Belevenissen van Bero

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
ireneABS

Re: Belevenissen van Bero

Bericht door ireneABS »

Waterstier schreef:Toen wij Bero gingen halen hadden wij een halsbandjes om gedaan.
De volgende dag zijn we met Bero naar de dierenwinkel gegaan om het juiste tuigje te passen . Deze zat als gegoten en konden we nog zodanig verstellen dat hij waarschijnlijk zijn verdere leven er mee kon doen. Later hebben we besloten er nog 1 te halen maar dan een die goed tegen zeewater kan . Uiteindelijk is dat een Julius k-9
Geworden , beide tuigjes bevallen heel goed. Ik had hier op het forum ook even gepeild wat het beste was wat betreft tuig of halsband , de meningen liepen nogal uit een , dus hebben wij besloten om toch voor een tuig te gaan.

Wat ik wel echt adviseer om je smous mee te nemen en dan lekker rustig passen welke het beste past.
Succes Irene en alvast heel veel uitlaatplezier met jullie pupje met of zonder tuigje.
Dankjewel! Komt zeker goed. Enne... Ik hoop dat je blijft schrijven op het forum, erg leuk!
Bij ons woont Polo/Bo - 03-06-2015 (Babs x Brennie)

Trix

Bericht door Trix »

:thumbsup:
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

jetwolrich

Bericht door jetwolrich »

Even terugkomend op jullie bezoek bij oma, wat heerlijk toch, dat Bero zo lief is voor haar.
Voor iedereen goed, zoals dat ging.
Bero kan echt iets voor oma betekenen, hij voelt het haarfijn aan.
Die grote boef met dat kleine zachte hartje. :Kuss:
Jet Wolrich

Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018

Trix

Bericht door Trix »

Toen ik gisterochtend Bero van de trap tilde leek het wel alsof hij flink zwaarder aanvoelde, dus heb ik hem vandaag gemeten en gewogen , tjonge pas 17 weken en weegt nu 8,8 kilo en is al 38 cm schofthoogte.
Maar alles nog prachtig in verhouding.

Het wisselen van zijn tanden gaat ook erg snel, ene dag eruit en de volgende dag zie ik ze al weer door komen en zo als het er nu naar uitziet krijgt hij een prachtig gebit .

Zoals jullie weten was Bero al binnen drie weken zindelijk, zo snel was het mij nog niet eerder gelukt met een hond, nu heb ik in de gaten dat hij anders piept als hij gewoon de tuin in wil om te spelen , zodra hij echt moet plassen piept hij met een ander geluidje en pak mijn slipper en loopt naar mij toe , hij laat de slipper nog niet uit zichzelf los maar het is een teken dat hij echt nodig moet plassen of poepen .

Ohhh , heeft even geduurd voor ik dat in de gaten had , maar dat Mannetje is een wonderboy. :grijns:
Zo in onze nopjes met Bero ......
As zondag gaan we naar een camping in Norg daar gaan we voor een dag op visite bij twee mensen die twee smousjes hebben , leuk , zin in.
Jolanda en Trix

Erna

Bericht door Erna »

Zo, die Bero. Bijna net zo groot en zwaar als Lisa. Dat wordt me er eentje hoor.
Nu ook al met je slipper aan komen dragen, baas trek aan ik moet nodig, super. :ja:
Wat gaat het toch goed met hem, en je schrijft er leuk over. Altijd fijn om te lezen al reageer ik niet op elk bericht van je.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Trix

Bericht door Trix »

Als je zo trots op je smous bent en vind dat hij mooi in verhouding is , moet je dat ook natuurlijk laten zien , daarom foto geplaatst. :grijns: :fluit:
Jolanda en Trix

jetwolrich

Bericht door jetwolrich »

Wat een slimme rakker is die Bero toch! Hij kan vooruitdenken, net als met het huisje en de tunnel.
Ik kan me voorstellen dat jullie met Bero meer kunnen doen dan alleen de standaardcursussen.
Hij is zo slim en leergierig, daar zit talent in, hoor!
Ik ben natuurlijk supertrots op hem, hoewel ik er geen invloed op heb gehad. We geven de complimenten aan Roef/Ozzy!! :thumbsup:

Dus hij is nu even hoog als Moeke Beer en nog een kilo lichter.
Maar Beer is op het moment wat te zwaar.
Indy weegt nu 5,3 kilo en is 30 cm. hoog. :wink2:
Jet Wolrich

Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018

Trix

Bericht door Trix »

Oh Jet maar dan gaat Indy toch ook goed zo , jeetje , wie had dat ooit gedacht toen ze zo ziek was. Ik in ieder geval niet.
Jolanda en Trix

Jiske87
Contacteer:

Bericht door Jiske87 »

Wat een grote smous al! Al een stuk zwaarder dan zwangere Moos! (Die is dan ook maar 36 cm hoog :hihi:

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Zo is het, Indy is een klein wonder!

