Welke cursus?
Re: Welke cursus?
Leuk en dapper Jeanette, want het is toch een hele klus. Heb er vroeger ook wel eens aan gedacht, maar ga er nu echt niet meer aan beginnen.
Overigens was er dit keer een aspirant keurmeester als toekijkster, die nu niet bepaald de jongste was.
Overigens was er dit keer een aspirant keurmeester als toekijkster, die nu niet bepaald de jongste was.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Hier ga ik eens lang over na denkenloes schreef:Overigens was er dit keer een aspirant keurmeester als toekijkster, die nu niet bepaald de jongste was.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Alweer een reden om eens naar de Winner te gaan.Jeanette schreef:
Hier ga ik eens lang over na denken![]()
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
De eerste les is nog niet eens achter de rug hoor, enthousiastelingen 
Wat goed van je Jeanette om je daar op te storten. Leuk voor ons om je vorderingen via dit forum te volgen. Wanneer ga je er mee beginnen?
Groetjes, Erna.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
Jajo
Voorafgaand aan de Winner kan je natuurlijk de Utrecht nemen, eind deze week. Komen we elkaar misschien tegen, zou leuk zijn. Deze tentoonstelling is iets kleiner, maar ook een hele heisa met verkoop stands, om uren zoet mee te zijn. En de eigen hond mag mee ( als je braaf de 5 euro entreé voor haar betaalt ).
Groetjes, Jozé
Groetjes, Jozé
Ik heb Jip ingeschreven voor de Winner. Zijn er nog meer forummensen, die hun smous hebben ingeschreven? Wie gaat er naar de Winner?
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.
Maria ik heb Lisa niet ingeschreven, weet nog niet of ik naar de winner zal gaan. Ben al jaren een keer van plan om er eens een kijkje te nemen, het is er nog steeds niet van gekomen.
Jozé ik weet niet hoeveel honden er bij een grote show komen, maar in Utrecht rekenen ze op 2400 honden in twee dagen tijd. Dat vind ik behoorlijk veel.
Zag dat de Vizla's op zaterdag gekeurd worden en de Hollandse Smoushond op zondag. De keurmeester bij de smousen is de heer Kessel. Weet niet waar zijn voorkeur naar uitgaan bij het ras, heb ik geen ervaring mee, ben geen showmens.
Groetjes, Erna.
Jozé ik weet niet hoeveel honden er bij een grote show komen, maar in Utrecht rekenen ze op 2400 honden in twee dagen tijd. Dat vind ik behoorlijk veel.
Zag dat de Vizla's op zaterdag gekeurd worden en de Hollandse Smoushond op zondag. De keurmeester bij de smousen is de heer Kessel. Weet niet waar zijn voorkeur naar uitgaan bij het ras, heb ik geen ervaring mee, ben geen showmens.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Jij bent ook snel onder de indruk.Erna schreef: in Utrecht rekenen ze op 2400 honden in twee dagen tijd. Dat vind ik behoorlijk veel.
Groetjes, Erna.
Maar verdeeld over twee dagen is voor een algemeen bezoek, zonder hond,
best jammer. Iemand zal niet snel beiden dagen heengaan.
-
Jajo
Erna, ik ben ook geen showmens. Doe het eigenlijk voor de fokker. Hij wilde zien hoe ver ze zou komen. De KMC gedaan om wat ervaring op te doen en de gang van zaken te ervaren.
Ik moest vreselijk lachen toen Nala er in de ring eens heerlijk bij ging liggen. Keurig in stand blijven staan was er echt niet bij. Nu een beetje getraind om niet weer een modder-figuur te slaan, dat kan op deze show niet, denk ik. Dit is ook de laatste maal. Als ze weer een U haalt en misschien weer een derde plaats hou ik het echt voor gezien. Alle dingen eenmaal in het leven ervaren en dan wegwezen.
