belevenissen van banjer

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Jeanette

Re: belevenissen van banjer

Bericht door Jeanette »

Geeft niks Marcel, gewoon opdweilen en klaar is kees.
Gewoon binnen geen aandacht aan besteden.
Als je telkens blij bent als hij het buiten doet, komt het vanzelf goed.
Later, als hij wat groter is, gaat hij zeker ook meer buiten de poort plassen en poepen.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Ik heb Lisa als pup ook in de tuin laten plassen-poepen als het zo uit kwam.
Ik kreeg haar in juni, en meestal stond de tuindeur open. Ook als ze net uitgeweest was, deed ze het daarna gewoon in de tuin.
Dacht liever in de tuin, dan binnen, dus altijd geprezen en een klein beloninkje gegeven. Het jaar daarna, en tot nu toe heeft Lisa nooit meer in de tuin gelast-gepoept.
Gaat jou ook lukken Marcel. Genieten hé, met Banjer.
Gaat het nachts nog steeds zo goed? Piept hij nog zo erg als je even uit zicht bent?
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Wij hadden een stukje afgezet voor een vlug plasje en poepje.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

karin73

Bericht door karin73 »

Bij ons doet suske het indien nodig nog in de tuin. Als het niet zo goed gaat met Gerrit is dat soms best handig!!
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

marcel

Bericht door marcel »

snachts geen enkel brobleem slaapt de hele nacht door.....en eet ook goed zijn porsjes zijn zo vertekken wat wil je nog meer lekker vlees.tussen door lekker spelen en veel slapen tussendoor.
gr

Martine

Bericht door Martine »

Bobbie mag van mij nog steeds achter in de tuin poepen. Wel zo handig; tijdens de wandelingen meestal geen gedoe met zakjes, en zo kan hij ook probleemloos zijn behoefte doen als ik een keertje ziek ben of als het echt heel slecht weer is en hij zelf niet eens naar buiten wil o.i.d. Ik ben tenslotte ook alleen en kan niet altijd een beroep op mijn kinderen doen.
Ik heb het betegeld, dus ik raap het zonder problemen op en gooi het in de groenbak. Toen ik nog gras had, wilde ik het niet hebben, want het gras kon daar niet goed tegen, maar dit is nu soms best een uitkomst hoor!
Wandelen doen we toch wel, of hij nou nodig moet of niet...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Desi

Bericht door Desi »

Ja hoor Leentje heeft afgelopen weken heel veel in de tuin gepoept. Zelfs 's nachts lieten we de tuin deur open. Want dan kon ze even naar buiten als het nodig was!
Om 's morgens vroeg de hele keuken als eerste te poetsen is geen pretje! :mrgreen: (nadeel van een nestje) Langzaam begint het nu voor Leentje ook weer te komen dat het buiten de poort moet..... Dus de deur kan 'sn achts weer dicht.

marcel

Bericht door marcel »

de vetpland in de tuin gesnoeit en nog een vaste pland hij kan nu echt helemaal niets meer pakken,vanmiddag pupbezoek gehad banjer heeft zig geweldig gedragen en heeft een leuk pup cadotje gekregen in een kleine jutte zakje met een kou staafje erin en koubotje voor de tanden erg leuk.staks mag hij weer een heerlijk hapje vlees en dat is nu ook weer op.ik heb net ook de cavia's ook ff op het grasveldje gezet maar dat vind hij raar wand hij denkt dat het speeltjes zijn en bladt naar ze.
gr

Roos

Bericht door Roos »

Sam speelt gewoon met stokjes e.d. hoor. Ik ga echt niet heel de tuin snoeien. Als hij te ver gaat haal ik hem er wel uit en bied ik iets anders aan.
16/6/2012 Pietje Bell = Sam (Rosey X Stas)

Erna

Bericht door Erna »

marcel schreef:ik heb net ook de cavia's ook ff op het grasveldje gezet maar dat vind hij raar wand hij denkt dat het speeltjes zijn en bladt naar ze.
gr
De cavia's zijn erg kwetsbaar Marcel. Je kan beter kennis laten maken door er eentje in je handen te houden en Banjer er aan laten ruiken.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

loes

Bericht door loes »

