Lisa
Re: Lisa
Geweldig hoe ze dat aanpakt. Ik zie het zo voor me...
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Gezellig flyballen.
Voor het eerst blij dat ik zo vroeg niet op weg ben naar een flyballwedstrijd.
Wat een weer, het hoost hier. Lisa is op weg naar Rotterdam, ze is een kwartiertje geleden opgehaald.
Wij zijn van plan om naar het middag programma te gaan, maar vrees dat het zover niet zal komen.
Wordt vervolgd.
Voor het eerst blij dat ik zo vroeg niet op weg ben naar een flyballwedstrijd.
Wat een weer, het hoost hier. Lisa is op weg naar Rotterdam, ze is een kwartiertje geleden opgehaald.
Wij zijn van plan om naar het middag programma te gaan, maar vrees dat het zover niet zal komen.
Wordt vervolgd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ben bang dat het blijft regenen , hier aan de kust stormt het ook nog eens lekker , gelukkig hebben Bero en ik het nog wel droog gehouden .
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Lies had ook mazzel vanochtend met het spul.
Ik hoop dat je toch vanmiddag nog een wedstrijd hebt om te gaan kijken.....
Ik hoop dat je toch vanmiddag nog een wedstrijd hebt om te gaan kijken.....
Maureen
In Schiedam is het droog. Grote kans dat de buien ook over Rottercam heen waaien
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Achteraf hebben we het hier zonnig en bewolking, veel wind en heel af en toe piep klein buitje , al met al best goed weer.
Jolanda en Trix
Het weer viel wel mee, vanmiddag redelijk weer.
Wij kwamen bij het middag programma. De auto moest ver weggezet worden, Pim had mij bij de ingang afgezet.
Liep met mijn stoeltje het veld op toen ik geroepen werd. Lisa haar team stond net in de ring, en of ik zelf misschien met haar kon lopen. Ja leuk. De beide runs gewonnen, een ronde verder.
Maar de reden waarom ik meteen met Lisa ging lopen was erg vervelend.
Het bleek dat Silvia in de ring was gevallen, het zag er niet goed uit.
Ze is met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Hij was net weg toen wij aan kwamen. Marcel zou er achteraan rijden met hun baby, helaas had Silvia de autosleutels in haar zak zitten.
Pim met Marcel mee naar het ziekenhuis. Silvia heeft haar enkel op drie plaatsen gebroken, ze is nu thuis. Over twee weken volgt de eerste operatie als de zwelling is afgenomen. Er zullen meerdere operaties volgen, ze moet op een jaar herstel rekenen. Sjonge, wat een ellende. En dat door een val op gras. Iemand anders van ons team had na afloop twee van hun honden mee genomen, inmiddels zijn die al weer bij hun thuis. Marcel nam zelf de jongste hond mee in de auto. Daar zit je dan, een baby van vier maanden en drie honden. En Marcel heeft natuurlijk zijn werk.
Ook voor de club lastig, maar dat is toch wel van minder zorg natuurlijk. We hebben twee flyballtrainers, en daar is Silvia er een van.
Twee handlers liepen niet alleen met hun eigen hond, maar ook met twee honden van Silvia en Marcel, ze waren dus heel blij dat ik zelf Lisa weer onder mijn hoede kon nemen.
Afijn, de wedstrijd ging door nadat hij een poosje stil had gelegen.
Ik heb nog een aantal runs met Lisa kunnen lopen, we hebben het gered tot de finale. Helaas die verloren, maar we hebben een mooie tweede plaats behaald in poule vier. Beker voor het team en alle honden een bal en een zak vol lekkers.
Ons eerste team werd derde in de eerste poule, mooi resultaat, zelfde prijs.
Lisa heeft heel goed gelopen, ben trots op mijn Liesje.
Nu slaapt ze, is moe van zo'n lange dag. Enne, mijn knie doet het ook nog.
Wij kwamen bij het middag programma. De auto moest ver weggezet worden, Pim had mij bij de ingang afgezet.
