belevenissen van banjer

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
loes

Re: belevenissen van banjer

Bericht door loes »

Wat bedoel je met er uit gegaan? Staat hij dan niet zo naast je bed dat als hij onrustig wordt je met je vingers door de spijlen hem kunt geruststellen ?
Pups moeten ook zodra ze wakker zijn opgepakt worden en naar buiten gebracht om hun plas te doen. Je kunt niet eerst iets voor je zelf gaan doen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

marcel

Bericht door marcel »

Wat bedoel je met er uit gegaan?
naar buiten

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ach...dat zindelijk worden...daar komt het uiteindelijk altijd wel goed mee.
Maar er is één gouden regel...
Nooit..echt nooit straffen als hij iets binnen doet.
Maar altijd vriendelijk zijn en hem belonen als hij het buiten doet.

Banjer heeft een lekkere lange nacht gehad.
Fijn!! Hopelijk doet hij dat elke nacht.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

yvonne

Bericht door yvonne »

Dan heb je lekker door kunnen slapen zeg! Dat niet willen eten heeft ook te maken met de verandering. Dat komt heus wel goed, hij krijgt vanzelf trek :smile: Regelmaat is ook heel belangrijk, dat pikken die kleintjes vrij snel op. Wandelen, eten, slapen. Altijd in die volgorde.
Afbeelding

marcel

Bericht door marcel »

als hij begind slapen en is een stukje heen leg ik hem in de bench en daar blijft hij leggen
Dat komt heus wel goed, hij krijgt vanzelf trek
moet ik dat bakje met vlees weghalen of laten staan,ik denk wel wegalen en in de koekast zetten en afentoe weer op de grond zetten
gr

yvonne

Bericht door yvonne »

Ik zou het even laten staan, en als hij echt niet wil weg halen. Hij kan ook te moe zijn om te willen eten. In dat geval zou je het na het slapen kunnen proberen. Maar ik zou toch zo snel mogelijk naar het ritme van: bewegen, eten, slapen toewerken. Ik weet niet of je een föhn hebt, maar die gebruik ik soms als het vlees nog wat aan de koude kant is. Het is niet goed om het rechtstreeks uit de koelkast te geven en ook is het niet goed om het in de magnetron op te warmen. Soms duurt het gewoon te lang voor het op kamertemperatuur is en dan is het wel handig om het met een föhn wat op te warmen.
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

[quote="yvonne"] Het is niet goed om het rechtstreeks uit de koelkast te geven en ook is het niet goed om het in de magnetron op te warmen. quote] Heb ik nog nooit gehoord. Wat is zo fout aan opwarmen in de magnetron? Niet dat ik dat ooit doe, maar ik zie geen reden om het niet te doen.
H K Jelle 13-5-2004

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Beetje warm water erbij. Is de kou er ook snel af.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Au bain marie gaat ook goed.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

yvonne

Bericht door yvonne »

loes schreef:
yvonne schreef: Het is niet goed om het rechtstreeks uit de koelkast te geven en ook is het niet goed om het in de magnetron op te warmen. quote] Heb ik nog nooit gehoord. Wat is zo fout aan opwarmen in de magnetron? Niet dat ik dat ooit doe, maar ik zie geen reden om het niet te doen.
http://www.farmfood.nl/hondenvoeding/ho ... gieen.html

Het heeft dus te maken met het kapotstralen van de bacteriën in vers vlees.
Afbeelding

marcel

Bericht door marcel »

ik ben zo zupper tevrede hoe het gaat afgelopen nacht helemaal doorgeslapen,en vandaag had ik vanmorgen versite en dat was ook eg leuk heeft zig keurig gedragen maar van kijk hoe leuk ik ben het is een snoepje,na de middag dierenarts bezoek aanmelden van banjer de dierenarts was prime te spreken hoe alles is afgehandeld zijn oren waren goed zijn hartje was goed alles was prima.en daarna ben ik met de fiets banjer in de mand naar de dieren winkel,maar het tuigje vond ik wat te duur ik kijk doderdag ff in dieren discus met de hondekar.vanmiddag hebhij ook nog ff in alleen in de bench geweest terwijl ik ff naar de winkel moest toen ik tuis was lag er bij en was het stil
gr