Er zijn veel mensen die na twee of drie keer de echte smaak te pakken krijgen en voor bekers en linten gaan. Prima, als ik maar mijn plicht ten opzichte van de fokker heb gedaan is het wel goed. Net zoiets als je plicht ten opzichte van het fokprogramma van de smous. Deze fokker wil ook graag zien of hij nog op de goede weg is, dan heeft hij recht op mijn inzet.
Meer is het niet en reken maar dat ik de hele tentoonstelling in de gaten houd. Lekker rondlopen, mag Nala fijn mee.
Ja, wij zijn zaterdag. Als jij zondag was gekomen, was ik even langsgelopen om je te ontmoeten, want ik woon bijkans aan de onderzijde van de A27, op een steenworp afstand van de Veemarkthal.
Groetjes, Jozé
Ik moest vreselijk lachen toen Nala er in de ring eens heerlijk bij ging liggen. Keurig in stand blijven staan was er echt niet bij. Nu een beetje getraind om niet weer een modder-figuur te slaan, dat kan op deze show niet, denk ik. Dit is ook de laatste maal. Als ze weer een U haalt en misschien weer een derde plaats hou ik het echt voor gezien. Alle dingen eenmaal in het leven ervaren en dan wegwezen.
Er zijn veel mensen die na twee of drie keer de echte smaak te pakken krijgen en voor bekers en linten gaan. Prima, als ik maar mijn plicht ten opzichte van de fokker heb gedaan is het wel goed. Net zoiets als je plicht ten opzichte van het fokprogramma van de smous. Deze fokker wil ook graag zien of hij nog op de goede weg is, dan heeft hij recht op mijn inzet.
Meer is het niet en reken maar dat ik de hele tentoonstelling in de gaten houd. Lekker rondlopen, mag Nala fijn mee.
Ja, wij zijn zaterdag. Als jij zondag was gekomen, was ik even langsgelopen om je te ontmoeten, want ik woon bijkans aan de onderzijde van de A27, op een steenworp afstand van de Veemarkthal.
Groetjes, Jozé
Groetjes, Erna.Jajo schreef:Erna, ik ben ook geen showmens. Doe het eigenlijk voor de fokker. Hij wilde zien hoe ver ze zou komen. De KMC gedaan om wat ervaring op te doen en de gang van zaken te ervaren.
Die Nala, het duurde haar natuurlijk veel te lang.![]()
Er zijn veel mensen die na twee of drie keer de echte smaak te pakken krijgen en voor bekers en linten gaan.
Dat zullen dan mensen zijn die verwachten dat zij hoog zullen eindigen. Een teleurstelling is zo opgelopen als je pech hebt.
Prima, als ik maar mijn plicht ten opzichte van de fokker heb gedaan is het wel goed. Net zoiets als je plicht ten opzichte van het fokprogramma van de smous. Deze fokker wil ook graag zien of hij nog op de goede weg is, dan heeft hij recht op mijn inzet.
Zou ik ook doen in jouw plaats Jozé, sommige dingen horen er nu eenmaal bij.
Dit kan voor de fokker heel belangrijk zijn.
Ik weet nog niet of ik kom kijken, als dat wel het geval is dan wordt dat zaterdag, zondag hebben we al andere afspraken.
Je man staat zeker drie dagen op de beurs in de jaarbeurs?
Groetjes, Jozé
Jozé ik heb mijn antwoord tussen jouw stukje gezet, is daardoor niet zo duidelijk geworden.
Groetjes, Erna.
Groetjes, Erna.
-
Jajo
Ik heb je antwoorden er "tussenuit" gelezen. Gezellig!!
Ja, Jaap staat 3 dagen op de Jaarbeurs, ieder lekker met zijn eigen hobby bezig.
Mocht je zaterdag komen, dan weet je me wel te vinden. De catalogus brengt je wel naar onze ring. Rasgroep 7.
Ik ben Nala met pensbotjes aan het leren, wat staan en staan blijven betekent.
