Fietsen
Re: Fietsen
Silvia onze coach van het flyballteam fiets elke dinsdag met Lisa. Dat gaat goed, al wil ze niet meteen snel mee rennen-lopen. Ze voert de afstand steeds een beetje op en fiets nu bijna drie kwartier met haar.
Heb van de week een springer gekocht met 20% korting, en Pim heeft hem inmiddels op mijn fiets gemonteerd.
Vanochtend voor de eerste keer uitgeprobeerd. Lisa moest er niets van weten, trok als een bezetene. Bij Silvia loopt ze aan haar gewone riem met tuig en heeft ze wat meer ruimte, zij laat haar aan de linkerkant lopen. Dat is Lisa met wandelen ook gewend, maar de springer is rechts gemonteerd zoals het hoort. Lisa vindt waarschijnlijk dat ze te dicht bij de fiets loopt, wil afstand houden. Heb eerst met de fiets aan de hand een stuk met haar gelopen tot dat beter ging. Daarna voorzichtig, in laag tempo een stukje gefietst. Niet langer dan een goed kwartier weggeweest. Morgen weer opnieuw proberen, eerst lopen en dan fietsen.
Moet op een gegeven moment gewoon goed gaan.
Ben wel blij dat ik beide handen aan het stuur kan houden en dat de springer het trekken van Lisa opvangt zodat ik geen rukken aan de fiets krijg.
Heb van de week een springer gekocht met 20% korting, en Pim heeft hem inmiddels op mijn fiets gemonteerd.
Vanochtend voor de eerste keer uitgeprobeerd. Lisa moest er niets van weten, trok als een bezetene. Bij Silvia loopt ze aan haar gewone riem met tuig en heeft ze wat meer ruimte, zij laat haar aan de linkerkant lopen. Dat is Lisa met wandelen ook gewend, maar de springer is rechts gemonteerd zoals het hoort. Lisa vindt waarschijnlijk dat ze te dicht bij de fiets loopt, wil afstand houden. Heb eerst met de fiets aan de hand een stuk met haar gelopen tot dat beter ging. Daarna voorzichtig, in laag tempo een stukje gefietst. Niet langer dan een goed kwartier weggeweest. Morgen weer opnieuw proberen, eerst lopen en dan fietsen.
Moet op een gegeven moment gewoon goed gaan.
Ben wel blij dat ik beide handen aan het stuur kan houden en dat de springer het trekken van Lisa opvangt zodat ik geen rukken aan de fiets krijg.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Lisa zal er best aan wennen en jij ook.
Voel je inderdaad niet dat ze trekt? Ik heb ook nog een springer liggen, die ik van Wingkum kreeg, dus die moet ook nog op mijn fiets worden gemonteerd. Maar met Fija fietsen gaat toch pas na het nest. Adah liep altijd gewoon aan de lijn, waarbij ik grotendeels wel mijn beide handen op het stuur hield. Toen ik met de 2 gekoppelde honden fietste, deed ik het wel met 1 hand, want anders liepen ze veel te dicht op de fiets.
Voel je inderdaad niet dat ze trekt? Ik heb ook nog een springer liggen, die ik van Wingkum kreeg, dus die moet ook nog op mijn fiets worden gemonteerd. Maar met Fija fietsen gaat toch pas na het nest. Adah liep altijd gewoon aan de lijn, waarbij ik grotendeels wel mijn beide handen op het stuur hield. Toen ik met de 2 gekoppelde honden fietste, deed ik het wel met 1 hand, want anders liepen ze veel te dicht op de fiets.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Doordat de springer vlak onder het zadel gemonteerd zit en hij verend is merk je inderdaad niet zoveel van het trekken. Ik doe het heel rustig aan hoor, vind het best een beetje eng. Doordat Lisa zo weinig ruimte heeft zal ze nooit voor of achter een wiel kunnen raken. Dat is voor mij een hele gerusstelling. Met een losse riem lijkt het me veel lastiger.
Fija eerst maar haar nestje, ben heel benieuwd Loes.
Fija eerst maar haar nestje, ben heel benieuwd Loes.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
Renate
Veel fietsplezier, Erna! Phoebe en ik vinden het heerlijk. Phoebe heeft al snel naast de fiets leren lopen, maar ik heb het hetzelfde gedaan als jij. Eerst lopen, daarna een stukje fietsen en dat opvoeren. Voor je het weet ben je 20 km verder
Ik voel ook niks als Phoebe trekt. Soms zijn andere hondenbezitters niet erg oplettend als je langs gefietst komt. Als de hond toenadering zoekt, wil Phoebe soms ook wel even kennismaken tijdens het fietsen. Ik voel daar echt niets van.
Ik voel ook niks als Phoebe trekt. Soms zijn andere hondenbezitters niet erg oplettend als je langs gefietst komt. Als de hond toenadering zoekt, wil Phoebe soms ook wel even kennismaken tijdens het fietsen. Ik voel daar echt niets van.
-
Alma
Renate, je hebt het me wel verteld maar weet het niet meer.....waar heb je dat fietsding nu gekocht? Bij dierenspeciaalzaak of de fietsenzaak??
gr, Alma
gr, Alma
Dus jij bent ook lekker aan het trainen langs de fiets met Lisa.
Waarom laat coach Lisa eigenlijk links langs de fiets lopen?
Het is toch veel veiliger als ze rechts loopt?!
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
-
Renate
Ik heb de Walky Dog, Alma. Ik heb hem gekocht bij de Jumper. Dat is hier de dierengroothandel (waar je ook als particulier mag kopen), maar hij zal in meerdere dierspeciaalzaken te koop zijn.
