TTouch (Tellington-Training)
TTouch (Tellington-Training)
In het kader van hoe komen wij leuk en zinvol de winter door, heb ik allerlei folders in huis gehaald.
Ik kwam 2 folders tegen van een hondenschool uit Yde.
Er wordt daar gewerkt in kleine groepjes of individueel met de TTouch-methode.
(Dmv aanraking- lijkt wel 'ankeren' uit de NLP, voor wie dat wat zegt.)
Misschien aardig om Vera's onzekere gedrag wat positief te beïnvloeden.
Heeft iemand hier van gehoord of ervaring mee?
Zie ook:
http://www.hondengedrag.net
Ik kwam 2 folders tegen van een hondenschool uit Yde.
Er wordt daar gewerkt in kleine groepjes of individueel met de TTouch-methode.
(Dmv aanraking- lijkt wel 'ankeren' uit de NLP, voor wie dat wat zegt.)
Misschien aardig om Vera's onzekere gedrag wat positief te beïnvloeden.
Heeft iemand hier van gehoord of ervaring mee?
Zie ook:
http://www.hondengedrag.net

Heb er nog nooit van gehoord, maar een winter Vera's doen en laten
proberen te veranderen is wel een zinvolle tijdsbesteding. Als het lukt
zul je daar vast veel plezier van hebben. Handig voor de verhuizing uit.
proberen te veranderen is wel een zinvolle tijdsbesteding. Als het lukt
zul je daar vast veel plezier van hebben. Handig voor de verhuizing uit.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
-
Monique
Inderdaad is het iets wat me ook vaag bekend voorkomt als iets wat voor mensen gebruikt wordt.
In de folder staat:
"Ttouch is een speciale manier van aanraken. Op het oog lijkt de Ttouch op massage, het verschil is echter dat massage inwerkt op de spieren en Ttouch op het zenuwstelsel.
De basisaanraking is een cirkelbeweging. Ttouches werken zowel ontspannend als stimulerend, hebben een genezingsbevorderend effect en vergroten het lichaamsbewustzijn van de hond.
De Ttouch kan onder meer gebruikt worden bij lichamelijke problemen zoals kreupelheden, stijfheid, herstel na een operatie, wagenziekte, problemen bij de bevalling en shock, maar ook bij gedragsproblemen zoals angst en agressie naar andere honden, mensen, angst om alleen thuis te zijn en hyperactiviteit."
In de folder staat:
"Ttouch is een speciale manier van aanraken. Op het oog lijkt de Ttouch op massage, het verschil is echter dat massage inwerkt op de spieren en Ttouch op het zenuwstelsel.
De basisaanraking is een cirkelbeweging. Ttouches werken zowel ontspannend als stimulerend, hebben een genezingsbevorderend effect en vergroten het lichaamsbewustzijn van de hond.
De Ttouch kan onder meer gebruikt worden bij lichamelijke problemen zoals kreupelheden, stijfheid, herstel na een operatie, wagenziekte, problemen bij de bevalling en shock, maar ook bij gedragsproblemen zoals angst en agressie naar andere honden, mensen, angst om alleen thuis te zijn en hyperactiviteit."

Ziet er heel ontspannen uit!
Ik denk dat het alleen al de band met je hond erg ten goede komt.
Wat zou je voorkeur hebben? Een workshop of een serietje sessies??
Misschien werkt het ook wel positief omdat Vera zal voelen: Bij jou ben ik in goede handen, toch?
Fijn om in de winter te doen.

Ik denk dat het alleen al de band met je hond erg ten goede komt.
Wat zou je voorkeur hebben? Een workshop of een serietje sessies??
Misschien werkt het ook wel positief omdat Vera zal voelen: Bij jou ben ik in goede handen, toch?
Fijn om in de winter te doen.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Het moet een beetje klikken (niet clicken in dit geval) natuurlijk, maar een cursusje van 5 lessen is misschien wel wat: Dog's Life Start (de hond moet wel Engels leren zeker).
Wel geschikt voor Veertje
En een privéles is misschien ook niet verkeerd. Zou toch mooi zijn om Vera wat zekerder te krijgen en minder blafferig naar vreemden bijv.!
Ik ben ook wel benieuwd naar dat Ttouch-systeem.
Wel geschikt voor Veertje
En een privéles is misschien ook niet verkeerd. Zou toch mooi zijn om Vera wat zekerder te krijgen en minder blafferig naar vreemden bijv.!
Ik ben ook wel benieuwd naar dat Ttouch-systeem.

