KK1

Van puppycursus tot........
loes

Re: KK1

Bericht door loes »

Moet het koppie het ook nog aankunnen . :grijns:
Heb je ook de ambitie om het keurmeesterschap in te gaan?
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Leuk hè Constance!!
Ik geloof niet dat ik haar ken.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Martine

Bericht door Martine »

Constance schreef: amitose, meiose en mitose
Dat zou helemaal niet misstaan in een recept van een ingewikkelde maaltijd... :grijns:
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

yvonne

Bericht door yvonne »

Lijkt me ook heel pittig! De namen komen me bekend voor, maar ik zou je niet kunnen vertellen wat het is :hihi:
25 rassen, dat is een leuk begin van huiswerk! :smile:
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Ik heb voor mezelf wel eens wat KK1 gedaan, de rassenherkenning vond ik heel leuk. Maar er zijn nu veel meer en nauwelijks van elkaar te onderscheiden rassen. Elk land wil de eigen variëteit/afwijking als ras erkend zien, één van de uitwassen (vind ik) van de kynologie.
H K Jelle 13-5-2004

renske

Bericht door renske »

Veel plezier met de cursus.
Jaren geleden (97-98) heb ik de KKI gedaan en het jaar erop de KKII. Daarna begonnen aan de E&B en na twee jaar cursus te hebben gevolgd examen.
Wat ze vooraf niet zeggen is dat je niet te jong mag zijn. Door mijn leeftijd, toen 21, ben ik gezakt.
Vijf jaar later weer een poging gedaan met de cursus E&B. Toen maakten keurmeesters fouten (een bobtail die overbouwd was en volgens de keurmeester niet en volgens een bekend keurmeester was hackney en steppen hetzelfde :roll:). Lumi was toen een jong pupje, dus ik dacht laat maar, mijn pup is belangrijker en ik stop :lol:.
En ondertussen? Ik heb steeds minder met het showwereldje, voorlopig dus geen ambitie om weer de E&B cursus te gaan volgen.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat een gezeur met die E&B Renske.
Tijdens mijn opleiding was er af en toe sprake van verschil van mening tussen de dames en heren keurmeesters.
Als ik het daarom niet begreep, zeurde ik gewoon door.
Eén van de minst makkelijke docenten is na drie keer opgestapt.

Belachelijk trouwens dat ze je te jong vonden.
Ze schreeuwen om jonge kynologen!!
Bij ons een student diergeneeskunde van 22 jr. In één keer geslaagd.

Wie weet heb je nog eens zin in een examen.

gerrymoerkens

Bericht door gerrymoerkens »

Flauwekul dat je te jong zou zijn. Wat een onzin dan zou ik er ook geen zin meer in hebben. Toch jammer. Gerry en Pebbles.

renske

Bericht door renske »

Het schijnt tegenwoordig wel beter te zijn dan zo'n 10 jaar geleden, toen ging dat dus nog niet jong zijn en slagen. In plaats van dat ze zeggen dat je beter nog geen examen kunt doen...
Zelf heb ik een basiskennis opgedaan om honden beter te kunnen beoordelen, dat vind ik belangrijker :thumbsup:. En, als je al km zou worden, 'moet' je al voor meerdere rassen gaan, anders wordt je vrijwel niet gevraagd. Wanneer je wel gevraagd wordt, dan ben je heel vaak weg. ALs ik eerlijk ben ga ik er liever met mijn eigen honden op uit in het weekeinde dan naar een show :ja:.

Constance

Bericht door Constance »

ah, weer wat berichten gemist zie ik :stupid:
Vanavond gaat de 2de les van de KK1 niet door :( Helaas, Elly moest morgen onverwacht keuren in Zwolle...
Ik heb m'n spullen voor morgen inmiddels ook allemaal al klaargezet want als ik dat morgenvroeg moet doen zal ik wel de helft vergeten :oops: Hoop dat het droog blijft maar dat zal wel niet , het is een buitenshow voor ons :fluit:
De les wordt volgende week ingehaald.
Ik vind het super interessant allemaal maar ik heb geen ambities voor keurmeester hoor, ik zal eerst eens kijken hoe ik het hier vanaf breng en wie weet ga ik dan wel verder. Puur voor mezelf en voor mijn honden.
@ Renske, zondag ga ik ook kijken naar de clubmatch, m'n vriendin heeft ook een kooikerhondje en zij gaat met mij mee en neemt haar ook mee. Kom jij toevallig ook kijken? Ook gaan we in november naar de clubmatch van de kooikerhondjes kijken samen.

