Lisa
Re: Lisa
Oef, dat was schrikken, zo'n leeg tuigje en Saar weg.
Gelukkig maar dat ze weer gauw bij je was....
Gelukkig maar dat ze weer gauw bij je was....
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
- e kuilboer
Geweldig dat je in sommige dierentuinen gewoon je hond mee mag nemen! Wil ik ook graag nog een keertje doen.
Oef, uit tuigje gewurmd.... dat is balen zeg! Strakker? Of ander tuigje? Bij Teun zit ie ook heel los, maar hij heeft nog niet door dat hij los kan.
Oef, uit tuigje gewurmd.... dat is balen zeg! Strakker? Of ander tuigje? Bij Teun zit ie ook heel los, maar hij heeft nog niet door dat hij los kan.
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Vandaag de laatste wedstrijd.
Lange dag, om 7.00 uur opgehaald en in dichte mist naar Purmerend.
We waren gelukkig vroeg want er deden vandaag maar liefst 30 teams mee. Nog nooit zoveel teams meegemaakt tijdens een wedstrijd. Meestal zijn het er zo rond de 24. We konden de auto dus dichtbij parkeren wat de mensen die later kwamen niet meer lukte en een behoorlijk eind moesten lopen tot het veld.
We liepen vandaag met drie teams. Een heerlijke dag met mooi weer, fijn om zo de laatste wedstrijd van het seizoen te kunnen lopen.
Lisa zat in het tweede team.
Het eerste en tweede team hebben in de ochtend goed gelopen. In de middag heeft het eerste team de vierde plek in de tweede poulle gehaald, net geen beker mee naar huis. Lies haar team kwam in de derde poulle terecht, en we liepen goed. Lisa heeft geen bal gemist
Derde geworden en weer met een beker naar huis. En dat was nog niet alles, we hebben in de middag in deze poulle de snelste run gelopen, en dat betekende dat we nog een beker kregen.
En blik goed merk hondenvoer voor de honden, Lisa heeft er vanavond al van mogen eten. Ze vindt het heerlijk, maar dat is bij Lies niet vreemd, ze lust alles.
Verder kregen alle honden die mee hadden gelopen een hondentelefoontje, een leuk dingetje met een klein piepertje erin.
Ineke liep met Benthe in de middag ook in poulle drie, ze zijn niet in de prijzen gevallen, is me ontgaan op welke plaats ze geëindigd zijn.
Ja en dan hadden we ook nog een derde team. Bij dit team heb ik op de bak gestaan, het was mijn eerste wedstrijd als ballenlader. Dat is me gelukkig goed afgegaan, geen fouten gemaakt. Beetje lastig was het wel, want dit team krijgt het voor elkaar om met vier verschillende soorten ballen te willen lopen.
Maar wat in een run fout kan gaan hebben ze allemaal uitgeprobeerd.
Sjonge jonge, hond die niet de baan in wil, hond die langs de baan terug gaat, hond die bij de bak blijft staan en nog een bal wil hebben, hond die bij de buren in de baan ernaast gaat kijken. Of goed loopt om dan op de terugweg ineens voor de laatste hindernis de baan uitgaat.
Oo ja, de bal kan je onderweg natuurlijk ook laten vallen om dan een pas gemaait plak gras op te pakken en dat in te leveren bij de baas.
Het zijn beginnende flyball honden die aan het eind van het seizoen even mochten proeven hoe het er op een wedstrijd aan toe gaat.
Van de 10 runs in de ochtend hebben we maar één tijd neergezet, dat was de negende run en die hebben we met gejuig afgesloten. Goed trainen de komende tijd, dan hebben we er volgend seizoen een paar leuke wedstrijd honden bij.
Zelf ben ik een beetje moe, nou ja een beetje klopt niet helemaal hoor, het voelt meer als gesloopt.
Want bij een team de handler van Lisa te zijn, en bij een ander team ballen te laden, dat houdt je zo'n beetje de hele dag in beweging.
Er was vandaag niet alleen de prijsuitreiking van de dag, maar ook die van de competitie teams van de A en de B klasse.
Bij de A klasse was het verschil tussen drie en vier, dus net wel en net niet op het podium een paar honderste van een seconde, en dat over 10 wedstrijden. Spannend hoor.
Ik was net na 20.00 uur weer thuis, Pim had heerlijk gekookt.
En nu..... duik ik mijn bed in, wordt hoog tijd. Wel te rusten allemaal en tot morgen.
Lange dag, om 7.00 uur opgehaald en in dichte mist naar Purmerend.
We waren gelukkig vroeg want er deden vandaag maar liefst 30 teams mee. Nog nooit zoveel teams meegemaakt tijdens een wedstrijd. Meestal zijn het er zo rond de 24. We konden de auto dus dichtbij parkeren wat de mensen die later kwamen niet meer lukte en een behoorlijk eind moesten lopen tot het veld.
