Lisa
Re: Lisa
De flyballtraining is vorige week weer begonnen, toen was het goed weer, vanavond even niet. Wat een pet weer. In de stromende regen de training afgewerkt.
Lies houdt niet van regen, ik eigenlijk ook niet zo.
We hebben een paar keer een run gelopen, toen werd het een modderbad bij de bak. Kan je twee dingen doen, stoppen, of er een soort van conditietraining van maken. Het werd het laatste. Niet voor Lisa maar voor mij een behoorlijke uitdaging.
De honden gingen niet heen en weer over de baan, maar alleen terug. Je geeft de hond aan de ballenlader, en rent zelf naar het begin van de baan, het is de bedoeling dat de hond heel snel de hordes neemt om snel bij je te komen. Begonnen met vier hordes, toen vijf, zes, zeven, en acht hordes achter elkaar. Dat is een heel eind kan ik zeggen. Ik heb dus deze training bijna net zoveel gelopen als Lisa.
Rennen, nou ja ik ben niet zo snel hoor, maar heb mijn best gedaan. De ballenlader wacht wel netjes met Lisa los te laten tot ik bij het begin van de baan ben aangekomen.
Mijn broer uit Curacao was er ook bij, hij heeft nog geprobeerd wat foto's te maken. Zal niet veel van gelukt zijn, te nat en te donker. Als hij een leuk plaatje van Lisa heeft kunnen schieten zal ik hem tzt wel laten zien.
Kan nog wel even duren want hij blijft vier weken en is vanmiddag pas aangekomen.
De eerste vijf dagen bij ons, heel gezellig.
Lies houdt niet van regen, ik eigenlijk ook niet zo.
We hebben een paar keer een run gelopen, toen werd het een modderbad bij de bak. Kan je twee dingen doen, stoppen, of er een soort van conditietraining van maken. Het werd het laatste. Niet voor Lisa maar voor mij een behoorlijke uitdaging.
De honden gingen niet heen en weer over de baan, maar alleen terug. Je geeft de hond aan de ballenlader, en rent zelf naar het begin van de baan, het is de bedoeling dat de hond heel snel de hordes neemt om snel bij je te komen. Begonnen met vier hordes, toen vijf, zes, zeven, en acht hordes achter elkaar. Dat is een heel eind kan ik zeggen. Ik heb dus deze training bijna net zoveel gelopen als Lisa.
Rennen, nou ja ik ben niet zo snel hoor, maar heb mijn best gedaan. De ballenlader wacht wel netjes met Lisa los te laten tot ik bij het begin van de baan ben aangekomen.
Mijn broer uit Curacao was er ook bij, hij heeft nog geprobeerd wat foto's te maken. Zal niet veel van gelukt zijn, te nat en te donker. Als hij een leuk plaatje van Lisa heeft kunnen schieten zal ik hem tzt wel laten zien.
Kan nog wel even duren want hij blijft vier weken en is vanmiddag pas aangekomen.
De eerste vijf dagen bij ons, heel gezellig.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Zo! Ben jij ook even aan het werk gezet.
Wat leuk dat jouw broer een paar weken over is.
Hij zal het wel koud hebben.
Wat leuk dat jouw broer een paar weken over is.
Hij zal het wel koud hebben.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Ha leuk, broer op bezoek!
Had je hem niet gevraagd wat zon mee te nemen? Wat een nattigheid gisteravond.
Ik zie het weer helemaal voor me: natte honden en bazen, waarbij de bazen ook nogeens flink buiten adem zijn.............
koud!
Had je hem niet gevraagd wat zon mee te nemen? Wat een nattigheid gisteravond.
Ik zie het weer helemaal voor me: natte honden en bazen, waarbij de bazen ook nogeens flink buiten adem zijn.............
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Doe het je niet (meer) na Erna !
Leuk je broer over, maar wel een temperatuurschok !
Leuk je broer over, maar wel een temperatuurschok !
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Afgelopen donderdag ging de flyball training niet door, het veld was te slecht door de regen van de dagen daarvoor.
Vandaag de laatste les van Hoopers. Wat een heerlijk weer, voorjaar, en sommige honden de kolder in hun kop. Iedereen was enthousiast, handler of hond, maakte niet uit.
We waren maar met vijf van de acht honden, jammer. Een teef is loops en twee honden hebben vandaag de eerste agility wedstrijd van het seizoen.
Afijn met vijf was het ook erg gezellig. Er waren twee parcourtjes uitgezet.
