Puppy en kat
-
Alma
Puppy en kat
Hoi allemaal,
hebben jullie nog tips om een kat van bijna 2 jaar aan een puppie te laten wennen.
Vroeger had ik thuis ook een kat toen we de eerste smous kregen maar deze mocht altijd naar buiten en dat was geen probleem, deze kat nu kan niet zomaar naar buiten vluchten als het nodig is.
Ik heb al wel een mooie hoge krabpaal gekocht met hoge planken waar ze rustig de boel kan bekijken.
Bij de laatste smous (woonde bij mijn moeder) ging het ook goed met mijn toen nog 3 levende katten en er lag er altijd ééntje tegen hem aan gekropen. Ik denk dat het allemaal wel zal lukken.
gr, Alma
hebben jullie nog tips om een kat van bijna 2 jaar aan een puppie te laten wennen.
Vroeger had ik thuis ook een kat toen we de eerste smous kregen maar deze mocht altijd naar buiten en dat was geen probleem, deze kat nu kan niet zomaar naar buiten vluchten als het nodig is.
Ik heb al wel een mooie hoge krabpaal gekocht met hoge planken waar ze rustig de boel kan bekijken.
Bij de laatste smous (woonde bij mijn moeder) ging het ook goed met mijn toen nog 3 levende katten en er lag er altijd ééntje tegen hem aan gekropen. Ik denk dat het allemaal wel zal lukken.
gr, Alma
Re: Puppy en kat
Onze eerste kat, een hele felle, was niet gewend met honden samen te wonen.
Wij kregen toe pup Pasja en die kreeg gelijk alle hoeken van de kamer te zien.
Toen was het klaar, Pasja ging echt niet meer naar Gijs toe. Er werd af en toe zelfs samen gespeeld, maar alleen als Gijs dat wilde. Als Pasja aanstalte maakte om te spelen hoefde Gijs alleen maar te blazen, dat was genoeg.
Daarna kregen we Tirza, onze eerste Smous. Toen zij vier jaar was kwam omze huidige poes Sarie erbij. En hoe fel Tirza ook was, Sarie vond ze heel leuk.
Toen Tirza overleed is Sarie een paar jaar alleen geweest, daarna kwam Lisa erbij. Dat is ook altijd heel goed gegaan, ze liggen vaak samen in de mand te slapen.
van andere katten moet Lisa niets hebben.
Wij kregen toe pup Pasja en die kreeg gelijk alle hoeken van de kamer te zien.
Daarna kregen we Tirza, onze eerste Smous. Toen zij vier jaar was kwam omze huidige poes Sarie erbij. En hoe fel Tirza ook was, Sarie vond ze heel leuk.
Toen Tirza overleed is Sarie een paar jaar alleen geweest, daarna kwam Lisa erbij. Dat is ook altijd heel goed gegaan, ze liggen vaak samen in de mand te slapen.
van andere katten moet Lisa niets hebben.
Laatst gewijzigd door Erna op 05 nov 2012, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
Alma
Hoi Erna,
ik denk idd dat het allemaal wel op een natuurlijke manier zal verlopen en ze het lekker samen uitzoeken.
gr, Alma :poes:
ik denk idd dat het allemaal wel op een natuurlijke manier zal verlopen en ze het lekker samen uitzoeken.
gr, Alma :poes:
Het lijkt me een voordeel voor de kat, als hij of zij er eerder is dan de pup.
Belangrijk is, dat de kat weg kan vluchten. (Krabpaal of stoel, tafel ed.)
Mooi dat de kennismaking aan het begin van de inprentingsfase valt. (Is vanaf 8 weken.) De hond neem veel in zich op en leert erg veel.
Komt wel goed!
Belangrijk is, dat de kat weg kan vluchten. (Krabpaal of stoel, tafel ed.)
Mooi dat de kennismaking aan het begin van de inprentingsfase valt. (Is vanaf 8 weken.) De hond neem veel in zich op en leert erg veel.
Komt wel goed!

Hier een plaatje van kat en hond. (Fija en Shaffy) .
De katten waren er al toen Fija kwam. Nu waren ze natuurlijk wel al aan Adah gewend, maar die bemoeit zich niet met de katten, in het begin stond ze altijd op als ze in de buurt kwamen om te knuffelen.
