Rex...

Over de hond, die (alleen nog) een plek in je hart heeft.
Ariënne

Re: rex zijn gezondheid word minder

Bericht door Ariënne »

marcel schreef:
Als je toch besluit weer een hond te nemen over een tijdje, is het misschien een goed idee daarvoor te sparen, zodat je wat hebt voor als er iets is met je hond. Anders geeft dat maar extra zorgen en stress.
daar was ik al mee bezig en er staat al genoeg wand iemand doet het voor me ( finansien) komt helamaal goed.heb al ruim € 400 staan maar er moet meer bij veel meer maar dat komt goed.
gr
:thumbsup: :thumbsup:
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

marcel schreef:
Met het papier dat je van de dierenarts krijgt moet je naar het gemeentehuis gaan zodat ze daar weten dat je geen hond meer hebt
dit vertelde ze mijn ook ze zijn je voor erna whaaaaa maar evengoed bedankt dat je het ff zecht hoor
gr
Het is beter dat je het van een paar mensen hoort dan helemaal niet. :thumbsup:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

renske

Bericht door renske »

marcel schreef:en ik heb gevraagt of ze de hond al op hadden opgehaald,nou die was er nog en vroeg meteen aan haar waar hij dan heen ging.dat moest ze even vragen.....het andwoord was! hij gaat naar bergum in friesland :( oke zij ik is of ik vond het goed dat ik het vroeg voor de rest is het wennen hier
gr marcel
Weet je écht zeker dat je Rex naar de destructie wilt hebben? Je hebt nu nog de gelegenheid voor een hondwaardig afscheid...

Even van de site van Rendac:
De onderneming
Welkom op de site van Rendac B.V, een onderneming die al meer dan 70 jaar dierlijk restmateriaal en kadavers verwerkt. De activiteiten van Rendac bestaan uit het ophalen, verwerken en (laten) vernietigen van dierlijke restmaterialen en kadavers op een zodanige manier dat veilige en bruikbare brandstoffen ontstaan.

Rex zal worden vernietigd en hergebruikt.

Een andere optie is laten cremeren, dan wordt de hond verbrand in een speciaal dierencrematorium en de as uitgestrooid (of die krijg je weer terug).

Ik zou het niet kunnen mijn hondje naar Rendac :cry:

loes

Bericht door loes »

renske schreef:
marcel schreef:en
Rex zal worden vernietigd en hergebruikt.
Het is mooi als je de gelegenheid hebt je dier in eigen grond te begraven, maar anders is hergebruik een prima optie !
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

karin73

Bericht door karin73 »

Tja, soms laat de portemonnee een andere optie ook niet toe, al zou je anders willen. Wij stonden vorig jaar met de kat voor die keuze, achterlaten gaf mij geen goed gevoel. We hadden al een afspraak met het dierencrematorium, maar toen riep mijn schoonzus dat we haar wel bij haar mochten begraven. Dat aanbod hebben we graag aangenomen.
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Gelukkig is ieder vrij in zijn keuze.
Een crematie is best duur.
Je doet niets verkeerds als je je overleden huisdier achterlaat bij de dierenarts.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

marcel

Bericht door marcel »

hoi renske
Een andere optie is laten cremeren, dan wordt de hond verbrand in een speciaal dierencrematorium en de as uitgestrooid (of die krijg je weer terug).
als je een hond neem en het is de 1ste hond dan denk je het goed te doen,maar als je hem dan weer een of 15 heb dan zeg je dat je het bij de volgende hond het anders ga doen dat is altijd zo.en zo heb ik dat ook de volgende hond (smous)word meteen verzekert en ga ik het allemaal anders doen.rex terug halen ken allang niet meer daar heb ik voor gekozen klaar dat is nou een maal zo.

en hoe het nu gaat erg kl het is echt geen bal aan in huis,ik mis hem ontzettent ik ben nu wel bij de paarden hun hebben ook honden 2 labradors.het is een mooi aflijding maar als ik dan weer thuis kom is het gewoon erg leeg in huis,gisteren liep ik echt met mijn ziel onder mijn armen en had ik verdriet.gewoon omdat hij niet achter je loopt,ik loop gewoon elkedag zijn rondje s'morgens s'middags en s'avonds dit hou ik erin tot er weer een kleine is....( in het voorjaar )
gr marcel

