Wat menselijke trekjes zijn onze hondjes niet vreemd.Monique schreef: Ik geef Jip nu bewust wat meer aandacht
Een hond erbij?!
Heel erg fijn zulke adviezen. Ik heb op een wandeling inderdaad wel meegemaakt dat een volwassen reu heel vervelend bleef doen tegen mijn Jules. De eigenaren hebben de hond ook vast moeten houden want hij bleef Jules opzoeken. De hond had wel net gedekt en het teefje liep er ook tussen. Bij een wandeling is dat natuurlijk te overzien, maar twee honden in hetzelfde huis die zo doen is natuurlijk niet leuk. Ik wil ze wel laten castreren als ze aan hun verplichting voldaan hebben, Scheelt dat? Een teefje erbij is natuurlijk makkelijker wat onderling gedrag aangaat, maar ik zie erg op tegen het fokken van een nest, en ik wil ook geen spelbreker zijn binnen de club. Ik ga mij hier wel wat meer in verdiepen. Weet Fredie ook welke honden je makkelijker kunt combineren en welke lijnen je beter niet bij elkaar in huis kunt zetten qua karakter?
Fijn zo'n forum!
Fijn zo'n forum!
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
(Jules) en
-
Monique
Dat weet je nooit zeker, je kunt eventueel eerst chemische castratie proberen (mbv pillen) zei onze DA destijds. Ik heb bij Jip toen gekozen voor direct castreren; hij was een hele dominante reuwubke schreef:Ik wil ze wel laten castreren als ze aan hun verplichting voldaan hebben, Scheelt dat? Fijn zo'n forum!
Maar bij sommige honden helpt ook castratie niet
Je moet letten op dominantie versus onderdanigheid, geslacht en leeftijdsverschil. De beste combinatie is volgens mij twee onderdanige honden waarvan 1 teef en 1 reu die niet te dicht bij elkaar in leeftijd zitten maar ook niet te ver uit elkaar (oude hond met een pup wil ook wel eens problemen geven). Maar daarmee is helemaal niet gezegd dat andere combinaties niet goed kunnen gaan 8) (goed, beter, best
Fredie adviseerde ons om geen smousteef te nemen als wij al een reu hebben omdat die moeilijk uit elkaar te houden zijn tijdens de periode van loopsheid
-
Louise
Ik heb gelezen dat de beste kans van slagen een kombinatie, reu en teef is.
Twee reuen kunnen nogal eens strijden om de rangorde, maar als twee teven elkaar niet liggen kunnen zij nog veel erger vechten met elkaar.
Het gaat natuurlijk heel vaak goed gelukkig. Hieke en Jutte, moeder en zusje van Lisa, kunnen niet buiten elkaar.
Heb een foto van Lisa, Hieke en Jutte in het album geplaatst.
Groetjes, Erna.
Twee reuen kunnen nogal eens strijden om de rangorde, maar als twee teven elkaar niet liggen kunnen zij nog veel erger vechten met elkaar.
Het gaat natuurlijk heel vaak goed gelukkig. Hieke en Jutte, moeder en zusje van Lisa, kunnen niet buiten elkaar.
Heb een foto van Lisa, Hieke en Jutte in het album geplaatst.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Vertel eens (beknopt als dat kan)Louise schreef:Kreeg net het nieuwe smouzenblad en daar staat een artikel in over een mogelijk gevolg na castratie van een reu. De beschreven situatie heb ik bij de reu van een kennis wel eens meegemaakt en is echt zielig. Dan is als proef chemische castratie misschien inderdaad zo gek nog niet.
Ik krijg dat blad niet.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
-
Louise
Ik heb het stuk ook gelezen en waar ik eerst erg overtuigd was, ben ik nu aan het twijfelen geslagen. Doordat de hormoonhuishouding niet meer natuurlijk is kan een hond in een identiteitscrisis raken, omdat zijn lichaamsgeur met signaalfunctie naar andere honden verandert, zodat andere honden anders reageren dan jouw hond zou verwachten. Zielig eigenlijk.