marcel

Bericht door marcel »

het laaste nieuws net per mail:
de definitieve dagen voor de puppyc cursus zijn nu bekend, we beginnen op dinsdag 14 aug. om 20.30 uur, en vanaf 1 september worden de lessen verzet naar de zaterdagmorgen om 09.00 uur

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat een kanjer die Banjer!!!

loes

Bericht door loes »

Allemaal goede berichten Marcel. :thumbsup:
Ja tuigjes zijn duur en voor een pup maar tijdelijk want je kunt het niet op de groei kopen.
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

marcel schreef: daarna ben ik met de fiets banjer in de mand naar de dieren winkel,maar het tuigje vond ik wat te duur
Marcel gaat lekker met Banjer, tevreden hondje zo te lezen. :thumbsup:
Heb een vraag over de fietsmand, je hebt nog geen tuigje gekocht lees ik, hoe heb je Banjer dan vastgezet in de fietsmand?
Je zou Banjer mee naar de winkel moeten nemen, maar niet met de fiets zolang je nog geen tuigje hebt.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

marcel

Bericht door marcel »

in de hondenkar zit een goed gekruist banje die je uitstekt,kan gebruiken voor een mand het werkte heel goed.un tuigje hier in de winkel koste € 28 voor maar 3 maandan vind ik tog echt veel ff verder kijken.vandaag heeft banjer niets gegeten spelen en nog eens spelen en slapen maar geen ene hap,de dierenarts zij dat dat nog wel op gang komt
gr

Martine

Bericht door Martine »

Fijn dat Banjer nu eindelijk thuis is, Marcel!
Ik heb mijn tuigjes op Marktplaats gekocht voor 5 euro per stuk. Misschien een hele domme vraag, maar hij zit toch in een fietsmand die aan de bovenkant veilig afgedekt is met gaas? Is een lekkere zachte handdoek op de bodem dan niet voldoende tijdens het fietsen? Hij heeft daarin toch helemaal geen tuigje nodig? Hij kan daar toch uit zichzelf niet uitkomen? :scratch:
Die fietskar zou ik nog een paar maandjes in de schuur laten staan; daar is hij toch nog veel te klein voor?
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Erna

Bericht door Erna »

Drinkt Banjer wel Marcel? Hoop dat hij morgen iets gaat eten.
Goeie nachtrust, misschien slaapt hij wel weer door.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

yvonne

Bericht door yvonne »

Ik heb helemaal geen ervaring met manden op de fiets, maar kan hij eigenlijk over de rand heen kijken? Lijkt mij voor de hond wel leuker.
Fijn hè, Marcel zo'n klein hummeltje bij je in huis! Hij gaat echt wel eten, hij moet even wennen.
Ik hoop dat het vannacht weer zo goed gaat. En ik ben heel benieuwd naar je eerste foto's :wink2:
Afbeelding

marcel

Bericht door marcel »

de nacht heeft hij ook goed geslapen hij was nog wel ff wakker,midden in de nacht maar dat was meer ff toen hoorde ik hem niet meer en dat ik hem gisteren boven in me slaapkamer in de bench zette was het geen gepiep hij was meteen stil wat een brave banjer.zijn vlees van vemorgen eet hij nog niet op hele kleine hapjes dan loopt hij er vandaan hij drinkt wel water ja de fokster vertelde mijn een paar weken geleden dat hij de eertse dagen niet veel eet,om dat alles nieuw is maar op slot begint hij tog te eten.en gisteravond heb ik brokken gegeven ook dat at hij niet het echt spelen spelen door de thuin race'en maar eten geen tijd voor
gr
ps hij was 7 uur wakker

Gesloten