Liep met mijn stoeltje het veld op toen ik geroepen werd. Lisa haar team stond net in de ring, en of ik zelf misschien met haar kon lopen. Ja leuk. De beide runs gewonnen, een ronde verder.
Maar de reden waarom ik meteen met Lisa ging lopen was erg vervelend.
Het bleek dat Silvia in de ring was gevallen, het zag er niet goed uit.
Ze is met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Hij was net weg toen wij aan kwamen. Marcel zou er achteraan rijden met hun baby, helaas had Silvia de autosleutels in haar zak zitten.
Pim met Marcel mee naar het ziekenhuis. Silvia heeft haar enkel op drie plaatsen gebroken, ze is nu thuis. Over twee weken volgt de eerste operatie als de zwelling is afgenomen. Er zullen meerdere operaties volgen, ze moet op een jaar herstel rekenen. Sjonge, wat een ellende. En dat door een val op gras. Iemand anders van ons team had na afloop twee van hun honden mee genomen, inmiddels zijn die al weer bij hun thuis. Marcel nam zelf de jongste hond mee in de auto. Daar zit je dan, een baby van vier maanden en drie honden. En Marcel heeft natuurlijk zijn werk.
Ook voor de club lastig, maar dat is toch wel van minder zorg natuurlijk. We hebben twee flyballtrainers, en daar is Silvia er een van.
Twee handlers liepen niet alleen met hun eigen hond, maar ook met twee honden van Silvia en Marcel, ze waren dus heel blij dat ik zelf Lisa weer onder mijn hoede kon nemen.
Afijn, de wedstrijd ging door nadat hij een poosje stil had gelegen.
Ik heb nog een aantal runs met Lisa kunnen lopen, we hebben het gered tot de finale. Helaas die verloren, maar we hebben een mooie tweede plaats behaald in poule vier. Beker voor het team en alle honden een bal en een zak vol lekkers.
Ons eerste team werd derde in de eerste poule, mooi resultaat, zelfde prijs.
Lisa heeft heel goed gelopen, ben trots op mijn Liesje.
Nu slaapt ze, is moe van zo'n lange dag. Enne, mijn knie doet het ook nog.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Jetje, wat vervelend voor Silvia. Door een val op gras - dat verwacht je toch niet. Dat zal nog een poosje duren ....
Fijn, dat Lisa het weer zo goed gedaan heeft, tweede plaats: super toch. Leuk, dat ze hier zoveel plezier in heeft.
Ik denk trouwens heel vaak aan jullie, als ik zie hoe graag Lotje en bal uit de lucht haalt
Ik zie mee ooit ook wel ergens met haar flyballen -
... misschien ergens een keer een proefles doen. Lijkt mij leuk, heb me hier noch niet verder in verdiept wat de mogelijkheden hier zijn (Amsterdam)
Hou je knie nu maar lekker rustig, hoor ....
Fijn, dat Lisa het weer zo goed gedaan heeft, tweede plaats: super toch. Leuk, dat ze hier zoveel plezier in heeft.
Ik denk trouwens heel vaak aan jullie, als ik zie hoe graag Lotje en bal uit de lucht haalt
Hou je knie nu maar lekker rustig, hoor ....
Oona L♥tje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015 
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018

Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018
Wat een enorme pech! Silvia heeft langer te gaan dan ik en moet ook langer op een operatie wachten. Dat wordt een pittig jaar voor haar met de revalidatie.
Voor jou goed om te ervaren dat je knie het in ieder geval al een middag volhoudt.
En natuurlijk mooie prijzen voor beide teams. Gefeliciteerd
Voor jou goed om te ervaren dat je knie het in ieder geval al een middag volhoudt.
En natuurlijk mooie prijzen voor beide teams. Gefeliciteerd
Maureen
Jeetje erna wat een verhaal , op het gras vallen en dan op drie plaatsen gebroken ,
Maar top dat jij weer mee kon doen , je zult er wel van genoten hebben .
