Hoera voor Noortje
Re: Hoera voor Noortje
Ach... het kleine ding heeft wat last van haar darmen.
Jammer, zo starten. Drinkt ze wel goed?
Jammer, zo starten. Drinkt ze wel goed?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Mijn honden lusten en verdragen alles, dus ik heb er geen ervaring mee, maar intolerantie voor RC is niet ongebruikelijk, kennelijk zit daar iets in dat niet elke hond goed verdraagt.
Wat minder goed eten in het begin komt ook regelmatig voor maar uiteraard is diarree iets dat goed in de gaten gehouden moet worden.
Hoop dat ze gauw weer opknapt.
Wat minder goed eten in het begin komt ook regelmatig voor maar uiteraard is diarree iets dat goed in de gaten gehouden moet worden.
Hoop dat ze gauw weer opknapt.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
-
petramusters
Welkom thuis Noortje
fijn dat Noortje ook goed heeft geslapen vanacht .
Ik hoop dat ze net als Sjarel ook goed gaat eten. Sjarel mis zijn zusje en broertje en mammie en Liefdeke en natuurlijk ook José en theo ! :hug:
Xxxx Sjarel (2/4/2015) "op de mokerhei "
-
sammydesmous
Loes hier hebben ze ook Royal Canin gegeten. Ze aten het met smaak en niemand had er last van. Maar zaterdagmorgen had Noortje opeens diarree. Misschien iets in de tuin gegeten al zou ik niet weten wat. Ze namen wel eens een hapje van een plant of struik. Maar of dat het is geweest weten we niet. Slecht eten kan nu ook door de veranderingen komen al was ze hier geen hele grote eter zoals Jochie.
Het vele slapen vind ik normaal, hier sliepen ze ook nog best veel met tussenpozen dat ze wakker waren en speelden. En dan weer een hele tijd slapen. Het zijn ook nog baby's.
Fijn dat Noortje het goed doet in de bench. En wat een langslaper is het. Lekker toch.
José, Sammy & Lieveke

Het vele slapen vind ik normaal, hier sliepen ze ook nog best veel met tussenpozen dat ze wakker waren en speelden. En dan weer een hele tijd slapen. Het zijn ook nog baby's.
Fijn dat Noortje het goed doet in de bench. En wat een langslaper is het. Lekker toch.
José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
-
sammydesmous
Ja ze zullen elkaar en mams en Lieveke best missen. Het is ook een hele verandering voor ze. Andere omgeving en weg bij de anderen. Maar dat gaat echt wel goed komen hoor. Alle pups maken dit mee en komen deze periode goed door. Veel afleiden zal vast helpen en lekker slapen.petramusters schreef:Welkom thuis Noortjefijn dat Noortje ook goed heeft geslapen vanacht .
Ik hoop dat ze net als Sjarel ook goed gaat eten. Sjarel mis zijn zusje en broertje en mammie en Liefdeke en natuurlijk ook José en theo ! :hug:
José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
Het kan ook gewoon van de overgang naar haar nieuwe stekkie komen in combinatie met iets uit de tuin...De een heeft daar wat meer moeite mee dan de ander. En er zijn geen slokjes bij moeders meer te bietsen. Als ze maar goed drinkt, komt het vast gauw goed.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Ellie, heel vervelend die diarree.
Maar ik zou niet zo snel overstag gaan en al ander voer proberen.
Is Noortje levendig, maakt ze wel of geen zieke indruk?
Zolang ze goed drinkt, mag ze in mijn ogen best een dagje of 2 'ziek' zijn.
Geef haar de gelegenheid om te wennen bij jullie. Dat is héél vermoeiend en zal ze flink van moeten uitrusten.
Geef niet te snel toe aan grillen van een pup.
Die gaat best eten als ze beter is en honger heeft.
Zij deed het toch goed op RC?
Maar ik zou niet zo snel overstag gaan en al ander voer proberen.
Is Noortje levendig, maakt ze wel of geen zieke indruk?
Zolang ze goed drinkt, mag ze in mijn ogen best een dagje of 2 'ziek' zijn.
Geef haar de gelegenheid om te wennen bij jullie. Dat is héél vermoeiend en zal ze flink van moeten uitrusten.
