Dieuwertje
Re: Dieuwertje
Een kant en klare is wel makkelijk.
Gaat voor mij niet werken 
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Het lijkt erop dat de relatie Dieuwertje / Bloem wat veranderd.
Bloem knokt af en toe een beetje terug...heel voorzichtig.
En, ze neemt af en toe het initiatief om met Dieuwertje te spelen.
Dieuwertje is natuurlijk loops geweest, dus is haar status van afhankelijke dochter misschien wat veranderd.
Ik hoop dat ze gelijkwaardiger worden. Niet gelijk...want Dieuw zal zeker de leidende rol gaan nemen.
We hebben een andere auto en het gaat iets beter met Dieuwertjes auto-angst.
Ze heeft al een poos in de auto in de bench bij Bloemetje of zusje Hasse gezeten. Ontspannen is ze niet echt. maar ze heeft zowaar het hoofd af en toe iets laten zakken.
Bloem knokt af en toe een beetje terug...heel voorzichtig.
En, ze neemt af en toe het initiatief om met Dieuwertje te spelen.
Dieuwertje is natuurlijk loops geweest, dus is haar status van afhankelijke dochter misschien wat veranderd.
Ik hoop dat ze gelijkwaardiger worden. Niet gelijk...want Dieuw zal zeker de leidende rol gaan nemen.
We hebben een andere auto en het gaat iets beter met Dieuwertjes auto-angst.
Ze heeft al een poos in de auto in de bench bij Bloemetje of zusje Hasse gezeten. Ontspannen is ze niet echt. maar ze heeft zowaar het hoofd af en toe iets laten zakken.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
En anders maar weer een andere auto totdat je het juiste merk voor Diewertje gevonden hebt 
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Fijn dat de autoangst wat minder wordt. Als het zo heftig is, is ieder beetje winst al heel belangrijk.
Leuk om te zien dat de verhoudingen toch nog steeds veranderen. Iedere stap in de ontwikkeling kan ook weer een andere verhouding tot gevolg hebben. En zolang niet beide dames de baas willen zijn (en daar lijkt het niet op), komt het vanzelf goed.
Leuk om te zien dat de verhoudingen toch nog steeds veranderen. Iedere stap in de ontwikkeling kan ook weer een andere verhouding tot gevolg hebben. En zolang niet beide dames de baas willen zijn (en daar lijkt het niet op), komt het vanzelf goed.
Maureen
Precies; dat zal het zijn...!Waterstier schreef:En anders maar weer een andere auto totdat je het juiste merk voor Diewertje gevonden hebt
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Fijn dat Dieuw iets rustiger wordt in de auto.
Grappig dat na zo'n loopsheid de verhoudingen toch weer veranderen.
Grappig dat na zo'n loopsheid de verhoudingen toch weer veranderen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Vanmiddag voor de tweede keer een klein stukje gefietst. Niet te lang...want ze is nog te jong om echt mee te fietsen natuurlijk. Maar om haar naast de fiets te laten leren lopen was het lang zat.
Vooral tegemoet komende auto's zijn wat eng, maar verder deed ze het prima.
De eerste keer was Bloem mee...dat is lastig...de dames willen allebei voorop lopen.
Fijn voor de tweede fietser, want je hoeft niet te trappen.
Vanmorgen even alleen met haar op stap geweest en wat kleine opdrachtjes uitgevoerd.... ging weer perfect.
Wat is het dan een makkelijke, rustige hond.
Vooral tegemoet komende auto's zijn wat eng, maar verder deed ze het prima.
De eerste keer was Bloem mee...dat is lastig...de dames willen allebei voorop lopen.
Fijn voor de tweede fietser, want je hoeft niet te trappen.
Vanmorgen even alleen met haar op stap geweest en wat kleine opdrachtjes uitgevoerd.... ging weer perfect.
Wat is het dan een makkelijke, rustige hond.
Fijn Jeanette.
Ik vond fietsen met de honden ideaal. Ze krijgen beweging, waar het kan gaan ze lekker los, rennen mee of kunnen spelen. Ik had ze gekoppeld (mag officieel niet ontdekte ik later) en dat ging prima. Als we met z'n tweeën met elk een hond gingen fietsen heb je inderdaad al gauw het probleem dat ze elkaar 'najagen'.
Ik vond fietsen met de honden ideaal. Ze krijgen beweging, waar het kan gaan ze lekker los, rennen mee of kunnen spelen. Ik had ze gekoppeld (mag officieel niet ontdekte ik later) en dat ging prima. Als we met z'n tweeën met elk een hond gingen fietsen heb je inderdaad al gauw het probleem dat ze elkaar 'najagen'.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Leuk Jeanette, dat ze het al zo mooi oppakt!
Ik heb het altijd met veel plezier gedaan met onze Mijntje en Stella. Stijnke is niet te houden helaas, maar Dorus is langzaamaan wel oud genoeg om eens te proberen.
