Wat een mooi konijn. fijn dat hij weer bij zijn bazin terug is. Moos heeft nu wel de geur van konijn in haar neus. Ben benieuwd of ze er wat mee gaat doen als ze er een in het wild ziet. Onze Sammy ruikt een konijnenhok al van verre. Komt omdat ze als pup met ons mee naar een kinderboerderij is geweest om kennis te en met allerlei dieren. Het konijn is haar het meest bij gebleven. Tamme dan, wilde heeft ze geen interesse in. Lieveke juist weer wel.
José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Het gaat gelukkig stukken beter! Opeens besef je af en toe dat ze amper meer bijt en alle plasjes buiten doet
Wel is ze "onhandelbaar" op de puppencursus. Aan de voet meelopen lukt gewoon echt niet en ze wil eigenlijk de hele tijd met de andere pups (die het natuurlijk wel voorbeeldig doen) spelen... Afgelopen week werd ik na de les nog even apart genomen. Dat ik het mezelf niet kwalijk moest nemen dat niets lukte en Moos elk moment aangreep om te ontsnappen. Volgens de leraressen deed ik het erg goed, maar heb ik nou eenmaal een jojo vanaf aankomende week gaan we aan de slag met de lange lijn, dan rent ze in ieder geval niet meer het hele veld door haha
Zwemmen kan ze overigens als de beste! Heerlijk met dit weer
Niet alle smousjes zijn even makkelijk....
Met Stien hebben we ook nog een lange weg te gaan.
Het gaat vast goed komen met Moos, alleen wordt je geduld soms aardig op de proef gesteld.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Dat heb je met een zelfverzekerd hondje. Die denkt zich goed zelf te kunnen redden.
Fija was een modelpup op les, maar dat was geen 'will to please', meer onzekerheid.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Ik heb er ook al het vertrouwen in dat het allemaal goed komt hoor, daarnaast ook het besef dat ik voortaan een lekker eigenwijs smousje heb
Wat Loes zegt over dat het een zelfverzekerd hondje is, klopt als een bus. Ze gaat overal spelend op af. Alleen bij heeeeele grote honden is ze erg onderdanig (gelukkig maar, genoeg staffords en rottweilers hier )
Laatst gewijzigd door Jiske87 op 22 jul 2013, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Ojee! Moos is verkouden. Ze niest veel en af en toe zit er wat slijm in haar keel / neus vast. Verder is ze gelukkig nog erg vrolijk en actief, we kijken het dus even aan
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004