Marcel, toen ik Norma kreeg dacht ik haar ook kennis te laten maken met het konijn en de cavia's in hun grote buitenruimte. Ze waren honden gewend. Maar het konijn schrok van haar, maakte dat hij wegkwam en toen had ik het verpest. Norma was vanaf die tijd konijn en cavia gefixeerd. Ik moest heel goed oppassen dat ze niet meeslipte de ren in, wat 1x gebeurd is en daar hield het konijn een wond aan zijn staartje aan over. Als ze maar even buiten was stond ze alleen maar gefixeerd voor het gaas naar het konijn te kijken.
Haar dochter Adah heb ik met veel voorzichtigheid kennis laten maken, voorkomen dat ze er op zou gaan jagen en die kon gewoon bij de cavia's en het konijn in de ren.
Waarom maak je geen leuk zomerverblijf voor de cavia's buiten, waar Banjer niet bij kan? Als je eenmaal het jachtinstinct bij een pup hebt gestimuleerd (spelen is een vorm van jagen) dan krijgt je er dat vrijwel niet meer uit.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

marcel

Bericht door marcel »

vanmiddag de 2 enting gehad met kennelhoest dus jeeeee we mogen aan de gang,met de andere hondjes ik heb er zelf ook veel zin aan.ik ga zo ( na het eten) naar de manege dan mag banjer kennis maken met de paarden en konijen en walibies want dat loopt daar allemaal rond en de kinderen die daar nu rijden vinden het ook erg leuk ik ken ze allemaal.en oever 3 weken komt de coktail prik
gr

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Veel plezier Marcel.
Je kan Banjer rustig dragen hoor, als hij de paarden te groot vindt.

Kalmpjes an maar.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Roos

Bericht door Roos »

Sam vond de kippen ook interessant, liggen nu mooi stenen bij de opening waar Sam zijn hoofdje door had gewurmd! Rustig aan kunnen ze mooi aan de dieren wennen Marcel!

Over poosje krijgt ook Sam paarden training, mag hij mooi in de grote hooi bak zitten als ik aan het rijden ben. Hij moet toch leren bij paarden in de buurt te zijn.

Ze kunnen ook nog wat reageren op de enting, dus even in de gaten houden of hij wil rusten!
16/6/2012 Pietje Bell = Sam (Rosey X Stas)

Desi

Bericht door Desi »

Marcel, waar ga je de cursus doen? Misschien in Didam bij Paul Ewald? (de Liemers) Super les krijg je daar!! Paul had vroeger zelf Mechelse Herders en zijn vrouw smousjes. Hoe het nu is weet ik niet, doordat we verhuisd zijn. Ik heb diverse cursussen bij hem gedaan. Jammer genoeg is de afstand nu echt te ver voor de cursus. Op een gegeven ogenblik vroeg Paul aan een medecursist: Meneer, u wilt graag dat uw hond luistert naar U? waarop bevestigend werd geantwoord. Antwoorde Paul: Doet u dat dan ook naar mij, dan komen we een heel eind verder. De cursist had later een super herder!
Trouwens Paul en Tine zijn ook bekend bij de smousen club!

Constance

Bericht door Constance »

Desi schreef:Trouwens Paul en Tine zijn ook bekend bij de smousen club!
Deed die man ook niet altijd het woord op de smouzen Doe dag in Didam?
Afbeelding

marcel

Bericht door marcel »

nou hij vond de paarden echt geweldig ik had hem op me arm,eerst was het een terug trekken maar hij dacht hee die grote beesten doen niets ik blijf gewoon zitten.en toen dacht ik weet je wat ik zorg er gewoon voor dat het paard zelf zijn hoofd draait zodat die meteen bij de snuit van banjer uit komt en echt ja hoor ruiken aan de neus van het paard dapper hoor hier de foto's en banjer doet het geweldig goed
http://www.mijnalbum.nl/Album=HPNSERMJ

ik ga naar nevelhorst http://www.nevelhorst.nl/index.php?ipageid=45
gr marcel poot van banjer

loes

Bericht door loes »

Constance schreef:
Desi schreef:Trouwens Paul en Tine zijn ook bekend bij de smousen club!
Deed die man ook niet altijd het woord op de smouzen Doe dag in Didam?
ja...maar volgns mij geven ze geen cursussen meer.
het terrein van de Nevelhorst is wel hetzelfde terrein.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

yvonne

Bericht door yvonne »

Wat leuk zeg, dat Banjer zoveel dieren ziet op de manege. En ook heel leuk dat hij met de kinderen kennis maakt. Wat een aandacht zal die kleine krijgen! Stoer hoor, dat hij gesnuffeld heeft aan het paard :thumbsup:
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Erg leuk marcel dat Banjer heeft kennis gemaakt met de paarden. Niet alleen Banjer, maar ook het paard is nieuwsgierig naar het kleine wezentje op je arm.
Ben erg benieuwd naar de eerste cursusles. Leuk al die nieuwe indrukken voor Banjer. :thumbsup:

Gesloten