Teun

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
e kuilboer

Re: Teun

Bericht door e kuilboer »

Hey Jeanette, super! Wat leuk! :thumbsup: Vind het gewoon leuk. Ik heb ook geen idee of er zusjes actief zijn op het forum.
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)

Maureen

Bericht door Maureen »

In ieder geval een prachtige avatarfoto! Wat een heerlijke kop heeft hij :hartjes:
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

e kuilboer

Hihi Maureen, dat vinden wij nou ook :ja:

Erna

Bericht door Erna »

:thumbsup: avatar, mooi hondje is Teun.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Een slim en ook nog een mooi hondje. :thumbsup:

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Dat slimme en leuke koppie heeft hij vast van geen vreemde. :grijns:
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

wubke

Bericht door wubke »

Van zijn opa natuurlijk! :thumbsup:
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

e kuilboer

:hihi: Wubke, ik heb even lekker bij je foto's zitten snuffelen, en inderdaad, hij kan dat lekkere bekkie best van z'n opa hebben :ja: :wink2:

Trix

Bericht door Trix »

Onwijs lekker bekkie Ellen
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Alida

Bericht door Alida »

Prachtige foto van Teun :) groetjes Alida
Afbeelding

Miranda Jacobs
Contacteer:

Bericht door Miranda Jacobs »

Een zusje van Teun woont bij mij! Fay (Tilly). Ik heb net de berichtjes gelezen over Teun. Wat doet Teun het goed zeg!
Fay doet het ook erg goed, maar is helaas een ster in piepen en drammen. Ze begint nu zo langzaamaan door te krijgen dat het echt helemaal niets oplevert. Ook begint ze nu pas echt goed zindelijk te worden. Even wennen, mijn andere hond was net zo snel als Teun zindelijk. Maar als Fay wakker werd en ging lopen moest ik haar meteen optillen zelfs, anders plaste ze meteen aan. Naar buiten laten lopen was geen optie. Verder doet ze het echt super goed en ben ik ontzettend trots op haar! Haar puberstreken lijken te beginnen maar richten zich vooralsnog vooral op Banjer. Allebei hetzelfde speeltje maar dan toch die van hem weg stelen e.d. kleine geintjes. Gelukkig klikt het goed onderling en spelen ze regelmatig samen. Fay mag zelfs bij hem in de doggyride! Al moet ik bekennen dat het komen soms niet zo snel gaat als anders, haha. Ik heb een 20 meter lijn eraan hangen, dus er is geen ontkomen aan voor haar. Verder was het een hele klus om het opspringen eruit te krijgen. Tja, moeders mocht dat dus die basis heeft ze ook mee gekregen. Na veel trainen stormt ze nauwelijks nog op vreemde mensen af. Behalve die man dan vandaag die haar ging roepen en wou aaien, ondanks het 'niet aaien' label, grrr. Ik woon aan een 'natuurgebiedje' waar honden niet los mogen. Ik wil haar daar wel los laten lopen later, maar dan moet ze natuurlijk niet op iedereen afstormen, want dat zorgt voor problemen als mensen dat niet waarderen en dan in een gebied waar ze aangelijnd zou moeten zijn... Ook volop aan het trainen bij de wilde konijnen en hazen dat ze die niet na mag jagen en dat er bij mij lekkers te halen is als ze die ziet. Ook wil ik met haar met kleuters gaan werken, dus opspringen is dan niet handig, dan ligt de kleuter om en hoeft je niet meer terug te komen. Ze heeft dus flink wat geleerd de afgelopen maanden en het begint nu zijn vruchten af te werpen. Nu is het volop genieten hier!
Het voorrecht samen te wonen met Banjer (kruising) en Fay (Hollandse Smoushond; Tilly van Suubseto - 02-01-2015 Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
http://www.inharmoniemetuwhond.nl/blog

Maureen

Bericht door Maureen »

