Dat had je vast niet verwacht, maar is mooi meegenomen.andrea21 schreef:Nou ik moet zeggen sinds saartje bij ons woont dat droppie socialer is geworden en liever voor ons heel vreemd maar toch is het zo.
Een kat erbij?!
Re: Een kat erbij?!
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ik weet het niet, maar het zou best kunnen, dat we binnenkort 3 poezen hebben.
Mijn moeder vindt niet alles zo leuk van poes Suus. Punt is, dat ze de kat eerst went aan van alles (bijv. op bed slapen) en het dan toch weer terug wil draaien.
En dat gaat dan niet zo makkelijk. Een kat houdt lang vol.
Maar ja als de poes er niet meer is, zou ze haar erg missen.
We moeten maar even zien. Als ze dat wil, haal ik Suus zo op.
Mijn moeder vindt niet alles zo leuk van poes Suus. Punt is, dat ze de kat eerst went aan van alles (bijv. op bed slapen) en het dan toch weer terug wil draaien.
En dat gaat dan niet zo makkelijk. Een kat houdt lang vol.
Maar ja als de poes er niet meer is, zou ze haar erg missen.
We moeten maar even zien. Als ze dat wil, haal ik Suus zo op.

Ach, ja sommige mensen zijn het meest geschikt voor een visite-poes.
Jammer, maar daar is weinig tegen in te brengen.
Jammer, maar daar is weinig tegen in te brengen.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Ach jeetje...
Ja, een kat is slim genoeg om eigen regels te maken.
Jammer dat je moeder daar niet consequent mee omgaat.....
zeker omdat ze Suus natuurlijk erg gaat missen.
't Zal toch niet, Ariënne....drie katten.....
Ja, een kat is slim genoeg om eigen regels te maken.
Jammer dat je moeder daar niet consequent mee omgaat.....
zeker omdat ze Suus natuurlijk erg gaat missen.
't Zal toch niet, Ariënne....drie katten.....
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Het is sneu voor moeder en poes, maar het zal een keer die kant wel op gaan.
Hier hobbelt Suus zo weer mee, denk ik. Hoewel het misschien wel even tijd kost om haar aan nieuwe regels te laten wennen.
En je nichtje heeft nog geen huis met een tuintje, neem ik aan, Jeanette.
Hier hobbelt Suus zo weer mee, denk ik. Hoewel het misschien wel even tijd kost om haar aan nieuwe regels te laten wennen.
En je nichtje heeft nog geen huis met een tuintje, neem ik aan, Jeanette.

Nog niets gehoord van een verhuizing Ariënne, maar ik ga mijn zus vandaag nog bellen. Dat zou erg mooi zijn natuurlijk. Suus weer terug naar Aafje.
Jammer als je rustige roedeltje weer overhoop gegooid zou gaan worden
Jammer als je rustige roedeltje weer overhoop gegooid zou gaan worden
Jammer Arienne maarja wat niet gaat gaat niet en ja als je poezen wat wend leer je het niet zomaar af weer strond eigewijze dieren zijn het.
Saartje brengt nu ze naar buiten mag van alles thuis sinds een week stukje donuts, snoep papiertjes, dopjes enz en gooit het op de deken van de hond
en ze groeit goed.
Saartje brengt nu ze naar buiten mag van alles thuis sinds een week stukje donuts, snoep papiertjes, dopjes enz en gooit het op de deken van de hond
Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Volgens de kenners schijnt Suusje ook een sterk karakter te hebben.. 
Suusje is inderdaad wel een persoonlijkheid! Wel bijzonder.
Soms wil ze ineens een kuit van mijn moeder 'pakken' (zal niet meevallen) met twee poten. Onze vroegere buurkat deed dat ook. Wat zou dat zijn? Alleen maar speelsigheid?
Fijn dat het goed gaat met Saartje, Andrea. Is ze soms een soort apporteerkat?
Die heb je wel, hè!
Soms wil ze ineens een kuit van mijn moeder 'pakken' (zal niet meevallen) met twee poten. Onze vroegere buurkat deed dat ook. Wat zou dat zijn? Alleen maar speelsigheid?
Fijn dat het goed gaat met Saartje, Andrea. Is ze soms een soort apporteerkat?
Die heb je wel, hè!

