ik heb vandaag overlecht met diegene die mijn finansien regeld dat ik 1 x in de week exstra krijg om 1 x in de week te lessen.en heb ik pas 3 lessen gehad draf word beter en galop beetje strompelig maar dat komt ook wel goed,deze lessen gaan gewoon door tot ik op die fries kan rijden en dan is het dus bij huis lessen en ik zal wel zien wat de toekomst brenktGa je nu nog wel verder met paardrijlessen
Rex...
-
marcel
Re: rex zijn gezondheid word minder
Mooi, tegen die tijd heb je het weer helemaal in de vingers. :paard+:
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Een Fries Marcel, dat is wat je noemt echt een PAARD !
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Leuk Marcel, dat je deze unieke kans krijgt om zo betrokken te zijn bij het verzorgen van een paard. Paardrijden is altijd een stiekume wens van mij geweest, maar helaas zal het daar nu wel niet meer van komen. Ik heb er geen tijd en geld voor en ik voel er weinig voor om een paard op te zadelen met een levenslange hernia...
Op zo'n mooie dag als vandaag lijkt het me heerlijk om door de duinen te struinen op een knol!
Je beseft hopelijk toch wel wat een bofferd jij bent, hè Marcel?
groet, Martine
Je beseft hopelijk toch wel wat een bofferd jij bent, hè Marcel?
groet, Martine
Laatst gewijzigd door Martine op 22 okt 2009, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Het intensief bezig zijn met de paarden is een hele goede manier om het verlies van Rex te verwerken.
Je kunt je nu volledig op de paarden storten, en hoeft niet meer naar huis om Rex te verzorgen. Dat geeft toch een grotere vrijheid dan voorheen.
Zoals José al zei, een pup kost enorm veel tijd en energie, en zou je beletten om nog zo lang met de paarden bezig te zijn.
Vind Friese paarden prachtig.
Je kunt je nu volledig op de paarden storten, en hoeft niet meer naar huis om Rex te verzorgen. Dat geeft toch een grotere vrijheid dan voorheen.
Zoals José al zei, een pup kost enorm veel tijd en energie, en zou je beletten om nog zo lang met de paarden bezig te zijn.
Vind Friese paarden prachtig.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
-
marcel
de foto op canvas heb ik vandaag al binnen dat is snel he kijk maar ff in mijn map
gr marcel
gr marcel
-
marcel
en nog een foto van afgelopen zondag middag wel een van de laaste
gr
gr
Flink formaat !
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Mooi Marcel, en zo lekker snel.
Geef hem maar een mooi plekje!
groet, Martine
Geef hem maar een mooi plekje!
groet, Martine
Die heb je snel binnen Marcel, hij is mooi geworden.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Hij is zeker erg mooi geworden!!
Die andere foto van Rex is ook prachtig.
Wat was hij toch mooi van kleur.
Die andere foto van Rex is ook prachtig.
Wat was hij toch mooi van kleur.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Het is bijna een schilderij, prachtig!
Charlotte
Marcel ik ben het even kwijt, had je Rex als pup gekregen? Ik dacht het niet maar weet het niet zeker.
Met mijn vraag bedoel ik eigenlijk, heb je wel eens een pup opgevoed?
Als dat niet het geval is moet je er héél goed over nadenken. Een pup is natuurlijk heel erg leuk en vertederend, maar ook héél erg bewerkelijk.
Een pupje moet zindelijk gemaakt worden.
Vier keer per dag eten.
Goed opgevoed worden, dat kan een dagtaak zijn het eerste jaar.
Hem leren alleen te zijn, dat betekend niet dat je zo maar de deur achter je dicht kan trekken. Dat moet je opbouwen, anders heb je de kans dat hij verlatingsangst gaat krijgen.
Kan sloopgedrag vertonen.
Hem goed sosialiseren, zodat het een evenwichtige hond gaat worden.