Wat de leeftijd betreft , je zou te jong zijn?? Wat een flauwekul inderdaad...
heel toevallig vroeg ik me vanochtend aan de ontbijttafel af of IK niet te oud was om hier nog allemaal aan te beginnen ;)
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Vast niet... :mrgreen:

rini

Bericht door rini »

Jeanette schreef:Vast niet... :mrgreen:
:hihi:
Afbeelding

renske

Bericht door renske »

@Constance, te oud zul je niet zijn. Kijk maar naar de gemiddelde leeftijd van keurmeesters :mrgreen:.
Ik ben dus niet bij de clubmatch geweest, bij de clubmatch van de kooikers ben ik wel, maar ik schrijf niet in. Fusca vind ik nog te veel een jonge hond, ze moet nog echt uitzwaren. Dit jaar heb ik haar een paar keer ingeschreven, wel allemaal hele mooie rapporten, maar naast de VB in de puppyklasses de kwalificatie Goed (2x) in de JK. Bij een aantal keurmeesters had ik haar wel ingeschreven, maar bij twijfel heb ik iets van, laat maar. Lumi wordt door de meesten als te klein gezien en Vincent, hij is gecastreerd en mag bij de kooikers dus niet meedoen. Vorige week hoorde ik dat er tot nu toe 107 kooikers zijn ingeschreven. Wat je vooral op zal vallen is dat het heel internationaal is! Naast inschrijvingen uit Belgie en Duitsland verwacht ik een delegatie uit Groot Brittannië, Finland, Zwitserland en Zweden. En misschien ook nog wel uit meer landen.
Spreek me gerust aan als je me ziet, ik heb rood haar en ben dan bijna 8 maanden zwanger, dus het kan dan niet missen dat je de juiste voor je hebt.

renske

Bericht door renske »

Eva81 schreef:
renske schreef: ben dan bijna 8 maanden zwanger, dus het kan dan niet missen dat je de juiste voor je hebt.
Hi Renske wat een leuk nieuwtje!Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!
Dank je! Zijn er ook erg blij mee :).

karin73

Bericht door karin73 »

Kk1 zou ik graag willen doen. Vorig jaar ook al.
Helaas start er voor het tweede jaar geen opleiding in de buurt.
De dichtst bijzijnde is in Wilhelminadorp bij Goes ...
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

loes

Bericht door loes »

Dat zal nog niet meevallen. Zo vaak geeft een KC meestal zulke cursussen niet.
Ik neem aan dat je bent aangewezen op Breda, Bergen op Zoom, Roosendaal om het nog een beetje bereikbaar te houden.
H K Jelle 13-5-2004

karin73

Bericht door karin73 »

In Teteringen was de dichtst bijzijnde, dan Waalwijk en Den Bosch. Maar die hebben alle drie voor het tweede jaar op rij alleen kk2 en e&b. In heel Brabant start er niets...
Naar Z-H heb ik nog niet gekeken. Rotterdam is bijvoorbeeld wel te doen.
groetjes, Karin

Constance

Bericht door Constance »

Ik heb ook twee jaar moeten wachten voordat er een cursus enigszins in de buurt startte. Ik moest er nu een half uur voor rijden maar goed te doen.
Op 22 juni heb ik examen gedaan ( de kaartjes kwamen heel goed van pas Jeannette! :Kuss: ) ik zal ze naar je terugsturen zodra ik de uitslag van het examen binnen heb. Misschien moet ik nog herkansen, je weet het niet he? Ik hoop dat ik geslaagd ben maar ik vond het examen best pittig. Rassenkennis was goed te doen maar het was bij de andere onderdelen soms zeer lastig in te schatten wat ze bedoelden met een vraag. Ik wist dan wel hoe het zat maar het ging meer om de vraagstelling. Het zijn allemaal ja/nee vragen maar soms weet je niet hóe precies ze de vraag bedoelen. Dat was lastig... nu duimen voor een goede uitslag. Nog ruim 3,5 week wachten voordat ik dat weet!
Afbeelding

karin73

Bericht door karin73 »

Spannend... dat lange wachten.
Ik heb net ook bij Dordrecht en Rotterdam gekeken. In Dordt geen planen om te beginnen. In Rotterdam loopt er nu een cursus tot september. Nieuwe cursus nog niet bekend.
Dan is zou het toch in Zeeland zijn. Maar dat is 50 min rijden (70 km ). Maar denk dat ik dan nog maar een jaartje wacht, wie weet kan het dan weer dichterbij.
In januari begin ik ook al met een korte cursus voor mijn werk. Daarvoor moet ik ook naar Rotterdam.
groetjes, Karin

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ik weet precies wat je bedoelt Constance! Ik had ook moeite met de vraagstelling...en dan ga je vaak té diep doordenken.
Je bent vast geslaagd...achteraf viel de uitslag mij mee en ik zat ook zo te twijfelen.
Fijn dat de kaartjes van pas kwamen.

Ik had mazzel...KK1 in Hoogeveen, dat is best te doen...en KK2 in Zwolle, dat ging ook nog wel. En gelukkig zijn het niet zo heel veel avonden.
Ik hoop dat je iets kunt vinden Karin, want het is wel erg leuk!

Gesloten