Avonturen van Tommy
Re: Avonturen van Tommy
14 Weken weet ik niet, maar met 12 weken en 2 dagen woog Bobbie 2,8 kilo. Hij is nu 6,5 en weegt ongeveer 10 kilo.
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Met 15 weken woog Bloem 5 kg. Ze weegt nu 8 kg. en ze is 37/38 cm. hoog.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Jeetje wat een verschil...
Zou ik het dan wel goed hebben? Ik heb dit opgezocht in zijn DA-boekje; dit is toen door haar ingevuld.
Zou ik het dan wel goed hebben? Ik heb dit opgezocht in zijn DA-boekje; dit is toen door haar ingevuld.
Boven de 2 kilo hebben we het niet meer bijgehouden van de pups, omdat de weegschaal niet verder gaat. Dan moet je naar de DA om te wegen.
Maar dat heb ik verder niet bijgehouden.
Stijnke had twee kleine pups, die echt flink achter liepen bij de andere drie, maar volgens de DA zei dat niets over het uiteindelijke formaat. De groeicurve start dan wel op een lager punt, maar kan net zo makkelijk veel langer doorgaan, waardoor de kleinste uiteindelijk groter kan eindigen dan de grootste pup. Maar ze kunnen ook kleiner blijven. Het blijft afwachten........
Maar dat heb ik verder niet bijgehouden.
Stijnke had twee kleine pups, die echt flink achter liepen bij de andere drie, maar volgens de DA zei dat niets over het uiteindelijke formaat. De groeicurve start dan wel op een lager punt, maar kan net zo makkelijk veel langer doorgaan, waardoor de kleinste uiteindelijk groter kan eindigen dan de grootste pup. Maar ze kunnen ook kleiner blijven. Het blijft afwachten........
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Suske en nestgenootje Sjoukje-Jiska scheelden in het nest fors in grootte en gewicht. Ze eindigden vrijwel even groot en S-J was met een half jaar flink zwaarder dan de oorspronkeelijk grotere Suske.
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Grappig om nu de verschillen bij onze pups te zien.
Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat Kruimeltje 2 dagen jonger lijkt dan de anderen.
In zijn groei, maar b.v. ook in de stand van zijn oortjes.
Als dat zo is, kan zoiets natuurlijk de grootte in het begin enigszins bepalen. Maar dat zegt dus niets over het uiteindelijk resultaat.
Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat Kruimeltje 2 dagen jonger lijkt dan de anderen.
In zijn groei, maar b.v. ook in de stand van zijn oortjes.
Als dat zo is, kan zoiets natuurlijk de grootte in het begin enigszins bepalen. Maar dat zegt dus niets over het uiteindelijk resultaat.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
-
Rosalie
Hartelijk dank dames! Fijn om te horen dat zijn startgewicht niet van zo'n grote invloed hoeft te zijn! Ik ga er daarom dan maar gewoon vanuit dat hij nog zo'n 5,7 kilo te gaan heeft!
Zo zie je maar dat mijn verhaal wel klopt. Toverballen zijn het , die smousjes.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Zo is het Corrie. Ik hoor het mevr. Barkman ook nog zeggen.........
Maureen
...maak daar maar maanden van...
-
Rosalie
Weer terug van weggeweest! Ben nu een weekje vrij, maar daarvoor even alle zeilen bij moeten zetten om het werk gedaan te krijgen en voor m'n kleine ventje te zorgen. Ik heb wel telkens gedacht om een bericht te posten, want we hebben heel veel beleefd!
We hebben de afgelopen weken een aantal héél spannende uitjes gedaan: met de metro, naar de Bijenkorf, naar een restaurant, naar een vriending die in een heel hoog gebouw woond, etc! Het ging allemaal heel goed, naar m'n vriendin en het restaurant hebben we gewoon de bench mee genomen, en dat ging helemaal prima!
Afgelopen weekeinde was het wel weer even spannend. Tommy ging opeens weer aan de dunne, en toen opeens ook 's-nachts ook de hele bench onder gespuugd. Hij stond die ochtend echt tollend op zijn pootjes, dus we zijn gelijk naar de spoeddienst houdende DA gegaan. Wederom een darminfectie, dit keer een zware. Spuitjes gekregen, en pilletjes mee. Na een aantal lome dagen is hij weer helemaal de oude (wat betreft activiteit!). Het eten gaat, maar hij is een beetje verwend de afgelopen dagen, dus hij blieft het niet meer graag uit z'n bak. Hij drinkt gelukkig wel goed. Ik ga morgen nog even door met eten geven via de kong, maar overmorgen is het over met de pret. Zonder deze dip denk ik dat de kleine man inmiddels 5,5kg zou hebben gewogen, we zaten maandag op de 5.2 kg (met 4 maanden, bijna 17 weken).
We hebben de afgelopen weken een aantal héél spannende uitjes gedaan: met de metro, naar de Bijenkorf, naar een restaurant, naar een vriending die in een heel hoog gebouw woond, etc! Het ging allemaal heel goed, naar m'n vriendin en het restaurant hebben we gewoon de bench mee genomen, en dat ging helemaal prima!
