Vanmiddag waren we met Jeltje en Frouckje langs een prachtig kanaal aan het wandelen.
Jeltje luisterde vandaag fantastisch,liet zich niet verleiden door een kat op de weg,sprong niet ongevraagd het kanaal in,en ging ook niet achter een rennende pony aan,kortom een geweldig luisterende smous Haar moeder Frouckje daarin tegen,die had vandaag overal letterlijk 'schijt aan en deed alles wat niet de bedoeling was,voorbeeld,sprong een vreselijk vieze stinkende sloot in,trok aan de lijn en vloog er zo nu en dan van tussen... met als uiteindelijke doel te gaan rollen in een partij koeienstront ( waarna ze verplicht het kanaal in moest wat mevr toen natuurlijk niet wilde...maar ze moest!!! )
Dus mensen zoals er een autovrije zondag bestaat had Frouckje vandaag een nieuwe dag verzonnen namelijk een luister-vrije zondag!!!!!
Als je denkt dat je de opvoeding helemaal onder controle hebt, weten ze je toch weer heerlijk te verrassen! Zal wel een van de Liefelijke-kwaal zijn... Heb je geen garantie?
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Leuk Ria ! Maar ik herken het wel. Adah is/was namelijk een zeer gezeglijk lief hondje, maar nu is ze 12 en de laatste maanden krijgt ze steeds meer nietluister-streken. Hoewel ze minder hoort is dat beslist niet de oorzaak, meer van doei, ik ga 's ff wat anders doen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Een niet luisterdag en doei ik zie je (steekt net nog geen middelvinger op ) brak Boy van de week wel op. Tig x roepen maar meneer ging gewoon z'n eigen gang en liep tegen het schrikdraad aan
Als we er nu langs gaan hoef ik niet te zeggen dat hij door moet lopen
Moest er even diep over nadenken, maar dat komt gewoon omdat de orders
niet spannend zijn. Wij hadden bij de vijvers altijd twee ganzen. Sinds een
paar maanden zijn er twee nieuwe bijgezet. De nieuwe ganzen zijn helemaal
niet leuk. Ze zijn vijandig, pikken naar alles, rennen ook achter auto's aan.
De bewoners hebben ze regelmatig in hun tuin en zijn daar helemaal niet blij mee.
Iedere keer dat wij nu langskomen kijken we eerst om de hoek of de kust vrij
is van verkeer en poezen. Dan gaat Pim los met de opdracht grijp de ganzen.
Zo, wat is hij snel en wat vindt hij dat leuk. Midden in de vijver liggen ze gelijk.
Alle bewoners daar zijn fan van hem. Bij deze opdracht is hij echt niet doof.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Jammer dat Pim de ganzen gaat opjagen. Ik snap dat de mensen last van ze kan hebben. Lijkt mij ook erg vervelend als de ganzen je achterna komen. Maar is er geen andere oplossing voor die 2 ganzen?
Vandaag was Frouckje weer helemaal haar zelf.
De bananen had ze uit haar oren gedaan.
Op Texel in het bos mogen alle honden los.Dat vindende dames heel fijn.Helaas zag Jeltje een konijn.Als een raket ging ze er achteraan.De rest had oren vol banaan..
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje