Bobby

Over de hond, die (alleen nog) een plek in je hart heeft.
Gesloten
Margaret

Bobby

Bericht door Margaret »

Als smousloos persoon kan ik helaas nog niet met alle topics meepraten, maar hier wil ik wel graag een mooi verhaaltje plaatsen over Bobby, de hond uit mijn jeugd.

We kregen Bobbie toen ik 5 was. Bobby was al 1. Hij had het eerste jaar van zijn leven samen met z'n zusje bij kennissen van mijn ouders gewoond, maar die waren te veel weg, en Bobby kon slecht alleen thuis zijn. Mijn ouders besloten hem in huis te nemen, ook omdat ik een beetje angstig begon te worden voor honden.

Bobby was een vuilnisbakkenras, een soort spaniel met krulletjes. Echt one-of-a-kind. Hij was een leuk speelkameraadje. We waren altijd bezig met truukjes: liggen, springen, mooi zitten. Hij hoorde echt bij de familie. Hij lag waar wij zaten, en werd door ons allemaal uitgelaten: 's ochtends ging ik, 's middags m'n zus, 's avonds mijn vader, en later op de avond mijn moeder. Altijd als je thuis kwam, kwam er een kwispelende hond op je af.

Pas toen ik 18 was overleed Bobby. De hond die onlosmakelijk met mijn jeugd verbonden is.

Misschien is Bobby één van de redenen waarom de smous mij zo aanspreekt, qua uiterlijk. Want Bobby heeft wel wat weg van een smous. Of eigenlijk zoals het voor mij voelt: de smous heeft wel wat weg van Bobby. :wink:

Ik heb een paar jaar geleden een leuk filmpje van Bobby gemaakt. Ik ga even kijken of ik die hier op de site kan zetten...

Margaret

Bericht door Margaret »

(Heb het filmpje bij youtube geupload, maar moet nog even uitvinden hoe ik hem kan linken. Volgens mij is hij nog iets aan het verwerken. Ik probeer het morgen weer)

Wendy

Bericht door Wendy »

Ik ken dat gevoel van zo'n hondje die zo onlosmakelijk met je jeugd verbonden is !!

Ik had ook zo'n hondje; ik kreeg haar (ook zo'n "one of a kind!! :wink: ) toen ik 7 jaar was, en ze ging dood toen ik 21 was!
Mijn maatje door dik en dun.
Waar ik was, was Loesje (zo heette ze..) ook.
al mijn geheimen werden haar toevertrouwd. Ze kon ze ook heeeel goed stilhouden. Doorvertellen deed ze niet....haha
Nee, alle gekheid op n stokje.....
Mijn vriendin en ik gingen hele zaterdagen de bossen in (lunchpakketjes mee, en gaan!) en de hond ging mee!!!
Ik leerde haar alles; de standaard dingen als zit, lig, enz. maar ook op commando blaffen, blijven liggen en dan zelf een kijk ver weglopen..enz. enz.
Ik vind het wel een voorrecht dat ik zo ben opgegroeid hoor !

Je ouders hebben een hele goede zet gedaan door Bobby in huis te nemen omdat je er bang voor werd!! Wat je toch moet missen als je écht bang bent voor een hondje !!!
Zo jammer :!: :!:

Ben benieuwd of t gelukt is met t filmpje.
wil ik wel heeel erg graag zien !!!

En als het lukt, wil ik ook wel weten hoe je het doet.
Misschien een :idea: voor een nieuwe topic??
Filmpjes van onze hondjes/smousjes :?:

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Daar word je toch met terugwerkende kracht jaloers op: van die hondjes om samen mee op te groeien! Ik wilde ook een Loesje of Bobby!

Ik ben ontzettend benieuwd naar het filmpje!

Hartstikke goed idee sowieso: filmpjes! Zal ik een aparte plek voor maken.

:)
Afbeelding

Margaret

Bericht door Margaret »

Gelukt hoor! Ik heb hem op http://www.youtube.com gezet. Daar moet je even een account maken (rechtsboven sign up) en dan klik je linksonder op 'your account > videos' en vervolgens 'upload videos'. Ze vragen heel veel, maar de meeste opties kun je gewoon zo laten staan.