Maar top dat jij weer mee kon doen , je zult er wel van genoten hebben .
Jolanda en Trix
Oei, Silvia is lelijk terecht gekomen, bah. En dan pas een baby'tje van 4 maanden.
Blijft niets anders over dan vooral hopen dat het allemaal goed komt.
De tijd zal het uitwijzen.
Ondertussen toch nog in de prijzen gevallen, en jouw knie heeft de 1e wedstrijd doorstaan.
Blijft niets anders over dan vooral hopen dat het allemaal goed komt.
De tijd zal het uitwijzen.
Ondertussen toch nog in de prijzen gevallen, en jouw knie heeft de 1e wedstrijd doorstaan.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Fijn dat Lisa zo lekker heeft gelopen, maar wat een drama voor Silvia en haar gezin. Wat een lange revalidatie periode.... 
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
- e kuilboer
Goed van Lisa
En van jou natuurlijk he, ook n
Wat een ellende voor Silvia zeg brrrrrr.
Wat een ellende voor Silvia zeg brrrrrr.
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Peter en Charlotte waren vanmiddag op bezoek met Guusje en Stien.
Lisa en Stien konden het erg goed vinden met elkaar. Samen met de speeltjes bezig. Gezellig aan een touw trekken, met wat geluiden erbij.
Stien had Lisa haar speelgoedmand ontdekt, en heeft hem aardig leeg gehaald.
Stien vond het nodig om Lisa haar bek te poetsen, reken maar dat hij schoon is geworden. Lisa vond het prima. Toen Stien nog even probeerde of ze op Lisa kon rijen werd ze gecorrigeerd, dat vond Liesje niet zo leuk.
En Guusje, zij bemoeide zich niet met hen, ging een beetje haar eigen weg.
De bel gaat, de buurvrouw van twee huizen verderop staat voor de deur. Lisa zit bij ons in de tuin. Lisa? Maar die was met Stien bezig.
Guusje was door de coniferenhaag gekropen, en de haag daarna ook, nu had ze mooi zicht op de konijnen die daar in het hok zaten.
Oei, Guusje vertel maar niet tegen Lisa dat er konijnen twee huizen verderop wonen. Denk dat ze de konijnen de schrik van hun leven zou bezorgen.
Lisa gaat nooit door de heg heen, ze weet dat ze dat niet mag.
De kinderen vonden het erg leuk dat Guusje even kwam buurten.
Die Guusje. Peter hoorde iets dat niet klopte. Ging kijken, en ja hoor Guusje was begonnen om een gaatje te maken in Lisa haar zak voer. Die zak staat in de gang, half onder te trap. Lisa had er nog nooit aangezeten, maar ging nu feilloos met haar neus richting het gaatje. Gaatje nu verstopt onder een laagje tape.
Lisa en Stien konden het erg goed vinden met elkaar. Samen met de speeltjes bezig. Gezellig aan een touw trekken, met wat geluiden erbij.
Stien had Lisa haar speelgoedmand ontdekt, en heeft hem aardig leeg gehaald.
Stien vond het nodig om Lisa haar bek te poetsen, reken maar dat hij schoon is geworden. Lisa vond het prima. Toen Stien nog even probeerde of ze op Lisa kon rijen werd ze gecorrigeerd, dat vond Liesje niet zo leuk.
En Guusje, zij bemoeide zich niet met hen, ging een beetje haar eigen weg.
De bel gaat, de buurvrouw van twee huizen verderop staat voor de deur. Lisa zit bij ons in de tuin. Lisa? Maar die was met Stien bezig.
Guusje was door de coniferenhaag gekropen, en de haag daarna ook, nu had ze mooi zicht op de konijnen die daar in het hok zaten.
Oei, Guusje vertel maar niet tegen Lisa dat er konijnen twee huizen verderop wonen. Denk dat ze de konijnen de schrik van hun leven zou bezorgen.
Lisa gaat nooit door de heg heen, ze weet dat ze dat niet mag.
