Senna

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Jeanette

Re: Senna

Bericht door Jeanette »

Ondernemende dame hoor. helaas pakte het niet helemaal zo uit als ze wilde.
Ze zal geschrokken zijn. Was ze daarna nog onder de indruk?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

yvonne

Bericht door yvonne »

Nee, niet echt.
Ze probeerde er door er naar te springen toch weer bij te komen. Snap je toch niet!
Misschien heeft ze te kort zo "gehangen"?
Of gewoon hardleers :?
Afbeelding

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Dat wapperende laken was natuurlijk heel interessant.
Maar goed dat ze zich liet horen, en jij haar hoorde!
Goed gedaan om er rustig op af te stappen, ook al zal je hart wel in je keel geklopt hebben.
Misschien hardleers maar wel een lekker ding...
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Erna

Bericht door Erna »

Gelukkig hoorde je haar en kon je haar rustig van het laken bevrijden. :thumbsup:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Gerrie

Bericht door Gerrie »

Blij dat het goed gekomen is met dat laken, ze houden je bezig he. Zien nergens gevaar in.

Als ze straks een groeispurt krijgt wordt ze vanzelf slanker. Bram is nu (17) ruim 35 cm en 7.2 kilo. Lijkt zwaar maar hij is mooi slank.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Die Bram...ik krijg steeds meer zin in...even lekker op schoot nemen. :hihi:

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Die Senna :hihi: hoe verzint ze het. Ze houdt je wel lekker bezig zo. Gelukkig was je in de buurt dat je haar hoorde want anders......

José, Wieske-Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

yvonne

Bericht door yvonne »

Ik hoop Bram ook een keer te zien. Het lijkt me een heerlijk hondje.
Senna oogt ook niet te dik. Je kunt bij haar de ribben goed voelen, maar de DA zegt dat ze vet bij de lendenen heeft. Dit zien ze liever anders. Maar ze is erg energiek en dan nog minder eten geven.....?
Ze krijgt nu per dag 200 gram vers vlees, verdeeld over 3 maaltijden. Verder weinig extra's.
Voor beloninkjes heb ik gedroogde long in stukjes. Dat heeft weinig voedingswaarde.
En op cursus zitten er een paar stukjes jonge kaas tussen. Dat kwam niet van mij af, de leidster begon dat haar te geven ( met iets voordoen). Ja, toen had ze de smaak te pakken natuurljk. Ze vindt het super lekker. Dus nu ruiken de brokjes ook naar kaas :smile:
Afbeelding

yvonne

Bericht door yvonne »

sammydesmous schreef: Gelukkig was je in de buurt dat je haar hoorde want anders......

José, Wieske-Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Ja, ze zou toch zo haar pootje breken of zo :bibbers:

We hebben ook gelijk alle bloempotten uit de tuin verwijderd. Die stonden al op muurtjes, maar daar springt ze nu gewoon op.
Je blijft aan het vegen met haar :niks:
Tijdens het wandelen hoor je mij voortdurend roepen: LOS. Ze pakt alles van straat. Het was even geleden voor mij, maar weer wordt je er van bewust wat een troep mensen toch op straat gooien :(

Maar ze maakt m'n dag helemaal goed als ze lekker door de bladeren stuift. :love:
Afbeelding

Martine

Bericht door Martine »

Dat was-incident is gelukkig goed afgelopen! :thumbsup:
yvonne schreef:Ze pakt alles van straat. Het was even geleden voor mij, maar weer wordt je er van bewust wat een troep mensen toch op straat gooien :(
Dat doet me weer denken aan Bobbies begin-tijd hier; toen was er in de wijde omtrek geen stukje ingelopen kauwgom meer op straat te bekennen...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ach ja getsie, die kauwgom. Gelukkig laat ze het gelijk los, maar soms moet ik het uit haar bekkie pulken. Nadat ik dat een paar keer met diverse soorten poep heb gedaan :yucky: , laat ik haar dat doorslikken als het geen makkelijk los te laten bonk is.

yvonne

Bericht door yvonne »

O ja, kauwgom! Onweerstaanbaar!