Dit is Bobby:
http://www.youtube.com/watch?v=lixncAwBszA

Erna

Bericht door Erna »

Margaret wat een leuk filmpje, Bobby is een schat om te zien.Ik begrijp dat je helemaal gek op hem was.Je herkent wel de spaniel in Bobby. Maar de kleur en de afmeting kloppen aardig met die van de smous.
Ik heb als kind een zwarte spaniel gehad met de toepasselijke naam van Flappie.
Van Lisa heb ik geen filmpjes, wel veel foto's. Maar ik ben er nog steeds niet achter hoe die te plaatsen. :oops: :oops: :oops:

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Margaret

Bericht door Margaret »

Hoi Erna,

Ik heb lange tijd een tweede Bobby willen hebben, maar ja, helaas is die niet te vinden. Ook ben ik, nu ik meer honden heb leren kennen, me bewust dat het ook wel een zenuwachtig hondje was. Dat schijnt bij spaniels te horen.

Zo plaats je trouwens je foto's:
- ga naar http://www.marcvanderhaar.nl/forum/albu ... user_id=14
- klik dan op de grote knop 'nieuwe afbeelding' linksonder
- daar kun je bij bladeren een foto kiezen
- onderaan klik je op 'bevestig' en voila!

Mary

Bericht door Mary »

Erna schreef:Margaret wat een leuk filmpje, Bobby is een schat om te zien.Ik begrijp dat je helemaal gek op hem was.Je herkent wel de spaniel in Bobby. Maar de kleur en de afmeting kloppen aardig met die van de smous.
Van Lisa heb ik geen filmpjes, wel veel foto's. Maar ik ben er nog steeds niet achter hoe die te plaatsen. :oops: :oops: :oops:

Groetjes, Erna.
Jeetje Erna,
Het is net zo eenvoudig als een foto meesturen met een mailtje.
Ik weet zeker dat je het kunt en dat je pc daarvan niet overstuur raakt.
:? :( :wink:
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Mary

Bericht door Mary »

Erna schreef:Margaret wat een leuk filmpje, Bobby is een schat om te zien.Ik begrijp dat je helemaal gek op hem was.Je herkent wel de spaniel in Bobby. Maar de kleur en de afmeting kloppen aardig met die van de smous.

Groetjes, Erna.
Als kind had ik een kruising spaniel, zwart-wit, met de naam Floppie.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Jasper, Nouschka, Danka,

Bobby, Flappie, Floppie, (Beppie)......

Prachtige namen alleen al!

Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Ariënne schreef:Jasper, Nouschka, Danka,

Bobby, Flappie, Floppie, (Beppie)......

Prachtige namen alleen al!

Ik had ook nog een Fellow (voor Pim), duidelijk een andere tijd.

Margaret

Bericht door Margaret »

Fellow? Wat een grappige naam.

De tweede hond van mijn ouders heette Bassie, ook al zo origineel, haha. De hond van mijn zus heet Bengel. Dat vind ik dan weer wel een leuke naam. Het hondje dat wij zouden krijgen hadden we Mozes willen noemen. Laatst bedacht ik me een andere leuke naam voor een hond: Rebel (op z'n Engels uitgesproken als [rebbel]. Dat past wel bij mijn man en ik, we zijn wel een beetje rebels, haha.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Rebbelende rebellen! :wink:
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Margaret en Mary de foto's plaatsen is gelukt zoals jullie zien. Viel niet mee, voor mij dan hé! Ik moest ze n.l. eerst verkleinen en had geen idee hoe dat dan weer moest.
Heb zo zitten rommelen, hoop dat ik morgen nog steeds weet hoe ik het gedaan heb. :?

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Margaret

Bericht door Margaret »

O ja, verkleinen maakt het altijd wat moeilijker. Daarvoor heb ik trouwens een fijne website: http://www.fotoverkleinen.nl .

Maar wat goed Erna. Lisa staat heel mooi op de foto! Wat een mooie hond is het toch.

Mary

Bericht door Mary »

Erna schreef:Margaret en Mary de foto's plaatsen is gelukt zoals jullie zien.

Groetjes, Erna.
Goed gedaan Erna. Ik wist het wel.
:lol: :lol: :lol:

Gesloten