Droppie heeft alleen 1 gekke gewoont hij gaat boven op wiskie staan en dan in zijn kraag staan plukken meest laat Wiskie dit toe en als die het niet leuk vind dan rolt die om en droppie knort hier helemaal met dat plukken.
Een kat erbij?!
Re: Een kat erbij?!
Mijn hond die doet zijn poot wel eens over droppie heen als ze aan het stoeien zijn, ik heb laatst begrepen dat zo ook honden hun puppie tot de orde roepen en heellll soms als droppie echt te ver gaat dan gromt Wiskie en laat die zijn tanden zien en droppie begrijpt dat schijnbaar wel.
Droppie heeft alleen 1 gekke gewoont hij gaat boven op wiskie staan en dan in zijn kraag staan plukken meest laat Wiskie dit toe en als die het niet leuk vind dan rolt die om en droppie knort hier helemaal met dat plukken.
Laatst gewijzigd door andrea21 op 05 nov 2008, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Ja en ik ben benieuwd ik ga vanavond bij een nestje poesje kijken voor een lapjes poesje er bij die zijn net afgelopen vrijdag geboren dus komt er per half december ongeveer een vrouwtjes poes er bij als alles goed ga, werd ook tijd ik was duidelijk in de minderheid als vrouw zijnde intussen 
Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Leuk, een lapje! Wij hadden ook een lapje (eigenlijk een schildpad, want ze had geen wit), dat de buurvrouw doodziek had gevonden, met moeite opgekalefaterd en is bijna 20 jaar geworden
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Dat was pas echt de moeite.
Heerlijk, zo lang hetzelfde huisdier.
Heerlijk, zo lang hetzelfde huisdier.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Jullie hebben de primeur dit is werknaam saartje ( we moeten nog een naam bedenken) ze is afgelopen vrijdag geboren en mag ongeveer half december bij ons komen wonen.

Groetjes, Andrea
Wat een lief kleintje Andrea.
Saartje is toch ook een leuke permanente naam?
Ook een heel mooie moederpoes.
Saartje is toch ook een leuke permanente naam?
Ook een heel mooie moederpoes.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Erg leuk dat bonte! Ook handig in het verkeer!
Onze zwarte poes zie je gewoon niet...
En wij hadden een Saartje. Ik vind het een lieve naam.
En wij hadden een Saartje. Ik vind het een lieve naam.

Wat een liefje! Vind Saartje ook een leuke naam voor een :poes:
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Wat een schattig hoopje poes, mooie kleuren. De andere zijn ook dotjes om te zien. Onze poes heet Sarie.
Andrea hoe oud moet een kitten zijn voordat hij bij zijn moeder vandaan kan. Met 6 weken is ze nog te jong denk ik.
Andrea hoe oud moet een kitten zijn voordat hij bij zijn moeder vandaan kan. Met 6 weken is ze nog te jong denk ik.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
Jajo
Dat zelfde had ik willen schrijven. Een poesje mag wettelijk pas weg op een leeftijd van 7 weken. Dat is dan ook het minimum. Voor de ontwikkeling van het katje en de stabiliteit op latere leeftijd is een langer verblijf bij de moeder van veel belang.
Niet voor niets mogen raskatjes niet onder de leeftijd van 14 weken uit het nest weg.
Je zou jezelf en het kitten een plezier doen als je vroeg of het tot een leeftijd van 10 weken bij de moederpoes mag blijven.
Het is een scheetje Andrea, echt lief. Langer wachten is moeilijk, dat begrijp ik best, maar als je het op kan brengen.... veel beter.
Hartelijke groeten, Jozé
Niet voor niets mogen raskatjes niet onder de leeftijd van 14 weken uit het nest weg.
Je zou jezelf en het kitten een plezier doen als je vroeg of het tot een leeftijd van 10 weken bij de moederpoes mag blijven.
Het is een scheetje Andrea, echt lief. Langer wachten is moeilijk, dat begrijp ik best, maar als je het op kan brengen.... veel beter.
