Fly ball

Van puppycursus tot........
rini

Re: Fly ball

Bericht door rini »

In het programma Koppen(tv gelderland) zag ik een nieuw spel voor de hond,er moeten grote ballen in het doel.

Tijdens die opnames liep er een smous :?:
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Wat leuk Rini. Ik heb er ook wel eens een filmpje van gezien. Ik dacht, maar weet het niet zeker dat het te maken heeft met het drijf-vermogen van de hond. Leuk spel i.p.v. schapen drijven. Schapen drijven kan niet overal gedaan worden, en is ook erg kostbaar.

Kwam een leuke site tegen waar goed wordt uitgelegd wat flyball is, voor de geïnteresseerden:
http://www.home.zonnet.nl/harmdoornbos/Hondensport.html
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

loes

Bericht door loes »

Het heet Treibbal en we hadden het een keer voor het middagprogramma van de ALV willen doen, maar daar is het toch iets te moeilijk voor. Misschien idd niet voor honden met herdersinstinkt
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

He, he, de winterstop is eindelijk voorbij. Eigenlijk zouden we pas eind febr. weer beginnen met trainen. Maar vandaag was het goed weer, nog wel wat wind, maar dat mocht de pret niet drukken. Het veld was goed te belopen voor de honden. Geen van de honden was het spelletje verleerd, ze liepen alsof er geen winterstop was geweest.
Twee keer 30 minuten getraind met een pauze van 30 minuten. Na afloop met zijn allen nog heerlijk gewandeld.
Afijn, de hele zondagochtend was weer goed besteed.
De wedstrijdkalender is inmiddels ook binnen, 25 april de eerste wedstrijd in Culemborg.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Martine

Bericht door Martine »

Veel plezier dit seizoen Erna!
Ik lees weer graag over Lisa's avonturen!

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

loes

Bericht door loes »

Lekker Erna, Lisa en jij er weer tegenaan!
H K Jelle 13-5-2004

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Een fijn seizoen voor jullie :hup: .
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Lekker, weer fijn aan de slag met z'n tweetjes.
Veel succes dit seizoen. :jeah:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

corrie

Bericht door corrie »

Veel plezier op het veld. :cheer: Dat Lisa en haar maatjes het maar weer goed mogen doen en vele prijzen bij elkaar flyeren! :yes2:

En als de baasjes weer voor dag en dauw de reis naar het veld beginnen draai ik me nog een keer heerlijk om in mijn lekkere warme bed! :ja:
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam

Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje

Ria

Bericht door Ria »

Erna veel plezier. Ik weet hoe leuk het is Fly-Ball

Erna

Bericht door Erna »

De kop is er af, de eerste wedstrijd van het seizoen zit er op.
Goed georganiseerd door KC Nieuwegein. We hebben een heerlijke dag gehad. Voor de flyball perfect weer. Niet te warm en de hele dag droog, met regelmatig een heerlijk zonnetje.
Lies heeft het goed gedaan als ik haar prestaties vergelijk met de laatste training van donderdag. Ze heeft iets meer dan de helft van de ballen gevangen en de wissels waren zeer scherp.
Vanochtend hebben we goed gelopen. De poule wordt na de derde wedstrijd pas ingedeeld, maar aan onze tijden te zien zou het weer de B klasse worden. We hebben een gemiddelde van een hoge 24 sec. gelopen.
Vanmiddag ging het iets minder en lagen we er snel uit, jammer maar mocht de pret niet drukken.

Na het gezeur van vorig jaar dat Cynophilia niets meer voor ons wilde doen en we met alle lopende verenigingen een nieuwe competitie zijn gestart, de Herbert Wagner bokaal, wil Cynophilia nu ineens wel weer iets voor de flyball in Nederland betekenen.
Voor mij had dat niet gehoeven (het is nog niet helemaal rond) maar de inschrijvingen per team zijn wel weer die van Cynophilia, n.l. 75 euro per team. Vorig jaar betaalden we 45 euro per team. Je krijgt er niets meer of minder voor. Snap niet waarom er zo'n groot verschil in moet zitten. De organiserende verenigingen krijgen er ook geen cent meer voor.
Als het door gaat moeten we ook weer een startlicentie per hond aanvragen bij de R v B. De wedstrijdboekjes blijven hetzelfde.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Fijn, Lisa is toch weer in vorm!!
Lekker weer ook denkik, niet zo warm.

