Phoebe en Dinah.

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Ariënne

Re: Phoebes en Dinahs gezin

Bericht door Ariënne »

Heel lief! :hug2:
Afbeelding

Mirjam1962

Bericht door Mirjam1962 »

:liefde: Wat een ontzettende lieve foto.

Erna

Bericht door Erna »

Lisa was ook pas met vijf maanden geheel zindelijk. Er was ook een periode dat ik dacht het gaat goed, en dan ineens weer een paar keer in huis. Ach het is wel lastig, maar komt uiteindelijk goed. Leuk dat Dana zo gek op haar is.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Hoe gaat het met Dinah Renate?
Al wat avonturen beleefd?
Veranderd haar koppie al?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Martine

Bericht door Martine »

Renate, ben je aan het genieten van je vrijheid? Afgelopen weekend zijn de vakanties toch bij jullie begonnen; geniet ervan!
Begint het al te wennen, 2 honden? We zijn best benieuwd hoe het gaat...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Renate

Bericht door Renate »

Hallo allemaal,

Ik doe vooral, met uitzondering van de verplichtingen, helemaal niets. Gek, maar er komt werkelijk niets meer uit mijn handen. Mijn vakantie is dus ondanks het rotweer echt begonnen. Rust in de tent.
Ik loop met een grote boog om de pc heen. Mijn toetsenbord heeft alleen nog maar 11 zichtbare letters.
Dana en Romy spelen dagelijks wel een keertje op z@ppelin en aangezien dit forum één van mijn startpagina's is, lijkt het net of ik regelmatig online ben.
Ik ben gisteren echter weer eens tegen een daas aangelopen en nu heb ik dus weer een dikke knie, pokkebeesten! Nu zit ik met mijn pootje ophoog.

Het gaat verder goed hier. De kinderen hebben vakantie en vinden dat heerlijk. Afgelopen zaterdag heb ik mijn geslaagd-feestje gevierd met een barbecue en nu zit ik te wachten op de zon, want dan kan ik het zwembad weer op zetten.

Allebei onze meiden hadden een prachtig rapport. Lekker hoor! Dana's zwemlessen gaan ook goed. Ze krijgt alleen de crawls maar niet onder de knie. Past wel helemaal bij haar, want motorisch is Dana zwak. Kruipen, lopen, fietsen, met alles is ze laat. We gaan deze zomer dus maar eens flink oefenen op de crawls, zodat ze na de vakantie een zwemdiploma kan halen.

Voor Romy had ik een driewielfiets aangevraagd bij de gemeente. Ze krijgt volgende week een gloednieuwe! Wauw, we mochten zelfs de kleur uitzoeken. Romy heeft een rode gekozen. Ik pimp hem wat op met een leuke mand en bloemenslingers en dan kunnen we eindelijk weer fietsen. Romy was met haar eigen fietsje een paar keer hard gevallen omdat de zijwielen het begaven. Ze is nogal lang geworden en nu ligt haar zwaartepunt hoger. Ze durfde niet meer te fietsen.
Met het aanmeten van de driewielfiets scheurde Romy meteen door de winkel van welzorg. Ze scheerde langs de nieuwe rolstoelen en scootmobiels.

Met Dinah gaat het prima. Ze groeit als kool. Het is een heerlijk hondje. Ondernemend en aanhankelijk. Met Phoebe samen gaat het prima. Dinah is heel erg op mij gericht. Ik voel me soms net moeder de gans. Overal waar ik ben, is Dinah ook. Buiten wel erg makkelijk, want los lopen is geen enkel probleem, maar binnen raak ik af en toe wel een pootje of meer :oops: of ik sluit haar per ongeluk op in de schuur...
De zindelijkheid gaat iets vooruit. Het is niet meer zo'n zeef als de eerste 2 weken. Ze doet netjes alles buiten, maar legt nog steeds net zo makkelijk een kwartier later een plas in de kamer. Vandaag met de vele regen, wilde ze niet buiten poepen. Erg lastig.
Dinahs donkere snuitje is wat lichter geworden en de vacht op haar rug wat stugger. Haar ondervacht is mooi warm van kleur, maar de stuge vacht bevat zowel lichte als zwarte haren. Ik ben benieuwd hoe haar vacht zich gaat ontwikkelen. Ze draagt haar staart wat te vrolijk en ik vind haar snuit nog wat glad van beharing. Ik hoop vooral dat het laatste nog bijtrekt, want dat vind ik juist zo grappig staan, die rommelinge snuit.
Dinah en Romy zijn nog altijd geen vrienden. Dinah gapt speelgoed van de kinderen tot groot ongenoegen van Romy. Toch zoekt Romy op haar manier ook wat meer contact, want Romys babypop Daisy komt Dinah regelmatig aaien.