Hartelijke groeten, Jozé
In ons geval adviseerde de da van de moederpoes de kittens al met een week of 7 te laten verhuizen naar de nieuwe eigenaars. De moederpoes werd nl. erg mager. Pas later dacht ik teug aan wat hier al besproken was... Nou ja, het gaat goed, maar wat je bijv. ziet is sabbelgedrag bij de zwarte poes. Dat is/lijkt wel schattig, maar het zou misschien een gevolg kunnen zijn van het (te) vroeg uit huis plaatsen...

De eigenaresse van de moeder poes is een ervaren iemand met nestjes poesjes ze zegt ik doe hem niet eerder weg dan dat die goed eet en op de bak gaat, het was de poes haar 6 nestje daar naast had ze nog een lapjes poes kind van deze moet en 3 main coin poezen nog vrij jong maar wel verschrikkelijk mooi eentje zat aldoor in de krat te loeren terwijl wij er waren en er waren nog 2 honden waarvan 1 ook 2 nestjes had gehad een boxer die vrouw leefde helemaal voor haar dieren en kinderen ze gaat ook niet op vakantie vertelde ze.
Dus of die half december in ons huis komt is de vraag kan ook een weekje later worden, mijn buurvrouw had van het voor jaar een nestje waarvan 1 door vakantie van toe komstig baasjes langer bij haar is gebleven maar die komt dus aldoor weer terug wandelen nou wonen ze in de buurt dus maakt niet zo uit.
Dit nestje woont ook in buurt maar verder weg gelukkig 5 minuten fietsen dus ik ga nog is een keer kijken of een weekje of wat leuk hoor om zo op te zien groeien en we noemen het na rijp overleg denk ik toch saartje dat is de eerste naam die in me op kwam en ik vind het echt een saartje poes.
Dus of die half december in ons huis komt is de vraag kan ook een weekje later worden, mijn buurvrouw had van het voor jaar een nestje waarvan 1 door vakantie van toe komstig baasjes langer bij haar is gebleven maar die komt dus aldoor weer terug wandelen nou wonen ze in de buurt dus maakt niet zo uit.
Dit nestje woont ook in buurt maar verder weg gelukkig 5 minuten fietsen dus ik ga nog is een keer kijken of een weekje of wat leuk hoor om zo op te zien groeien en we noemen het na rijp overleg denk ik toch saartje dat is de eerste naam die in me op kwam en ik vind het echt een saartje poes.
Groetjes, Andrea
Wij hebben twee keer twee katten gekregen. De eerste keer waren ze op één dag na 6 weken oud. Dit kwam door omstandigheden en had zeker niet onze voorkeur. Het grote voordeel was wel dat ze heel erg mens gericht waren. Het tweede stel hebben we gekregen toen ze 11 weken oud waren, doordat ze niiesziekte hebben gehad. Het grote nadeel bij hen was dat ze gewoon mensenschuw waren en zijn. Het heeft ons de grootste moeite gekost om ze een aan ons te laten wennen en te zorgen dat ze niet meer bang voor ons waren. Ik weet niet of je jezelf wel een plezier doet om tot 10 weken te wachten. Mijn menig is dat 8 weken een mooie leeftijd is, ze zijn dan behoorlijk poesgericht opgevoed en hebben nog genoeg tijd om ook mensgericht te worden. Maar dit is slechts mijn mening, ik ben geen expert op dit gebied.Jajo schreef: Je zou jezelf en het kitten een plezier doen als je vroeg of het tot een leeftijd van 10 weken bij de moederpoes mag blijven.