Ha, Teun z'n zus is dus een dametje met een kop erop.
Maar zo te zien past dat wel. Veel plezier met Fay!
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

e kuilboer

Heeeeeeej wat leuk Miranda! Zusje van Teun gevonden jippie :klappen:
Ja dat direct-een-sprintje-trekken-naar-mensen zit er bij Teun ook wel in hoor. Zodra hij losloopt heb ik ogen in mn achterhoofd :hihi: Hoor ik iets, zie ik iets, dan direct roepen: kijk s Teun. Krijgt hij direct een heel klein hondenbrokje. Dat weet hij al en het wordt een spelletje, zodra ik roep kijkt hij heel snel om zich heen en je ziet hem dan denken: koekje of aaitje :hihi: Meestal wint koekje. ;) Laatst zat hij helaas al in de auto van de buurman aan de overkant. Ik hield hem keurig bij me maar de spanning werd hem teveel toen de buurman er hartelijk om moest lachen. Hup, sprong ie zo naar binnen om geknuffeld te worden. Daarna kwam ie als een speer naar me toegerend. Dan kan ik echt niet meer boos zijn :hihi:
Het opspringen doet ie alleen nog bij mij, mijn man is iets duidelijker tegen hem :fluit:

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Miranda, je hebt er een hele klus aan om jouw Fay op te voeden.
Zindelijk was onze Guusje, haar oma dus, ook pas goed en wel met zo'n maand of 6/7. Schijnt helemaal niks abnormaals te zijn kwam ik toen achter.
Geef deze boodschap nu altijd mee met nieuwe eigenaren van pups...
...Niet zeuren over zindelijkheid, het komt vanzelf wel eens keertje.

Je hebt al veel bereikt in die 6 maanden dat Fay oud is.
Charlotte

e kuilboer

Charlotte... :shy: volgens mij heeft Teun van Guus nog een heerlijk klein pakketje meegekregen toen hij 'op zichzelf ging'. Daar heb ik je nog niet voor bedankt. Vond het zo lief. :Kuss:

Trix

Bericht door Trix »

Beter laat , dan nooit :grijns:
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Charlotte

Bericht door Charlotte »

e kuilboer schreef:Charlotte... :shy: volgens mij heeft Teun van Guus nog een heerlijk klein pakketje meegekregen toen hij 'op zichzelf ging'. Daar heb ik je nog niet voor bedankt. Vond het zo lief. :Kuss:
Graag gedaan. :)
Charlotte

Miranda Jacobs
Contacteer:

Bericht door Miranda Jacobs »

Dank je wel Maureen. Ja, het is idd een dametje met een kop erop, haha.

Hoi Ellen, echt leuk om te lezen hoe het met Teun gaat. We lopen allebei dus waakzaam rond oplettend of er niet ergens mensen tevoorschijn komen. We hebben nog de mazzel dat beide brokjes (meestal...) leuker vinden dan mensen. Zo herkenbaar, dat zien twijfelen; mensen of brokje. Ik neem soms ook iets mee dat extra lekker is als ik weet dat het moeilijk kan gaan worden.

Hey Charlotte, ook wel goed om dit eens meegemaakt te hebben hoor, zeg ik nu ze bijna zindelijk is :wink2: Gaat zeker goed komen. Ja, in zo'n korte tijd heeft ze echt al zoooo veel geleerd. Kan een mensen baby niet tegenop. Over zindelijk worden gesproken...
Wat leuk ook dat haar oma bij jou woont!
Het 'pakketje' dat Ellen noemt, was dat het lekkers met 'oma Finy' erop? Of toch niet? Dan bij deze nog bedankt! idd heel erg lief!! Het oortje was haar favoriet. De staafjes heeft ze op geknabbeld bij de dierenarts bezoekjes. Het is een echte meid, krijste alles bij elkaar bij het prikje en 'snapte' in een reflex.

Zo, nu ga ik verder met plukken, ze is bijna klaar, alleen haar pootjes nog. Dan terug naar Rita om haar te laten 'keuren' of ik 'mijn helft' wel goed heb gedaan :bibbers:
Het voorrecht samen te wonen met Banjer (kruising) en Fay (Hollandse Smoushond; Tilly van Suubseto - 02-01-2015 Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
http://www.inharmoniemetuwhond.nl/blog

e kuilboer

Jeetje Miranda, ben jij zelf al aan het plukken geslagen? Heb je eerst een lesje gehad of kon je het al? Ik probeeer af en toe of Teun z'n haar al 'wil' maar dan kijkt ie me echt zo aan van: wat doe jij nou? Het zit nog behoorlijk vast zeg maar. Laat maar ff horen of je je best hebt gedaan :hihi:

loes

Bericht door loes »

Altijd leuk contact met familie van je hondje.
Maar 1 van mijn honden was heel snel zindelijk, bij de andere 4 duurde het minimaal een half jaar of nog langer.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Gesloten