Jahoor, een apporteerkat.
En Suus is een karate-kat.
En Suus is een karate-kat.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Nou van onze Drop mag ik nooit in zij zitten met me handen want dan krijg ik opdonder van hem
gek beest.
Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Jammer dat Suus misschien niet bij je moeder kan blijven Ariënne.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
Renate
Wat sneu voor je moeder en voor Suus, Ariënne.
Ik heb totaal geen ervaring met katten, maar na vandaag kan ik me helemaal voorstellen hoe moeilijk het is om tegestane dingen terug te draaien bij een kat.
Mijn ex-studiegenootje waar ik altijd mee samenwerkte, vangt als vrijwilligerswerk katten op voor de dierenambulance. Ze heeft sinds een aantal weken een moederpoes met 4 jongen in de opvang. De kittens zijn net zo oud als Phoebe's pups.
Vorige week kwam zij met haar zoontjes naar de pups kijken en nu ging ik met Dana naar de kittens kijken. Wat een plaatjes! Maar wat hadden ze het druk met het ontdekken en uitproberen van alles! Geen momentje rust in de kleine kontjes. En al zo behendig.
Het viel Dana een beetje tegen. Ze wilde ze zo graag knuffelen, maar de kittens hadden een te drukke agenda!
Twee kittens (poesjes) uit dit nest gaan samen met een pup van Phoebe mee naar Maastricht. Daar waren geen jonge katjes te krijgen. Goed teken, maar vervelend als je een kat zoekt. De kittens zijn voor de dochter.
Lijkt me trouwens erg leuk werk om te doen. Ik heb het telefoonnummer meegenomen...
Ik heb totaal geen ervaring met katten, maar na vandaag kan ik me helemaal voorstellen hoe moeilijk het is om tegestane dingen terug te draaien bij een kat.
Mijn ex-studiegenootje waar ik altijd mee samenwerkte, vangt als vrijwilligerswerk katten op voor de dierenambulance. Ze heeft sinds een aantal weken een moederpoes met 4 jongen in de opvang. De kittens zijn net zo oud als Phoebe's pups.
Vorige week kwam zij met haar zoontjes naar de pups kijken en nu ging ik met Dana naar de kittens kijken. Wat een plaatjes! Maar wat hadden ze het druk met het ontdekken en uitproberen van alles! Geen momentje rust in de kleine kontjes. En al zo behendig.
Het viel Dana een beetje tegen. Ze wilde ze zo graag knuffelen, maar de kittens hadden een te drukke agenda!
Twee kittens (poesjes) uit dit nest gaan samen met een pup van Phoebe mee naar Maastricht. Daar waren geen jonge katjes te krijgen. Goed teken, maar vervelend als je een kat zoekt. De kittens zijn voor de dochter.
Lijkt me trouwens erg leuk werk om te doen. Ik heb het telefoonnummer meegenomen...
Wat goed om zo de hondjes en poesjes aan elkaar te laten wennen!
Wat zal het een mooi gezicht zijn geweest!
Wat leuk dat er straks een paar kittens meegaan met een pup naar Maastricht. Zijn ze alvast wat aan elkaar gewend. Handig voor latere visites.
Fijn hoor, die opvang in een gezin van zo'n poezenfamilie!
Wat mijn moeder betreft: nog maar even afwachten, maar ik ga er wel vanuit dat Suus weer gaat verhuizen.
Wat leuk dat er straks een paar kittens meegaan met een pup naar Maastricht. Zijn ze alvast wat aan elkaar gewend. Handig voor latere visites.
Fijn hoor, die opvang in een gezin van zo'n poezenfamilie!
Wat mijn moeder betreft: nog maar even afwachten, maar ik ga er wel vanuit dat Suus weer gaat verhuizen.

-
Renate
De pups en kittens hebben elkaar niet ontmoet, Ariënne. De moederpoes waakt nogal fel over haar jongen, dus ik durfde de pups niet mee te nemen. De eigen poezen van mijn studiegenootje zitten boven als moeder en kittens hun benen strekken. En de moeder en kittens zitten in een hele grote bench als de eigen katten beneden zijn.
En ik heb geen idee hoe Phoebe op kittens reageert ( ik denk :hondkat: ), dus ze zijn ook niet hier geweest.
En ik heb geen idee hoe Phoebe op kittens reageert ( ik denk :hondkat: ), dus ze zijn ook niet hier geweest.
Niet goed gelezen! Sorry, Renate!

Bij mijn moeder gaat het op dit moment goed met de poes. Ze laat hem nu in de woonkamer slapen, zodat ze niet tegen 5 uur 's ochtends wakker gemauwd wordt. Dan wil poes naar buiten nl.
Poes krijgt nu ook blikvoer (naast brokjes), waar ze dol op is. Daardoor is de strijd bij het eten koken ook minder, begrijp ik.
Mijn moeder wil poes niet kwijt.
We blijven het natuurlijk volgen.
En anders moet Loes de dierentolk er maar even naartoe!
Poes krijgt nu ook blikvoer (naast brokjes), waar ze dol op is. Daardoor is de strijd bij het eten koken ook minder, begrijp ik.
Mijn moeder wil poes niet kwijt.
We blijven het natuurlijk volgen.
En anders moet Loes de dierentolk er maar even naartoe!

Dat lijkt me een erg leuk gesprek
Fijn dat het beter gaat met ma en Suus.
Ze houdt haar wel lekker bezig....ook niet slecht, toch?
Fijn dat het beter gaat met ma en Suus.
Ze houdt haar wel lekker bezig....ook niet slecht, toch?