Vandaag voor de eerste keer uitgeprobeerd Charlotte, morgen weer proberen.Charlotte schreef:Dus jij bent ook lekker aan het trainen langs de fiets met Lisa.![]()
Ik heb al eens de opmerking gemaakt dat het beter is als Lisa aan de rechter kant zou lopen, maar dat voegt haar om de een of andere reden niet goed denk ik.
Het voordeel van Almere is dat we overal fietspaden hebben, dus hoef je nooit met je hond op de rijweg. Dat maakt het dan weer iets veiliger in ieder geval.
Als Lisa helemaal gewend is naast mijn fiets te lopen zal Silvia er mee stoppen.
Zal het morgen eens met haar bespreken.
Dat links lopen met alle honden is mij nooit duidelijk geworden.
Er is veel voor te zeggen wanneer een jachthond met de jager
meeloopt, vanwege het geweer, maar verder? Vanwege problemen
met ellebogen heb ik altijd geleerd aan de honden om gewoon te
wisselen. Mijn uitlaat-golden was een jachthond. Voor hem moet ik
mijn wandeling aanpassen omdat hij uitsluitend links loopt. Op de fiets
aan de linkerkant vind ik echt gevaarlijk.
Er is veel voor te zeggen wanneer een jachthond met de jager
meeloopt, vanwege het geweer, maar verder? Vanwege problemen
met ellebogen heb ik altijd geleerd aan de honden om gewoon te
wisselen. Mijn uitlaat-golden was een jachthond. Voor hem moet ik
mijn wandeling aanpassen omdat hij uitsluitend links loopt. Op de fiets
aan de linkerkant vind ik echt gevaarlijk.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Mij is geleerd dat de hond links naast je loopt. Als ik langs een weg loop dan loop ik het verkeer tegemoet aan de linkerkant van de weg, dan loopt Lisa aan de veilige kant. Met fietsen moet de hond juist aan de rechter kant lopen voor de veiligheid.
Ja, dat wilden ze mij ook ooit leren. Zie nu met de golden dat het alleen maar
een beperking is. Ik zeg links of rechts tegen Pim en dat werkt prima.
een beperking is. Ik zeg links of rechts tegen Pim en dat werkt prima.
Dat is het makkelijkste Mary, als je de hond aan beide kanten kan laten lopen.
Op vervolgcursussen wordt dat ook aangeleerd.
Op vervolgcursussen wordt dat ook aangeleerd.
Toen ik nog alleen maar Finny had, ging die ook regelmatig mee langs de fiets.
Zij wist heel goed waar ze dan moest lopen; rechts, dus aan de binnenkant, zo werd het ook geadviseerd door de hondenschool.
Met Guusje erbij heb ik nooit meer gefietst, die weet dus niet was dat is. Zou het haar nog moeten leren evt.
Zij wist heel goed waar ze dan moest lopen; rechts, dus aan de binnenkant, zo werd het ook geadviseerd door de hondenschool.
Met Guusje erbij heb ik nooit meer gefietst, die weet dus niet was dat is. Zou het haar nog moeten leren evt.
Charlotte
Lisa is maar 'n half jaar jonger dan Guusje Charlotte.
Heb nog een vraag over het fietsen.
Vandaag weer gefietst met Lisa, zij hangt heel erg schuin in haar tuig. Ze wil zover mogelijk van de fiets aflopen wat natuurlijk niet gaat doordat ze vast zit.
Dat schuine lopen van haar lijkt me niet goed voor haar voeten omdat ze haar poten niet recht op de grond zet. Ben bang dat haar voetkussentjes schuin afslijten.
Hoe zou ik dat nu het beste kunnen oplossen?
Heb nog een vraag over het fietsen.
Vandaag weer gefietst met Lisa, zij hangt heel erg schuin in haar tuig. Ze wil zover mogelijk van de fiets aflopen wat natuurlijk niet gaat doordat ze vast zit.
Dat schuine lopen van haar lijkt me niet goed voor haar voeten omdat ze haar poten niet recht op de grond zet. Ben bang dat haar voetkussentjes schuin afslijten.
Hoe zou ik dat nu het beste kunnen oplossen?
ehhh, achteruit terugfietsen?...
groet, Martine
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Geef het even de tijd. Dat hangen zal toch wel overgaan, misschien door het
tempo te veranderen. Het slijten van de kussentjes zal zo'n vaart niet lopen.
tempo te veranderen. Het slijten van de kussentjes zal zo'n vaart niet lopen.
Ik had op de fiets (voor mijn doen) een behoorlijk tempo. Inderdaad zodat ze gewoon mee moesten zonder van alles te (kunnen) willen. Ze liepen dan het beste mee, mooi regelmatig. Uiteraard is het dan wel extra opletten en ik weet niet of ik dat nog zo zou durven. Daar waar het kon in het bos mochten ze los, maar ik denk dat met Konijnenlisa misschien een minder goed idee is 
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Ik moet het inderdaad maar wat meer de tijd geven. Morgen weer.
Silvia heeft Lisa vanavond weer opgehaald en heeft 45 minuten met haar gefietst.
Ze liep nu aan de goede kant van de fiets zag ik, dus hebben we het daar niet meer over gehad.
Ze hangt daar ook een beetje, maar als het sneller gaat valt dat wel mee.
Silvia heeft Lisa vanavond weer opgehaald en heeft 45 minuten met haar gefietst.
Ze liep nu aan de goede kant van de fiets zag ik, dus hebben we het daar niet meer over gehad.
Ze hangt daar ook een beetje, maar als het sneller gaat valt dat wel mee.