Gijsje
-
Barbara
Re: Gijsje
Wat leuk zo het verschil te zien! Mooi geplukt! Fijn om te weten dat het dus ongeveer 2 uur duurt. Dan weten Tara en ik wat ons te wachten staat.
Onze kids gaan ook in ieder geval mee wandelen in Herperduin. Manlief weet ik nog niet. Heb er nu al zin in! Hoop dat Gijsje dan ook de loopsheid achter de rug heeft. Wij nog een klein weekje....
Tot dan!!
Onze kids gaan ook in ieder geval mee wandelen in Herperduin. Manlief weet ik nog niet. Heb er nu al zin in! Hoop dat Gijsje dan ook de loopsheid achter de rug heeft. Wij nog een klein weekje....
Tot dan!!
Sommige smouzen hebben wel vier uur nodig.Barbara schreef:Wat leuk zo het verschil te zien! Mooi geplukt! Fijn om te weten dat het dus ongeveer 2 uur duurt. Dan weten Tara en ik wat ons te wachten staat. !!
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Of 12... hè Erna...?Jeanette schreef: Sommige smouzen hebben wel vier uur nodig.
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
-
Barbara
Ojee!! Tara ziet er wel net zo uit als zusje Gijsje.... We gaan het ervaren! 
Zo is dat. Gewoon op je af laten komen. Je kunt er toch niks aan veranderen 
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
-
Sylvia & Bob
Mijn Bob (weliswaar geen smousje) is altijd 3 uur onder de pannen om geplukt te worden!!! Maar Bob heeft vast erg veel wilde haren 
Wij stonden sinds 3 juni 2014 op de wachtlijst. Ons meisje is op 3 juni 2015 geboren.
Wij noemen haar Sarah, wat in het Hebreeuws princes betekent
http://www.facebook.com/Bobby6912.
Wij noemen haar Sarah, wat in het Hebreeuws princes betekent
http://www.facebook.com/Bobby6912.
-
Irenechateleux
Dat wordt een heel gezellige bende in het Herperduin. Onze kleindochters gaan ook mee.
Irene
Gijsje/Neeltje (Stijnke/Bikkel x Lou/Jaap) 31-8-'14
Hoe meer smousliefhebbers hoe meer vreugd 
Maureen
-
Barbara
Gezellig hoor meer kids erbij! Welke leeftijd zijn ze? Mijn dochter is 12 en mijn zoon is 9,5!Irenechateleux schreef:Dat wordt een heel gezellige bende in het Herperduin. Onze kleindochters gaan ook mee.
-
Irenechateleux
De kleindochters zijn wat ouder: 14 en 16.
Irene
-
Irenechateleux
Op dit moment laten we Gijsje aan de lange lijn uit. Als ze los is stort ze zich letterlijk vol enthousiasme op iedere hond. Ze is daardoor al een keer bijna gepakt door een grote hond die daar niet van gediend was. Er zijn trouwens meer honden die zich terugtrekken of grommen als er zo'n "bommetje" op hen afkomt. We zijn haar nu aan het leren om wat rustiger aan te doen en dat gaat redelijk. Het gaat steeds beter.
Irene
Klinkt bekend
, maar we laten het Dorus zoveel mogelijk zelf ervaren. De meeste honden geven eerst een voorzichtige aanwijzing en dan een duidelijke, voor ze echt kwaad worden. Dan leert hij het sneller......Hij is gelukkig iets minder vasthoudend dan Stijnke op die leeftijd was en toont tot nu toe ook iets minder jachtdrift.
Hopelijk leert Gijsje het zo in een hoog tempo en kan ze gauw weer los.
Hopelijk leert Gijsje het zo in een hoog tempo en kan ze gauw weer los.
Maureen
-
Barbara
Heel herkenbaar! Tara stort zich niet alleen op honden maar ook op mensen... Vooral nu ze weer los mag kan ze het niet laten een sprintje te trekken naar een hardloper. Die struikelen bijna over haar
Contact met andere honden gaat prima. Als er gegromd wordt is dat een duidelijke boodschap naar Tara. Daar reageert ze keurig op.
Heb zin in de ontmoeting!
Contact met andere honden gaat prima. Als er gegromd wordt is dat een duidelijke boodschap naar Tara. Daar reageert ze keurig op.
Heb zin in de ontmoeting!
Leuk jullie ervaringen delen met elkaar, zo zie je maar dat ze toch zo verschillend kunnen zijn. Bijzonder hoor. 