Groetjes van Annelies
Douwe (Douwe-Tamme van de Fries om utens) 01-10-2005 / 19-01-2016
(Kim Didi v. Karin's Nest x Toones)
Didier 13-9-2009
(Sandy x Luca v.d. Burghoeven)
Douwe (Douwe-Tamme van de Fries om utens) 01-10-2005 / 19-01-2016
(Kim Didi v. Karin's Nest x Toones)
Didier 13-9-2009
(Sandy x Luca v.d. Burghoeven)
Durf het bijna niet te vragen (smilie wil niet) ?!?)andrea21 schreef:De eigenaresse van de moeder poes is een ervaren iemand met nestjes poesjes ze zegt ik doe hem niet eerder weg dan dat die goed eet en op de bak gaat, het was de poes haar 6 nestje daar naast had ze nog een lapjes poes kind van deze moet en 3 main coin poezen nog vrij jong maar wel verschrikkelijk mooi eentje zat aldoor in de krat te loeren terwijl wij er waren en er waren nog 2 honden waarvan 1 ook 2 nestjes had gehad een boxer die vrouw leefde helemaal voor haar dieren en kinderen ze gaat ook niet op vakantie vertelde ze.
.
Hoeveel kinderen heeft ze?
Toen wij weer aan de "poes" wilden, heb ik van alles doorgespit en naar de nieuwste inzichten, zou tussen de 7e en 8e week inderdaad (net als bij pups) de beste leeftijd zijn voor een nieuw huis.
Maar er is genoeg leesvoer over dat onderwerp te vinden en dan bedoel ik boeken, want met iets dat met naam gepubliceerd wordt, is men toch wat zorgvuldiger dan een mening geven op het internet.
Maar er is genoeg leesvoer over dat onderwerp te vinden en dan bedoel ik boeken, want met iets dat met naam gepubliceerd wordt, is men toch wat zorgvuldiger dan een mening geven op het internet.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Ze heeft maar 3 kinderenMary schreef:Durf het bijna niet te vragen (smilie wil niet)andrea21 schreef:De eigenaresse van de moeder poes is een ervaren iemand met nestjes poesjes ze zegt ik doe hem niet eerder weg dan dat die goed eet en op de bak gaat, het was de poes haar 6 nestje daar naast had ze nog een lapjes poes kind van deze moet en 3 main coin poezen nog vrij jong maar wel verschrikkelijk mooi eentje zat aldoor in de krat te loeren terwijl wij er waren en er waren nog 2 honden waarvan 1 ook 2 nestjes had gehad een boxer die vrouw leefde helemaal voor haar dieren en kinderen ze gaat ook niet op vakantie vertelde ze.
.
Hoeveel kinderen heeft ze?
Groetjes, Andrea
andrea21 schreef:
Ze heeft maar 3 kinderen
Gelukkig, dat valt alles mee.
Haar 6de nestje? Hoeveel nestjes mag een poes hebben?
Ik denk dat je kittens net als pups moet socialiceren. Een pup die vanuit het nest niets gewend is geweest is ook bang voor vreemde mensen en-of dingen. Zou dat bij kleine katje ook niet zo werken.
Ik denk dat je kittens net als pups moet socialiceren. Een pup die vanuit het nest niets gewend is geweest is ook bang voor vreemde mensen en-of dingen. Zou dat bij kleine katje ook niet zo werken.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ja, dat hoort bij "het nieuwe inzicht" en gaat ongeveer zo als bij honden.
Een vriendin van me heeft een poes, die bang is en daardoor valse streken heeft . Ze kreeg haar als kitten van een familielid en die had het diertje al "opgevoed" . Op de flink hardhandige manier, met tikken etc. Zelf heeft ze totaal geen inzicht in dieren en zal zich er ook niet in verdiepen.
Van onze katten wist ik dat ze een andere omgeving gewend waren dan waar ze in terechtkwamen en het heeft heel wat aanpassen en inspanningen gekost.
Een vriendin van me heeft een poes, die bang is en daardoor valse streken heeft . Ze kreeg haar als kitten van een familielid en die had het diertje al "opgevoed" . Op de flink hardhandige manier, met tikken etc. Zelf heeft ze totaal geen inzicht in dieren en zal zich er ook niet in verdiepen.
Van onze katten wist ik dat ze een andere omgeving gewend waren dan waar ze in terechtkwamen en het heeft heel wat aanpassen en inspanningen gekost.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004