Goed idee! :idee:
Ik heb het altijd met veel plezier gedaan met onze Mijntje en Stella. Stijnke is niet te houden helaas, maar Dorus is langzaamaan wel oud genoeg om eens te proberen.
Goed idee! :idee:
Maureen
Wat leuk Dieuwertje naast de fiets.
Ik gad ooit ergens gelezen dat als je met je hond wil fietsen dat eerst moet oefenen door af en toe met je hond en fiets te wandelen. Jij links en hond rechts van de fiets..
En zo volgzaam als ik ben heb ik dat een paar keer geprobeerd .
Het was niet echt een succes omdat Bero steeds tegen de fiets springt , hij wil nl in het mandje springen .
Mandje zit met thyrips vast, dus om die eerst los te knippen vind ik ook weer zo wat.
Terwijl ik dit typ bedenk ik mij dat ik ook Jolanda d'r fiets kan pakken.
:idee:
Oh oh wat ben ik toch een sukkeltje.
Ik gad ooit ergens gelezen dat als je met je hond wil fietsen dat eerst moet oefenen door af en toe met je hond en fiets te wandelen. Jij links en hond rechts van de fiets..
En zo volgzaam als ik ben heb ik dat een paar keer geprobeerd .
Het was niet echt een succes omdat Bero steeds tegen de fiets springt , hij wil nl in het mandje springen .
Mandje zit met thyrips vast, dus om die eerst los te knippen vind ik ook weer zo wat.
Terwijl ik dit typ bedenk ik mij dat ik ook Jolanda d'r fiets kan pakken.
Oh oh wat ben ik toch een sukkeltje.
Jolanda en Trix
-
sammydesmous
Leuk Jeannette, fietsen met Dieuwertje.
Wij willen het ook met onze 2 gaan doen.
José, Sammy & Lieveke

Wij willen het ook met onze 2 gaan doen.
José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Leuk dat het fietsen goed gaat. Ondanks veel oefenen is het meelopen naast de fiets bij Hieke nooit gelukt. Die was doodsbang. En met Jutte hebben we het niet eens geprobeert.....
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Ik heb het al een poosje niet meer gedaan.
Lisa gaat goed naast de fiets. Als we samen fietsen moet ik voorop want anders wil Lisa Pim inhalen en dat trekken vind ik minder.
Lisa zit in een tuig aan een springer. Ze kan niet voor mijn fiets gaan lopen of er tegenop springen. Als ze onverwacht trekt (kat) ga je niet snel onderuit omdat het zwaartepunt onder je zadel zit. Je hebt je beide handen vrij voor je stuur.
Leuk Jeanette om met Dieuw te gaan fietsen.
Trix ik heb met Lisa ook eerst lopend geoefend naast de fiets.
Lisa gaat goed naast de fiets. Als we samen fietsen moet ik voorop want anders wil Lisa Pim inhalen en dat trekken vind ik minder.
Lisa zit in een tuig aan een springer. Ze kan niet voor mijn fiets gaan lopen of er tegenop springen. Als ze onverwacht trekt (kat) ga je niet snel onderuit omdat het zwaartepunt onder je zadel zit. Je hebt je beide handen vrij voor je stuur.
Leuk Jeanette om met Dieuw te gaan fietsen.
Trix ik heb met Lisa ook eerst lopend geoefend naast de fiets.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Op de cursus GH welke ik met Fija deed toen ze 5 maanden was werd ook eerst even lopend geoefend en daarna heel langzaam rijdend naast de fiets.
Met geen van de Smouzen waren er problemen met naast de fiets.
Norma hield er niet van om achterop in het mandje te zitten, ze wilde langs je heen kijken en hing dan helemaal naar 1 kant. Dat fietst niet echt lekker en de mand schoot zelfs een keer uit de haken en bungelde naast de fiets
Met geen van de Smouzen waren er problemen met naast de fiets.
Norma hield er niet van om achterop in het mandje te zitten, ze wilde langs je heen kijken en hing dan helemaal naar 1 kant. Dat fietst niet echt lekker en de mand schoot zelfs een keer uit de haken en bungelde naast de fiets
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Fijn dat het fietsen goed gaat Jeanette
ik vind het doodeng, en Kasper is ook niet altijd rustig met lopen, trekken, soms wil hij wel met hardlopers mee rennen
en met vreemde reuen die ik tegen kan komen, lig ik zo op de grond
dus ik hou het op de benenwagen
groetjes Alida 
- jetwolrich
De springer vind ik ook ideaal aan de fiets.
Toen Reus Romke hier logeerde had ik hem en Beer samen aan de fiets, dat ging prima.
Ik fiets met Beer ca. 10 kilometer, een groot gedeelte daarvan kan ze los, en dan kan ze haar eigen gang gaan.
Steeds hetzelfde tempo is niet zo goed lijkt me.
En ook de ondergrond is belangrijk.
En als ze moe is kan ze in het mandje.
Toen Reus Romke hier logeerde had ik hem en Beer samen aan de fiets, dat ging prima.