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Lisa ging er als pup ook vol in, zowel tegen mensen als honden.
Alles was leuk. Na een paar keer een flinke correctie keek ze of haar gedrag wel gewenst was. Soms kon het wel, soms niet.
Wel grappig nu ze ouder is wil ze dat hele enthousiaste van andere honden niet meer, dan geeft zij de correctie tot hier en niet verder.
Hoop dat Gijsje weer snel los kan.
Alles was leuk. Na een paar keer een flinke correctie keek ze of haar gedrag wel gewenst was. Soms kon het wel, soms niet.
Wel grappig nu ze ouder is wil ze dat hele enthousiaste van andere honden niet meer, dan geeft zij de correctie tot hier en niet verder.
Hoop dat Gijsje weer snel los kan.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Hoe werkt dat met een lange lijn? Terugtrekken als ze ergens op af gaat?
Stort ze zich ook op honden die aan de lijn lopen? Anders kan ik me niet voorstellen dat ze in het pupzijn beteugeld moet worden. Uiteraard zijn er honden die niks van een drukke pup willen weten, maar ze moet de signalen leren herkennen zodat ze weet wat voor vlees ze in de kuip heeft.
En jij als baas moet ook kunnen inschatten hoe een ontmoeting zou kunnen verlopen. Hebben we net een zeer interessante lezing over gehad op de ALV ......
Vind je het er niet safe uitzien dan leid je je hond af of ga je een spelletje, oefeningetje of wat dan ook doen.
Bij kinderen, wandelwagens, trimmers, paarden e.d. riep ik de honden bij me en liet ze rustig zitten tot ze voorbij waren. Ze moeten weten dat niet alles speeltuig is.
Maar ik ben er inmiddels wel achter dat (bijna) vechtpartijen tegenwoordig vaak door een onoplettende baas (zo'n I-jeweetwel figuur) wordt veroorzaakt waardoor je zelf voortdurend alert moet zijn.
Stort ze zich ook op honden die aan de lijn lopen? Anders kan ik me niet voorstellen dat ze in het pupzijn beteugeld moet worden. Uiteraard zijn er honden die niks van een drukke pup willen weten, maar ze moet de signalen leren herkennen zodat ze weet wat voor vlees ze in de kuip heeft.
En jij als baas moet ook kunnen inschatten hoe een ontmoeting zou kunnen verlopen. Hebben we net een zeer interessante lezing over gehad op de ALV ......
Vind je het er niet safe uitzien dan leid je je hond af of ga je een spelletje, oefeningetje of wat dan ook doen.
Bij kinderen, wandelwagens, trimmers, paarden e.d. riep ik de honden bij me en liet ze rustig zitten tot ze voorbij waren. Ze moeten weten dat niet alles speeltuig is.
Maar ik ben er inmiddels wel achter dat (bijna) vechtpartijen tegenwoordig vaak door een onoplettende baas (zo'n I-jeweetwel figuur) wordt veroorzaakt waardoor je zelf voortdurend alert moet zijn.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
Irenechateleux
Gijsje gedraagt zich keurig bij kinderen, fietsers en andere interessante mensen. Maar bij honden is ze zo opgefokt dat ze niet luistert. Ook met een spelletje of iets heel erg lekkers is ze niet te lijmen. Als we haar loslaten volgt ze de betreffende hond overal en bazen houden daar niet altijd rekening mee. We kennen nu wel een paar betrouwbare honden die goed luisteren en waar ze los mee kan spelen. Met vreemde honden gaat dat nog niet.
Irene
Dat is zo Irene. Zo jammer dat veel bazen vergeten hoe het was toen hun hond een pup was. Ze lopen met gezwinde pas weg terwijl een pup met ze meeholt en sommigen steken dan ook nog een weg over. Voor mij zijn dat geen hondenliefhebbers. Ik was dan ook altijd blij als de tijd was aangebroken dat je als baas-met-wat-lekkers toch ook wel heel interessant was.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
- e kuilboer
Ja het blijft opletten met andere mensen en honden! Ik probeer Teun nu ook steeds los te laten bij groepjes mensen en dan een paar stappen weglopen en hem roepen. Tot nu toe gaat dat goed. In het park bij me geroepen toe er joggers (in het losloopgebied) aankwamen. Naast me zitten en de joggers langs laten lopen. Gaat tot nu toe ook goed.
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)