Vanavond voor de eerste keer naar puppycurssus.
Ik had de hele dag rekening gehouden dat Bero de curssus had, rustig aan veel in zijn bench gedaan zodat hij goed kon uitrusten .
Ik had zijn halsband alvast smiddags om gedaan , hij vind dat maar niks ,aangezien ik had begrepen dat de curssus met halsband moest leek het mij beter om hem daar al een paar uur mee te laten lopen . Daar aangekomen bleek dat ik zijn tuig gewoon om had mogen houden .
Bero vondt het allemaal geweldig wou met iedere hond kennismaken en was erg onrustig en hyper , dat zijn wij niet van hem gewend dus dat vond ik wel lastig.
Ook vond hij de halsband maar niks en was erg trekkerig , toch ging het wel goed , uiteindelijk deed hij wel wat er opgedragen werdt.
Aan het einde van de curssus mochten we alle attributen met Bero doorlopen , dat ging dus heel erg goed , zonder problemen de brug op en af , door een heel klein hoepeltje heen zonder problemen en in 1 x, ook de tunnel was geen probleem ook in een keer als een bezetene er doorheen. Dus moe en voldaan gingen wij weer huiswaarts. De juf zei aan het einde dat we er rekening mee moesten houden dat je pup nu heel moe is en rustig zou gaan slapen, nou geloof me Bero niet , die deed de les thuis gewoon nog even dunnetjes over. Pfffffff wat een energie.
Loes de dame was er , en inderdaad de oudgediende waar jij het over had , ze heeft nu een smous yora van 4 jaar oud komt uit Wassenaar vandaan . Van de fam . V.......
Verder kon ik niet meer met haar spreken want de les ging beginnen , en halverwege de les is zij weer weg gegaan . Ook deze dame Was gecharmeerd van Bero en vondt het een hele mooie smous.
Nu anderhalf uur nadat we thuis zijn gekomen ligt Bero helemaal uitgevloerd ,