Nu ik het zo zie heb ik er bij paarden ook wel eens van gehoord. Maar wat het precies is????
Het is wel iets alternatiefs, want het werd samen gebruikt met Bach-remedie en bloesemtherapie. Mijn paard heeft een tijd op stal gestaan bij een vrouw die veel van die dingen gebruikte bij kwaaltjes van haar eigen paarden. Ze zei altijd dat ze op die manier honderen guldens(nog in die tijd) aan dierenartsenkosten per jaar bespaarde.
Het is wel iets alternatiefs, want het werd samen gebruikt met Bach-remedie en bloesemtherapie. Mijn paard heeft een tijd op stal gestaan bij een vrouw die veel van die dingen gebruikte bij kwaaltjes van haar eigen paarden. Ze zei altijd dat ze op die manier honderen guldens(nog in die tijd) aan dierenartsenkosten per jaar bespaarde.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
-
Lies
Ik heb (lang geleden) een middagje TTouch gedaan wat toen door de rasclub van de Maine Coon werd georganiseerd.
Mijn katten hebben niet echt problemen, dus ik heb er niet echt actief mee geoefend op mijn katten in de hoop er een probleem mee op te lossen. Maar als ze op schoot liggen en ik denk eraan, probeer ik ze wel op die manier aan te raken ipv gedachteloos aaien. Ik heb wel het gevoel dat de katten het lekker vinden, maar of ze het lekkerder vinden dan het 'gedachteloos aaien', dat weet ik niet.....
Ik moet zeggen dat het op mij ook wel ontspannend werkt om de katten zo aan te raken. Je bent je dan bewuster van je beestje dan wanneer je ze aait terwijl je eigenlijk op het journaal oid geconcentreerd bent. Als ik dit doe, dan ben ik op de kat geconcentreerd, en luister ik met een half oor naar de TV.
Misschien is dat ook wel een deel van de kracht die er achter zit. Dat je duidelijk aandacht geeft aan het dier, zonder dat zij iets hoeven te presteren (over een hek springen, hard lopen, een schaap uit de wei halen, een bal ophalen, etc, etc) waardoor het een contact tussen eigenaar en dier wordt zonder dat er druk op het dier ligt.
Ik zou zeggen: baat het niet, schaat het niet....
groetjes, Lies.
Mijn katten hebben niet echt problemen, dus ik heb er niet echt actief mee geoefend op mijn katten in de hoop er een probleem mee op te lossen. Maar als ze op schoot liggen en ik denk eraan, probeer ik ze wel op die manier aan te raken ipv gedachteloos aaien. Ik heb wel het gevoel dat de katten het lekker vinden, maar of ze het lekkerder vinden dan het 'gedachteloos aaien', dat weet ik niet.....
Ik moet zeggen dat het op mij ook wel ontspannend werkt om de katten zo aan te raken. Je bent je dan bewuster van je beestje dan wanneer je ze aait terwijl je eigenlijk op het journaal oid geconcentreerd bent. Als ik dit doe, dan ben ik op de kat geconcentreerd, en luister ik met een half oor naar de TV.
Misschien is dat ook wel een deel van de kracht die er achter zit. Dat je duidelijk aandacht geeft aan het dier, zonder dat zij iets hoeven te presteren (over een hek springen, hard lopen, een schaap uit de wei halen, een bal ophalen, etc, etc) waardoor het een contact tussen eigenaar en dier wordt zonder dat er druk op het dier ligt.
Ik zou zeggen: baat het niet, schaat het niet....
groetjes, Lies.
Zo kun je er ook tegenaan kijken...wubke schreef:Nu ik het zo zie heb ik er bij paarden ook wel eens van gehoord. Maar wat het precies is????
Ook op dit adres van deze op Ttouch-gebaseerde trainingen zijn ze thuis in de Bach-bloesems.