Ik vergeet vast nog het een en ander op te noemen, maar je moet er op rekenen dat je bij een pup zeker een jaar uit moet trekken om er een leuke hond van te maken. Als dat niet goed gebeurd, heb je kans dat het helemaal niet die leuke hond gaat worden die jij in gedachten hebt.
Heb je wel eens aan een herplaatser gedacht? Daar hebben wij ook een wachtlijst voor. Al komen die herplaatsers bij Smousjes niet vaak voor.
Je zou dan misschien kunnen overwegen om in het voorjaar een leuk hondje uit het asiel te halen en dat een fijn leven te geven.
Een jonge hond (1 a 2 jaar) uit het asiel heeft het eerste bewerkelijke jaar achter de rug. Ook een voordeel is dat je al kan zien of het een leuk beest is. Bij een pup kan je dat niet weten van te voren. Onze eerst Smous was n.l. een zeer moeilijk hondje, dat kan je ook treffen.
Wat misschien leuk zou zijn voor jou over een poosje, als je weer aan een nieuw hondenmaatje toe bent, eens in het asiel te gaan kijken. Je kan ook wandelen met asiel honden, dan kan je meteen kijken of het een leuke hond is die bij jou past.
Stel dat je dat leuk vindt Marcel, zoek dan een hondje uit dat niet naar een trimmer moet. Want dan moet je hem minstens twee keer per jaar naar de trimmer brengen en dat is duur. Dat geld natuurlijk ook voor een Smous, in de verzorging, trimmen hoort daar bij, is een Smous een duur hondje.
Met mijn vraag bedoel ik eigenlijk, heb je wel eens een pup opgevoed?
Als dat niet het geval is moet je er héél goed over nadenken. Een pup is natuurlijk heel erg leuk en vertederend, maar ook héél erg bewerkelijk.
Een pupje moet zindelijk gemaakt worden.
Vier keer per dag eten.
Goed opgevoed worden, dat kan een dagtaak zijn het eerste jaar.
Hem leren alleen te zijn, dat betekend niet dat je zo maar de deur achter je dicht kan trekken. Dat moet je opbouwen, anders heb je de kans dat hij verlatingsangst gaat krijgen.
Kan sloopgedrag vertonen.
Hem goed sosialiseren, zodat het een evenwichtige hond gaat worden.
Ik vergeet vast nog het een en ander op te noemen, maar je moet er op rekenen dat je bij een pup zeker een jaar uit moet trekken om er een leuke hond van te maken. Als dat niet goed gebeurd, heb je kans dat het helemaal niet die leuke hond gaat worden die jij in gedachten hebt.
Heb je wel eens aan een herplaatser gedacht? Daar hebben wij ook een wachtlijst voor. Al komen die herplaatsers bij Smousjes niet vaak voor.
Je zou dan misschien kunnen overwegen om in het voorjaar een leuk hondje uit het asiel te halen en dat een fijn leven te geven.
Een jonge hond (1 a 2 jaar) uit het asiel heeft het eerste bewerkelijke jaar achter de rug. Ook een voordeel is dat je al kan zien of het een leuk beest is. Bij een pup kan je dat niet weten van te voren. Onze eerst Smous was n.l. een zeer moeilijk hondje, dat kan je ook treffen.
Wat misschien leuk zou zijn voor jou over een poosje, als je weer aan een nieuw hondenmaatje toe bent, eens in het asiel te gaan kijken. Je kan ook wandelen met asiel honden, dan kan je meteen kijken of het een leuke hond is die bij jou past.
Stel dat je dat leuk vindt Marcel, zoek dan een hondje uit dat niet naar een trimmer moet. Want dan moet je hem minstens twee keer per jaar naar de trimmer brengen en dat is duur. Dat geld natuurlijk ook voor een Smous, in de verzorging, trimmen hoort daar bij, is een Smous een duur hondje.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Rex is niet als pup gekomen, volgens mij. Marcel wist namelijk niet hoe oud hij was heeft hij ooit gezegd.
