Wandelen in het Zwolsche Bos

Maak hier een afspraak of doe verslag! Ook de plaats voor tips over geschikte wandelgebieden en routes.
Desi

Wandelen in het Zwolsche Bos

Bericht door Desi »

Wij willen voor de smouzen een wandeling organiseren volgend jaar in het Zwolsche Bos.
Dit is in Heerde (Gld.) Het is een groot losloopgebied van meer dan 100 ha. Bovendien grenst het aan de A50. (afslag 29)
Zowel vanuit Groningen, Leeuwarden, Enkhuizen, Utrecht, Nijmegen en Enschede is dit gebied binnen 1 uur reistijd te berijken! (Zowel via de A50 als de A28)

We hebben een leuk restaurantje (bistro-achtig) en pension ontdekt, binnen1 km van de afslag. zie : http://www.dehoevevanloo.nl In het restaurant en in het pension mogen de hondjes mee naar binnen! (niet altijd, maar voor ons een uitzondering) Op de kamers natuurlijk wel zoveel mogelijk in een banch. Helaas op de mini-camping, die ze ook hebben mogen de hondjes niet komen, omdat hun eigen honden dat niet leuk vinden! Op de parkeerplats mogen wel campers staan (Loes). Restaurant heeft maximaal 26 zitplaatsen maar buiten is een groot terras.

Hier kunnen we verzamelen. Op ong. 300 meter van dit restaurantje begint het losloopgebied!

Desi en Janka vinden het heerlijk om hier te wandelen!

loes

Bericht door loes »

Anja, dat klinkt allemaal goed. Fijn, dat je dat allemaal uitgezocht hebt.
Heb je al een datum op het oog?
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

wubke

Bericht door wubke »

Klinkt heel veelbelovend!
Mijn broer woont in Amersfoort, misschien kunnen we eea combineren?
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Desi

Bericht door Desi »

Maakt mij niet uit wanneer we daar wandelen. Ik zie dat 15 en 30 maart al bezet zijn. De datum van de jaarvergadering weet ik nog niet. Evanals de dagen van de gedragstest. Van 27 april t/m 12 mei is het schoolvakantie in heel Nederland en hier begint de zomervakantie alweer op 28 juni. Volgens mij gaat 1 september heel Nederland weer naar school.

De data die nu nog open zijn, zijn volgens mij:

9 maart
6,13 en 20 april
18 en 25 mei
1, 8, 15 en 22 juni
7, 21 en 28 september

14 september kunnen wij niet.

Ik vind het best leuk om zowel een wandeling in voorjaar als begin september te plannen. (hei in volle bloei)

Desi

Bericht door Desi »

De paden zijn goed begaanbaar, ook voor de bos-buggie!

loes

Bericht door loes »

De ledenvergadering is op 20 april, 13 april was er ook iets, maar ik weet niet meer zo gauw wat. Clubmatch 12 october. Gedragstesten en RITS zijn altijd op zaterdag. Eventuele Doedag altijd in de zomervakantie i.v.m. beschikbaarheid terrein/organisatoren. Geplande wandelingen Kijkduin weet ik niet, ik geloof, dat Maria die plant op het moment, dat het blad naar de drukker gaat, maar dat is ook altijd een heel geschipper, omdat je tegenwoordig niet meer in de zomer met honden op het strand mag. :wandelen:
H K Jelle 13-5-2004

Desi

Bericht door Desi »

Ivm de bloei van de hei wil ik graag 7 september reserveren. Maar i n het voorjaar, 9 maart, 6 april, 18 of 25 mei. Welje dag zal ik daarvoor plannen??

Martine

Bericht door Martine »

loes schreef:Geplande wandelingen Kijkduin weet ik niet, ik geloof, dat Maria die plant op het moment, dat het blad naar de drukker gaat, maar dat is ook altijd een heel geschipper, omdat je tegenwoordig niet meer in de zomer met honden op het strand mag. :wandelen:
Wij wandelen altijd op het strand van Wijk aan zee; dit is een prachtig, schoon, breed en rustig strand, waar je 's-zomers en 's-winters met je hond welkom bent.
Je moet even weten hoe je er moet komen, maar dat is heel eenvoudig uit te leggen en het parkeren is ook nog eens gratis ook!
Enne ja, ook hier zijn strandtenten waar je na de wandelling lekker wat kunt gaan drinken. (het zou me zelfs niet verbazen als deze 's-winters ook geopend zijn)

Misschien een ideetje?

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Desi

Bericht door Desi »

Martine,

plan jij daar dan een wandeling met de smouzen?

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Helmaal geweldig, die smouzenwandelingen allemaal.
Hup Martine :wandelen: :!:
Wij doe ook nog ergens (waarschijnlijk wel Zwiggelte) een voorjaars- en najaarswandeling, maar plan maar hoor, wij plannen er wel omheen. :boogie:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Martine

Bericht door Martine »

Dat wil ik best doen hoor, dan kan ik zelf ook eens mee, alle andere locaties zijn voor ons helaas niet haalbaar omdat dit meestal in weekeinden is en redelijk ver weg. Ik ben nou eenmaal een alleenstaande moeder, die toch graag wil dat hun kinderen het aan (bijna) niets ontbreekt en dus druk in de weer met allerlei sportactiviteiten van de heren. Maar op een zondag zonder 2 x 1,5 à 2 uur reistijd valt prima te regelen hoor. Als er animo voor is, regel ik graag eens een wandeling!

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

loes

Bericht door loes »

Ja Martine, klinkt goed. Maar er moet inderdaad wel een gelegenheid zijn waar je ook in de winterkunt uitblazen en met de honden terecht kunt.
Vroeger organiseerde een lid ook altijd een wandeling in Noordwijk en omstreeks koninginnedag deed een ander lid dat in St Maartenszee.
Gelukkig is het in Kijkduin ook goed en gratis parkeren en dat was op het laatst in Noordwijk echt een probleem (zeker met de camper, want de betaalde P's hadden een slagboom)
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Leuk te lezen, al die nieuwe wandelplannen.
Wij zijn nog nooit mee geweest met een wandeling die door de club is georganiseerd. Wie weet, gaat het toch een keer gebeuren, al is het maar om een aantal van jullie te ontmoeten.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Desi

Bericht door Desi »

We hebben 2 wandelingen gepland in Heerde (Gld.) En wel op zondag 6 april en zondag 7 september 2008! We proberen een andere route te wandelen, maar gedeeltelijk zal het wel hetzelfde zijn omdat het begin/eindpunt beide keren het zelfde zijn. In april is het voorjaar en in september gaan we voor een bloeiende heideveld!

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Leuk Anja! :thumbsup:
Het duurt nog wel even, maar wie weet!
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

:wandelen: :wandelen: :wandelen: :dog: :dog: :dog: enzovoort !!!
Heel leuk, gezellig :thumbsup:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

loes

Bericht door loes »

Ze staan in de agenda, Anja. :thumbsup:
H K Jelle 13-5-2004

Monique

Bericht door Monique »

Klinkt helemaal leuk en niet te ver weg! Zodra ik een nieuwe agenda heb zet ik het erin :!:
En voor die strandwandeling ben ik ook wel te vinden, Martine.

Renate

Bericht door Renate »

Het is voor ons wel 1,5 uur rijden, maar ik zou toch graag meelopen. Eens kijken wat we kunnen regelen.

Desi

Bericht door Desi »

Leuk alle reactie's.

Renate geweldig dat je helemaal hier naar toe wil komen! Het terrein is best te bewandelen met een bos-buggy. Dus neem gezellig de hele familie mee!

Gesloten