ze op de 1 of andere manier wel 'pakken' maar het mot wel magge.....Charlotte schreef:Zou ook leuk zijn om wat foto's door te sturen naar de site van de club, Jan en Willem.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Martine, je kon ze gewoon niet vinden omdat ze nog gemaakt moeten worden. Had ik ook, maar het blijft een leuk ding! En ik kijk uit naar de nieuwe foto's 
Maureen
Wat een mooie knul wordt Abeltje!!
Zijn oren hangen ook goed zie ik.
Zijn oren hangen ook goed zie ik.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
-
Jan&Willem
Oh, oh, wat zijn we allemaal weer ongeduldig
De foto's staan op Abeltjes pagina. Op de laatste 16 is zijn mooie geplukte vacht goed te zien. Als je het vergelijkt met de foto's van vlak daarvoor (met die stok) zie je wat een verschil het maakt. Het is nu een echt mannetje.
Charlotte en Loes, de foto's op Abeltjes site zijn voor de lezers van het forum natuurlijk gewoon van de site te pakken. Ga je gang als je ze voor de clubpagina wilt gebruiken.
En Jeanette, helaas hangt zijn rechteroor meestal niet meer zo mooi als op de eerste foto's. Vaak zit er een vouwtje in waardoor het niet meer mooi symmetrisch hangt. Kan ik hem nog ruilen?
De foto's staan op Abeltjes pagina. Op de laatste 16 is zijn mooie geplukte vacht goed te zien. Als je het vergelijkt met de foto's van vlak daarvoor (met die stok) zie je wat een verschil het maakt. Het is nu een echt mannetje.
Charlotte en Loes, de foto's op Abeltjes site zijn voor de lezers van het forum natuurlijk gewoon van de site te pakken. Ga je gang als je ze voor de clubpagina wilt gebruiken.
En Jeanette, helaas hangt zijn rechteroor meestal niet meer zo mooi als op de eerste foto's. Vaak zit er een vouwtje in waardoor het niet meer mooi symmetrisch hangt. Kan ik hem nog ruilen?
Jan & Willem
Pagina Beestenboel:
Pagina Beestenboel: