Nouschka, onze blonde lab werd op 30 april 1993 geboren, en Danka, de zwarte op 28 juni 1995.
Toen we trouwden (op dierendag !!)hebben we nog discussie gehad waar we heen zouden gaan met onze huwelijksreis. Robbert wilde graag naar de zon, dus met het vliegtuig. Ik wilde perse de honden meenemen, dus níet met het vliegtuig!
Uiteindelijk werd het dus zuid- Frankrijk, met de auto, en met de honden !!! 8)
Want we hadden geen kinderen, maar eigenlijk toch wel.....
Later werden de kids geboren, en dat ging iedere keer weer heel erg goed. Sterker nog.....er kwamen wel eens vriendjes spelen die bang waren van honden, maar niet van onze hondjes, want dat waren zulke lieverds...aldus de kids!
ook onze buurvrouw vertelde keer op keer weer dat ze van alle honden bang was, behalve van onze 2 "trouwe loebussen".
trots waren we dus wel op ze !!!
in december 2005 gingen we verhuizen. De honden, intussen al op leeftijd, werden donderdags naar het pension gebracht, zodat wij konden werken, en de honden niet erg onrustig werden van alle stress. Zaterdag was de grote dag. Op maandag zouden we de honden weeer gaan halen, maar op zondag ging de telefoon; Danka had al die dagen nog niets gegeten!! En een lab die niet eet is goed ziek!! dus gelijk naar de deirenarts. En ja hoor...t was goed fout !! Ze bleek leverkanker te heben.
Wat kwam dat als een klap !!! Zeker omdat onze Nosucka (de blonde oudste) eigenlijk de laatste 2 jaren oud aan t worden was, maar juist onze Danka nog zo fit en levendig was !!
Op vrijdag de 23ste december is ze, in mijn armaen, overleden.
je snapt dat onze kerst dat jaar, in de rommel van het verhuizen, niet zo geweldig was. Want van inruimen kwam het niet na het bericht van de dierenarts !!
Onze Nouschka heeft nog lang gezocht naar haar maatje!!
uiteindelijk gaf ze het wel op, maar ze was zelf in een nog sneller tempo oud geworden; ze kon bijna niet meer lopen, zag weinig, hoorde erg slecht, enz enz. Niet gek hoor, voor een lab van ruim 13,5 jaar (gemiddelde leeftijd = 11 jaar !!)
Dus in oktober besloten we dat het tijd werd omhaar de rust te geven, en lieten we haar inslapen!!
Wat een gat, waar we invielen!!!
Geen hond meer om me heen!! Dat was écht een nieuwe ervaring voor me. Dat had ik nog nooit meegemaakt!
dIk kon er maar niet aan wennen.
dsu het verlossende telefoontje van Fredie vd Giessen was zeer welkom !!
En nog wel eerder dan verwacht !!! (we dachten dat het nog een maand of 3, 4 zou duren!)
Hier nog 2 foto's van onze 2 trouwe loebussen!!!

Danka

Nouschka