Als ik smorgens om 6.30 uur het uitlaat rondje doe is het heerlijk rustig nog, aan de overkant bij ons is een groot plein daar kan ik dan heerlijk oefenen . Want binnen doet hij het allemaal heel goed maar buiten met prikkels is toch een ander verhaal.
Vijf minuten verder op is het sportcomplex van VVSB voetbal en handbal .
Ik besefte dat dat ook op mijn lijstje stond maar dat is er eigenlijk helemaal niet van gekomen .
Dussss , ja tussen de middag met Bero daar naar toe , twijfelde of er wel honden op het complex mochten , maar ik zag geen verbodsborden staan , dus gaan met die banaan .
Wat een geweldig mooi complex met vier kunstgras velden .een groot trapveldje voor de jeugd tijdens de wedstrijden en nog een groot gras trainingsveld voor de trainingen. Ik zocht een wedstrijd met de zon in onze rug uit en ging daar met Bero staan . In die tussen tijd kwam er net een team gillende meiden aan , die hadden voor het eerst gewonnen en gilde het hele complex bij elkaar , ja leuk daar moet ik zijn dacht Bero , uh uh dacht het nie Berootje, met alle commando's die hij goed kent heb ik hem bij mij kunnen houden zonder te trekken , ja hij kwispelde wel als een gek, maar hij was hard aan het werk om zich in te houden . Mooi , dat ging goed . Nu positie ingenomen bij veld 4 , potver nog een hele leuke wedstrijd ook , Bero vondt dat ook denk ik want hij heeft zeker een kwartier op het kontje gezeten , tot de keepster van het gillende team meisjes naast mij kwam staan toen was het over, het meisje was straal verliefd op Bero en weg was alle aandacht voor de baas , jammer.
Inmiddels was het aardig druk geworden , vooral bij veld 4
Straks ga ik weer naar het complex want ik vond het zelf heel leuk en voor Bero een hele goede oefening.
Vanmorgen ging ik de aanraakoefening uitbreiden , normaal wijs ik een lichaamsdeel aan en dan moet hij dat met zijn snuit aanraken , hij vind dit een geweldig spelletje.
Vanmorgen had ik 5 van zijn favoriete speeltjes in een grote cirkel gelegd.
Bero in het midden , deze speeltjes hebben een naam , nl bal ,poes, knorrie, koos, en vriendje. Ik noemde dus de naam van het speeltje en hij raakte dat dan aan met zijn snuit en daarna haal ik het speeltje weg , ik moest het niet te moeilijk maken voor hem. Maar hij deed het de eerste keer al goed , die slimmerd.na een kwartier stopte ik en ligt hij nu lekker te slapen .