Sjarel, van de Mookerheide naar Mesch

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
jetwolrich

Re: Sjarel, van de Mookerheide naar Mesch

Bericht door jetwolrich »

Ja, dat klopt.

Vaak is het gewoon vermoeidheid en dan is een poosje in de bench alleen maar fijn voor hem. Zo`n pup heeft zoveel te verwerken dat hij geen andere manier ziet om zich te uiten dan bijten.
Komt allemaal goed, een beetje rust helpt. :peace:
Jet Wolrich

Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018

petramusters

Bericht door petramusters »

Dankjewel voor jullie tips hoe lang ongeveer in de bench ik ga het uitproberen :smile:

Gr Petra
Poot van Sjarel
Jochie 02/04/2015 Op de Mookerhei

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Is inderdaad zo. Als een pup moe wordt, wordt hij baldadig en happerig. Rust doet wonderen. Hij kan dat voor zich zelf nog niet goed aangeven dus moet je alert zijn op zijn gedrag. Beter is het nog om hem voor te zijn en net iets eerder zijn rust ( in de bench) te geven. Ik zou hem zeker wel een uur in zijn bench laten. Kauwstaafje erbij of een klein lekkernijtje en dan misschien een dutje doen.

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Charlotte

Bericht door Charlotte »

petramusters schreef:hoe lang ongeveer in de bench
Zie belevenissen Bero. :pauze:
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

sammydesmous

Petra, verschijnen er al weer nieuwe tandjes bij Sjarel?

Jose Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne

petramusters

Ja gelukkig wel José de beneden tanden en zijn boven tanden de hoektanden daar zie ik nog niks van

Poot van Sjarel
Jochie 02/04/2015 Op de Mookerhei Moeder Sammie vader PiP

sammydesmous

Dat is mooi :thumbsup:
Wel opletten of er niet ergens al een nietuw tandje of kies doorkomt terwijl het melktandje of kies er nog niet uit is. Dan drukt het oude tandje het nieuwe naar voren of achteren. Dit heeft Sammy ook gehad.

petramusters

Afgelopen maandag is Sjarel zijn broertje boef en zijn baasjes op bezoek geweest het was erg gezellig we hebben koffie met vlaai gegeten en daarna zijn we gaan wandelen wat hebben ze leuk kunnen spelen fam Koopmans had boef nog nooit los laten rennen ze waren bang dat hij er van door zou gaan achter de konijntjes aan. Maar ze hebben boef toch los gelaten en toen hebben ze flink kunnen rennen enz . Vanacht heeft het in Maastricht flink gewaaid en gedonderd om 02:00 begon Sjarel als een wolfje te huilen :( ojee en wat nu omdat hij nooit huilt ben ik naar beneden gegaan hij wilde heel graag mee naar boven terwijl hij de trap normaal niet durf op te lopen deed hij het nu wel ! :cry: ik heb hem opgetild en we hebben gelukkig samen nog verder kunnen slapen arme jongen normaal was hij er nooit bang voor !!! Aanstaande zaterdag ga ik het eens proberen of we de bench deur open kunnen laten terwijl we gaan slapen ben benieuwd hoe dat gaat :peace:

Knuffels van Sjarel
Sjarel =Jochie 02/04/2015 Op de Mookerhei mamma Sammie vader PiP

Trix

Bericht door Trix »

Ah de kleine vond het onweer eng , dat is balen .
Gisteren kreeg ook Bero de vuurdoop , hij geeft er niets om.
Wat hij wel deed voor het eerst sinds half juni een plas in de woonkamer, door al dat zee water moest hij heel nodig, toen hij dat aan gaf besloot ik hem in de tuin te laten plassen , maar nee het regende meneer te hard en die knallen buiten plast ook niet lekker.
Dus deed hij het binnen , op zijn kussen. Tja daar kan ik dan niet boos om worden , kussen is inmiddels gewassen en de zon schijnt weer.
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

sammydesmous

Leuk die ontmoeting met Boef en baasjes. En Boef voor het eerst echt los. :yes2: natuurlijk is het beter om de pup gelijk los te laten lopen maar kan me toch wel voorstellen dat ze het wat eng vinden. Om je pup los te leren lopen zijn smouzenwandelingen erg geschikt, dan blijven ze bij de roedel. of als er zoals nu een andere honde bij is die ook los gaat blijven ze ook bij elkaar.

Ach jee, Sjarel bang voor onweer. :(:)
Sammy & Lieveke ook hoor, Sammy kwam vannacht naar boven. Toen ben ik maar met ze beneden in de kamer gegaan. Zij met zijn 2-en op hun kussen en ik even op de bank. Ze waren zo rustig en toen het onweer weg trok ben ik weer naar boven gegaan en zij weer op hun slaapplaatsen. Rust wedergekeerd.

e kuilboer

Bericht door e kuilboer »

Ach gossie, Sjarel bang voor onweer. Misschien gaat het volgende keer beter. Het waren me ook wel buien zeg, jeetje!onze vorige hond, de Golden was panisch voor onweer. En ach, voor ons was het al de gewoonste zaak van de wereld: een van beiden naar beneden (meestal ik :hihi: ) op de bank en meneer heerlijk knorren op z'n plek. Het hoorde er gewoon bij. Met Teun nog geen probleem gehad maar die was afgelopen donderdagavond doodmoe van het strand dus ik denk dat hij er doorheen geslapen is :ja:
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)

petramusters

Sjarel begint behoorlijk te puberen op de bank zitten waar hij niet op mag .... Als je hem los hebt lopen met wandelen dan roep je Hierrrrrrr komt Sjarel gewoon NIET hij blijft gewoon op zijn achterwerk zitten en hij kijkt je aan .... Als ik dan de andere kant oploopt dan komt hij wel gelukkig wel aangesprint de kleine deugniet !

Jochie 2/4/2015 Op de Mookerhei

Maureen

Bericht door Maureen »

Hij is een schobbejak! (lijkt Dorus wel....gewoon blijven zitten "Je komt zo toch wel deze kant op.." staat er dan op zijn snoet.)
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

petramusters

Ha ha :hihi: ja dat klopt Stella dat zie je gewoon op het snoetje staan !

Jochie 2/4/2015 Op de Mookerhei

e kuilboer

Hihi Petra, ja dat is lachen he dat puberen :hihi: Maar je moet ze wel in de gaten houden. Ik heb me gister ook verstopt toen Teun 'nog-even-iets-anders-aan-het-doen-was'. Ik hoorde hem aan komen racen hahahaha

Maureen

Bericht door Maureen »

Doet Dorus ook wel, maar in het bos is hij zo op zijn gemak, dat dat best even kan duren. Hij mist ons niet zo snel daar :(
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

e kuilboer

Oef hihi, tja, dan wordt je geduld op de proef gestled. Dat had ik idd op het strand ff geduld aub :hihi:

sammydesmous

Ze proberen je uit, die kleine ondeugden. :hihi: Verstandig om de andere kant op te lopen, hij volgt je echt wel.
Verstoppen achter een boom wil ook wel helpen.

Gesloten