We liepen vandaag met drie teams. Een heerlijke dag met mooi weer, fijn om zo de laatste wedstrijd van het seizoen te kunnen lopen.
Lisa zat in het tweede team.
Het eerste en tweede team hebben in de ochtend goed gelopen. In de middag heeft het eerste team de vierde plek in de tweede poulle gehaald, net geen beker mee naar huis. Lies haar team kwam in de derde poulle terecht, en we liepen goed. Lisa heeft geen bal gemist
Derde geworden en weer met een beker naar huis. En dat was nog niet alles, we hebben in de middag in deze poulle de snelste run gelopen, en dat betekende dat we nog een beker kregen.
En blik goed merk hondenvoer voor de honden, Lisa heeft er vanavond al van mogen eten. Ze vindt het heerlijk, maar dat is bij Lies niet vreemd, ze lust alles.
Verder kregen alle honden die mee hadden gelopen een hondentelefoontje, een leuk dingetje met een klein piepertje erin.
Ineke liep met Benthe in de middag ook in poulle drie, ze zijn niet in de prijzen gevallen, is me ontgaan op welke plaats ze geëindigd zijn.
Ja en dan hadden we ook nog een derde team. Bij dit team heb ik op de bak gestaan, het was mijn eerste wedstrijd als ballenlader. Dat is me gelukkig goed afgegaan, geen fouten gemaakt. Beetje lastig was het wel, want dit team krijgt het voor elkaar om met vier verschillende soorten ballen te willen lopen.
Maar wat in een run fout kan gaan hebben ze allemaal uitgeprobeerd.
Sjonge jonge, hond die niet de baan in wil, hond die langs de baan terug gaat, hond die bij de bak blijft staan en nog een bal wil hebben, hond die bij de buren in de baan ernaast gaat kijken. Of goed loopt om dan op de terugweg ineens voor de laatste hindernis de baan uitgaat.
Oo ja, de bal kan je onderweg natuurlijk ook laten vallen om dan een pas gemaait plak gras op te pakken en dat in te leveren bij de baas.
Het zijn beginnende flyball honden die aan het eind van het seizoen even mochten proeven hoe het er op een wedstrijd aan toe gaat.
Van de 10 runs in de ochtend hebben we maar één tijd neergezet, dat was de negende run en die hebben we met gejuig afgesloten. Goed trainen de komende tijd, dan hebben we er volgend seizoen een paar leuke wedstrijd honden bij.
Zelf ben ik een beetje moe, nou ja een beetje klopt niet helemaal hoor, het voelt meer als gesloopt.
Want bij een team de handler van Lisa te zijn, en bij een ander team ballen te laden, dat houdt je zo'n beetje de hele dag in beweging.
Er was vandaag niet alleen de prijsuitreiking van de dag, maar ook die van de competitie teams van de A en de B klasse.
Bij de A klasse was het verschil tussen drie en vier, dus net wel en net niet op het podium een paar honderste van een seconde, en dat over 10 wedstrijden. Spannend hoor.
Ik was net na 20.00 uur weer thuis, Pim had heerlijk gekookt.
En nu..... duik ik mijn bed in, wordt hoog tijd. Wel te rusten allemaal en tot morgen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Tjemig Erna, afgeknoedeld en dan toch nog zo'n verslag, petje af!
Mooi einde van weer een goed seizoen.
Mooi einde van weer een goed seizoen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Wow, wat een bijzondere laatste wedstrijddag.
Mooie prestatie van Lisa en haar team
En ook je vuurdoop op een wedstrijd als ballenlader. Heel spannend voor zo'n beginnend stelletje honden. Misschien ook nog beginnende handlers. Maar een paar nieuwe wedstrijdlopers erbij is wel heel leuk voor volgend seizoen.
Geen wonder dat je gesloopt bent na zo'n dag
Slaap lekker en nog maar even flink nagenieten morgen....
Mooie prestatie van Lisa en haar team
En ook je vuurdoop op een wedstrijd als ballenlader. Heel spannend voor zo'n beginnend stelletje honden. Misschien ook nog beginnende handlers. Maar een paar nieuwe wedstrijdlopers erbij is wel heel leuk voor volgend seizoen.
Geen wonder dat je gesloopt bent na zo'n dag
Slaap lekker en nog maar even flink nagenieten morgen....
Maureen
Ik heb uit betrouwbare bron dat Ineke 5e is geworden.
Tjonge , wat een lange dag, en idd nog ff leuk verslag.
Tjonge , wat een lange dag, en idd nog ff leuk verslag.
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Zo, lekker vroeg voor een zondag.
Lang dagje zo.
Moe maar wel voldaan zo te lezen.
Op naar het volgenden seizoen.
Lang dagje zo.
Moe maar wel voldaan zo te lezen.
Op naar het volgenden seizoen.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
-
sammydesmous
Erna, dat was een lange, drukke maar weer een heel leuke dag zo te lezen. Alles goed verlopen en nog bekers mee naar huis ook.
