De avonturen van Abel
Re: De avonturen van Abeltje
Het is precies zoals de situatie hier is.
Fija laat de katten volkomen met rust, speelt wel eens met Shaffie omdat die dat dan wil.
Maar Jelle kan het vaak niet laten om achter Ramses aan te gaan, want die is niet zo onverschrokken en Fija wordt daar ook opgewonden van.
Adah heeft katten altijd gewoon gezien als iets dat er is, die was ook volkomen te vertrouwen met loslopende konijnen, cavia's e.d.
Van mij hoeven de honden en katten geen vriendjes te zijn, maar het moet voor beide partijen wel ontspannen blijven.
Fija laat de katten volkomen met rust, speelt wel eens met Shaffie omdat die dat dan wil.
Maar Jelle kan het vaak niet laten om achter Ramses aan te gaan, want die is niet zo onverschrokken en Fija wordt daar ook opgewonden van.
Adah heeft katten altijd gewoon gezien als iets dat er is, die was ook volkomen te vertrouwen met loslopende konijnen, cavia's e.d.
Van mij hoeven de honden en katten geen vriendjes te zijn, maar het moet voor beide partijen wel ontspannen blijven.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Oh geweldig , ik zie het helemaal voor me.
Het gevaar zit in de charmes van Abeltje , daarom is idd belangrijk dat de katten wat meer de aandacht krijgen, tenslotte waren zij er eerst. Maar ik snap heel goed dat Abeltje jullie inpakt , want wat een lekker ding is dat . Ik heb nogmaals naar het filmpje gekeken en dan krijg ik toch echt de indruk dat het wel goed komt met jullie gezinnetje.

Het gevaar zit in de charmes van Abeltje , daarom is idd belangrijk dat de katten wat meer de aandacht krijgen, tenslotte waren zij er eerst. Maar ik snap heel goed dat Abeltje jullie inpakt , want wat een lekker ding is dat . Ik heb nogmaals naar het filmpje gekeken en dan krijg ik toch echt de indruk dat het wel goed komt met jullie gezinnetje.
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Al met al klinkt het wel als goed te doen met jullie levende have.
Voor de katten is het misschien wel wat stressvol... maar aan de andere kant is er ook meer leven in de brouwerij en wie weet vinden ze dat stiekempjes ook wel interessant. Wat is een kattenleven tenslotte zonder geintjes of een kleine sluippartij. Of een muzikale inbreng op zijn tijd.
Voor de katten is het misschien wel wat stressvol... maar aan de andere kant is er ook meer leven in de brouwerij en wie weet vinden ze dat stiekempjes ook wel interessant. Wat is een kattenleven tenslotte zonder geintjes of een kleine sluippartij. Of een muzikale inbreng op zijn tijd.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
En de klep van de piano kan ook even dicht als Abeltje slaapt? Dan moet Felix zijn muzikale uitingen even opsparen. Of hij dan gaan zitten "zingen" ??

Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Het is een mooi span. 
Jolanda en Trix
-
Jan&Willem
...zìngen niet Stella... Geloof het of niet, maar de andere kater, Midas, zegt vaak luid en duidelijk 'hallo'! Dat zeggen we zelf altijd tegen de katten en hij heeft het overgenomen, leuk toch?
Laatst gewijzigd door Jan&Willem op 22 aug 2014, 20:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Jan & Willem
Onze Smous Abel - 22-05-2014 = Mees x Bauke
Onze Bengaalse katers Midas en Felix - 19-02-2012 = Fay-Rose x Bengalivo
Pagina Beestenboel:
(foto's en video's van Abel en Midas & Felix)
Klik op: http://smu.gs/1wrv4bu
Pagina Beestenboel:
Lachen 
Jolanda en Trix
Wat gaaf . 
Jolanda en Trix
Ik vind het heel bijzonder! Petje af voor Midas.
Maureen
-
sammydesmous
Jan&Willem schreef:Dat was een goede puppycursus Alida! Tot nu toe hebben we steeds alleen gestopt als hij trok, om daarna weer door te lopen. Maar dat zette niet veel zoden aan de dijk. Omdraaien en de andere kant oplopen maakt veel meer indruk en Abel heeft het al snel door en trekt bijna niet meer. Hij is nu meestal volkomen op me gefocust. Vanochtend weer een voorbeeldige wandeling! Wat hebben we toch een slimme hond!!