Als ik oppas voor Romy heb, ga ik vrijdag met Nancy, Belle, Guusje-Ciske en onze hondjes wandelen.
Ik ga mijn meisjes horizontaal leggen en kom morgen even bijlezen.
:peace:

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Fijn dat het zo goed gaat met Dinah.
En nu Daisy al aait, komt het tussen Romy en Dinah ook vast snel goed/beter.

Ik kan me voorstellen dat je behoorijk 'leeggelopen' bent.
Lekker bijtanken!!

Prima hoor geen PC...maar ik ben wel erg benieuwd naar de laatste foto's van Dinah... :hihi: :fluit:

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Nou, inderdaad, even van je welverdiende rust genieten! Hoewel je het nog druk genoeg hebt. Fijn van die driewieler. :smile: En dat het zo goed gaat met Dinah erbij. :thumbsup:
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Wat fijn dat Romy een nieuwe driewieler krijgt, zie haar al door de winkel rijden. :hihi:
Even zo weinig mogelijk aan je hoofd, kan me dat goed voorstellen. Je hebt zoveel jaar achter elkaar moeten studeren dat er weinig tijd over bleef voor andere dingen.
Nog flink oefenen met zwemmen, dan mag Dana vast afzwemmen na de vakantie.
Dinah wordt zelfs al geaaid door Daisy, goed zo Romy.
Lijkt wel of Dinah zich meer aan jouw hecht dan aan Phoebe, wel erg leuk al is het soms misschien lastig. Ben heel benieuwd hoe ze er nu uit ziet, ze zal al aardig gegroeid zijn.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

De boog heeft heel lang gespannen gestaan. Neem lekker de tijd om te ontspannen.
Heerlijk dat het gelukt is om voor Romy een driewieler te krijgen.
Zit dat ook eens mee. Straks lekker fietsen samen.
En met Dinah gaat het ook prima, dat niet meer binnen plassen en poepen gaat echt wel over. Zij heeft wat meer tijd nodig daarvoor, maar kan mij voorstellen dat het af en toe lastig is.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

yvonne

Bericht door yvonne »

Wat fijn om te lezen dat alles goed gaat. Behalve dan dat je met je been omhoog zit :(
Tja, dat weer....het lijkt weel herfst. Het miezert hier ook maar gewoon door :regen: Je zou bijna zelf in zo'n lekker warm mandje gaan liggen......
Het is te hopen dat Dana nog lekker kan oefenen voor haar zwemdiploma.
En het is toch mooi dat de pop van Romy Dinah mag aaien :smile:
Ik wens je een goede vakantie en rust maar lekker uit.
Afbeelding

Renate

Bericht door Renate »

Vandaag is mijn knie gelukkig weer gewoon. De zwelling is helemaal weg. Wat een rotbeesten zijn die dazen toch. Elke keer als ik met honden naar buiten ga, spuit ik me in met deet, want ik reageer behoorlijk op insektenbeten. Ik had er niet op gerekend dat ik op weg naar de brievenbus een daas zou treffen.
Het ergste heb ik gelukkig weer gehad.
En met Dinah gaat het ook prima, dat niet meer binnen plassen en poepen gaat echt wel over. Zij heeft wat meer tijd nodig daarvoor, maar kan mij voorstellen dat het af en toe lastig is.
Natuurlijk gaat het vroeg of laat nog over. En ik vind het geen probleem om af en toe een plasje te ruimen. We hebben parket, dus het is zo gebeurd. Ik begrijp echter niet waarom het zo snel na het uitlaten (waar ze ook altijd plast) mis gaat, terwijl ze het een hele nacht droog kan houden.
Lijkt wel of Dinah zich meer aan jouw hecht dan aan Phoebe, wel erg leuk al is het soms misschien lastig.
Dinah is zeker meer op mij gericht als op Phoebe. Ik vind het wel handig. Erg makkelijk met uitlaten en op de cursus. Wel naar dat ik af en toe een pootje onder mijn voeten heb, omdat Dinah constant vlak voor of achter me zit. Dan voel ik me zo schuldig.

Ik zal snel wat foto's uploaden.

Martine

Bericht door Martine »

Fijn dat je zo lekker aan uitrusten toe komt! :thumbsup:
Je had het ook verdiend!
En wat een fijne meevaller van die fiets; wat zullen jullie daar een plezier van hebben.
Ik hoop dat het weer snel opklaart; in de zomervakantie hoort je zwembad wel gebruikt te worden, toch?