Helemaal erg is het als het in de vacht terecht komt. Dat had Senna toen ze 10 weken was op vakantie. Één pootje zat onder de kauwgom. Ze vond het zelf trouwens ook een naar gevoel. We zijn toen lang bezig geweest met een vlooienkammetje om het uit haar vacht te kammen. Dat vond ze, als het even kan, nog erger.

Ze is ook dol op veren. En er liggen er nogal wat hier in de buurt. Als het evn kan loop ik er met een boog omheen. Voorals die kleine veertjes blijven makkelijk in hun keel zitten.
Afbeelding

karin73

Bericht door karin73 »

Bij kauwgom helpt het om er pindakaas op te smeren, dan wrijf je het er zo uit! (werkte ook heel goed in de enorme krullenbol van Jetske)
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

yvonne

Bericht door yvonne »

karin73 schreef:Bij kauwgom helpt het om er pindakaas op te smeren, dan wrijf je het er zo uit!
Goed om te onthouden :thumbsup:
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Kauwgom heeft Lisa ook eens aan haar poot vasthgehad, bah.
Als pup vond ze van alles wat eetbaar en niet eetbaar was, o.a. ook sigarettenpeuken. :o
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

yvonne

Bericht door yvonne »

Senna was dinsdagavond weer eens de "clown van de club" op de puppycursus.
Omdat ik moest werken nam Lisa het van mij over (we zijn vanaf het begin met z'n drieën er naar toe gegaan, zodat als het nodig is iemand anders het makkelijk kan overnemen).
Door een tunnel heen en dan naar je toe rennen had ze al een paar keer gedaan, en dat ging gewoon goed.
Nu hadden ze twee tunnels naast elkaar en er gingen dus twee honden tegelijk doorheen. Lisa zat een meter of tien van de tunnel af en wachtte op Senna.
Maar die had hele andere plannen....
Ze rende door de tunnel en vlak voor Lisa maakte ze een bocht en rende de hele manege door! (dit was volgens mij ook haar ultieme droom.... :roll2: .)
Het lukte niemand haar naar zich toe te laten komen en ze rende maar door.
Nou, dat een Smous een paard bij kan houden klopt wel hoor! Zo hard als dat ze rende.
Ze had het "publiek" op haar hand, iedereen moest om haar lachen.....

Uiteindelijk rende ze naar een Deense Dog die aan de andere kant van de hal zat. Die tilde zijn poot op en....... Senna lag er onder.
Één van de leidsters tilde haar op en zei: "wat ben jij toch een heerlijke Smous". :hihi:

Gelukkig, als ze niet zo afgeleid wordt door al die leuke honden, doet ze het goed. Ze hadden ook gezegd dat Senna graag voor je wil werken en dat we veel met haar kunnen doen. Dat is toch leuk om te horen. En ze geniet inderdaad van opdrachtjes. Thuis dan.... :hihi:
Afbeelding

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ha, wat leuk zo'n heerlijke Senna! :jeah2:Dit had ik wel eens willen zien. :hihi:
Toen ik ooit met smous Beppie naar de puppycursus vonden ze de smous bij voorbaat al zo'n eigenwijs hondje. :kweenie:
Afbeelding

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

:hihi: Die Senna, de clown van de manege. :yes2: Ja bent stalhond geweest of niet. Heerlijk beestje is het. :hug2: Knuffels voor haar van Mam Sammy en zusje.

Jose, Wieske-Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Martine

Bericht door Martine »

:hihi: :jeah: :hihi: Yo Senna, go!!!
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Erna

Bericht door Erna »

Heerlijk hondje is Senna. Zie haar al rennen.
Is ze gek op balletjes? Misschien later een flyball hondje.

Gesloten