Wat is Moos toch een mini hondje. Dat zullen mini pupjes worden Jiske.
Alles heeft zijn eigen maat. :thumbsup:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Jiske87
Contacteer:

Bericht door Jiske87 »

Als Abel's genen hun best doen zullen ze denk ik wel mooie formaatjes krijgen hoop ik! Moos was dinsdag 7,3 kg, maar naar mijn idee is dat nu al een stuk meer, haar buik heeft de afgelopen week echt een groeispurt gehad :thumbsup:

loes

Bericht door loes »

Ja, dat kan, maar volgens de "kenners" worden ze niet al heel groot in de baarmoeder. Dat past zich inderdaad aan de maat van de moeder aan. Al kunnen er toch vaak wel flinke verschillen in zitten en zit er een kiloknaller tussen die het de moeder en de nog ongeboren broers en zussen moeilijk maakt.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ik zal duimen voor zes van zo'n 180 gr. Dat lijkt me wel wat.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Jiske87
Contacteer:

Bericht door Jiske87 »

Jeanette schreef:Ik zal duimen voor zes van zo'n 180 gr. Dat lijkt me wel wat.
Dat zou mooi zijn :thumbsup:

Maureen

Bericht door Maureen »

Waterstier schreef:Als je zo trots op je smous bent en vind dat hij mooi in verhouding is , moet je dat ook natuurlijk laten zien , daarom foto geplaatst. :grijns: :fluit:
Jammer dat zijn slimheid niet goed overkomt op een foto, al heeft hij natuurlijk wel een erg heldere blik!
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Alida

Bericht door Alida »

Wat een prachtige smous is Bero. En gewicht en hoogte mooi in evenwicht.Zusje Indy doet het ook super :thumbsup: Groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Niet alleen slim, ook nog mooi. :thumbsup:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Trix

Bericht door Trix »

EerGisteren was ik met Bero door het dorp gegaan , er zijn erg veel toeristen dus heel druk. En Bero vindt dat leuk, en ik dus niet , gek wordt ik ervan . :shy:
Springt naar alles wat naar hem kijkt , wil alleen maar naar kinderen toe, en springt elk schouder tasje van een vrouw af ,ik ben dan ook doodmoe en helemaal af als ik dan weer thuis ben. :roll:
Ik besloot daar toch heel snel iets aan te doen want dit gedrag kan echt niet .
Gisteren dus weer centrum in en elke keer ziocht ik het extreme op , bv drukke groep mensen , drukke kinderen ,mensen met honden terrasjes enzv. Ik bleef dan op twee meter stil staan en gaf Bero commando zit, belonen met voertje en laten volgen weg van de storende factor. Nou vindt hij het voertje wat ik gebruikte wel lekker maar om te zeggen dat hij er een moord voor wil doen kan ik dan niet echt zeggen. Dus zou ik de volgende dag z'n favoriete kipknakworstjes gebruiken .
Maar ik merkte wel dat m'n aanpak toch wel een beetje werkte dus dat gaf wel hoop.
Vandaag weer het zelfde gedaan maar dan met z'n favoriete worstjes in hele kleine stukjes gesneden.
Hij had de lucht al geroken dus was hij helemaal op mij gericht, sodemieters wat ging dat goed zeg , we kwamen samen helemaal vrolijk thuis , het was net of hij er zelf ook van genoten had. :jeah2:
De verdere middag was hij zo lief , reageerde direct op mijn nee, reageerde direct als ik riep , ging op commando drie speeltjes terug in zijn kist leggen. Het lijkt wel of er een knopje bij hem omgegaan is . Ieder geval ga ik morgen weer het dorp in en lekker verder oefenen .
Jolanda en Trix

Maureen

Bericht door Maureen »

Strak plan Trix!
Wat heerlijk dat hij de knop al om lijkt te hebben. Waar de favoriete beloning al niet goed voor is :grijns:
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Profiteer maar van al die drukte. Een prima gelegenheid om prima bezig te zijn met Bero.
Jouw plan blijkt al snel vruchten af te werpen. :thumbsup:
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Gesloten