Rex...

Over de hond, die (alleen nog) een plek in je hart heeft.
marcel

Re: rex zijn gezondheid word minder

Bericht door marcel »

vasnet een drama om hem buiten te laten bij 100 m kon hij niet meer maar hij moet ff poepen dat heeft hij dan ook gadaan.zit er over na te denken om hem maandag/dindsdag weg te brengen maar het blijft ontzettent moeilijk,mensen die hem nog willen zien die moeten dan nog maar ff komen kijken en dan is het maar gebeurt het is erg rot om zo te moeten uitlaten maar ook in huis het is niet mooi meer om te zien.
gr
ps allemaal een fijn wiekend

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Wat sneu toch... Heel veel sterkte voor jullie, Marcel.
Ik hoop dat er iemand is met wie je het kunt overleggen. Valt niet mee om dat in je eentje te moeten beslissen. :(:)
Afbeelding

renske

Bericht door renske »

Marcel, het is al vaker aangegeven. Soms denken wij mee en daar reageer je helemaal niet op. Zo ook op de vraag, of fysiotherapie in deze fase of hydrotherapie niet zou kunnen helpen.
Je kunt Rex er niet mee laten lopen, maar zou je hem niet nog kunnen helpen?

karin73

Bericht door karin73 »

Zwaar, Marcel. Om hier beslissingen over te nemen in je eentje. Bedenk je dat Rex een mooi leven achter de rug heeft, laat hem niet te veel lijden.
:(:)
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

marcel

Bericht door marcel »

geen fysio ik heb dit ook al overlecht met de dierenart dat is echt de moeite niet meer hij komt bijna niet meer overend om nog ff wat te drinken,de bak moet ik voor zijn neus zetten dan pakt hij nog iets maar niet veel.ut gaat nu echt heel snel ben net nog bij mijn in de tuin geweest maar hij zakt zo door zijn benen of gaat een vreemd zitten.heb hem naar een plaatsje gebacht waar hij zijn behoefte kan doen maar dat werkt niet.hij heeft net iets gedronken en ploft daarna weer neer,het is erg zwaar en ik moet echt in mijn zelf zeggen maandag is het over en laat ik hem inslapen dit wil je tog ook niet verder aanzien
gr marcel

karin73

Bericht door karin73 »

Merk je dat hij pijn heeft? Anders weet ik niet, of ik wel tot maandag zou wachten... Het geeft jou wel de tijd om je er op in te stellen, maar of het voor Rex nog prettig is?????
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

andrea21

Bericht door andrea21 »

Marcel heel veel sterkte bij je beslissing maar als ik hoor hoe Rex is het voor Rex de enige goede beslissing want dit is maar pijnlijden zo en geen volwaardig leven meer. Denk er is over om hem thuis te laten overlijden dan hoef je niet te veel toeren uit te halen om naar de da te gaan en kan je op je gemak afscheid nemen en voor Rex is dat ook een rustige manier. :boeketje: En in het weekend doet een dierenarts ook zulke dienst hoor ik heb mijn vorige hond op 1 januari moeten laten inslapen omdat zijn nieren het begeven hadden, en hij oudejaars nacht gil buien had van de pijn de kinderen liepen met hun handen voor hun oren door het huis en die gil buien kwamen zomaar op eens.
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

mariska1972

Bericht door mariska1972 »

marcel schreef:geen fysio ik heb dit ook al overlecht met de dierenart dat is echt de moeite niet meer hij komt bijna niet meer overend om nog ff wat te drinken,de bak moet ik voor zijn neus zetten dan pakt hij nog iets maar niet veel.ut gaat nu echt heel snel ben net nog bij mijn in de tuin geweest maar hij zakt zo door zijn benen of gaat een vreemd zitten.heb hem naar een plaatsje gebacht waar hij zijn behoefte kan doen maar dat werkt niet.hij heeft net iets gedronken en ploft daarna weer neer,het is erg zwaar en ik moet echt in mijn zelf zeggen maandag is het over en laat ik hem inslapen dit wil je tog ook niet verder aanzien
gr marcel