De eerste in vier delen geoefend. Uiteindelijk werd het een rondje waar je zelf in het midden moest staan. Op onze aanwijzigingen moesten de honden door poortje, om een grote ton, twee keer een poortje, tunnel, poortje, om grote ton en als laatste weer een poortje. Alle vijf honden liepen na wat oefenen hun parcourtje goed uit.
Lies deed het ook goed met af en toe een correctie en met veel plezier, maar een Groenedaler van net twee was de beste, hij ging als een speer.
Daarna het tweede parcourtje. Leek zo een voudig, maar alle honden gingen verschillende keren in de fout.
Het parcourtje was in een flauwe s-vorm neergezet. Je moest de hond dus links en rechtsom door poortje en om tonnen sturen, was lastig. Uiteindelijk lukte het weer door alle honden, Lies had hier en daar wel de nodige correcties nodig, maar het lukte wel, ook hier was de Groenedaler weer de beste.
De honden willen vaak te snel waardoor ze rechtdoor gaan en daardoor b.v. de ton miste. Of na een bocht niet door de tunnel maar er langs. Ooh ja, zag je Lisa dan denken, ik moest er door. Dan maar v.a. de andere kant.
Na afloop kregen we een certificaat. Die gaat in Lies haar map.
Dinsdag begint de vervolgcursus, jammer dat we er niet aan mee kunnen doen want ik sta op hetzelfde tijdstip op de flyballbak als ballenlader bij de gevorderde flyball honden.
Er zijn nog een paar mensen die op de dinsdagavond niet kunnen. Er worden nu drie extra lessen op de zondag gegeven waar je per les op kan inschrijven.
Met de datum wordt rekening gehouden dat deze niet samenvalt op een wedstrijddag van de flyball. Want naast Lisa is er nog een hond die flyballwedstrijden loopt. Dat hondje, een kleintje, is razend snel. Vandaag was Sofietje er niet omdat zij een van de honden was die een agility wedstrijd moest lopen.
Volgende week zondag dus geen Hooopers meer, maar dan staat Lisa weer op het veld voor een flyballtraining.
19 april is de eerste wedstrijd in Nijmegen.
Vandaag de laatste les van Hoopers. Wat een heerlijk weer, voorjaar, en sommige honden de kolder in hun kop. Iedereen was enthousiast, handler of hond, maakte niet uit.
We waren maar met vijf van de acht honden, jammer. Een teef is loops en twee honden hebben vandaag de eerste agility wedstrijd van het seizoen.
Afijn met vijf was het ook erg gezellig. Er waren twee parcourtjes uitgezet.
De eerste in vier delen geoefend. Uiteindelijk werd het een rondje waar je zelf in het midden moest staan. Op onze aanwijzigingen moesten de honden door poortje, om een grote ton, twee keer een poortje, tunnel, poortje, om grote ton en als laatste weer een poortje. Alle vijf honden liepen na wat oefenen hun parcourtje goed uit.
Lies deed het ook goed met af en toe een correctie en met veel plezier, maar een Groenedaler van net twee was de beste, hij ging als een speer.
Daarna het tweede parcourtje. Leek zo een voudig, maar alle honden gingen verschillende keren in de fout.
Het parcourtje was in een flauwe s-vorm neergezet. Je moest de hond dus links en rechtsom door poortje en om tonnen sturen, was lastig. Uiteindelijk lukte het weer door alle honden, Lies had hier en daar wel de nodige correcties nodig, maar het lukte wel, ook hier was de Groenedaler weer de beste.
De honden willen vaak te snel waardoor ze rechtdoor gaan en daardoor b.v. de ton miste. Of na een bocht niet door de tunnel maar er langs. Ooh ja, zag je Lisa dan denken, ik moest er door. Dan maar v.a. de andere kant.
Na afloop kregen we een certificaat. Die gaat in Lies haar map.
Dinsdag begint de vervolgcursus, jammer dat we er niet aan mee kunnen doen want ik sta op hetzelfde tijdstip op de flyballbak als ballenlader bij de gevorderde flyball honden.
Er zijn nog een paar mensen die op de dinsdagavond niet kunnen. Er worden nu drie extra lessen op de zondag gegeven waar je per les op kan inschrijven.
Met de datum wordt rekening gehouden dat deze niet samenvalt op een wedstrijddag van de flyball. Want naast Lisa is er nog een hond die flyballwedstrijden loopt. Dat hondje, een kleintje, is razend snel. Vandaag was Sofietje er niet omdat zij een van de honden was die een agility wedstrijd moest lopen.
