Belevenissen van Bero
Re: Belevenissen van Bero
....En lopen dan als 2 vrienden samen op.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Tja, als je je ongenoegen netjes uitspreekt, kun je daarna als vrienden verder
Daar kunnen veel mensen nog wat van leren..... en sommige honden....
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
-
Sylvia & Bob
Zo waar!!!!Maureen schreef:Tja, als je je ongenoegen netjes uitspreekt, kun je daarna als vrienden verderDaar kunnen veel mensen nog wat van leren..... en sommige honden....
Wij stonden sinds 3 juni 2014 op de wachtlijst. Ons meisje is op 3 juni 2015 geboren.
Wij noemen haar Sarah, wat in het Hebreeuws princes betekent
http://www.facebook.com/Bobby6912.
Wij noemen haar Sarah, wat in het Hebreeuws princes betekent
http://www.facebook.com/Bobby6912.
Nog amper bijgekomen van de workshop plukken , stond er de volgende dag weer een workshop te wachten .
Terwijl Bero nog heerlijk lag te slapen had hij in de gaten dat zijn waterfles gevuld werd en dat het groene rugzakje gepakt werd, ha opletten , er gaat weer iets leuks gebeuren .
Deze keer ging de reis naar het prachtige Brabant daar werd een vervolg workshop speuren gegeven door Renate van der Hagen van Dogadvice.
Wij zaten in de middagploeg dus konden we rustig aan doen , om 12.15 uur aanwezig om vervolgens met de ochtendploeg eerst een gezamenlijke lunch te nuttigen .
De sfeer zat er al direct goed in , altijd leuk om elkaar weer te zien ,dus eerste even iedereen af lebberen en vervolgens gezamenlijk lunchen .
Vervolgens ging de ochtendploeg ieder zijn eigen weg en wij op weg naar het bos , een ander bos dan de ochtendploeg omdat de sporen nog vers waren en daar zouden de smousjes van in de war kunnen raken .
Bero moest beginnen , Bero had het vorig jaar zo goed gedaan dat hij nu een voorbeeld mocht zijn voor de andere smousjes.
Helaas ben ik nog niet voldoende herstelt en mocht Jolanda mijn taak als handler op haar nemen , even snelle uitleg en gaan.
Nou meneertje wist direct wat er verwacht werdt en ging als de brandweer.
Jolanda begreep al snel dat ik vorig jaar zo enthousiast was en vondt het ook geweldig.
Daarna de rest van de smousjes die het ook geweldig deden .
Het mooiste vond ik nog dat kleine puck van het nestje van Rosy en Brennie het ook zo goed deed , iets wat je toch op de een of andere manier niet verwacht . Het was weer een groot genot om de smousjes aan het werk te zien .
Een ding is zeker wij gaan opzoek naar een goed adres waar er gespeurd kan worden zodra ik herstelt ben . Het zit Bero in het bloed .
Ik heb begrepen dat Renate ook voor de club een workshop gaat geven , lieve mensen , heb je het speuren nog nooit gedaan en ben je benieuwd , geef je dan snel op zodra de datum bekent wordt want het is zo verschrikkelijk leuk zowel voor baas als je smousje. En Renate doet het met zoveel passie , echt geweldig .
Terwijl Bero nog heerlijk lag te slapen had hij in de gaten dat zijn waterfles gevuld werd en dat het groene rugzakje gepakt werd, ha opletten , er gaat weer iets leuks gebeuren .
Deze keer ging de reis naar het prachtige Brabant daar werd een vervolg workshop speuren gegeven door Renate van der Hagen van Dogadvice.
Wij zaten in de middagploeg dus konden we rustig aan doen , om 12.15 uur aanwezig om vervolgens met de ochtendploeg eerst een gezamenlijke lunch te nuttigen .
De sfeer zat er al direct goed in , altijd leuk om elkaar weer te zien ,dus eerste even iedereen af lebberen en vervolgens gezamenlijk lunchen .
Vervolgens ging de ochtendploeg ieder zijn eigen weg en wij op weg naar het bos , een ander bos dan de ochtendploeg omdat de sporen nog vers waren en daar zouden de smousjes van in de war kunnen raken .
Bero moest beginnen , Bero had het vorig jaar zo goed gedaan dat hij nu een voorbeeld mocht zijn voor de andere smousjes.
Helaas ben ik nog niet voldoende herstelt en mocht Jolanda mijn taak als handler op haar nemen , even snelle uitleg en gaan.
Nou meneertje wist direct wat er verwacht werdt en ging als de brandweer.
Jolanda begreep al snel dat ik vorig jaar zo enthousiast was en vondt het ook geweldig.