Fija speelt momenteel niet met de katten en Shaffy vindt dat kennelijk maar niks, dus vond ik ze zoeven zo samen bovenop het bankkussen (die slappe kussens zijn overigens met dieren ook helemaal niks, het worden vormeloze hopen)
De katten waren er al toen Fija kwam. Nu waren ze natuurlijk wel al aan Adah gewend, maar die bemoeit zich niet met de katten, in het begin stond ze altijd op als ze in de buurt kwamen om te knuffelen.
Fija speelt momenteel niet met de katten en Shaffy vindt dat kennelijk maar niks, dus vond ik ze zoeven zo samen bovenop het bankkussen (die slappe kussens zijn overigens met dieren ook helemaal niks, het worden vormeloze hopen)
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Het is helemaal duidelijk
Zonder woorden werkt echt wel.
Zonder woorden werkt echt wel.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Wat leuk zo Loes. 
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Wat een plaatje...
Shaffy weet wel en punt te maken
Shaffy weet wel en punt te maken
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Loes wat leuk om ze zo te zien liggen, vertederend.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Helemaal om te smullen! Is jullie andere kat ook zo gemakkelijk met de honden??
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
-
Alma
ja Loes.....zo gaan wij het ook doen!!!!
Let maar eens op
groetjes, Alma
Let maar eens op
groetjes, Alma
Ja, broer Ramses is ook makkelijk, maar is sowieso afwachtender in alles. Maar ligt ook regelmatig bij de honden, zoals zoeven. Ik wilde ze toen fotograferen, want hij lag heel knuffelig bij Fija, maar hij stond op toen hij het toestel zag. Hij heeft de grappige gewoonte om op de salontafel te gaan zitten en als Fija dan langs komt haar elke keer een tik op haar rug te geven.
Wij kregen de katten toen ze 6 maanden waren, maar ze waren een extreem adhd-hondje gewend. Ze zijn de behaarde nakomelingen van een Naaktkat (Sfinx) vader en een behaarde moeder. De Sfinx staat bekend om zijn zeer vriendelijke karakter, zoals liefhebbers het zeggen: een mix tussen hond/kat/aapje. Ik heb ze nog nooit horen blazen of de nagels zien uitslaan.
Wij kregen de katten toen ze 6 maanden waren, maar ze waren een extreem adhd-hondje gewend. Ze zijn de behaarde nakomelingen van een Naaktkat (Sfinx) vader en een behaarde moeder. De Sfinx staat bekend om zijn zeer vriendelijke karakter, zoals liefhebbers het zeggen: een mix tussen hond/kat/aapje. Ik heb ze nog nooit horen blazen of de nagels zien uitslaan.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
sammydesmous
Schattig die 2 op de foto. Ik hoop dat wij ook eens zo'n foto hier kunnen maken van Jari en Wiekse-Sammy. Zit er voorlopig nog niet in.
Groetjes
José en een pootje van Wieske-Sammy de smous
Groetjes
José en een pootje van Wieske-Sammy de smous
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
-
Alma
Bij ons ging het goed maar de laatste dagen zit Boester echt te wachten om Feline uit te dagen en die mept vreselijk hard terug op dat kleine koppie en ik vind dat o.k.........maar het grappige is dat Boester er helemaal niet mee zit. Die denkt maar steeds dat Feline wil spelen en danst er rustig om heen. Het wordt wel wat vervelend...ze racen door mn hele kamer achter elkaar aan, ik kan niet hebben dat straks de kat ook overal gaat plassen, dat wil je niet meemaken.
Dus vanmiddag heb ik een blik met steentjes, zonder dat ze het zagen, van de tafel af laten kletteren.....een paar keer trouwens.
HET HAD TOTAAL GEEN INVLOED!!!!
Feline tikte een keer tegen het blikje met zijn pootje, Boester daagde het blikje wat uit en dat was het.....ze gingen gewoon weer verder.....
Vanavond heeft Dick Boester in zn nekvelletje gepakt op het moment van uitdagen naar Feline en eindelijk was daar de herkenning van: o, is dit niet .o.k dan? Hij liep weg naar zn mandje en pakte zn botje en ging kauwen.
Tzal me benieuwen morgen
Alma
Dus vanmiddag heb ik een blik met steentjes, zonder dat ze het zagen, van de tafel af laten kletteren.....een paar keer trouwens.
HET HAD TOTAAL GEEN INVLOED!!!!