Groet, Wubke,
(Jules) en
(Jules) en
Ik ben geen lid meer.Louise schreef:Hoi Mary,
Zou het dan niet handiger zijn om lid te worden van de HSC:D . Zonder leden geen Terugfokprogramma
etc.
Aan alle verplichtingen overigens mijn bijdrage geleverd.
Ook nog niet zo lang geleden een vragenlijst ingevuld.
http://www.volkskrantblog.nl/bericht/57508
Na de uitleg van Wubke neem ik aan dat het ongeveer zo was?
Hoi Louise,
Was dat een smous, die hond van een kennis???
Weet je misschien ook of zoiets vaker voorkomst bij castratie van een dominante reu of juist een onderdanig type??
Onze Sam was niet erg dominant, maar wel een bijzondere persoonlijkheid. Nooit last gehad van erge verandering na zijn castratie.
Komt het vaak voor bij smouzen???
Was dat een smous, die hond van een kennis???
Weet je misschien ook of zoiets vaker voorkomst bij castratie van een dominante reu of juist een onderdanig type??
Onze Sam was niet erg dominant, maar wel een bijzondere persoonlijkheid. Nooit last gehad van erge verandering na zijn castratie.
Komt het vaak voor bij smouzen???
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
-
Monique
Dit is precies hetzelfde stukje als in het clubbladMary schreef:
Laatst gewijzigd door Monique op 18 mei 2007, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Monique
-
Louise
Nee, die hond van een kennis was een Tibetaanse Terrier, dus ook niet zo'n groot ras. Was daarvoor nogal rijerig. Het lastige met zoiets is altijd, dat je niet weet hoeveel eventueel met opvoeding te maken heeft. Maar castreren is beslist niet altijd de oplossing als er al een probleem is. Sommige reuen dekken gewoon nog teefjes, blijven wegloperig of agressief dominant. Maar het resultaat kan ook heel goed zijn, dus inderdaad lijkt zo'n proef met chemisch castreren zinvol, als er tenminste geen medische bezwaren aan kleven.
Het was inderdaad hetzelfde stuk als in het blad. Ik heb nu wel een andere kijk op de zaak gekregen en zal niet zomaar klakkeloos een besluit gaan nemen. Onze Jules is zo'n heerlijk beest, vindt alle honden even leuk, ik zou het erg vinden als hij niet meer dezelfde onbevangen blije hond kan zijn. Bij paarden en katten is e.e.a. heel gewoon maar op een hondenleven kan het blijkbaar nogal impact hebben.
Chemisch castreren gaat dat met hormonen? Net zoiets als bijv. de pil?
Chemisch castreren gaat dat met hormonen? Net zoiets als bijv. de pil?
Groet, Wubke,
(Jules) en
(Jules) en
Poeh ja, Wubke, we willen graag een teefje in de toekomst, dus dachten gelijk aan castreren na zijn mannelijke plicht
Maar Stapper is ook zo vriendelijk en onbevangen en dat zou ik niet willen missen.
Dus toch maar chemische castratie proberen als we een dame in huis hebben/krijgen.
Maar Stapper is ook zo vriendelijk en onbevangen en dat zou ik niet willen missen.
Dus toch maar chemische castratie proberen als we een dame in huis hebben/krijgen.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
De fokker waar ik mijn tibetaan vandaan had, had 5 teven in huis en een dekreu.Jeanette schreef:Poeh ja, Wubke, we willen graag een teefje in de toekomst, dus dachten gelijk aan castreren na zijn mannelijke plicht![]()
Tijdens de loopsheid van de dames, wat bijna gelijktijdig was, kreeg de reu een
kinderbadpak aan. Dan kon hij gewoon rondlopen maar kon het niet zelf uittrekken.
Werkte prima.