Volgende week zondag dus geen Hooopers meer, maar dan staat Lisa weer op het veld voor een flyballtraining.
19 april is de eerste wedstrijd in Nijmegen.
Laatst gewijzigd door Erna op 12 mar 2015, 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Gefeliciteerd!! Toch een leuk eind van de cursus en nog een paar lessen in het vooruitzicht.
En weer volop aan de flyballbak zal Lisa ook geen bezwaar tegen hebben schat ik zo.
En weer volop aan de flyballbak zal Lisa ook geen bezwaar tegen hebben schat ik zo.
Maureen
Die Lisa is de studiebol van de familie. mama en zus hebben helemaal geen certificaten of diploma's Ze is een knappert. 

Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
- e kuilboer
Yeah wat een knappe Lisa! Gefeliciteerd

Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
-
sammydesmous
Erns, nog gefeliciteerd. Wat goed van Lisa.
Fijn dat ze met de vervolgdelen rekening houden met de flybalwedstrijden
Helaas zijn we er de 18e niet bij in Nijmegen, als het goed is hebben we dan een gevuld nest. Ook leuk.
José Sammy & Lieveke

Fijn dat ze met de vervolgdelen rekening houden met de flybalwedstrijden
Helaas zijn we er de 18e niet bij in Nijmegen, als het goed is hebben we dan een gevuld nest. Ook leuk.
José Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Natuurlijk komen jullie niet naar de flyball kijken.sammydesmous schreef: Helaas zijn we er de 18e niet bij in Nijmegen, als het goed is hebben we dan een gevuld nest. Ook leuk.
José Sammy & Lieveke![]()
Puppies,
-
Ria
Gelukkig dat Lisa de genen van haar overovergrootmoeder heeft geërfd. Anne-Bell had ook allerlei diploma's, en haar moeder Amy ook. Amy was onze eerste smous. Zij is vanaf het begin dat fly-ball bestond erbij geweest. Onze team genaamd TZN was de eerste die een tentje meenam voor de honden en voor de mensen. Ook waren wij de eerste die een trainingspak hadden.corrie schreef:Die Lisa is de studiebol van de familie. mama en zus hebben helemaal geen certificaten of diploma's Ze is een knappert.
De eerste fly-Ball bak is nog zelf gemaakt. Ik heb deze nog, zowat antiek. De wedstrijden vonden we altijd leuk.
Het is ook heel erg leuk Ria, jammer dat er zo weinig smouzen deze leuke hondensport beoefenen.
Ja jullie Amy ook, geboren in mei 1990, een zusje van onze Tirza. Bijna 25 jaar geleden, wat gaat de tijd snel.
Nu heeft bijna iedereen een tent, en een inklapbare bolderkar waar je al je spullen in kan vervoeren. Soms moet je een aardig stukje lopen v.a. de parkeerplaats tot op het veld.
We hebben er weer zin in, vanavond weer getraind.
De teamindeling is nog niet bekend, maar waarschijnlijk hebben we dit jaar maar één wedstrijdteam en wisselend een of twee dagteams.
Er zijn mensen verhuisd, honden geblesseerd geraakt en een aantal kunnen vanwege hun leeftijd niet meer mee doen. Lisa was vorig jaar al de oudste flyball hond van onze vereniging, zij loopt nog steeds met veel plezier.
Sommige honden zijn met 7 a 8 jaar al uitgelopen.
Ja jullie Amy ook, geboren in mei 1990, een zusje van onze Tirza. Bijna 25 jaar geleden, wat gaat de tijd snel.
Nu heeft bijna iedereen een tent, en een inklapbare bolderkar waar je al je spullen in kan vervoeren. Soms moet je een aardig stukje lopen v.a. de parkeerplaats tot op het veld.
We hebben er weer zin in, vanavond weer getraind.
De teamindeling is nog niet bekend, maar waarschijnlijk hebben we dit jaar maar één wedstrijdteam en wisselend een of twee dagteams.
Er zijn mensen verhuisd, honden geblesseerd geraakt en een aantal kunnen vanwege hun leeftijd niet meer mee doen. Lisa was vorig jaar al de oudste flyball hond van onze vereniging, zij loopt nog steeds met veel plezier.
Sommige honden zijn met 7 a 8 jaar al uitgelopen.