Bij ons op de cursus van de Dierenbescherming leerden wij het ook zo. Zo gauw er getrokken werd stilstaan en het commando "naast" geven. Zo gauw hij naast je staat weer verder lopen. Dat hebben ze snel door vooral met een beloning, iets lekkers of met overdreven stem prijzen. Een tuigje helpt echt niet om het trekken af te leren maar consequent zijn wel. Ik neem aan dat het bij jullie op de cursus ook wel zo geleerd wordt. En tegen de tijd dat je denkt dat hij alles wel weet komt de pubertijd en vergeet hij voor het gemak even alles wat hij geleerd heeft.
José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Bloem heeft een tuigje voor de grote wandelingen in het bos (reeën jager
),
én een speciaal zachter speurtuig. Maar als ik haar halsband pak, dan weet ze dat ze zich netjes moet gedragen. En meestal is het dan ook leuk, want dan wordt er geoefend of gefietst.
Dus éérst leren netjes naast te kunnen lopen, onder alle omstandigheden, mét een halsband is het meest ideaal.
én een speciaal zachter speurtuig. Maar als ik haar halsband pak, dan weet ze dat ze zich netjes moet gedragen. En meestal is het dan ook leuk, want dan wordt er geoefend of gefietst.
Dus éérst leren netjes naast te kunnen lopen, onder alle omstandigheden, mét een halsband is het meest ideaal.
Felix speelt piano en Abel zingt mee. Gezellig toch zo'n dieren concert.Jan&Willem schreef:Totdat Felix, zoals nu, uitdagend op de toetsen van de piano springt die tegenover de bench staat... Door die dreun is Abel meteen wakker en gaat hij zitten piepen. Afijn, dat lossen we ook wel op...
Komt wel goed hoor, de katten blazen en meppen Abel niet de tent uit.
Langzaam wennen ze aan elkaar.
Lisa en Sarie hebben ruim zeven jaar samen gewoond, totdat Sarie op achttien jarige leeftijd overleed.
Hebben nooit samen gespeeld of bij elkaar in de mand gelegen. Nou ja, wel met oudjaar, dan wilden ze beiden in het hok liggen. Ze lieten elkaar een beetje links liggen.
Lisa is met met Sarie opgegroeid, dat wil niet zeggen dat ze katten leuk vindt. Daar moet op gejaagd worden vindt Lisa.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
Jan&Willem
'Ze' zeggen dat een pup van 14 weken maar 14 minuten per keer mag wandelen...maar ik heb soms twee keer per dag een wandeling van een ruim half uur met Abel in de polder. En daarna wil hij altijd nog spelen... Dat kan toch geen kwaad?
Jan & Willem
Pagina Beestenboel:
Pagina Beestenboel:
Dat is vreemd ik heb gelezen dat een pup 5 minuten per 4 weken mag lopen.dus voor Abeltje is dat dan 14 x 5 minuten.
Ik ga direct kijken of ik dat nog terug kan vinden en laat het jullie dan weten .
Ik ga direct kijken of ik dat nog terug kan vinden en laat het jullie dan weten .
Jolanda en Trix
Onze DA zegt dat het absoluut geen kwaad kan. Je moet gewoon heeeeel goed kijken wat hij aan kan. De minutenregel is van belang voor grote rassen en daar hoort de Smous niet bij. Ik ken hem trouwens als 5 minuten per maand. Dat is iets ruimer al verschilt het weinig.
Een half uur wandelen waarbij Abeltje een deel vrij kan hollen of stilstaan kan geen kwaad. Een heel ander verhaal zou het zijn als je met hem zou gaan hardlopen of naast de fiets laten rennen. Dat kan dus echt nog niet. Dan moet hij jouw tempo overnemen of hij kan of niet. En dan gaat het gauw fout.
Een half uur ongebreideld stoeien met honden die een stuk ouder en/of groter zijn houdt meer risico in van overbelasting en blessures dan een half uur wandelen.
Toen onze eerste Smousjes bij ons kwamen had nog niemand van die regel gehoord. We hebben ze dan ook gewoon laten bewegen naar hun behoefte. Geen van beide heeft ooit een probleem met haar poten gehad..........
Enne.. Jolanda, dat is voor Abeltje dan ongeveer 17 minuten
Een half uur wandelen waarbij Abeltje een deel vrij kan hollen of stilstaan kan geen kwaad. Een heel ander verhaal zou het zijn als je met hem zou gaan hardlopen of naast de fiets laten rennen. Dat kan dus echt nog niet. Dan moet hij jouw tempo overnemen of hij kan of niet. En dan gaat het gauw fout.
Een half uur ongebreideld stoeien met honden die een stuk ouder en/of groter zijn houdt meer risico in van overbelasting en blessures dan een half uur wandelen.