Marcel ik denk dat je er een goede beslissing aan neemt om hem over de regenboogbrug te laten gaan dis is voor hem een tegrote lijdensweg ik moet eerlijk zeggen dat ik het waardeer als je zelf die beslissing kan gaan nemen want ik weet hoe zwaar het is om dat te doen.

heeeeel veel sterkte en doe wat nodig is dat maakt je een goede dierenvriend

sterkte mariska

loes

Bericht door loes »

Marcel, heel veel sterkte! Beslissen voor je maatje is moeilijk, maar laat hem niet lijden. Dat is enige wat je nog voor hem kan doen. Ik hoop dat je thuis afscheid van hem kan nemen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Rex gaat toch wel heel er snel achteruit.
Wat verschrikkelijk moet dat voor jou zijn, Marcel.
Ik hoop dat je de moed kunt vinden om op het juiste tijdstip de juiste beslissing te nemen. :(:) Een knuffel van mij voor jouw Rex :hug: .
Sterkte, Marcel.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

marcel

Bericht door marcel »

zo juist loopt hij weer door de kamer :hmm: en drinkt hij water en kijkt mijn weer lief aan.....met anderde woorden je laat me toch niet inslapen.of ze het weten ja het kopie is er wel bij maar de rest niet dat maakt het zo moeilijk arme schat

mariska1972

honden en trouwens alle dieren die op hun einde lopen krijgen oplevingen

ik zou me daar niet door laten beinvloeden hoe moeilijk dat ook is

iedereen gunt rex het beste en jou ook maar soms moet je beslissingen nemen die het beste zijn helaas :(

gr mariska

marcel

Bericht door marcel »

u't is nu helemaal niets meer hoor met rex zelfs staan in de tuin kan hij al niet meer,dus zijn urine ja daar probeer ik zoveel als het maar kan bij te zijn.maar vanacht heeft hij het laten lopen die arme ziel.als je hem nu zie is het echt niets meer hoor het lijkt nog wel slechter dan gisteren.....vrezelijk om het zo allemaal aan te zien en je kan echt niets doen gisteren liep hij nog een kluin stukje in de tuin nu niets meer.het kopie hank er bij neer.....als uitdrukking.....ik kan het niet meer baasje :cry:
gr marcel

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Als je eigen dierenenarts weekenddienst heeft, zou ik hem laten komen Marcel.
Misschien kun je iemand bellen om je te helpen.
Ik denk dat Rex op is.
Heel veel sterkte en knuffel hem nog maar zolang het kan.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Martine

Bericht door Martine »

Marcel, heel veel sterkte voor jou in deze moeilijke periode! :boeketje:
Rex heeft een mooi en gezond leven gehad, maar nu is hij op...
Het enige dat jij nu nog voor hem kunt doen is zijn einde zo waardig mogelijk voor hem te maken en hem knuffelen zolang dat nog kan. Ik hoop dat je de DA zo snel mogelijk kunt bereiken, om hem verder lijden te besparen.
Wat moet dit ontzettend moeilijk voor je zijn...

sterkte en groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Erna

Bericht door Erna »

Marcel wat is het snel gegaan. Ik hoop dat je snel hulp voor hem kan krijgen. Ik wens je heel veel sterkte, afscheid nemen doet heel veel pijn.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

:(:) Sterkte, hoor!
Afbeelding

marcel

Bericht door marcel »

hij lecht hier tegen de warme kachel en lecht maar een beetje en hijgt met zijn tong uit zijn bek.ik heb het alarm nummer van de da gebeld maar in ingesproken maar heb er nog niets van gehoort.ik heb vervoer voor morgen middag geregeld mijn buurman brenkt mijn om 14:45 naar de da .......dus ja ik moet het toch alleen doen (vrienden) rijden weer niet.
gr marcel

mariska1972

Marcel als jij nu de dierenarts belt komt hij aan huis als jij uitlegt dat je geen vervoer hebt

tis echt beter misschien wel iets duurder maar wel beter voor rex

hoop dat het gaat lukken

heeel veeel sterkte

mariska

Mary

Bericht door Mary »

Is dit dan niet juist iets voor de dierenambulance?
Het maakt nu niet uit bij welke dierenarts je terecht kunt.
Tot maandagmiddag zo moeten liggen is veel te lang.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Gesloten