Ik ben vanmiddag met Senna naar de DA geweest. Nadat ze ruim een uur had geslapen (wat voor haar best wel lang is) en wakker werd van een blaffende hond, was ze heel vrolijk. Toen mijn dochter thuis kwam, was ze ook nog heel enthousiast. Nog geen kwartier later begon ze ineens vreselijk te bibberen, echt van kop tot staart. Echt "shaken".
En het leek of ze heel bang was. Ze kroop onder de tafel en achter de bank. Daarna ging ze haar bench in en er weer uit. Ging op een kussen liggen en bleef heel erg beven.
Nou, wij dus ook! Toen Lisa haar oppakte bleef ze heel stil in haar armen liggen.
Nu ben ik over het algemeen niet een paniekerig persoon, maar de telefoon had ik al in m'n hand.
We konden gelijk komen. Toen we bij de DA waren, was het al weer over. Ze is helemaal nagekeken, maar alles leek goed.
We hebben het uitgebreid gehad over de voorliefde voor slakken, en dat ze gisteren zo onder het slijm zat. Haar advies was haar geen enkele slak meer te laten eten. Lastig natuurlijk, want dan kan ze 's avonds niet meer alleen de tuin in. Ze is nog niet geheel zindelijk en geeft aan dat ze naar buiten wil.
Nu gaan we maar met haar mee naar buiten om te zien wat ze doet.
Ik ga de buurt maar eens rond om te vragen of er toch niet iemand iets van gif gebruikt. Ik verwacht het niet, maar dan kunnen we dat uitsluiten.
De DA vond trouwens weer dat Senna teveel vet had.
14 weken, 3,7 kilo en ik voel haar ribbetjes prima! Maar ja, ik ben dan ook geen DA.
Dus.... weer minder geven en zeker tot een half jaar 3 à 4 voedingen, was het advies. Ze houden gewoon van magere pups.
Vanavond weer cursus gehad en ze was als vanouds.... vrolijk, energiek en leergierig.
Nou ja, 33 euro lichter en een geruststelling rijker zullen we maar zeggen.......