Tipper

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Gesloten
Coby

Tipper

Bericht door Coby »

Met Tipper gaat het heel goed! Ze is al aardig gewend bij ons en wij aan haar.
Voor de zindelijkheid hebben we een konijnenren in de tuin gezet (bedankt voor de goede tips!). Het plassen gaat daar al heel goed. Het poepen blijft wat achter. Dat doet ze liever in de bench :bibbers: of in de kamer.
Ik ben nu 2 keer met Tipper naar de puppycursus geweest van Martin Gaus. Daar werken ze met een clicker. Ik was eerst een beetje sceptisch, maar nu ik zie hoe goed het werkt bij Tipper en hoe leuk het is om haar te zien nadenken over wat ze moet doen, ben ik helemaal om.
Autorijden vindt ze nog niet super, dus maak ik met regelmaat een klein ritje om haar te laten wennen. Dat gaat al steeds beter.
Onweer en regen zijn daarentegen geen enkel probleem meer, dankzij het weer van de afgelopen tijd.

rini

Re: Tipper

Bericht door rini »

:thumbsup:
Afbeelding

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Dat klinkt allemaal positief. :smile:
Hopelijk krijgt ze het poepen op de juiste plek ook gauw 'onder de knie'.
Wat voor hondje is Tipper? Afwachtend of just niet? Druk, wild, of rustig?
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Die Tipper... :Kuss:
Gaat ze vaak in de bench?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

ewhuitema

Bericht door ewhuitema »

Mooi dat het zo goed gaat met Tipper!
Je bent wel druk met zo'n pup vind je niet?
Hoe gaat het met bijtgedrag naar de kinderen? Dat was bij Rosa het lastigst af te leren! We hebben toen, ik geloof op advies van forumlid Renate, het boek de hondse baas aangeschaft. Toen wel veel plezier van gehad.
Succes met de kleine!

Coby

Bericht door Coby »

Het is lastig Tipper te omschrijven, omdat ik geen vergelijking heb met een andere hond. Ik denk dat Tipper een heel vriendelijk hondje is, niet erg bang aangelegd. Voor de grap zeg ik vaak tegen Pieter als ze ergens van is geschrokken: "haar herstelvermogen is zeer goed". Dit nav de omschrijving van de honden in het clubblad.
Ze is graag in de ruimte waar wij ook zijn. Dan speelt ze met een botje, touw of knuffel. Leuk vindt ze ook de onderkant van de bank, wat uiteraard niet mag :boos: . Ik ben bezig haar te laten apporteren, wat al heel aardig gaat. Ze houdt tijdens een wandeling heel graag een stok/touwtje in haar bek. Als ze moe aan het worden is merk je dat aan haar gedrag, dan gaat ze bijten. Ik probeer dat nu steeds voor te zijn door haar op tijd in de bench te doen. Uiteindelijk slaapt en rust ze nog veel, en dat laat ik haar in de bench doen en niet ergens anders in de kamer.
Andere mensen vindt ze heel erg leuk, ze wordt graag geknuffeld en draait zich snel op haar rug. Haar buikje is ook nog zo lekker zacht en rose.
Al met al ben ik er erg druk mee Elske, een pup kost veel tijd, dat heb ik uit jouw verhalen ook wel gelezen.

Mary

Bericht door Mary »

Stapt ze ook uit haarzelf in de bench?
En zo ja, laat je het deurtje dan open?
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Een fijn hondje, zo te lezen. :smile:
Heel herkenbaar dat ze dan door hun vermoeidheid wat 'over de rooie' raken. Dan is zo'n bench wel heel handig zolang het geen straf wordt. Dat bijterige had Roosje trouwens niet, maar Beppie en Vera wel die eerste maanden. (En toen had ik nog geen bench.)
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Kun je ook een beetje hoogte krijgen van haar 'poep' tijden?
Het zou fijn zijn als je haar vóór kunt zijn.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Wilma

Bericht door Wilma »

Zo te horen is het een heel fijn hondjes. De bench hebben we hier ook als een rust moment. Zo af en toe weet dundee-banjer ook niet van ophouden en wil maar door blijven spelen.
het zindelijk maken komt vanzelf, handig is nu het mooie weer, kunnen ze lekker vaak naar buiten.

Groetjes Wilma

ewhuitema

Bericht door ewhuitema »

ja dat is wel een voordeel van een zomer hondje!

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Lijkt prima te gaan bij jullie, Coby.
Die drukke begin periode gaat heel snel voorbij.
Goed dat je hem alleen maar in de bench laat slapen, en niet zomaar ergens.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Gesloten