Roosje Katoen!
Re: Roosje Katoen!
Roosje houdt zeker de spanning erin. In het begin van haar dracht heb ik bij Lisa ook niets kunnen zien.
Als je blijft twijfelen zou ik een echo aanraden als ze "vier" weken drachtig is.
Pasja is toen 20 a 30 minuten weggeweest. Kwam met de kop naar beneden weer naar huis. Ze wist heel goed dat ze niet mocht weg lopen. Maar je zag haar haast denken, mocht niet maar wel lekker. Ach dat was met Koen. Eigenlijk leek hij sprekend op een Markiesje, maar dan wel veel groter.
Als je blijft twijfelen zou ik een echo aanraden als ze "vier" weken drachtig is.
Pasja is toen 20 a 30 minuten weggeweest. Kwam met de kop naar beneden weer naar huis. Ze wist heel goed dat ze niet mocht weg lopen. Maar je zag haar haast denken, mocht niet maar wel lekker. Ach dat was met Koen. Eigenlijk leek hij sprekend op een Markiesje, maar dan wel veel groter.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ik heb aan Roosje echt niks gemerkt. Het kan haast niet, maar ja, dat zeggen er meer.
Die Pasja en Koen!
Die Pasja en Koen!

Zojuist kotste ze een 2e-hands muis uit. Dat is ook zo iets: de poezen nemen veel mee en eten veel op, maar laten ook wat liggen. Roosje vindt dat nou wel weer lekker.
Ontwormen maar weer een keer.

Dat is dan zeker echt het inpikken.
Pim vangt ze zelf maar weet dan niet hoe snel hij het moet uitspugen.
Nooit een poging gedaan om het op te eten.
Pim vangt ze zelf maar weet dan niet hoe snel hij het moet uitspugen.
Nooit een poging gedaan om het op te eten.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Nou, ik betrap haar er sinds kort op dat ze buiten zoekt naar restanten. De katten laten soms ingewanden liggen. Nu was het ongeveer een hele muis. Bleh...! Misschien een spitsmuis, die laten de katten liggen.
Hopelijk is dit een negatieve ervaring.
Hopelijk is dit een negatieve ervaring.

Getver, wat is Lisa dan netjes, die eet bijna met mes en vork.
Hoewel ze wel vaak iets van de straat probeert te eten. Vanochtend had ze ineens een chocolade pepernoot in haar bek, die heeft ze op mijn bevel netjes uitgespuugd. Ben ik er even iets later bij dan schrokt ze zoiets naar binnen.
Zag dat ze vanmiddag in het bos ook iets stond te eten.
Hoewel ze wel vaak iets van de straat probeert te eten. Vanochtend had ze ineens een chocolade pepernoot in haar bek, die heeft ze op mijn bevel netjes uitgespuugd. Ben ik er even iets later bij dan schrokt ze zoiets naar binnen.
Zag dat ze vanmiddag in het bos ook iets stond te eten.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Als ik in de buurt ben, laat Roosje ook zo los.
Ze pikken bij ons ook graag een stukje verbrand haardhout. Houtskool dus eigenlijk of

Roosje heeft dacht ik altijd al met jullie hout lopen sjouwen, en er ook van eten denk ik.
Wij hebben geen open haart, Lisa eet wel takjes tijdens de training als ze de kans krijgt. Ook eikels, blaadjes en konijnenkeutels.
Wij hebben geen open haart, Lisa eet wel takjes tijdens de training als ze de kans krijgt. Ook eikels, blaadjes en konijnenkeutels.
Er heeft van de zomer geen hout binnen gestaan en dat heeft die gewoonte weer wat doorbroken. Ik denk dat dat verbrande hout zoutig is. (Ik weet niet waar ik het vandaan haal eigenlijk.)
Ze eten hier ook wel wat schors soms. Van een wilg is dat trouwens pijnstillend.
Eikels laten ze liggen.
Ze eten hier ook wel wat schors soms. Van een wilg is dat trouwens pijnstillend.

Stapper lust wel een eikeltje op z'n tijd.
Een beetje hout en regelmatig gras....wat ons dan weer met stokjes aan de gang laat gaan...
Muizen..jakkie....die wormen hè....
Een beetje hout en regelmatig gras....wat ons dan weer met stokjes aan de gang laat gaan...
Muizen..jakkie....die wormen hè....
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Als er dan maar weer geen xylitol in zit, las ik ergens. Wel goed om gaatjes te voorkomen, maar niet geschikt voor honden.
Roosje heeft vanavond ook niet gegeten. Wil wel een beloningsbrokje en lustte wel een eetlepel groentensoep. Ze zoekt ons wel op om lekker knus te dutten.
Wat moet je met zo'n hondje?!
Roosje heeft vanavond ook niet gegeten. Wil wel een beloningsbrokje en lustte wel een eetlepel groentensoep. Ze zoekt ons wel op om lekker knus te dutten.
Wat moet je met zo'n hondje?!

Hoe doet ze dan met uitlaten? Normaal of eigenlijk niet zo'n zin?
Nu kan ze gelukkig wel wat hebben..
Hoe is haar temperatuur??
Geen enkele uitvloeïng??
Hoe is haar temperatuur??
Geen enkele uitvloeïng??
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Zal straks temperaturen. Geen uitvloeïng.
Lees net dat een hond na de loopsheid sowieso een verhoogde progesteronspiegel heeft:
"Wanneer een hond gedekt wordt blijft de progesteronspiegel hoog tot kort voordat de pups geboren worden, waardoor de dracht wordt beëindigd en de bevalling zal beginnen. Bij een teef die niet gedekt wordt blijft de progesteronspiegel ook hoog maar zij is niet drachtig hoewel de hormonen dit wel aangeven. De hond kan zich dus drachtig voelen terwijl zij dit niet is en is dan schijndrachtig. De mate waarin varieert per teef."
http://www.dierenartsenpraktijktonnema. ... 7&FaqID=22
Lees net dat een hond na de loopsheid sowieso een verhoogde progesteronspiegel heeft:
"Wanneer een hond gedekt wordt blijft de progesteronspiegel hoog tot kort voordat de pups geboren worden, waardoor de dracht wordt beëindigd en de bevalling zal beginnen. Bij een teef die niet gedekt wordt blijft de progesteronspiegel ook hoog maar zij is niet drachtig hoewel de hormonen dit wel aangeven. De hond kan zich dus drachtig voelen terwijl zij dit niet is en is dan schijndrachtig. De mate waarin varieert per teef."
http://www.dierenartsenpraktijktonnema. ... 7&FaqID=22

Hopelijk gaat ze er geen gewoonte van maken om schijnzwanger te zijn,
of iets wat daar in de buurt komt. Best lastig.
of iets wat daar in de buurt komt. Best lastig.
Deze site is ook interessant. (Inderdaad: als ze buiten normaal doen kan het schijndracht zijn en dus niet bijv. een baarmoederontsteking. Dan zouden ze buiten ook ziek zijn.)
http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=230
http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=230

Wat lastig, hoe zijn haar vorige loopsheden verlopen. Reageerde ze toen ook al anders?
Ik kan me zo niet iets opvallends herinneren.
Maar ja, het zal wel meevallen, geloof ik.
Ik meld ook elk scheetje dat dwarszit.
Maar ja, het zal wel meevallen, geloof ik.
Ik meld ook elk scheetje dat dwarszit.