De kinderen vonden het erg leuk dat Guusje even kwam buurten.
Die Guusje. Peter hoorde iets dat niet klopte. Ging kijken, en ja hoor Guusje was begonnen om een gaatje te maken in Lisa haar zak voer. Die zak staat in de gang, half onder te trap. Lisa had er nog nooit aangezeten, maar ging nu feilloos met haar neus richting het gaatje. Gaatje nu verstopt onder een laagje tape.
Leuk dat Stien en Lisa zich zo goed samen vermaakten.
En Guusje heeft zich ook niet verveeld
al vonden de kinderen het waarschijnlijk leuker dan de konijnen van de buren...
En Guusje heeft zich ook niet verveeld
Maureen
....Dat was vorige week.
Wat gaat de tijd toch rap.
Een hele week niet op het Forum geweest...gewoon geen tijd gehad.
Wij hebben hele gezellige uurtjes gehad bij Erna en Pim.
Ik was al lang blij dat Stien zich keurig gedroeg ten opzichte van Lisa.
Guusje deed daar haar voordeel mee, een Smous blijft nu eenmaal een Smous, en het gras bij buren is vast groener. Bleek dus, er zaten konijnen een paar tuinen verderop. Tja en reizen maakt hongerig. Dus toen de deur gesloten werd zocht ze haar heil in voer. Stond zó voor het grijpen.
Wat gaat de tijd toch rap.
Een hele week niet op het Forum geweest...gewoon geen tijd gehad.
Wij hebben hele gezellige uurtjes gehad bij Erna en Pim.
Ik was al lang blij dat Stien zich keurig gedroeg ten opzichte van Lisa.
Guusje deed daar haar voordeel mee, een Smous blijft nu eenmaal een Smous, en het gras bij buren is vast groener. Bleek dus, er zaten konijnen een paar tuinen verderop. Tja en reizen maakt hongerig. Dus toen de deur gesloten werd zocht ze haar heil in voer. Stond zó voor het grijpen.
Charlotte
Hoe was de wedstrijd?
Maureen
Verdorie, net een verslag van de dag gemaakt en is het verdwenen.
Dan nog maar een keer.
Na lange tijd weer een wedstrijd met Lisa gelopen. Was niet zo leuk als ik had gehoopt. Maar dat kwam door het weer.
Wat een regen. het veld, de honden en wij doorweekt. Was mijn regenpak vergeten, niet zo slim natuurlijk. Had mijn oude regenjack mee, maar die is niet meer waterdicht. Gelukkig ook een dikke fleecetrui, dus als ik in de tent kwam jas uit en trui aan. De tent was doorweekt, gelukkig goed waterdicht. Met drie volwassenen en drie honden ging het net. Niet iedereen heeft een tent, dus was het een beetje schuiven.
Met twee teams naar de wedstrijd, ons wedstrijdteam en Lisa haar dagteam.
Lisa heeft goed gelopen, op een enkele keer na alles gevangen. Maar in de middag werd ze wat moe en was ze de regen meer dan zat. En zij niet alleen hoor.
Op een gegeven moment ben je blij dat je eruit ligt, heb nog nooit eerder dat gevoel gehad. Lisa is met haar team vierde in de vierde poule geworden, door pech in de laatste run net geen derde.
Ons wedstrijdteam werd tweede in de tweede poule, een mooie prestatie.
25 teams, 150 honden. Ze kregen allemaal een drinkflesje met bakje eraan vast.
Ons andere team ook nog een beker en een rugtasje met een worst voor de hond.
Als de regen te heftig was werd de wedstrijd even stil gelegd. in de loop van de dag zijn de vier banen verschillende keren verlegd omdat het te glad werd voor de honden.
De weg bij het hek bij de ingang van het terrein stond geheel onder water. Als je voorzichtig langs de kant wilde lopen zakte je weg in de modder.
Ach, de vereniging deed zijn naam eer aan, we waren bij Waterland in Purmerend.
De tent vanochtend in de tuin gezet. Is inmiddels droog en staat weer in de schuur.