Daarna de rest van de smousjes die het ook geweldig deden .
Het mooiste vond ik nog dat kleine puck van het nestje van Rosy en Brennie het ook zo goed deed , iets wat je toch op de een of andere manier niet verwacht . Het was weer een groot genot om de smousjes aan het werk te zien .
Een ding is zeker wij gaan opzoek naar een goed adres waar er gespeurd kan worden zodra ik herstelt ben . Het zit Bero in het bloed .
Ik heb begrepen dat Renate ook voor de club een workshop gaat geven , lieve mensen , heb je het speuren nog nooit gedaan en ben je benieuwd , geef je dan snel op zodra de datum bekent wordt want het is zo verschrikkelijk leuk zowel voor baas als je smousje. En Renate doet het met zoveel passie , echt geweldig .
Jolanda en Trix
Lekker weekendje, Trix.
Veel gedaan en geleerd, nu nog jouw knie onder de knie krijgen....
Veel gedaan en geleerd, nu nog jouw knie onder de knie krijgen....
Charlotte
- jetwolrich
Wat heeft Bero weer een super weekend gehad.
Eerst een dagje gefrutsel en gefrunnik aan zijn lijf, wat hij ook allemaal maar goed vindt en dan als klap op de vuurpijl weer op speurles!
Hij heeft er talent voor, zo te horen.
Die stoere bink, hij is onvermoeibaar en altijd enthousiast.
Heerlijk voor jullie en voor "mijn" Bero!
Eerst een dagje gefrutsel en gefrunnik aan zijn lijf, wat hij ook allemaal maar goed vindt en dan als klap op de vuurpijl weer op speurles!
Hij heeft er talent voor, zo te horen.
Die stoere bink, hij is onvermoeibaar en altijd enthousiast.
Heerlijk voor jullie en voor "mijn" Bero!
Jet Wolrich
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Ha wat een heerlijk gespeur!
Natuurlijk wist Bero nog wat de bedoeling was. De lessen zijn vooral nodig voor de handlers
. Wel gaaf dat hij het met Jolanda net zo makkelijk oppakte en jullie nou alledrie besmet zijn met het speurvirus.
Wel heel jammer dat jouw knie nog niet goed genoeg was. Hopelijk blijf je vooruit gaan en kan je binnenkort ook weer zelf met hem lopen. Kleine troost: van kijken leer je ook veel over je hond en zijn signalen. Maar zelf doen blijft het leukst.
Natuurlijk wist Bero nog wat de bedoeling was. De lessen zijn vooral nodig voor de handlers
Wel heel jammer dat jouw knie nog niet goed genoeg was. Hopelijk blijf je vooruit gaan en kan je binnenkort ook weer zelf met hem lopen. Kleine troost: van kijken leer je ook veel over je hond en zijn signalen. Maar zelf doen blijft het leukst.
Maureen
Oh ja , dat is zeker waar Maureen , alleen moesten wij op gepaste afstand blijven als er een smousje aan de beurt was , de concentratie mocht niet verstoord worden , maar Bero hoorde en zag ons niet hoor die stond al helemaal in de startblokken .
Geweldig , een super sport
Geweldig , een super sport
Jolanda en Trix
Wat een leuk weekend Trix. En Bero gaat als een speer met zijn speurwerk. Leuk dat hij net zo enthousiast was met Jolanda als met jou.
Nu je knie nog.
Leuk filmpje van Bero en Lotus. Het staat bij mij onderste boven
Nu je knie nog.
Leuk filmpje van Bero en Lotus. Het staat bij mij onderste boven
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Hoe is het met je knie Trix?
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ha , lief dat je het vraagt .
Het gaat nog steeds niet zoals het zou moeten gaan .
M'n knieschijf is nu wel los gekomen na 5 bindweefsel behandelingen , alleen word m'n schijf niet aangestuurd door de spieren dus ben weer volop nieuwe oefeningen aan het doen om die spieren weer te laten werken .
Ik zit nog steeds op 90 % buigen en strekken lukt ook niet .
Met ingang van vandaag krijg ik fysio van de baas zelf , er moet iets gebeuren , gelukkig zijn ze het daar wel over eens.
Het gaat nog steeds niet zoals het zou moeten gaan .
M'n knieschijf is nu wel los gekomen na 5 bindweefsel behandelingen , alleen word m'n schijf niet aangestuurd door de spieren dus ben weer volop nieuwe oefeningen aan het doen om die spieren weer te laten werken .
Ik zit nog steeds op 90 % buigen en strekken lukt ook niet .
Met ingang van vandaag krijg ik fysio van de baas zelf , er moet iets gebeuren , gelukkig zijn ze het daar wel over eens.