Afgelopen weekeinde was het wel weer even spannend. Tommy ging opeens weer aan de dunne, en toen opeens ook 's-nachts ook de hele bench onder gespuugd. Hij stond die ochtend echt tollend op zijn pootjes, dus we zijn gelijk naar de spoeddienst houdende DA gegaan. Wederom een darminfectie, dit keer een zware. Spuitjes gekregen, en pilletjes mee. Na een aantal lome dagen is hij weer helemaal de oude (wat betreft activiteit!). Het eten gaat, maar hij is een beetje verwend de afgelopen dagen, dus hij blieft het niet meer graag uit z'n bak. Hij drinkt gelukkig wel goed. Ik ga morgen nog even door met eten geven via de kong, maar overmorgen is het over met de pret. Zonder deze dip denk ik dat de kleine man inmiddels 5,5kg zou hebben gewogen, we zaten maandag op de 5.2 kg (met 4 maanden, bijna 17 weken).
Laatst gewijzigd door Rosalie op 02 jul 2013, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Fijn dat het qua opvoeding zo goed gaat. Nu moet ook zijn darmstelsel eens een beetje solide worden want dat is toch wel een akelige toestand.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Fijn dat het allemaal zo goed gaat!
Inderdaad nu hopen dat z'n darmen weer oké zijn. 

Wat verevelend dat de kleine man weer ziek was. Het kan ook een virus zijn. Hier heb ik van verschillende mensen dergelijke verhalen gehoord.
Het is een heerlijk ventje! Fijn dat je zo van hem geniet en dat hij het zo goed doet!
Het is een heerlijk ventje! Fijn dat je zo van hem geniet en dat hij het zo goed doet!
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
-
Rosalie
Die darmproblemen zijn inderdaad echt
. Het ging net weer goed
We zijn echt zóó blij dat we een verzekering hebben. Dit was met twee bezoeken bij elkaar ook weer EUR 350.....
In m'n album staat overigens nog een foto van Tommy en z'n vriendinnetje Stella
In m'n album staat overigens nog een foto van Tommy en z'n vriendinnetje Stella
Hè wat naar toch, die darmproblemen.
Echt sneu. Maar goed inderdaad dat jullie een verzekering hebben afgesloten, want wat loopt dat snel op zeg!
Het is een heerlijk hondje om te zien en zo leuk om te lezen wat jullie allemaal mee maken.
Het is een heerlijk hondje om te zien en zo leuk om te lezen wat jullie allemaal mee maken.

Leuke foto Rosalie! Het is een heerlijk joch hoor.
Hopelijk knapt hij gauw weer op met alle goede zorgen.
Hopelijk knapt hij gauw weer op met alle goede zorgen.
Maureen
Wat denken ze dat de oorzaak is van de darminfecties van Tommy? Gaat het om dezelfde infectie die weer oplaait? Is Giardia ook ter sprake gekomen?
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
Rosalie
Gisteren is het veel beter gegaan met het eten dan dat ik had verwacht. Hij heeft weer gewoon lekker z'n bakje leeg gegeten. Vanochtend had hij ook weer z'n eerste 'kroket'. De DA heeft uitgelegd dat ideaaltypisch de ontlasting van een hond eruit moet zien als een kroket. Nou ja, dat was het!
Wat de infectie precies heeft veroorzaakt weten we niet. We hebben wel voor de zekerheid één van de planten weggehaald. Tommy had nog wel eens de neiging om in een zeer stoute bui van die plant een hapje te nemen, en dat had hij de week voorafgaand aan het incident ook weer gedaan. We hebben maar het zekere voor het onzekere genomen, nu staat de plant bij de buren
(die hebben geen huisdieren, en alleen oudere kinderen, die geen hapjes van planten nemen
).
Verder ben ik met Tommy naar de trimster in Delft geweest. Ik weet niet of hij het voelde aankomen, maar sinds ik de afspraak had gemaakt werd hij steeds 'plukrijper'. Jacqueline is dus lekker met hem aan de slag gegaan. Vooraf wel afgesproken dat hij van mij niet 'helemaal kaal'
hoefde. Dat heeft ze ook zeker niet gedaan!
Jullie begrijpen, het schattige puppiepluis is er nu echt af (@Corrie
), en ons balletje wol is niet meer. Maar hij is wel ontzettend mooi honingkleurig geworden. Het haar van z'n kop tot z'n staart is ook al wat stugger aan het worden, aan de zijkant is het nog wat zachter. We zijn hier echt ontzettend tevreden met het resultaat. Ik zal nog wat foto's in m'n album plaatsen!
Wat de infectie precies heeft veroorzaakt weten we niet. We hebben wel voor de zekerheid één van de planten weggehaald. Tommy had nog wel eens de neiging om in een zeer stoute bui van die plant een hapje te nemen, en dat had hij de week voorafgaand aan het incident ook weer gedaan. We hebben maar het zekere voor het onzekere genomen, nu staat de plant bij de buren
Verder ben ik met Tommy naar de trimster in Delft geweest. Ik weet niet of hij het voelde aankomen, maar sinds ik de afspraak had gemaakt werd hij steeds 'plukrijper'. Jacqueline is dus lekker met hem aan de slag gegaan. Vooraf wel afgesproken dat hij van mij niet 'helemaal kaal'
Jullie begrijpen, het schattige puppiepluis is er nu echt af (@Corrie