Feline tikte een keer tegen het blikje met zijn pootje, Boester daagde het blikje wat uit en dat was het.....ze gingen gewoon weer verder.....
Vanavond heeft Dick Boester in zn nekvelletje gepakt op het moment van uitdagen naar Feline en eindelijk was daar de herkenning van: o, is dit niet .o.k dan? Hij liep weg naar zn mandje en pakte zn botje en ging kauwen.
Tzal me benieuwen morgen
Alma
Ja, het is veel eenvoudiger als ze elkaar negeren. Shaffy zoekt zelf altijd Fija op om te spelen en te hollen, maar Ramses moet al dat wilde niet en zoekt het dan hogerop. Ook als Jelle er is is hij voorzichtig(er), want die vindt rode Ramses het einde en duikt het liefst bovenop hem.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Zo is 't !!
Als de hond de kat honds gaat behandelen en honds spelen, loopt het uit de hand.
Stapper deed veel te honds met Pieuw !! Dat werd niet gewaardeerd.
Sam en Ayla hadden respect voor onze katten. Dat leverde uiteindelijk meer plezier op.
Knudde en Pieuw gingen zelf het spel aan.
Als het te wild wordt, gewoon het spel stoppen.
Als ze 'lief' spelen, de hemel in prijzen.
In ieder geval vinden ze elkaar wel leuk en dat is toch heel mooi!!
:hondkat:
Als de hond de kat honds gaat behandelen en honds spelen, loopt het uit de hand.
Stapper deed veel te honds met Pieuw !! Dat werd niet gewaardeerd.
Sam en Ayla hadden respect voor onze katten. Dat leverde uiteindelijk meer plezier op.
Knudde en Pieuw gingen zelf het spel aan.
Als het te wild wordt, gewoon het spel stoppen.
Als ze 'lief' spelen, de hemel in prijzen.
In ieder geval vinden ze elkaar wel leuk en dat is toch heel mooi!!
:hondkat:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Fijn dat jullie het ook aandurven om op die manier te corrigeren.
Charlotte
-
Alma
Vandaag gaat het al een stuk beter, maar ze hebben elkaar ook bijna nog niet gezien.
Meestal treedt het op als ze allebei weer binnenkomen en ze de benedenverdieping weer moeten delen.
Ik denk dat het optreden van Dick beter heeft gewerkt dan dat stomme blikje met steentjes. Aan één kant ook wel erg grappig dat onze dieren niet zo schrikken.........soms wel onhandig, hi,hi
groetjes, Alma
Meestal treedt het op als ze allebei weer binnenkomen en ze de benedenverdieping weer moeten delen.
Ik denk dat het optreden van Dick beter heeft gewerkt dan dat stomme blikje met steentjes. Aan één kant ook wel erg grappig dat onze dieren niet zo schrikken.........soms wel onhandig, hi,hi
groetjes, Alma
-
ankenel
Bij ons gaat het geheel anders.....
De kat valt steeds Rufus aan... (8 weken oud). Naar om te zien is dat.
Dus een kattengedragstherapeute... gebeld.
Tips:
Houd ze gescheiden de eerste weken. Kat laten wennen aan andere geur in huis.
Dan confrontatie met hond in bench (hebben we wel de eerste paar dagen gedaan, maar dat is dus nog veel te kort) . Als dan de kat niet meer gefixeerd is op die indringer in zijn territorium, ze tijdens iets leuks met elkaar laten cofronteren, spelen of eten. Zodat de kat de hond associeert met iets leuks.
Kan maanden duren.....
Maar enfin hier hebben we het dan ook over een dominante kater....
Groetjes Anke Nel
(rufus)
De kat valt steeds Rufus aan... (8 weken oud). Naar om te zien is dat.
Dus een kattengedragstherapeute... gebeld.
Tips:
Houd ze gescheiden de eerste weken. Kat laten wennen aan andere geur in huis.
Dan confrontatie met hond in bench (hebben we wel de eerste paar dagen gedaan, maar dat is dus nog veel te kort) . Als dan de kat niet meer gefixeerd is op die indringer in zijn territorium, ze tijdens iets leuks met elkaar laten cofronteren, spelen of eten. Zodat de kat de hond associeert met iets leuks.
Kan maanden duren.....
Maar enfin hier hebben we het dan ook over een dominante kater....
Groetjes Anke Nel
(rufus)