Jolanda en Trix
Jakkes, dat schiet niet op. Hopelijk heeft de baas een goed helpende hand.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Verdorie Trix, wat valt het tegen.
Hoe is het met de pijn, of valt dat inmiddels mee?
Hoop dat de "'baas" je knieschijf los kan krijgen.
Als dat niet lukt gaan ze het dan onder verdoving van een ruggenprik proberen?
Sterkte maar weer.
Sterkte maar weer.
Loopt nog niet gesmeerd, Trix. 
Charlotte
Sterkte Trix! Hopelijk heeft de baas nog wat extra goede ideeën achter de hand om je knie nu echt te laten doen wat-ie moet. Het gaat niet van een leien dakje helaas. :hug:
Maureen
Die Ruggenprik met het doorhelpen van buigen en strekken heb ik inmiddels geweigerd , het is mij ten zeerste afgeraden .Erna schreef:Verdorie Trix, wat valt het tegen.
Sterkte maar weer.
Als ze onder een Ruggenprik mij gaan doorbuigen en doorstrekken dan scheurt al dat bindweefsel stuk en komt het dubbel zo hard terug , jullie begrijpen wel dat ik drie weken lang met een groot dilemma heb gelopen . Ik ben gaan googelen en lees steeds weer de zelfde verhalen , twee weken kunnen ze beter buigen en dan begint het bindweefsel probleem flink de kop op steken . Dus
Vandaag ben ik flink onderhanden genomen , er is nu gezocht naar de oorzaak van het niet kunnen buigen en strekken , de knieschijf zit inmiddels bijna los dus is er verder gekeken .
Mijn god , vanaf de knieholte tot en met de kuit een en al bindweefsel , vanaf de heup tot zijkant knie een en al bindweefsel , grote plek in de lies , een en al bindweefsel .
Kortom ik ga vanaf vandaag twee weken lang elke dag fysio krijgen , de schade moet ingehaald worden .
Vandaag dus de eerste behandeling van de "de Baas" genaamd Carla gekregen , tjonge heeft iemand van jullie wel eens een bindweefsel behandeling gehad , nou je zit tegen het plafond aan . Maar tevens geeft het ook heel veel opluchting , het werkt echt , ik heb nu al het gevoel dat ik weer iets beheersing in mijn beenspieren voel .
Echter geeft zo een bindweefsel behandeling ook napijn en moet je extra plassen .
Morgen word ik op de fiets gezet met een verstelbare krenk , die staat nu op twee derde van wat normaal is . Dus nog een lange weg te gaan
.Zaterdag ga ik op een speciale loopband , hun zijn de derde in Nederland die dit apparaat hebben .
Je krijgt een speciale broek aan die vast geritst wordt aan een grote zak die met de loopband verbonden is , vervolgens gaat het apparaat je gewicht meten en vult daarna zoveel lucht de zak in dat jij nog maar met 20 % van je lichaamsgewicht op je benen staat , je word als het ware door druk opgetild , vervolgens gaat de band lopen en ga jij als een heel licht veertje 10 minuten lopen , en ik kan jullie vertellen dat dat heel maf voelt maar wel super gaat , je kan zelf in de spiegel zien wat je tijdens het lopen fout doet .
Zondag hoef ik dan niet en maandag krijg ik weer een bindweefsel behandeling in combinatie met fietsen , kortom er is nog een hoop te doen en verwacht in deze twee heftige twee weken een heel eind vooruit te gaan .
Mijn doel is dan ook om binnen nu en twee weken minimaal te kunnen fietsen .
Om vervolgens heel snel een volwassenstep te kunnen kopen en dan lekker met Bero te gaan steppen .
Ook wil ik zo snel mogelijk het speuren op gaan pakken . Bero en ik vinden dat geweldig .
Ik heb een hoop geduld gehad maar ben het nu echt spuugzat .
En erna de vraag of ik nog pijn heb , alleen bij langdurig strekken en nu met de bindweefsel behandelingen weer , er is ook geadviseerd om toch deze twee weken gewoon mijn pijnstilling weer te gebruiken ivm de verwachte bindweefselbehandelingspijnen .( Mooi scrabble woord )
Jolanda en Trix
Tjonge jonge...wat een aanpak! Het klinkt pijnlijk en langdurig, maar wel hoopvol.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
- e kuilboer
Gut meid wat heb jij er een ellende aan 
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Getsie Trix wat een toestand.
Nooit kunnen voorstellen dat het zo tegen zou kunnen zitten.
Sterkte!
Nooit kunnen voorstellen dat het zo tegen zou kunnen zitten.
Sterkte!
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004