Je zou hem in je eentje op kunnen vouwen, maar door mijn knie lukt dat nog niet.
Samen met Pim hebben we hem weer in de hoes gekregen.
Mijn knie heeft het goed doorstaan, al is hij nu wat warm en stijf.
Dus maar even een dagje rustig aan, morgen weer naar de fysio.
16 Oktober de laatste wedstrijd van het seizoen in Nijmegen.
Dan loopt Lisa met Baila, bijna 11 jaar, mengelmoesje Jack.
Goosy 7 jaar, Mechelaar.
En drie honden die hun eerste wedstrijd gaan lopen. Een Tervurense Herder, Schapendoes en een grote gespierde hond, heb geen idee wat voor raskenmerken daarin zit. Ben benieuwd, de Schapendoes is er eigenlijk nog niet aan toe maar de baas wil zo graag een wedstrijd lopen. De hond gaat met de trainingen nog regelmatig langs de baan. De baas weet dat als het niet goed gaat zij veel op de bank zal zitten.
Dan nog maar een keer.
Na lange tijd weer een wedstrijd met Lisa gelopen. Was niet zo leuk als ik had gehoopt. Maar dat kwam door het weer.
Wat een regen. het veld, de honden en wij doorweekt. Was mijn regenpak vergeten, niet zo slim natuurlijk. Had mijn oude regenjack mee, maar die is niet meer waterdicht. Gelukkig ook een dikke fleecetrui, dus als ik in de tent kwam jas uit en trui aan. De tent was doorweekt, gelukkig goed waterdicht. Met drie volwassenen en drie honden ging het net. Niet iedereen heeft een tent, dus was het een beetje schuiven.
Met twee teams naar de wedstrijd, ons wedstrijdteam en Lisa haar dagteam.
Lisa heeft goed gelopen, op een enkele keer na alles gevangen. Maar in de middag werd ze wat moe en was ze de regen meer dan zat. En zij niet alleen hoor.
Op een gegeven moment ben je blij dat je eruit ligt, heb nog nooit eerder dat gevoel gehad. Lisa is met haar team vierde in de vierde poule geworden, door pech in de laatste run net geen derde.
Ons wedstrijdteam werd tweede in de tweede poule, een mooie prestatie.
25 teams, 150 honden. Ze kregen allemaal een drinkflesje met bakje eraan vast.
Ons andere team ook nog een beker en een rugtasje met een worst voor de hond.
Als de regen te heftig was werd de wedstrijd even stil gelegd. in de loop van de dag zijn de vier banen verschillende keren verlegd omdat het te glad werd voor de honden.
De weg bij het hek bij de ingang van het terrein stond geheel onder water. Als je voorzichtig langs de kant wilde lopen zakte je weg in de modder.
Ach, de vereniging deed zijn naam eer aan, we waren bij Waterland in Purmerend.
De tent vanochtend in de tuin gezet. Is inmiddels droog en staat weer in de schuur.
Je zou hem in je eentje op kunnen vouwen, maar door mijn knie lukt dat nog niet.
Samen met Pim hebben we hem weer in de hoes gekregen.
Mijn knie heeft het goed doorstaan, al is hij nu wat warm en stijf.
Dus maar even een dagje rustig aan, morgen weer naar de fysio.
16 Oktober de laatste wedstrijd van het seizoen in Nijmegen.
Dan loopt Lisa met Baila, bijna 11 jaar, mengelmoesje Jack.
Goosy 7 jaar, Mechelaar.
En drie honden die hun eerste wedstrijd gaan lopen. Een Tervurense Herder, Schapendoes en een grote gespierde hond, heb geen idee wat voor raskenmerken daarin zit. Ben benieuwd, de Schapendoes is er eigenlijk nog niet aan toe maar de baas wil zo graag een wedstrijd lopen. De hond gaat met de trainingen nog regelmatig langs de baan. De baas weet dat als het niet goed gaat zij veel op de bank zal zitten.