Geef niet te snel toe aan grillen van een pup.
Die gaat best eten als ze beter is en honger heeft.
Zij deed het toch goed op RC?
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Allereerst gefeliciteerd met jullie pup
Toen Moos hier kwam wonen heeft ze een dag of 5 niets gegeten, supereng bij zo'n klein pupje. Ik ben toen wel overstag gegaan omdat ze afviel. Brinta, gekookte eitjes en kip waren zelfs lastig om naar binnen te krijgen. Na een paar weken ging het eten steeds beter. Ze is nooit een grote eter geweest, maar het kan dus zeker met de overgang van de thuissituatie te maken hebben. Hopelijk gaat het snel weer beter bij jullie!
Toen Moos hier kwam wonen heeft ze een dag of 5 niets gegeten, supereng bij zo'n klein pupje. Ik ben toen wel overstag gegaan omdat ze afviel. Brinta, gekookte eitjes en kip waren zelfs lastig om naar binnen te krijgen. Na een paar weken ging het eten steeds beter. Ze is nooit een grote eter geweest, maar het kan dus zeker met de overgang van de thuissituatie te maken hebben. Hopelijk gaat het snel weer beter bij jullie!
Lieve mensen wat een lieve
tips allemaal
Met Noortje gaat t nu een heel stuk beter. Drinken is geen probleem gelukkig. Het eten gaat nog niet helemaal van harte maar ik doe het voer nu op een klein tapasbord. Die blijft stevig staan en dat vind mevrouwtje een stuk prettiger eten.
De Royal Canin had ik door de Biofood weer toegevoegd maar dat kotst ze toch weer uit. Dat gaat t dus niet meer worden, maar er is nog zoveel ander voer jeetje wat een hoop merken dierenvoer, gaat dr maar aan staan als dierenhandel.
Ze slaapt nog steeds naast mijn bed in de bench met een kruik en dat gaat eigenlijk heel goed. Ik ga morgen proberen of dat ook wil lukken als ik de bench in de woonkamer laat staan en mijn slaapkamerdeur open laat zodat ze mij kan horen en ik haar.
Zindelijkheidstraining gaat goed. Ze begint meestal te piepen als ze moet. soms nog een klein ongelukje.
En dan buiten veranderd ze in een enthousiast klein Smousje, dartel en speels en ze wil met alle honden groot en klein spelen en iedereen begroeten. Nieuwgierig aagje.
Ze veroverd menig mensenhart.
Iedereen smelt.
Met Noortje gaat t nu een heel stuk beter. Drinken is geen probleem gelukkig. Het eten gaat nog niet helemaal van harte maar ik doe het voer nu op een klein tapasbord. Die blijft stevig staan en dat vind mevrouwtje een stuk prettiger eten.
De Royal Canin had ik door de Biofood weer toegevoegd maar dat kotst ze toch weer uit. Dat gaat t dus niet meer worden, maar er is nog zoveel ander voer jeetje wat een hoop merken dierenvoer, gaat dr maar aan staan als dierenhandel.
Ze slaapt nog steeds naast mijn bed in de bench met een kruik en dat gaat eigenlijk heel goed. Ik ga morgen proberen of dat ook wil lukken als ik de bench in de woonkamer laat staan en mijn slaapkamerdeur open laat zodat ze mij kan horen en ik haar.
Zindelijkheidstraining gaat goed. Ze begint meestal te piepen als ze moet. soms nog een klein ongelukje.
En dan buiten veranderd ze in een enthousiast klein Smousje, dartel en speels en ze wil met alle honden groot en klein spelen en iedereen begroeten. Nieuwgierig aagje.
Ze veroverd menig mensenhart.
Groetjes Ellie
Noortje op de Mookerhei (2 april 2015)
Noortje op de Mookerhei (2 april 2015)
Dat schijnt een Smouzeneigenschap te zijn, dat harten veroveren
Fijn dat ze goed drinkt. En als ze de Biofood goed binnen houdt..........dan maar even geen RC.
Fijn dat ze goed drinkt. En als ze de Biofood goed binnen houdt..........dan maar even geen RC.
Maureen
Ha fijn, dat klinkt goed.
Ook al een kleine hartenbreekster.
Ook al een kleine hartenbreekster.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011