Toen onze eerste Smousjes bij ons kwamen had nog niemand van die regel gehoord. We hebben ze dan ook gewoon laten bewegen naar hun behoefte. Geen van beide heeft ooit een probleem met haar poten gehad..........
Enne.. Jolanda, dat is voor Abeltje dan ongeveer 17 minuten
Maureen
Hoe lang mag ik wandelen met mijn pup?
Een pup mag nog niet te lang wandelen vanwege het feit dat zijn gewrichtskraakbeen nog erg zacht is en gemakkelijk kan beschadigen bij extreme inspanning (wandelen, spelen). Onze gouden regel is: 1 minuut spelen/wandelen per week ouderdom. Dus een pup van 9 weken mag per keer 9 minuten spelen of wandelen. Wij gaan ervan uit dat een pup 5-6 keer per dag buiten komt. Voor grote hondenrassen is gedoseerd bewegen nóg belangrijker. Omdat deze pups groot worden en dus erg veel groeien, is hun kraakbeen nog kwetsbaarder dan dat van de kleinere rassen. Ook de banden en pezen in de gewrichten zijn gevoelig voor problemen. Het is aan te raden om pups van grote rassen (labrador, retriever, rottweiler, berner sennen, dog, etc) gedurende de eerste maanden slechts 10-15 minuten per keer te laten bewegen (los rennen, spelen met andere honden). Aan de riem rustig wandelen mag wel iets langer. Af te raden zijn balletje gooien, omdat de hond dan erg veel snelheid maakt in korte tijd en vervolgens ook weer sterk moet afremmen, hetgeen de gewrichten stevig belast. Wij zijn uiteraard altijd bereid u hierbij te begeleiden. Pups van grote rassen vragen wij om elke 2 maanden op controle te komen i.v.m. de groei.
Een pup mag nog niet te lang wandelen vanwege het feit dat zijn gewrichtskraakbeen nog erg zacht is en gemakkelijk kan beschadigen bij extreme inspanning (wandelen, spelen). Onze gouden regel is: 1 minuut spelen/wandelen per week ouderdom. Dus een pup van 9 weken mag per keer 9 minuten spelen of wandelen. Wij gaan ervan uit dat een pup 5-6 keer per dag buiten komt. Voor grote hondenrassen is gedoseerd bewegen nóg belangrijker. Omdat deze pups groot worden en dus erg veel groeien, is hun kraakbeen nog kwetsbaarder dan dat van de kleinere rassen. Ook de banden en pezen in de gewrichten zijn gevoelig voor problemen. Het is aan te raden om pups van grote rassen (labrador, retriever, rottweiler, berner sennen, dog, etc) gedurende de eerste maanden slechts 10-15 minuten per keer te laten bewegen (los rennen, spelen met andere honden). Aan de riem rustig wandelen mag wel iets langer. Af te raden zijn balletje gooien, omdat de hond dan erg veel snelheid maakt in korte tijd en vervolgens ook weer sterk moet afremmen, hetgeen de gewrichten stevig belast. Wij zijn uiteraard altijd bereid u hierbij te begeleiden. Pups van grote rassen vragen wij om elke 2 maanden op controle te komen i.v.m. de groei.
Jolanda en Trix
Dit heb ik van deze site afgehaald. http://www.dierenartsveldhoven.nl/pages ... n-pup.html.
Ha bedankt Maureen, ik dacht laat Jan en Willem maar lekker zelf rekenen hihi
Ha bedankt Maureen, ik dacht laat Jan en Willem maar lekker zelf rekenen hihi
Jolanda en Trix
Inderdaad, zoals al gezegd, zolang Abeltje niet jullie tempo moet bijhouden maar vrij kan bewegen in zijn eigen tempo, niet te veel opgejut wordt door andere honden, achter eenden aanrennen enz., kan het m.i. niet veel kwaad dat hij een half uurtje buiten bezig is.
P.S.: Wat voor balletje gooien geldt, geldt nog meer voor stokken! Gewoon niet doen. Het gebeurt nogal eens dat de hond sneller is dan gedacht en de stok opvangt.
Die kan dan ernstige beschadigingen in bek, keel, slokdarm of luchtpijp veroorzaken.
Maar dat hadden jullie vast ook op de puppycursus al gehoord.......
Hoe was de les trouwens? Of moeten jullie nog?
Die kan dan ernstige beschadigingen in bek, keel, slokdarm of luchtpijp veroorzaken.
Maar dat hadden jullie vast ook op de puppycursus al gehoord.......
Hoe was de les trouwens? Of moeten jullie nog?
Maureen