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Renate

Bericht door Renate »

Tijdens onze late wandeling komen we tegenwoordig altijd een egeltje tegen. Phoebe en Dinah vinden het een reuze interessant beestje en worden er helemaal opgewonden van. Ik laat ze toch niet te dicht bij komen, want dat vind ik zielig voor het egeltje en bovendien hebben egels altijd veel ongedierte bij zich.

karin73

Bericht door karin73 »

Heel herkenbaar, Suske wordt behoorlijk onrustig als ze een egeltje ziet.
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Renate

Bericht door Renate »

Vandaag hebben we voor het eerst het kortste rondje bos met Dinah gewandeld. Het is ongeveer 20 minuutjes wandelen. Dinah heeft genoten van alles wat ze rook en zag. Ze heeft het hele rondje uitgelopen. Het viel mij niet tegen, want ze speelt graag voor handtas.

De zindelijkheid gaat een heel stuk beter. Een enkele keer heeft ze nog wel een ongelukje, maar gelukkig niet meer elk wakker kwartier.

Morgen hebben we de laatste les van de instroomcursus. Daarna gaan we verder met de puppycursus. We werken met een clicker en Dinah reageert er heel goed op.

Het blaffen van Dinah heb ik er met de tips van de gedragstherapeute uitgekregen. Gelukkig, want dat vond ik heel erg.

Gisteren hadden we een heel slechte dag. Romy was een paar dagen bij oma en opa wezen logeren en was doodsbang voor Dinah bij thuiskomst. Ze durfde nauwelijks van de bank en Dinah vond het natuurlijk een leuk spelletje om tegen de bank te gaan staan. Alleen als Dinah sliep of bij mij of Dana op schoot zat, durfde Romy te spelen. Met wandelen hield ze mijn hand stevig vast en verloor Dinah geen minuut uit het oog. Wat een vervelende situatie was dat.
Eind van de middag leek het wel of Romy een migraine-aanval kreeg. Ze klaagde over 'haarpijn' en hield haar handen stevig tegen haar hoofd net boven haar staartjes. Ze was spierwit en misselijk. Ze heeft flink overgegeven en klaagde later over pijn in haar nek. Na een pijnstiller is ze in een diepe slaap gevallen en vanmorgen was ze beter.
Vandaag ging het erg goed met Romy en Dinah. Gelukkig maar! Want wat als Romy zo bang als gisteren gebleven was.....

Morgen is Dinah alweer 12 weken oud. Wat gaat het toch snel.
Laatst gewijzigd door Renate op 23 jul 2011, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Tjonge jonge Renate, wat een toestand met Romy!!
Behoorlijk schrikken.
Veel migraine mensen zijn 'anders' vóór ze een aanval krijgen.
Dat kan behoorlijk zijn. Dus het klinkt wel alsof dat zo zou kunnen zijn in haar geval.

Fijn dat het met Dinah een stuk beter gaat.

Renate

Bericht door Renate »

Veel migraine mensen zijn 'anders' vóór ze een aanval krijgen.
Dat kan behoorlijk zijn. Dus het klinkt wel alsof dat zo zou kunnen zijn in haar geval.
Oh, dat wist ik niet, Jeanette. Bedankt voor deze info.
Het zou inderdaad kunnen verklaren waarom Romy zo angstig op Dinah reageerde gisteren. Dikke vrienden zijn ze niet, maar zo had ik haar nog niet meegemaakt. Misschien heeft ze zich 'anders' gevoeld en daar weet ze zich natuurlijk geen raad mee.
Ik weet niet zeker of ze migraine had, want Romy geeft weinig informatie. Ik moet, net zoals bij een zieke baby, goed naar haar kijken. Het enige wat ze me gaf was dat ze 'haarpijn' had en later klaagde ze over haar nek. Door de manier waarop ze haar hoofd achterover hield, las ik af dat haar nek spieren verkrampt waren. Of uitstraling van de hoofdpijn. Het overgeven is natuurlijk een duidelijk teken. Romy had geen koorts.

Vannacht moest ik ineens aan mijn zusje denken. Die heeft last van migraine. Ik ben vanmorgen gaan googlen of kinderen ook migraine konden hebben en dat blijkt inderdaad zo te zijn.

Mary

Bericht door Mary »

Sjonge, wat moet jij toch altijd vreselijk goed opletten.
Gelukkig dat het nu weer gaat zoals het was.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Het 'anders' kan hem zeker in de stemming zitten.
Depressief/neerslachtig.., maar ze kan ook last hebben gehad aura's en dan zie je alles letterlijk anders in sommige gevallen.
Ja hoor..ik had het al vanaf mij 4e jaar. Dus je kunt er als kind last van hebben.
Vaak hebben kinderen , eerst, z.g. buikmigraine.

Sneu hoor. Het is een rot kwaal.
Hopelijk blijft het nu weg. Dat kan ook best. :ja:

Gesloten