Fietsen
Re: Fietsen
Als een hond het leuk vindt, is er echt nix aan. Toen ik hier net woonde (7 jaar geleden)fietste ik zelfs met 2 honden en niet alleen naar/in het bos, maar ook naar de dierenarts en een winkelplein wat verderop.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Een kind voorop, een achterop, boodschappentas aan stuur, hond (golden)
ernaast
Was wel een tijdje terug. Ik moet er nu niet meer aan denken
ernaast
Was wel een tijdje terug. Ik moet er nu niet meer aan denken
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Dat ben ik met je eens Loes. Maar als een hond nog nooit naast de fiets heeft gelopen moet je toch afwachten hoe het zal gaan. Lisa is het niet van jongs af aan gewend en bijna vier jaar.loes schreef:Als een hond het leuk vindt, is er echt nix aan.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Stapper is best een druktemaker bij vlagen.
Fietsen ging vanaf het begin heel goed.
Maar hier op het fietspad in het bos kun je fijn oefenen natuurlijk.
Fietsen ging vanaf het begin heel goed.
Maar hier op het fietspad in het bos kun je fijn oefenen natuurlijk.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ik fiets ook altijd met de "oppashond" (een ducktoller), die geniet er super van. Niet zo vreemd, hij krijgt thuis meestal 4 keer per dag een wandeling van een minuut of 5, net genoeg om "alles te doen"...
Ik fiets dan met hem naar het bos, minuut of 10, daarna wandelen we een eind en fietsen weer terug.
Ik fiets dan met hem naar het bos, minuut of 10, daarna wandelen we een eind en fietsen weer terug.
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Op de fiets naar het eind van de wijk, dan eruit en stevig doorlopen naar huis.
De enige manier om er beweging in te krijgen.
Wat zonde, waarom neem je dan een 'werkhond' ???karin73 schreef:Ik fiets ook altijd met de "oppashond" (een ducktoller), die geniet er super van. Niet zo vreemd, hij krijgt thuis meestal 4 keer per dag een wandeling van een minuut of 5, net genoeg om "alles te doen"...
Gelukkig heeft hij jou
Omdat ze het zo'n leuke hond vinden om te zienJeanette schreef: Wat zonde, waarom neem je dan een 'werkhond' ???
Gelukkig heeft hij jou
Het is een weglopertje. Zijn baasjes wonen bij ons aan de overkant, zodra hij de kans krijgt glipt hij weg en staat bij ons in de voortuin, zegt genoeg toch...
groetjes, Karin
Karin dat is geen weglopertje, die zoekt een andere baas.
Erg jammer dat zijn eigen mensen zo weinig met hem doen, zij hebben zich duidelijk niet is het ras verdiept. Elke hond moet genoeg beweging hebben, maar er zijn er bij die extra veel beweging moeten hebben, en daar is de Toller en een van.
Erg jammer dat zijn eigen mensen zo weinig met hem doen, zij hebben zich duidelijk niet is het ras verdiept. Elke hond moet genoeg beweging hebben, maar er zijn er bij die extra veel beweging moeten hebben, en daar is de Toller en een van.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ik gebruik de fiets om Siem van het jagen af te houden. Met de fiets ben ik zo snel dat hij geen tijd heeft om de bosjes in te duiken, want anders raakt hij mij kwijt en volgens mij is dat zijn grote nachtmerrie.
Het werkt goed. Ze hobbelen lekker over het pad en je kunt meters maken.
Ook goed voor Jules want die heeft sinds hij gecastreerd is last van een ongelooflijke vraatzucht. Hij jat alles wat los en vast zit, zelfs als het op het aanrecht staat. Het is nu een echte van "Hapswoude".
Het werkt goed. Ze hobbelen lekker over het pad en je kunt meters maken.
Ook goed voor Jules want die heeft sinds hij gecastreerd is last van een ongelooflijke vraatzucht. Hij jat alles wat los en vast zit, zelfs als het op het aanrecht staat. Het is nu een echte van "Hapswoude".
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
(Jules) en
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Ik ga ook elke dag met de fiets het bos in met de hondjes. Kunnen we mooi meters maken. Roosje loopt vaak precies naast mijn voorwiel. Los dus. Keurig netjes, maar wel wat dichtbij. Ik moet er altijd zeer alert op zijn of ze toch niet snel even voorlangs wil. Het gaat soms maar net goed!
Vera heeft twee keer een langdurige schouderblessure ( twee verschillende schouders) gehad en op zich denk ik, dat het goed voor haar is, haar spieren te trainen. Wel vind ik dat ze met één voorpoot wat 'naar buiten, naar opzij' rent.
Herkent iemand dat?
Vera heeft twee keer een langdurige schouderblessure ( twee verschillende schouders) gehad en op zich denk ik, dat het goed voor haar is, haar spieren te trainen. Wel vind ik dat ze met één voorpoot wat 'naar buiten, naar opzij' rent.

Ik zie ze in gedachten al achter je aan rennen Wubke, en dan die arme Siem hoofdbreeksels bezorgen. Waar zijn de konijnen, waar is mijn baas, waar zijn de konijnen, waar is mijn baas.
Goh, die van Hapswoude leert nog aardige dingen aan zijn kleine broetje Siem.
Pakt hij het of pakt hij het niet.
Zo maakte Gijs vroeger de koelkast snachts open als ik vergeten was er een plakker op te doen. Daarna werd de inhoud geïnspecteerd en alles wat eetbaar was werd verorberd. Daar wilde onze slome Pasja wel mee helpen.
Goh, die van Hapswoude leert nog aardige dingen aan zijn kleine broetje Siem.
Pakt hij het of pakt hij het niet.
Zo maakte Gijs vroeger de koelkast snachts open als ik vergeten was er een plakker op te doen. Daarna werd de inhoud geïnspecteerd en alles wat eetbaar was werd verorberd. Daar wilde onze slome Pasja wel mee helpen.
Zou toch best een restant van die blessure kunnen zijn.Ariënne schreef: Wel vind ik dat ze met één voorpoot wat 'naar buiten, naar opzij' rent.Herkent iemand dat?
Je ziet dat trouwens ook wel in keuringsverslagen staan.
Zwaait uit of zoiets staat er dan.
Ik ben er natuurlijk nooit bij als ze de spullen van het aanrecht jatten, maar ik kan me zo voorstellen dat Jules het pikt, en als het dan op de grond ligt dat Siem er razendsnel mee vandoor gaat. Als het om eten gaat is hij echt fel.
Jules gaat dan verhaal halen en dan blijft hij toch de oudste rechten hebben. Dus uiteindelijk zijn dan de restjes voor hem.
Jules gaat dan verhaal halen en dan blijft hij toch de oudste rechten hebben. Dus uiteindelijk zijn dan de restjes voor hem.
Groet, Wubke,
(Jules) en
(Jules) en
Verborgen camera...dat is het enige dat er op zit 
We vlechten mooi twee zaken doorelkaar heen!Mary schreef:Zou toch best een restant van die blessure kunnen zijn.Ariënne schreef: Wel vind ik dat ze met één voorpoot wat 'naar buiten, naar opzij' rent.Herkent iemand dat?
Je ziet dat trouwens ook wel in keuringsverslagen staan.
Zwaait uit of zoiets staat er dan.
Maar Mary, precies, die klok had ik horen luiden. Ik vraag me dan af of dat aan de voorkant te zien kan zijn. Of zou dat uitzwaaien achter zijn?

Ja, uitzwaaien met een voorpoot.