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Marcel de beslissing die je genomen hebt is goed geweest. Het is jouw keuze geweest. Daar moet je gewoon achter blijven staan. En dat je Rex nog mist is toch ook logisch, het is nog zo vers. En Rex verdient toch ook dat je verdriet om hem hebt. Dagelijks het rondje van Rex lopen kan ik me goed voorstellen. Zo is Rex toch nog een beetje bij je. Gewoon blijven doen.:thumbsup:

Groetjes
José en een pootje van Wieske op de Ruiver- Sammy de smous :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

marcel

Bericht door marcel »

de foto die in mijn map staat van rex die komt op camvas te staan dit heb ik vandaag inorde gemaakt via internet via deze link:
http://www.uwmooistefoto.nl/index.html
gr marcel

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Dat kan mooi snel, Marcel!

Hoeveel keer in de week kun jij nou bij de paarden en labradors terecht? Dat is wel heel prettige afleiding, lijkt mij, naast het verdrietige gemis.
Afbeelding

marcel

Bericht door marcel »

Hoeveel keer in de week kun jij nou bij de paarden en labradors terecht? Dat is wel heel prettige afleiding
nou dat is elke dag s'morgens paarden in de wei zetten stallen schoonmaken paarden poetsen en s'avonds dus weer op stal zetten dus tha ik steek er alle tijd in.en als ik s'avonds thuis ben zit op internet alles aan het lezen over paarden maar dan de technise dingen en ga ik forums af
gr

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Wat fijn, Marcel! Je bent er veel mee bezig, zeg!
Ze hebben een goeie kracht aan jou! :thumbsup:
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Het ene paard is nog heel jong, zoals je zei nog een kindje.
Wanneer is een paard eigenlijk oud genoeg om met rijden te beginnen?
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

sammydesmous

Misschien moet je een eigen paard nemen en geen hond meer. Voor al deze dingen die je nu met de paarden doet heb je straks als je een pup hebt geen tijd meer. Ik kan het weten want wij hebben een pup. En er gaat heel veel tijd in zitten. Dus denk er nog maar eens goed over na. Neem geen overhaaste beslissing wat een pup betreft. Je kunt zo'n klein beestje niet zo maar weg doen omdat je er bijvoorbeeld toch geen tijd voor blijkt te hebben. En lang alleen thuis zijn kan zo'n pup ook niet.

Groetjes.
José en Wieske op de Ruiver- Sammy de msous :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne

marcel

Bericht door marcel »

en dat doe ik ook bij andere dingen,ik verdiep mijn ergens in en dan ga ik het aan of zoek ik nog ff verder.zo kan ik er maanden mee bezig zijn zoder dat ik iets koop,en als er dan nog forum's van zijn kijk ik dat ook nog eens af.dus ik ga tot het uiterste net zo lang dat ik alles van weet zo ben ik ook al heel lang bezig met de smoushond zoek alles uit maar doe er nog niets mee maar sla het wel op.
gr

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Goed ook, om alles te laten bezinken, Marcel. :thumbsup:
Afbeelding

marcel

Bericht door marcel »

Misschien moet je een eigen paard nemen
ben geen miljoneer dit kan ik niet opbrengen die fries die ik verzorg is 1½ jaar oud bij pas 3 jaar mag ik er op rijden het voer dokter kosten hoefsmid e.z.v zijn niet voor mijn kosten.dat is mooi tog daarnaast blijft er nog genoeg tijd over voor andere zaken

marcel

Bericht door marcel »

Goed ook, om alles te laten bezinken, Marcel
en daar ben ik ook mee bezig

sammydesmous

Het was ook niet bedoeld dat je er echt een zou moeten kopen maar mer bij wijze van spreken. Je bent er zo druk mee bezig dat ik dacht mischien is paarden wel meer iets voor jou dan een drukke pup.
Het is fijn dat je daar zo welkom bent om de paarden te verzorgen. Geniet er maar van.

Groetjes
José en een pootje van Wieske op de Ruiver- Sammy de smous :dog:

Mary

Bericht door Mary »

marcel schreef:
ben geen miljoneer dit kan ik niet opbrengen die fries die ik verzorg is 1½ jaar oud bij pas 3 jaar mag ik er op rijden het voer dokter kosten hoefsmid e.z.v zijn niet voor mijn kosten.dat is mooi tog daarnaast blijft er nog genoeg tijd over voor andere zaken
Lijkt mij ideaal.
Ga je nu nog wel verder met paardrijlessen?
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Gesloten