José, Sammy & Lieveke

José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Ik heb me de laatste dagen weer aardig vermaakt, Lies is haar jas weer kwijt.
Ze zit goed in haar ondervacht, maar wat is het kort.
Wat lijkt het nu weer een klein hondje.
Ze zit goed in haar ondervacht, maar wat is het kort.
Wat lijkt het nu weer een klein hondje.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Oeh, dan ben je zeker druk geweest!
Als het écht winter wordt heeft ze vast precies een mooi jasje
maar nu ziet ze er weer even puppig uit...
Als het écht winter wordt heeft ze vast precies een mooi jasje
Maureen
Lisa is met Sarie de poes opgegroeid, zij is er al bijna drie jaar niet meer.
Zij hebben op een enkele keer na nooit samen in mand of hok gelegen.
Het is Lisa die daar geen behoefte aan had.
En nog steeds niet. Zij is ons enige huisdier, dus ook niet gewend om lekker tegen een maatje aan te kruipen.
Zij gaat heel vaak mee naar Sep, de labrador van Maurice.
Sep was vorige week ook mee op vakantie, de honden kunnen heel goed met elkaar opschieten. Maar tegen elkaar aan liggen is er niet bij, dat wil Liesje niet.
Als Sep aanstalte maakte om lekker bij haar te gaan liggen dan verhuisde Lisa naar het andere kleed. Maar af en toe mocht Sep wel bij haar liggen, op gepaste afstand, dat dan weer wel.
Zij hebben op een enkele keer na nooit samen in mand of hok gelegen.
Het is Lisa die daar geen behoefte aan had.
En nog steeds niet. Zij is ons enige huisdier, dus ook niet gewend om lekker tegen een maatje aan te kruipen.
Zij gaat heel vaak mee naar Sep, de labrador van Maurice.
Sep was vorige week ook mee op vakantie, de honden kunnen heel goed met elkaar opschieten. Maar tegen elkaar aan liggen is er niet bij, dat wil Liesje niet.
Als Sep aanstalte maakte om lekker bij haar te gaan liggen dan verhuisde Lisa naar het andere kleed. Maar af en toe mocht Sep wel bij haar liggen, op gepaste afstand, dat dan weer wel.
Laatst gewijzigd door Erna op 01 nov 2015, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Sylvia & Bob
Wij stonden sinds 3 juni 2014 op de wachtlijst. Ons meisje is op 3 juni 2015 geboren.
Wij noemen haar Sarah, wat in het Hebreeuws princes betekent
http://www.facebook.com/Bobby6912.
Wij noemen haar Sarah, wat in het Hebreeuws princes betekent
http://www.facebook.com/Bobby6912.
Da's dan toch ook weer heel bijzonder: een labrador die de grenzen respecteert. Knap van Sep. En een mooi plaatje.
Maureen
Gisteravond weer getraind, nadat het vorige week en zondag vanwege de overspoelde velden niet doorging. Een heel toepasselijk plaatje van een hond met waterbril en zwemvliezen vergezelde de afzegging van de trainingen.
Omdat veel lessen inmiddels afgelopen zijn konden we uitwijken naar het veld van de breitensport.
Wat hadden alle honden er zin in, opgewonden stonden ze aan de baan tot ze mochten. Lisa loopt nog een mooie tijd voor haar leeftijd hoor. Ze is geklokt op 6.65 sec.
Omdat veel lessen inmiddels afgelopen zijn konden we uitwijken naar het veld van de breitensport.
Wat hadden alle honden er zin in, opgewonden stonden ze aan de baan tot ze mochten. Lisa loopt nog een mooie tijd voor haar leeftijd hoor. Ze is geklokt op 6.65 sec.
Fijn dat jullie konden uitwijken naar het andere veld. Dat scheelt mooi een training.
En zeker een mooie tijd! En dan haar (en jouw) ervaring erbij, maakt jullie nog een prima team lijkt me zo.
En zeker een mooie tijd! En dan haar (en jouw) ervaring erbij, maakt jullie nog een prima team lijkt me zo.
Maureen
Lisa liep op haar top jaren 'n sec. sneller.Martine schreef:(ik heb er geen verstand van, maar vind het wel heel snel klinken hoor...)
Dat is voor een kleinere hond een mooie tijd.
Borders zijn over het algemeen de snelste, en zijn erbij die onder de vijf sec. lopen.
Een flyballbaan is van start tot finishlijn 2x 15.35 meter, met 2x vier hindernissen.
Lisa loopt dus 6.65 sec. over 30.70 meter. Heen en terug over acht hindernissen. De bak bedienen en de bal mee terug nemen.
Op het moment dat Lisa de startlijn passeerd is ze al op snelheid.
Als ik goed heb gerekend bereikt Lisa in een run 27 km per uur.
Wie rekent met me mee of ik het goed heb.
Oei, rekenen is niet mijn sterkste kant.....
Maureen