Marcel, denk alsjeblieft goed na, een pup valt echt vies tegen, wil je het goed doen. Ze zien er niet voor niets zo schattig uit; dit heeft de natuur zo geregeld zodat je als verzorger steeds weer de hand over je hart strijkt als hij weer wat heeft uitgevreten. Omdat ze er zo lief uitzien ben je sneller geneigd het hem te vergeven i.p.v. hem achter het behang te plakken. Dit is mijn boeren-logica, maar er schuilt absoluut een kern van waarheid in!
Je hebt het financiëel niet breed en juist het eerste jaar is het allerduurst!
(inentingen, speciaal-hartstikke-duur puppenvoer, allerlei opvoedcursussen en alles repareren wat hij gesloopt heeft; en dat is heel veel, dat moet je maar van me aannemen. Als de pup een kwaal blijkt te hebben en een dure behandeling nodig heeft, komt dit ook vaak in het eerste jaar aan het licht; Kijk maar naar Lobke, een pupje van Jutte; die mensen hebben bij wijze van spreken meer bij de dierenarts dan thuis met haar gezeten, en niet alles wordt door een verzekering vergoed) En er wordt ook van je verwacht dat je met je pup naar de RITS-dag gaat; je hebt zelf toen gemerkt hoe moeilijk je daar kunt komen als je geen auto hebt... Heb je al eens nagedacht wat je gaat doen als blijkt dat je hond speciale zorg nodig heeft en je het niet kunt betalen? Ik vind gewoon dat je een grote gok neemt die je makkelijk kunt voorkomen door een wat ouder hondje in huis te nemen.
Ik bedoel het echt goed hoor Marcel, ik vind het echt heel moeilijk om dit op te schrijven maar ik probeer alleen maar met je mee te denken zodat je in de toekomst weer een fijn maatje om je heen hebt, waar je veel plezier van zult beleven.
groet, Martine
Marcel, denk alsjeblieft goed na, een pup valt echt vies tegen, wil je het goed doen. Ze zien er niet voor niets zo schattig uit; dit heeft de natuur zo geregeld zodat je als verzorger steeds weer de hand over je hart strijkt als hij weer wat heeft uitgevreten. Omdat ze er zo lief uitzien ben je sneller geneigd het hem te vergeven i.p.v. hem achter het behang te plakken. Dit is mijn boeren-logica, maar er schuilt absoluut een kern van waarheid in!
Je hebt het financiëel niet breed en juist het eerste jaar is het allerduurst!
(inentingen, speciaal-hartstikke-duur puppenvoer, allerlei opvoedcursussen en alles repareren wat hij gesloopt heeft; en dat is heel veel, dat moet je maar van me aannemen. Als de pup een kwaal blijkt te hebben en een dure behandeling nodig heeft, komt dit ook vaak in het eerste jaar aan het licht; Kijk maar naar Lobke, een pupje van Jutte; die mensen hebben bij wijze van spreken meer bij de dierenarts dan thuis met haar gezeten, en niet alles wordt door een verzekering vergoed) En er wordt ook van je verwacht dat je met je pup naar de RITS-dag gaat; je hebt zelf toen gemerkt hoe moeilijk je daar kunt komen als je geen auto hebt... Heb je al eens nagedacht wat je gaat doen als blijkt dat je hond speciale zorg nodig heeft en je het niet kunt betalen? Ik vind gewoon dat je een grote gok neemt die je makkelijk kunt voorkomen door een wat ouder hondje in huis te nemen.
Ik bedoel het echt goed hoor Marcel, ik vind het echt heel moeilijk om dit op te schrijven maar ik probeer alleen maar met je mee te denken zodat je in de toekomst weer een fijn maatje om je heen hebt, waar je veel plezier van zult beleven.
groet, Martine
-
renske
Ik sluit me bij mijn voorgangers aan...
Voor de opvoeding van een pup moet je zelf in een stabiele omgeving zitten en het aan kunnen om zo´n klein bolletje wol die totaal niet wil luisteren en nog helemaal opgevoed moet worden in goed banen te kunnen leiden.