Wat een gedoe met de organisatie. :?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

loes

Bericht door loes »

Mooi dat Lisa snapte dat het om het echie ging!
Ja dat gedoe met RvB en Cynophilia, is een hele rel. Rare bedoening om het zowat 2x zo duur te maken, zal wel weer iets zijn dat ze nu geen/minder subsidie krijgen.
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Toen we voorheen via Cynophilia liepen was het ook al zo duur.
Vorig jaar, toen de verenigingen het zelf gingen regelen kon het bijna voor de helft, en nu dus weer de hoge bedragen.

rini

Bericht door rini »

Fijn dat jullie weer aan de slag kunnen :cheer: en voordat je het weet pikt Lisa het weer goed op!
Afbeelding

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Jammer en lastig dat de boel weer veranderen gaat :niks: .
Kan er gewoon geen :nee: gezegd worden tegen Cynophilia?

Wel weer een geslaagde dag voor jullie :thumbsup:.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Erna

Bericht door Erna »

Charlotte schreef: Kan er gewoon geen :nee: gezegd worden tegen Cynophilia?
Als team zullen wij er verder niets van merken. De deur is altijd op een kier blijven staan. Ze willen geloof ik wel wedstrijden gaan organiseren (beperkt) met de internationale bak tegen de Nederlandse bak. Die twee kan je niet met elkaar vergelijken, de Nederlandse bak is per run zo'n 6 sec. trager. Voor ons als B team is het verschil nog veel groter. Bovendien mogen zij rustig 6 Borders in een wedstrijd inzetten, terwijl wij niet meer dan twee dezelfde van een ras in een team mogen hebben.
Voordeel is als Cynophilia zich weer aan sluit dat we dan twee sets wedstrijdlampen hebben, Dat betekend dat er meer teams per wedstrijd mee kunnen doen. Nu is 14 teams op een dag het maximum.
De wedstrijdteams gaan met de inschrijvingen altijd voor, maar voor een dag team is het heel sneu dat er maar zo weinig startruimte voor hen over blijft.

Erna

Bericht door Erna »

Gisteren hadden we onze thuiswedstrijd. Wat hebben we geboft met het weer, kon niet beter.
Dit keer liep er naast ons team, ook nog ons dagteam. Heel leuk om met een grote groep aanwezig te zijn.
Het was een lange dag, was om 7.15 op het veld. En de wedstrijd was pas na 17.00 uur afgelopen. Daarna moesten de banen, tenten, enz. enz. nog opgeruimd worden.
We hebben het afgesloten met een BBQ die de vrijwilligers door de vereniging aangeboden kregen. Heel erg gezellig. Al met al tegen 22.00 pas thuis. Lisa gaf geen kik meer en Pim en ik ook niet. Binnen het uur lag ik in mijn bed en dat is voor mijn doen erg vroeg.
Het dagteam liep voor de eerste keer een wedstrijd, allemaal honden zonder wedstrijdervaring. Daardoor ging er ook nog wel iets fout, maar ze hebben het gemiddeld genomen erg leuk gedaan. Waren zelf positief over de dag. Ze zijn 15de geworden van de 16. Jammer genoeg lagen ze er in het middag programma meteen uit.
Ons team heeft leuk gelopen gisteren, waren erg tevreden. In de ochtend eindigden we op de 7de plaats, dat klopt wel zo'n beetje met de voorgaande wedstrijden, we hangen zo'n beetje in het midden wat tijd betreft.
Smiddags hebben we zowaar weer eens de finale bereikt van de B poulle. En hebben op een fractie na net niet gewonnen helaas. Maar een tweede plek, daar hadden we vooraf voor getekend. We wonnen een mooie beker voor het team, en iedereen kreeg nog twee zakken voer van 1 kilo van Royal Canin. De hond van mijn schoonzusje kan dus weer even voort, want van twee andere teamleden kreeg ik ook hun zakken voer zodat ik nu 6 kilo voer voor haar heb staan. Woensdag gaan we bij hun op bezoek en kunnen het dan meteen meenemen.
Op de foto Lisa voor haar tent. In de tent Jente de bruine Kelpie die momenteel geblesseerd is en niet mag lopen, en haar oude huismakker Nero van ruim 12 jaar.
Laatst gewijzigd door Erna op 14 jun 2011, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.

loes

Bericht door loes »

Leuk dat het zo goed gaat. Het is ook leuk om te zien hoe spannend de honden het ook vinden.
H K Jelle 13-5-2004

Martine

Bericht door Martine »

Wat leuk dat jullie zo'n plezier van het fly-ballen hebben! :thumbsup:
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Gesloten