Ze gaat altijd zo keurig zitten voor ze haar eten krijgt en snapt dus niet waarom dat ineens niet meer mag!! Het is ook verwarrend, ook voor mij, want ik beloon nooit met voer. Dit moet echter in no time er in gehamerd worden, want zaterdag mag je natuurlijk om "een slapende hond in de ring" niet lachen.
Tot ziens....Jozé
Ja, Jaap staat 3 dagen op de Jaarbeurs, ieder lekker met zijn eigen hobby bezig.
Mocht je zaterdag komen, dan weet je me wel te vinden. De catalogus brengt je wel naar onze ring. Rasgroep 7.
Ze gaat altijd zo keurig zitten voor ze haar eten krijgt en snapt dus niet waarom dat ineens niet meer mag!! Het is ook verwarrend, ook voor mij, want ik beloon nooit met voer. Dit moet echter in no time er in gehamerd worden, want zaterdag mag je natuurlijk om "een slapende hond in de ring" niet lachen.
Tot ziens....Jozé
Dus jij gaat je helemaal storten op de hondenwereld Jeanette. Wat goed van je.
Laatst gewijzigd door Charlotte op 20 okt 2008, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Zo wordt ze wel 'gezien' natuurlijkJajo schreef:......., want zaterdag mag je natuurlijk om "een slapende hond in de ring" niet lachen.![]()
![]()
Ik ga zaterdag naar De Utrecht toe. Eens even kijken hoe het er op zo'n grote show aan toe gaat. Ga natuurlijk ook bij Jozé en Nala langs, leuk om hen te ontmoeten. Lisa neem ik mee, kan Jozé haar ook zien. En ik wil voor Lisa kijken naar zo'n dun mogelijke regenjas, weet niet of ik die kan vinden. Het ding moet zo soepel mogelijk bij Lisa zitten. Bij een gewone wandeling zal ze hem nooit dragen. Maar als er nog een keer zo'n extreem slechte wedstrijddag komt wil ik niet dat ze weer uren door en doornat is. Ze heeft bij de laatste wedstrijd uren zitten bibberen, dat was gewoon zielig.Jajo schreef:Ik heb je antwoorden er "tussenuit" gelezen. Gezellig!!
Ze gaat altijd zo keurig zitten voor ze haar eten krijgt en snapt dus niet waarom dat ineens niet meer mag!! Het is ook verwarrend, ook voor mij, want ik beloon nooit met voer. Dit moet echter in no time er in gehamerd worden, want zaterdag mag je natuurlijk om "een slapende hond in de ring" niet lachen.![]()
![]()
Tot ziens....Jozé
Groetjes, Erna.
-
Jajo
Schaam je niet Erna. Bij apporteerlessen hadden kort geleden enige jachthonden ook regendekjes op. Als je zo'n 2-3 uur buiten bent is dat helemaal niet verkeerd, zeker niet als er veel wachttijd is en ze stil moeten zitten.
Maar ik had wel gedacht dat jij dat even zelf in elkaar zou naaien.
Tot zaterdag.
Jozé
Maar ik had wel gedacht dat jij dat even zelf in elkaar zou naaien.
Tot zaterdag.
Jozé
Het maken zal misschien niet het probleem zijn, maar het vinden van het
juiste materiaal?
juiste materiaal?
Leuk dat jullie elkaar ontmoeten zaterdag!
Zo'n regendekje lijkt me niet verkeerd. Zeker niet als je uren in de regen moet zijn. Ik heb nog goed voor ogen hoe Roosje aan het bibberen was in de regen tijdens de puppycursus. Toen kon ik haar lekker bij me in m'n jas frommelen. Maar met een kilootje of 10 doe je dat niet.
Zet hem op Nala!
Zo'n regendekje lijkt me niet verkeerd. Zeker niet als je uren in de regen moet zijn. Ik heb nog goed voor ogen hoe Roosje aan het bibberen was in de regen tijdens de puppycursus. Toen kon ik haar lekker bij me in m'n jas frommelen. Maar met een kilootje of 10 doe je dat niet.
Zet hem op Nala!