Kijk af en toe eens op http://www.dierenasiels.com Als je dan kijkt bij de asiels dan zie je dat er ook eentje in Hoorn zit.
Dit hondje lijkt mij bijv. een heel leuk exemplaar, zij zal nog wel wat opgevoed moeten worden, maar veel minder dan een pup!:
Naam: Pien (16 kg)
Rasgroep: Helemaal onherleidbaar bastaard
Ras: kruising 50 cm hoog
Leeftijd: Volwassen
Geslacht: Teef
Kleur: zwartbruin
Kan bij andere honden: Onbekend
Kan bij Katten: Nee
Kan bij kleine kinderen: Nee
Kan bij grote kinderen: Onbekend
Kan alleen thuis zijn: Ja
Kan mee in de auto: Ja
Omschrijving:
Pien is een leuk gesteriliseerd teefje van 4 jaar oud. Het is een actief en heel attent hondje dat graag zwemt en dol is op het apporteren van balletjes. Ze moest regelmatig een paar uurtjes alleen thuis blijven en dat ging prima; ze zat dan in een bench, en daar sliep ze 's nachts ook in. Pien is naar het asiel gebracht omdat haar baasjes gingen scheiden en ze moest verhuizen van een boerderij naar een woonwijk, en ze moeite had om zich daar aan te passen: bij het uitlaten viel ze uit naar andere honden, katten en fietsers. In het asiel is gebleken dat Pien in dit soort situaties goed af te leiden is, en als mensen met haar een cursus gaan volgen, zou dit gedrag er helemaal uit te krijgen moeten zijn.

Voor de opvoeding van een pup moet je zelf in een stabiele omgeving zitten en het aan kunnen om zo´n klein bolletje wol die totaal niet wil luisteren en nog helemaal opgevoed moet worden in goed banen te kunnen leiden.
Kijk af en toe eens op http://www.dierenasiels.com Als je dan kijkt bij de asiels dan zie je dat er ook eentje in Hoorn zit.
Dit hondje lijkt mij bijv. een heel leuk exemplaar, zij zal nog wel wat opgevoed moeten worden, maar veel minder dan een pup!:
Naam: Pien (16 kg)
Rasgroep: Helemaal onherleidbaar bastaard
Ras: kruising 50 cm hoog
Leeftijd: Volwassen
Geslacht: Teef
Kleur: zwartbruin
Kan bij andere honden: Onbekend
Kan bij Katten: Nee
Kan bij kleine kinderen: Nee
Kan bij grote kinderen: Onbekend
Kan alleen thuis zijn: Ja
Kan mee in de auto: Ja
Omschrijving:
Pien is een leuk gesteriliseerd teefje van 4 jaar oud. Het is een actief en heel attent hondje dat graag zwemt en dol is op het apporteren van balletjes. Ze moest regelmatig een paar uurtjes alleen thuis blijven en dat ging prima; ze zat dan in een bench, en daar sliep ze 's nachts ook in. Pien is naar het asiel gebracht omdat haar baasjes gingen scheiden en ze moest verhuizen van een boerderij naar een woonwijk, en ze moeite had om zich daar aan te passen: bij het uitlaten viel ze uit naar andere honden, katten en fietsers. In het asiel is gebleken dat Pien in dit soort situaties goed af te leiden is, en als mensen met haar een cursus gaan volgen, zou dit gedrag er helemaal uit te krijgen moeten zijn.

Nou dat is wel het andere uiterste.
Zwarte gladhaar -teef /gele smous-reu. Zijn er geen leuke kooiker-herplaatsers? Tenslotte leken de eerste smousjes vaak op kooikers 
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Laten we er maar over ophouden; We bedoelen het allemaal heel erg goed, maar Marcel wil het nu niet horen. Geef hem eerst maar even de tijd om alle goedbedoelde adviezen te lezen, te laten bezinken en vooral te beantwoorden...
groet, Martine
groet, Martine
Leuke oortjes...die Pien. 
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Misschien wel een leuk idee om een nieuw topic te openen: