belevenissen van banjer
-
Nescia
Re: belevenissen van banjer
Ik zat nog even verder te denken onder het lakken van de vloer, maar het zijn wel erg veel nieuwe indrukken voor Banjer. Hij is toch nog niet met de bus of trein weggeweest? Misschien zou je dan vandaag of morgen eerst een keer de bus kunnen pakken naar Dieren en even op het station kijken. Een volgende keer dan een stukje met de trein mee. En daarna pas zo'n lange reis. Misschien toch beter even wachten, 10 weken is ook nog zo jong 
-
marcel
een andre dag doen.....het is nooit zo druk bij me moeder hoor,maar juli denken aan dat warme weer zeker.ik heb net nog gevraag aan de fokter[ wand ik had tog nog een vraagje] en die zij gewoon doen is alleen maar goed voor de hond.dus de ene zecht wel en de ander weer niet ja moeilijk dan he
gr
gr
Nescia schreef:Ik zat nog even verder te denken onder het lakken van de vloer, maar het zijn wel erg veel nieuwe indrukken voor Banjer. Hij is toch nog niet met de bus of trein weggeweest? Misschien zou je dan vandaag of morgen eerst een keer de bus kunnen pakken naar Dieren en even op het station kijken. Een volgende keer dan een stukje met de trein mee. En daarna pas zo'n lange reis. Misschien toch beter even wachten, 10 weken is ook nog zo jong
Ik vind hier ook wel wat in zitten ga eerst is kijken hoe Banjer het openbaar vervoer vind en hoe hij zich gedraagt en dan pas is een verre trein en bus reis maken, en zeker met die warmte zou ik uitkijken.
Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Ik bedenk mezelf dan maar dat ik met ruim dertig graden ook liever niet in de trein zou zitten en wil mijn hond dan ook niet aandoen. Zeker niet zo'n klein prulleke......
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Ik snap de fokker wel hoor Marcel, Banjer moet natuurlijk alles leren.
Maar zo'n lange reis én dan die hitte....echt te veel van het goede hoor.
Leren kan Banjer ook door eerst een klein stukje te reizen.
Lijkt mij een goed plan van Andrea.
Eerst eens met de bus naar het station.
Daar even met hem op een bankje naar de treinen kijken en dan weer lekker op huis an.
Mooi zat.
Maar zo'n lange reis én dan die hitte....echt te veel van het goede hoor.
Leren kan Banjer ook door eerst een klein stukje te reizen.
Lijkt mij een goed plan van Andrea.
Eerst eens met de bus naar het station.
Daar even met hem op een bankje naar de treinen kijken en dan weer lekker op huis an.
Mooi zat.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
-
marcel
ik heb net nog gevraag aan de fokster[ wand ik had tog nog een vraagje] en die zij gewoon doen is alleen maar goed voor de hond
Het is natuurlijk wel goed wat een fokster zegt maar die kan ook fouten maken hoor Marcel zij is god niet :wink2: probeer is te bedenken wat je zelf fijn zou vinden met zulk warm weer en Banjer heeft nog nooit in een trein of bus gezeten dus zoveel nieuwe indrukken en dan meteen zoveel.
Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Dat is een eerste dilemma waar je tegenaan loopt.
Met een zo'n jonge pup kan je gewoonweg nog niet gaan en staan waar je wil.
Ik zou zo'n lange reis heen en terug (nog) niet doen, en al helemaal niet met deze hitte.
Blijf lekker dicht bij huis en bouw langzaam op.
Met een zo'n jonge pup kan je gewoonweg nog niet gaan en staan waar je wil.
Ik zou zo'n lange reis heen en terug (nog) niet doen, en al helemaal niet met deze hitte.
Blijf lekker dicht bij huis en bouw langzaam op.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Marcel je kan beter Banjer langzaam en niet te lang aan iets laten wennen daar heb je in de toekomst profijt van, want stel je voor dat je het nu verpest kan je het reizen in de trein of bus [waar jij toch afhankelijk van bent] wel vergeten en dat wil je toch niet.
Groetjes, Andrea
Gewoon lekker thuisblijven en wachten op een wat koelere dag; je moeder begrijpt dat best. Je hebt nu de verantwoordelijkheid voor een baby-hondje tenslotte. Ga snel met hem oefenen met het openbaar vervoer en pas als hij zich daarin helemaal op zijn gemak voelt, kan je naar je moeder toe. Als het heel warm wordt, kan je voor hem een natte handdoek buiten in de schaduw neerleggen; dat ligt heerlijk koel!
Ik hoop dat je naar de adviezen van je Forum-vrienden zal luisteren. Wij hebben echt het beste met jou en Banjer voor...
Ik hoop dat je naar de adviezen van je Forum-vrienden zal luisteren. Wij hebben echt het beste met jou en Banjer voor...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
-
marcel
hoe ik dit weekend de warmte door kom met de hond hier weet ik nog niet,maar het gaat echt heel heet worden zoiezo wijnig lopen en spelen.zal wel een plaatselijke sauna worden achter ba
gr
gr
-
marcel
go wat heeft banjer goed opgepast knap hoor ik had een bbq in zevenaar en wert om,19 uur opgehaald en ik was om 23:15 thuis hij lag mooi te slapen in de bench dit is tevens wel de laaste avond dat ik zo lang weg ben het word allemnaal een stuk beter in de bench......nee hij mocht niet mee had makelijk gekunt natuurlijk maar diegene het niet wil houd het op
-
marcel
het is prima gegaan hoor hij lag heerlijk te slapen in de bench
.
Laatst gewijzigd door Martine op 18 aug 2012, 00:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Schrijf dat soort dingen maar niet meer Marcel, want daar worden we erg verdrietig van. Dat kan je toch niet doen met een kleine pup? Het kan dan wel "goed gegaan" zijn, maar als je later een probleemhondje wil, moet je vooral zo doorgaan...
Lees nou eens de adviezen hier en de boeken die je hebt gekocht over pups opvoeden. Als Banjer niet welkom was, had je nu echt zelf ook niet mogen gaan, of een oppas voor hem moeten regelen. Kleine kinderen laat men toch ook niet alleen? Dan huur je een oppas! Weet je zeker dat je de grote verantwoordelijkheid aankunt?
...wees eens eerlijk...?
Lees nou eens de adviezen hier en de boeken die je hebt gekocht over pups opvoeden. Als Banjer niet welkom was, had je nu echt zelf ook niet mogen gaan, of een oppas voor hem moeten regelen. Kleine kinderen laat men toch ook niet alleen? Dan huur je een oppas! Weet je zeker dat je de grote verantwoordelijkheid aankunt?
...wees eens eerlijk...?
Laatst gewijzigd door Martine op 18 aug 2012, 00:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcel, waarom wil je alles zo overhaast? Banjer wordt vanzelf wel ouder en kan dan meer aan. Nu is de tijd dat je moet investeren in je pup. Deze begintijd is zo ontzettend belangrijk.
Hoe weet je hoe Banjer zich die ruim 4 uur heeft gevoeld? Ik denk niet erg prettig.
Ik snap ook niet dat je een barbeque belangrijker vindt dan je pup.
Ik snap dit gewoon echt niet.
Ik ben oppas voor een pup geweest voor een jaar lang, zodat haar baasje 4 uur op een avond in een koor kon zingen. Als ik niet had kunnen oppassen, was zij niet gegaan.
Hoe weet je hoe Banjer zich die ruim 4 uur heeft gevoeld? Ik denk niet erg prettig.
Ik snap ook niet dat je een barbeque belangrijker vindt dan je pup.
Ik snap dit gewoon echt niet.
Ik ben oppas voor een pup geweest voor een jaar lang, zodat haar baasje 4 uur op een avond in een koor kon zingen. Als ik niet had kunnen oppassen, was zij niet gegaan.

Groetjes, Andrea
Wat valt mij dat tegen van je, Marcel.
Regel een oppas als je lang (en 4 uur is hééél lang voor een pup van 9 weken) weg wil, want daar is geen moeten bij als je uitgenodigd bent voor een bbq.
Als Banjer daar niet welkom is, had je in dit geval thuis moeten blijven.
Alleen blijven moet je in stapjes opbouwen, jij trekt gelijk de 7 mijlslaarzen aan.
Onze (volwassen!) honden zijn zelden langer dan 4 uur alleen thuis.
Regel een oppas als je lang (en 4 uur is hééél lang voor een pup van 9 weken) weg wil, want daar is geen moeten bij als je uitgenodigd bent voor een bbq.
Als Banjer daar niet welkom is, had je in dit geval thuis moeten blijven.
Alleen blijven moet je in stapjes opbouwen, jij trekt gelijk de 7 mijlslaarzen aan.
Onze (volwassen!) honden zijn zelden langer dan 4 uur alleen thuis.
Charlotte
Zo'n klein hondje moet nog leren lang alleen te zijn.
Net als Charlotte laten wij onze honden ook nooit langer dan 4 uur alleen...... en dat hebben we ze langzaam aan geleerd.
Als we langer weg moeten, dan regelen we een oppas of iemand die ze tussendoor uit kan laten.
Heb je aan de buren gevraagd of ze Banjer gehoord hebben?
Net als Charlotte laten wij onze honden ook nooit langer dan 4 uur alleen...... en dat hebben we ze langzaam aan geleerd.
Als we langer weg moeten, dan regelen we een oppas of iemand die ze tussendoor uit kan laten.
Heb je aan de buren gevraagd of ze Banjer gehoord hebben?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011