Ik fiets met Beer ca. 10 kilometer, een groot gedeelte daarvan kan ze los, en dan kan ze haar eigen gang gaan.
Steeds hetzelfde tempo is niet zo goed lijkt me.
En ook de ondergrond is belangrijk.
En als ze moe is kan ze in het mandje.
Jet Wolrich
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Ik fiets geregeld met de jongens. Zij kunnen dat heel erg goed. Ik heb 2 riemen in mijn hand en ze lopen zij aan zij, soms de een aan de binnenkant soms de ander. Siem heeft een ruimere "draf" dan Jules, dus het tempo gaat op een sukkeldrafje van Jules, en soms even harder.
Fijn voor de conditie.
Fijn voor de conditie.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Onze honden kunnen het allebei goed, maar niet tegelijk.
Ze mogen vaak tegenwoordig, het lopen gaat echt minder bij Gerrit, ik werk tijdelijk fulltime... maar fietsen op de sparta ion gaat nog wel. Zo krijgen de dames toch voldoende beweging
Ze mogen vaak tegenwoordig, het lopen gaat echt minder bij Gerrit, ik werk tijdelijk fulltime... maar fietsen op de sparta ion gaat nog wel. Zo krijgen de dames toch voldoende beweging
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Ik fiets nagenoeg dagelijks met Bob. 250 Meter aan de springer, dan een half uur los in het bos; kriskras alle paden over met een vaartje van zo'n 10 km per uur. Dan weer 250 meter aan de fiets op weg naar huis. Wij vinden dit beiden heerlijk; hij heeft echt zo'n goede conditie dat hij namelijk niet moe te krijgen is.
Ook fietsen we wel eens naar mijn ouders. Dan zit hij gewoon aan de springer.
Dat is een stukje van zo'n 4 kilometer waar we een klein half uurtje over doen.
Ik heb wel de springer een beetje verbouwd; het slappe koordje en plastic haakje heb ik vervangen door een kettinkje en stalen haak. Dat plastic haakje was (bij ons?) zo slap dat hij de eerste keer zich gewoon losrukte toen hij een kat in een tuin ontwaardde...
Ik vind de springer een geweldige uitvinding, maar ik zou het persoonlijk fijn vinden als ik het bevestigingsstuk ook aan bijv. m'n bagagedrager zou kunnen bevestigen. Ik ben niet lang en mijn zadel staat op het allerlaagst ingesteld. (En dan nog kan ik nauwelijks met mijn tenen bij de grond) Hierdoor zit hij eigenlijk te laag bevestigd en raak ik bij elke trapbeweging de stang van de springer wat ik niet zo prettig vind. Ik haal die stang er dan ook altijd af zodra we het bos bereikt hebben. Ben ik de enige die dit heeft of heeft er iemand een bruikbare tip voor me om dit op te lossen?
En nog eventjes dit...
Ik meen ooit begrepen te hebben dat je pas met een hond mag gaan fietsen als hij minimaal 1,5 jaar oud is. Zijn sommige hondjes hier niet wat jong om nu al te gaan fietsen of zijn die richtlijnen inmiddels herzien? Fietsen met je hond is namelijk wel heel heerlijk hoor...!
Ook fietsen we wel eens naar mijn ouders. Dan zit hij gewoon aan de springer.
Dat is een stukje van zo'n 4 kilometer waar we een klein half uurtje over doen.
Ik heb wel de springer een beetje verbouwd; het slappe koordje en plastic haakje heb ik vervangen door een kettinkje en stalen haak. Dat plastic haakje was (bij ons?) zo slap dat hij de eerste keer zich gewoon losrukte toen hij een kat in een tuin ontwaardde...
Ik vind de springer een geweldige uitvinding, maar ik zou het persoonlijk fijn vinden als ik het bevestigingsstuk ook aan bijv. m'n bagagedrager zou kunnen bevestigen. Ik ben niet lang en mijn zadel staat op het allerlaagst ingesteld. (En dan nog kan ik nauwelijks met mijn tenen bij de grond) Hierdoor zit hij eigenlijk te laag bevestigd en raak ik bij elke trapbeweging de stang van de springer wat ik niet zo prettig vind. Ik haal die stang er dan ook altijd af zodra we het bos bereikt hebben. Ben ik de enige die dit heeft of heeft er iemand een bruikbare tip voor me om dit op te lossen?
En nog eventjes dit...
Ik meen ooit begrepen te hebben dat je pas met een hond mag gaan fietsen als hij minimaal 1,5 jaar oud is. Zijn sommige hondjes hier niet wat jong om nu al te gaan fietsen of zijn die richtlijnen inmiddels herzien? Fietsen met je hond is namelijk wel heel heerlijk hoor...!
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Zeker Martine, Dieuw is te jong om echt mee te fietsen, maar een klein stukje leek me geen kwaad te kunnen. Zeker omdat het ook aangeleerd moet worden.
Echt fietsen.. dat gaan we volgend jaar zomer doen.
Echt fietsen.. dat gaan we volgend jaar zomer doen.