-
Lies
Nee, ze zijn normaal gesproken heel vaak krols. Sommige poezen al vanaf dat ze 4 of 5 maanden oud zijn, en als ze volwassen zijn kunnen ze om de 3 weken krols worden. De meeste fokkers zijn daar niet echt blij mee, want om een poes te lang open te laten zonder dat je haar zwanger laat worden geeft een verhoogde kans op baarmoederontsteking. Maar om elke 3 maanden een nestje te hebben is ook niet ideaal. (En het mag ook niet van de vereniging, je mag maximaal 3 nesten per 2 jaar per poes hebben.)Ariënne schreef:Jammer Lies...
Ze zijn ook maar 2 x per jaar krols toch?
Maar die tuttebellen van mij worden dus haast niet krols. Op zich wel mooi, want dan kan ik steeds best een tijd wachten tussen twee nesten in zonder dat dat gezondheidsrisico's geeft. Maar als je wilt gaan fokken, dan is het lastig als ze niet krols worden.
En als ze wel een keer krols zijn, dan is er altijd iets waardoor ik niet bij de kater kan komen. De eerste keer had hij al dames bezoek. De tweede keer staakte het Belgische treinpersoneel en strandde ik in Roosendaal. (De kater die ik heb uitgezocht woont in Antwerpen.) Nu lijkt het erop alsof ze weer krols gaat worden, maar de eigenaresse van de kater gaat dit weekend verhuizen van Antwerpen naar de Ardennen. Dus ook geen mogelijkheid om te gaan, mocht ze inderdaad krols worden.....
Groetjes, Lies.
Sjongejonge wat komt er veel bij kijken zeg!
En ben je al bezig met rijlessen? Gestrand op een station met je krolse poes!! :twisted:
En om even naar de Ardennen te gaan. Ja, er is daar een leuk appartement te huur natuurlijk....
Ik begrijp dat het wel hele bijzondere katten moeten zijn, dat je er zo je best voor doet!
En ben je al bezig met rijlessen? Gestrand op een station met je krolse poes!! :twisted:
En om even naar de Ardennen te gaan. Ja, er is daar een leuk appartement te huur natuurlijk....
Ik begrijp dat het wel hele bijzondere katten moeten zijn, dat je er zo je best voor doet!

-
Lies
Er komt inderdaad een hoop bij kijken, ik wil namelijk niet 'zomaar' een kater voor mijn poezen, vandaar dat het iets verderop gezocht wordt. Maar op zich valt het nog wel mee, er zijn ook mensen die met een poes naar Denemarken of zo gaan voor een dekking. (Maar die hoeven dan niet met de trein!)
Dat ik op het station strandde met de poes vond ik vooral voor haar erg... Ze heeft toen uiteindelijk 5 uur in haar reismandje moeten zitten, alleen om weer thuis terug te belanden. Als ze in Rotterdam nou al hadden omgeroepen dat er in België gestaakt werd, dan had ik meteen al terug naar huis gegaan. Maar ja, de NS en informatief zijn, dat blijft toch een moeilijk punt.
Ik ben inderdaad al begonnen met de rijlessen, maar ik vind het nog wel eng. Ik heb nu 3 lessen gehad, en de laatste was 's middags om 5 uur vanaf het centraal station in Utrecht! Ik zweette peentjes in die les auto, en ik was heel blij toen ik uit het centrum weg was. Hij slaat ook nog wel regelmatig af, maar hopelijk ga ik dat snel onder de knie krijgen
Volgende les is vrijdag morgen om half tien, en dan eindigen we op het station, zodat ik daarna nog weer naar mijn werk kan gaan. Dus mocht er iemand in Utrecht zijn as vrijdag.... aub niet naar het station gaan, dan heb ik alle ruimte!
Ik denk niet dat je een krolse poes in dat appartementje wilt hebben
Gelukkig heeft mijn vriendin een groot huis kunnen kopen daar, dus ik kan bij haar blijven logeren.
Groetjes, Lies.
Dat ik op het station strandde met de poes vond ik vooral voor haar erg... Ze heeft toen uiteindelijk 5 uur in haar reismandje moeten zitten, alleen om weer thuis terug te belanden. Als ze in Rotterdam nou al hadden omgeroepen dat er in België gestaakt werd, dan had ik meteen al terug naar huis gegaan. Maar ja, de NS en informatief zijn, dat blijft toch een moeilijk punt.
Ik ben inderdaad al begonnen met de rijlessen, maar ik vind het nog wel eng. Ik heb nu 3 lessen gehad, en de laatste was 's middags om 5 uur vanaf het centraal station in Utrecht! Ik zweette peentjes in die les auto, en ik was heel blij toen ik uit het centrum weg was. Hij slaat ook nog wel regelmatig af, maar hopelijk ga ik dat snel onder de knie krijgen
Ik denk niet dat je een krolse poes in dat appartementje wilt hebben
Gelukkig heeft mijn vriendin een groot huis kunnen kopen daar, dus ik kan bij haar blijven logeren.
Groetjes, Lies.